Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten energialeikkaus - kukaan kokeillut?

Vierailija
03.05.2014 |

Ajattelin ensin nimen perusteella, että mitäs hihhulointia tämä nyt on, mutta pitkä hiustenleikkaus päähieronnalla kuulostaa kyllä todella hyvältä...

Onko kukaan kokeillut, millaisia kokemuksia?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin energialeikkauksessa Pohjois-Helsinkiläisessä ekokampaamossa. Minun makuuni kokemus kokonaisuudessan oli vähän "hörhö"... Siellä kampaamossa soi joku afrikkalainen etnomusiikki, ja tuoksui suitsukkeilta. Myynnissä oli kaikenlaisia ekotuotteita. Hiuksia leikatessaan kampaaja piti saarnaa "myrkyistä" joita tavallisissa hiustuotteissa on, ja siitä en oikein pitänyt. Itse käytän niitä myrkkyjä säännöllisesti ja aion käyttää jatkossakin, ellei sitten tule vastaavasti toimivia ekotuotteita markkinoille. Tähän asti kokeilemani eivät ole toimineet vastaavasti.

Se päänahan hieronta oli ihan rentouttava kyllä. Hiusten leikkaus (energialeikkaus) oli myös ihan jees, mutta selvästi ko. paikan tyyli oli tarkoitettu hyvin luonnollisen tyylisille n aisille, ja minä tykkään aika räväköistä tyyleistä, jollaista en sieltä kyllä saanut. Semmoisen ihan perus ok leikatun pitkähkön polkkatukan lähinnä. Muotoilu oli järkky, kokska siihen käytettiin pelkkiä ekotuotteita, jotka eivät selvästikään toimineet, eivät tuoneet tuuheutta ohueen lirutukkaan eikä ollut pitoa. Kyllä minä vaan tykkään perinteisestä jossa tupeerataan, laitetaan aineita jne, minun tukkani ei vaan millään leikkauksella ilman näytä hyvältä.

Vierailija
22/51 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: Ihanko totta? Siis ekokampaamo tarkoitettu luonnollisen tyylisille? No enpä olis nimestä osannut päätellä...

Joo ei ne ekotuotteet toimikaan, jos tukka on kyllästetty kaikenlaisilla myrkyillä. Minä en ole vuoteen käyttänyt tukassani minkäänlaisia synteettisiä aineita, ja aiemmin liukas lirutukka on nyt paksu, ilmava ja käsiteltävä. En edes tarvitse minkäänlaisia muotoilutuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpas vanha ketju kun kiinnostaa kuulla kokemuksia energialeikkauksista. Eli onko täällä sitä kokeilleita? Oletteko tyytyväisiä tuloksiin vai oliko ihan yhtä tyhjän kanssa?

Vierailija
24/51 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn uutenavuotena kokeilemassa ja kerron mitä olin mieltä :)!

Musta hippi jutut on ihan kivoja ja rentouttavia ja kaikki maksaa nykyään, ihan hyvin voin kokemuksellisesta hieronnasta maksaa muutaman kympin lisää, monessa Prisman kampaamossakin maksaa leikkaus jo lähemmäs neljäkymppiä.

Vierailija
25/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamonen kirjoitti:

Minä käyn uutenavuotena kokeilemassa ja kerron mitä olin mieltä :)!

Musta hippi jutut on ihan kivoja ja rentouttavia ja kaikki maksaa nykyään, ihan hyvin voin kokemuksellisesta hieronnasta maksaa muutaman kympin lisää, monessa Prisman kampaamossakin maksaa leikkaus jo lähemmäs neljäkymppiä.

Millasta oli?

Vierailija
26/51 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ja yllätyin positiivisesti intialaisesta päähieronnasta sekä energialeikkauksesta. Riippuu varmasti jonkin verran kampaajasta mutta oma kokemus todella hämmentävä ja vapauttava. Jos on energiat vähänkään tuttuja juttuja niin myös energialeikkaus voi parhaimmillaan olla parantava ja hoitava kokemus. Jokaisella meillä on oma energiakenttä jossa voi olla monenlaista taakkaa kannettavana. Surua, menetystä ja paljon muuta. Kyllähän sitä aistitaan tunnelmaa kun on ihmisten kanssa tekemisissä ja nämä tunnelmat/tunteet ovat juuri sitä energiaa. Itse siten suosittelen koko pakettia hieronnasta energialeikkaukseen jos vähäänkään siltä tuntuu. T. Raskaista energioista vapautunut yksilö

Vierailija
27/51 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko lisää kokemuksia tästä?

Vierailija
28/51 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri joka käy aina tällaisessa. Ei sen hiukset yhtään kummemmilta näytä kuin meillä muillakaan. Samalla tavalla roikkuvat kuin ennen leikkaustakin. Tietysti jos siitä tulee henkisesti hyvä olo, mutta ei näytä ainakaan ulkoisesti eroavan tavallisesta mitenkään.

Vierailija
29/51 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan turha torpata jos ei itse kokeile. Perus parturi-kampaajan koulutukseen ei kuulu energialeikkaus. Ja kaikki ei energioita edes aisti tai ymmärrä aistivansa. Itse leikkaus ja intialainen päänhieronta on aikaa vievää hommaa ja tietysti siitä pitää veloittaa. Ei kukaan halua tehdä työtään tappiolla. Todellakin rohkaisen kaikkia joita vähänkin kiinnostaa. Kokeilkaa. Joko pidätte tai ette. Jos ette ei se siitä kuitenkaan mitään höpönlöpöä tee. Kullekkin meistä löytyy oma tie ja omat kujeet.

Vierailija
30/51 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa..

Vierailija
31/51 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaisessa energialeikkauksessa leikattaisiin hiukset, joilla ei näytä olevan mitään luonnollista kasvusuuntaa, pyörteitä tms?

Mun hiukset pysyy siinä asennossa, mihin ne kuivuu (luonnollisesti tai föönillä) siihen saakka kunnes pesen ne uudestaan. Voin laittaa ne märkänä ihan miten tahansa. Kuivana niitä ei voi laittaa yhtään. En tiedä onko tämä tavallista, mutta en kyllä tiedä, mikä olisi mun hiusten "luonnollinen kasvusuunta" (muuta kuin alaspäin ;))

Vierailija
32/51 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/51 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energialeikkaus on aivan mahtava. Se tehdään hiljaisuudessa, kampaaja on ihan läsnä. Siinä saa taivaallisen hieronnan ja tarkan teknisen leikkauksen, joka saa hiukset laskeutumaan uudella tavalla. Hiuksia ei kuivata vaan ne kuivuvat leikkaus prosessin aikana. Hiukset ovat osa kokonaisuutta ja saavat elinvoimansa takaisin. Kannattaa kokeilla! Ja kaikki kampaajat eivät ole ammattilaisia -löydä se paras ja juuri sinulle täydellinen. Korkeampi hinta johtuu siitä, että hieronta vie enemmän aikaa.

Vierailija
34/51 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutama vuosi sitten Hakaniemessä energialeikkauksessa ja kasvivärjäyksessä. Odotin lukemani perusteella perusteellista hiusten harjaamista tai hierontaa ennen leikkausta, jossa jokaisen suortuva kasvusuunta selvitetään. No, sain ihan tavallisen hiustenleikkuun ja hennat päähän.  Ihan ok tuli., 

Vierailija
35/51 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhahkon aiheen, kun luin tästä ja alkoi kiinnostaa.

Olen joskus vuosia sitten tästä käsittelystä kuullut positiivisia kommentteja parilta tutulta, oli kokemus että hiusten kasvu oli jotenkin parantunut leikkauksen jälkeen tai muuten vaan tullut hyvännäköinen fleda. Aika huuhaahommalta tällainen energialeikkaus omaan korvaan kuulostaa ja turhan paljon vähän liian hyvältä kuulostavia lupauksia tähän liitetään, mutta koska tässä keväällä muutenkin tekisi mieli hankkia vähän uutta ilmettä tähän ylikasvaneeseen lettiin niin tämä sitten tuli mieleen. Tässä ketjussa on kovin vähän vielä mainittu varsinaisia kokemuksia, jokohan niitä löytyisi? Millaista oli, mitä tehtiin, paljonko maksoi, olitko tyytyväinen, oliko hintansa väärti jne? Millainen malli tuli ja mitäköhän käytännössä tarkoittaa tämä "hiusten luonnollisen kasvusuunnan mukaan" tms. leikkaaminen, pitääkö mennä sillä asenteella että malli ehkä muuttuu paljonkin tai että esim. pitkistä hiuksista lähtee paljon pituutta pois (joku oli tällaisesta maininnut)? Varmaan nämä on paljolti myös henkilö- ja kampaamokohtaisia asioita ja toki joo noita hinnastoja yms. löytyy netistä hakemalla, mutta kiinnostaisi kuulla ihan ihmisten kokemuksia ennen kuin päätöksen teen tällaiseen menosta. Sen verran suolaisia ovat nuo hoitojen netissä mainitut hinnat kuitenkin periaatteessa pelkästä leikkauksesta.

Vierailija
36/51 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia! Hinta epäilyttää, monet paikat näyttävät hinnoittelevan osittain hiusten pituuden mukaan ja näin ollen omalla pitkällä tukalla tähän saisi uppoamaan jo yli sata euroa. Olen tottunut laadukkaasta kampaamokäynnistä kyllä maksamaan, mutta siinä vaiheessa yleensä jo huomaakin että kampaajalla on käyty (kunnon väri ja malli tai muuta vastaavaa). Miten mahtaa olla tämän käsittelyn laita?

Vierailija
37/51 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Tää kiinnostaisi muakin.

Vierailija
38/51 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on hiukan taipuisa tukka ja menee tällä CG-metodillakin aika kikkuraan (vasta pari kertaa kokeillut tosin). Eli ei se perus, sileä polka taida mulle olla paras leikkaus. Voisi joku muu malli sopia paremmin jso haluaisin keskittyä taipuisuuden korostamiseen.

Vierailija
39/51 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutaman kerran kokemus ja tykkään leikkausosuudesta. Hiukseni menevät paremmin hieman taipuisi a muotoonsa kuin perusleikkauksessa. Ongelma on että kestää pirun kauan eikä olis aikaa istua kampaajalla. Lisäksi oma kampaajani ei osaa hierontaosuutta. Ehkä se jossain muualla on rentouttava. Itse koen kiusalliseksi tässä kyseisessä kampaamossa. Oon yrittänyt ostaa ilman hierontaa mutta kampaajan mielestä se kuuluu oleellisena osana pakettiin. Nyt menin nettiin etsiäkseni ehkä uutta kampaajaa mutta riski hän on että Leikkaus osuus menee pieleen.

Suosittelen kyllä kokeilemaan. Mutta kai tässäkin kuten kaikissa palveluissa että riippuu myös paljon tarjoajasta millaista lopputulosta saa.

Vierailija
40/51 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta, olisitte mieluummin huolissanne siitä kemikaalikuormituksesta jota tavallinen kampaaja hengittelee päivät pääskytysten ja levittelee ihmisten päänahkaan. Laittaisitko saman mötryn kavonaamioksi 30min mitä päänahkaan???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme