Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7v kaksoset ja luokkakaverin synttärit

Vierailija
03.05.2014 |

Tilanne on sellainen, että kaksospojat ovat samalla luokalla. Nyt luokkakaveri on kutsunut kotiinsa synttäreilleen vain toisen pojistamme. Tämä synttäreille kutsuttu poikamme on kaksosista vilkkaampi ja suositumpi. Hiljaisemmalla pojalla on kavereita mutta vähemmän kuin villikolla.

Rauhallinen poikamme on pahoilla mielin kun häntä ei kutsuttu ja veli kutsuttiin? Itseäni vähän ihmetyttää moinen toiminta. Itse en kehtaisi olla kutsumatta samanikäisistä saman perheen pojista toista.

Tekisi mieli tehdä siten, että toinenkaan pojista ei mene sinne.

Kuinka ajattelemattomia voi ihmiset olla?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaksosena olen sitä mieltä, että on törkeää kutsua vain toinen kaksonen. En laittaisi toistakaan kutsuille. Arempi ei tarvitse muistutusta ujoudestaan/vertailua vielä tuossa herkässä iässä. Niitä tulee myöhemminkin tarpeeksi. T. Se arempi identtinen kaksonen

Vierailija
22/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla olisi tyttö ja poika, pitääkö luokkakaverin silloinkin kutsua molemmat?

Eiköhän se kutsuja ole tajunnut, että lapsia on 2 kpl, he eivät ole mikään "yksi lapsi kaksi kertaa", joten voi kutsua vain toisen. Vai oletko tehnyt sen virheen, että sinulla ei ole kahta lasta vaan kaksoset, joka joutuu tekemään aina kaiken yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:05"]

Varmaan taas joku ainoan lapsen vanhempi joka miettii että kun meidän Jamppa nyt haluaa vain toisen pojista niin onhan sillä oikeus käyttäytyä noin.

[/quote]

Missä menee raja? Miksi olisi kutsittava kaikki sisarukset, jos haluaa vain kaverinsa syntymäpäiväjuhliin? Pitääkö 8-vuotispäiville kutsua kaikki kaverin sisarukset ikähaarukalla 1-10 v vai 6-9 v?

Lapsella on oikeus kutsua ne, ketkä ystävikseen kokee syntymäpäivilleen.

Tämä on kuitenkin selkeästi eri juttu, kun molemmat ovat luokkakavereita, ja ollut jo itse synttärivieraana molemmilla. En ihmettele, että ap:ta harmittaa, jos toinen jää aina paitsioon.

[/quote]

Vierailija
24/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:05"]

Varmaan taas joku ainoan lapsen vanhempi joka miettii että kun meidän Jamppa nyt haluaa vain toisen pojista niin onhan sillä oikeus käyttäytyä noin.

[/quote]

Missä menee raja? Miksi olisi kutsittava kaikki sisarukset, jos haluaa vain kaverinsa syntymäpäiväjuhliin? Pitääkö 8-vuotispäiville kutsua kaikki kaverin sisarukset ikähaarukalla 1-10 v vai 6-9 v?

Lapsella on oikeus kutsua ne, ketkä ystävikseen kokee syntymäpäivilleen.

Tämä on kuitenkin selkeästi eri juttu, kun molemmat ovat luokkakavereita, ja ollut jo itse synttärivieraana molemmilla. En ihmettele, että ap:ta harmittaa, jos toinen jää aina paitsioon.

[/quote]

Vierailija
25/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:12"]

Itse kaksosena olen sitä mieltä, että on törkeää kutsua vain toinen kaksonen. En laittaisi toistakaan kutsuille. Arempi ei tarvitse muistutusta ujoudestaan/vertailua vielä tuossa herkässä iässä. Niitä tulee myöhemminkin tarpeeksi. T. Se arempi identtinen kaksonen

[/quote]

Tälläinen siitä kutsumattomasta pojasta tulee. Vailla omaa identiteettiään oleva nyhverö

Jos jatkat tuota linjaa, että toisen veljen on aina joustettava hiljaisemman hyväksi.

Olisi tämänkin kommentin kirjoittajelle irtiotto vahvemmasta kaksosesta tehnyt todella hyvää.

Vierailija
26/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurja tilanne. Kaverini ei ole kaksonen, mutta tällä on vain yksi veli, monta vuotta vanhempi. Isoveli on sosiaalinen ja äänekäs. Nuorempi rauhallinen ja asiallinen. Isoveli nostetaan monesti puheissa esille tuttujen ja sukulaisten kesken. Jopa äitinsä vaikuttaa olevan ylpeämpi tuos suupaltti-lapsestaan. Nuorempi jää varjoon, ja vaikka aikuinen, näkyy se harmistus silti läpi kun toinen aina ivailun kohde. Että minä en päästäisi kumpaakaan, keksisin jotain muuta kivaa.

Vierailija
27/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 21:57"]

Mutta kun ne pettymykset tulevat aina tälle rauhallisemmalle lapselle, ei tälle suositulle. Mitä se rauhallisemmalle opettaa? Että kaikki tykkää vain veljestä ja hän ei ole arvokas kenellekään sellaisena kuin on? Sekö on sitten opetus?

Ap

[/quote]

Koska veli ei ole suosittu ei toinenkaan veli saa olla?

Miksi tuollainen asia on pettymys tuolle rauhalliselle veljelle? Ei sen pitäisi olla.

Teidän on aika muuttaa kasvatustapoja, jos lapsi ei siedä, että sisarus saa syntympäiväkutsun.

Ihan oikeasti maailmassa ei niille veljeksillekään sitä kakkua tasan jaeta.

Sinun on muutettava asennettasi ja lopetattava "curlaaminen".

[/quote]

Lapsi on pieni vielä.

Vierailija
28/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:16"]Onpa kurja tilanne. Kaverini ei ole kaksonen, mutta tällä on vain yksi veli, monta vuotta vanhempi. Isoveli on sosiaalinen ja äänekäs. Nuorempi rauhallinen ja asiallinen. Isoveli nostetaan monesti puheissa esille tuttujen ja sukulaisten kesken. Jopa äitinsä vaikuttaa olevan ylpeämpi tuos suupaltti-lapsestaan. Nuorempi jää varjoon, ja vaikka aikuinen, näkyy se harmistus silti läpi kun toinen aina ivailun kohde. Että minä en päästäisi kumpaakaan, keksisin jotain muuta kivaa.

[/quote]

Typo, toinen IHAILUN KOHDE ei ivailun.

Vierailija
29/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäinen ei ole enää pikkulapsi.

Eikö kaksonenkin saisi olla oma yksilönsä?

Vierailija
30/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:03"]tämä villimpi pojista saa näitä kutsuja aika tavalla muutenkin.

ap

[/quote]

No mikä tekee tästä kerrasta niin erilaisen, että on av:lla avauduttava? Varmaan olette jo käsitelleet tämän ongelman monta kertaa aiemminkin.

Vierailija
31/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:20"]Kouluikäinen ei ole enää pikkulapsi.

[/quote]

No kyllä se kuule aika pieni on, 7-vuotias. Joka kasvaa yksilöksi.

Vierailija
32/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 21:57"]

Mutta kun ne pettymykset tulevat aina tälle rauhallisemmalle lapselle, ei tälle suositulle. Mitä se rauhallisemmalle opettaa? Että kaikki tykkää vain veljestä ja hän ei ole arvokas kenellekään sellaisena kuin on? Sekö on sitten opetus?

Ap

[/quote]

Se opetus tulee hyvin useille rauhallisille ja hiljaisille oli sitten veljeä tai siskoa ollenkaan. Kyllä lapsesi sen huomaa vaikka olisi saanut kutsun. Suositut eivät ikinä ole rauhallisia...

Vierailija
33/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen menee synttäreille ja toiselle äiti keksii itse jotain kivaa vai onko

kyse siitä, että äiti haluaisi vähän "omaa-aikaa"  ?

Vierailija
34/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä niin uskomattomalta. Voisikohan takana olla kuitenkin jokin inhimillinen kömmähdys?

Vierailija
35/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten,  jotka eivät ole itse kaksosia tai joiden lapset eivät ole kaksosia, on turha jaella täällä hyviä neuvojaan. Ette voi tietää, millaista on olla kaksonen. Itse suojelisin nimenomaan arempaa kaksosta. Luokkakaverit ym. ajattelemattomat ihmiset osaavat olla todella julmia vertaillessaan kaksosia ja jättää arvet pitkäksi aikaa. itselläni kesti 20 vuotta tajuta, että olen yhtä hyvä kun kaksossiskoni ujoudestani huolimatta. 

Vierailija
36/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan nyt ap, sun lapset on yksilöitä. Jos muut lapset tajuaa sen, niin miksi se on sulle niin vaikeaa? Jos sulla olisi kolmoset, mutta vaan yksi oltais kutsuttu synttäreille, niin vetäisitkö herneet? 

Vierailija
37/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme viihtyvät yhdessä eivätkä ole missään alisteisessa suhteessa keskenään vaan hyvät kaverit. Rauhallisemmalla pojalla on nyt jo itsetunto huonompi kuin vilkkaammalla veljellään koska on huomannut että toinen saa sitä myönteistä huomiota ja suosiota kaikista suunnista enemmän.

Tuntuu että vaikka me vanhemmat kuin yritämme tsempata, ei se vaan riitä, kun muut suosivat vain tätä toista poikaamme:(

Ap

Vierailija
38/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:20"]Kouluikäinen ei ole enää pikkulapsi.

[/quote]

No kyllä se kuule aika pieni on, 7-vuotias. Joka kasvaa yksilöksi.

[/quote]

Ei kasva, jos on aina veljensä varjossa. Sitä hän nimenomaan olisi, jos olisi kutsun saanut vain, koska veljensä sai.

Mitä, jos sitä rauhallista ei uskalleta kutsua omien kavereiden syntymäpäiville,

koska vanhemmat eivät halua rämäpääveljeä samaan pakettiin?

Vierailija
39/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:23"]

Lapsemme viihtyvät yhdessä eivätkä ole missään alisteisessa suhteessa keskenään vaan hyvät kaverit. Rauhallisemmalla pojalla on nyt jo itsetunto huonompi kuin vilkkaammalla veljellään koska on huomannut että toinen saa sitä myönteistä huomiota ja suosiota kaikista suunnista enemmän.

Tuntuu että vaikka me vanhemmat kuin yritämme tsempata, ei se vaan riitä, kun muut suosivat vain tätä toista poikaamme:(

Ap

[/quote]

Eikö jotain ole pielessä, jos katsot toisen veljen itsetunnon olevan huonompi veljen takia?

Ongelma on teidän perheessä. Ei vanhempien ole tarkoitus korvata ympäristön ja kavereiden huomiotta jättämisiä.

Vierailija
40/96 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:22"]

Ihmisten,  jotka eivät ole itse kaksosia tai joiden lapset eivät ole kaksosia, on turha jaella täällä hyviä neuvojaan. Ette voi tietää, millaista on olla kaksonen. Itse suojelisin nimenomaan arempaa kaksosta. Luokkakaverit ym. ajattelemattomat ihmiset osaavat olla todella julmia vertaillessaan kaksosia ja jättää arvet pitkäksi aikaa. itselläni kesti 20 vuotta tajuta, että olen yhtä hyvä kun kaksossiskoni ujoudestani huolimatta. 

[/quote]

Yritänkin suojella ja vahvistaa sitä itsetuntoa joka saa tuon jatkuvan kilpailun ja vertailun takia aikamoisia haavoja kaiken aikaa:( Villimpi pojista ei ole millänsäkään juuri mistään, on hauska heebo ja sellainen teflonpintainen kaveri joka ei pienistä säiky. Ja tämä rauhallinen on toista maata. Mietiskelevä, pohdiskeleva, ystävällinen ja rauhallinen, muttai ilmeisesti liian tylsä. Ei tarpeeksi vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja jänniä leikkikeksintöjä. Meille vanhemmille siltä rakas juuri sellaisena kuin on.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme