~~HEINÄSIRKKOJEN ke-pe~~
Laitetaan nyt pari päivää, kun on ollut suht hiljainen alkuviikko..
Kommentit (35)
Kävin eilen lääkärillä sen pari viikkoa sitten olleen verenvuodon takia. Lääkäri sanoi, ettei ole mitään syytä huolestua, mutta hän kirjoittaa kuitenkin lähetteen äitipolille. " Ota mies mukaan, ne tekee varmasti siellä rakenneultran" . :) Hip hei, saan perua yksityisen rakenneultran, josta olisi jäänyt maksettavaksi 70 euroa! Mahtava juttu opiskelijalle. Onhan tuollakin poliklinikamaksu, mutta se on kai 20 e. Tekis mieli mennä molempiin, mutta pakko nyt säästää. Niin siis lääkäri epäili eteisistukkaa vai mikä se nyt onkaan... Kiva päästä tarkistamaan asia. Nyt vaan odotan kutsua.
Oltiin äsken oikein urakalla shoppailemassa miehen kanssa huonekaluja uuteen kotiin. Mies yllätti tosi positiivisesti, hymyilin sen selän takana suu korvissa. Se sanoi ostoskeksuksessa, että mennään vielä tuota kautta katsoo niitä rattaita!! Eli Lastentarvikkeen kautta koukattiin. Katsottiin sitten ammattilaisen ottein yhdessä yksiä tuplia ;) :D Meillähän mies ei ole ollut vielä yhtään innoissaan tästä. Yes yes :´)
Kaveri oli IHANA. Oli löytänyt meille kirpparilta peräkkäin olevat matkatuplat 60 e ja ihan uuden veroiset. Kaveri näki ne kirpparilla, soitti illalla ja kertoi, meni seuraavana päivänä taas katsomaan että voin kysyä lisäkysymyksiä puhelimessa mut kirppis olikin jo kiinni ja tänään meni taas, luetteli värit ja pyörät ja muut ja osti ne sitten samantien. Ihanan halvat. Ja ihana kaveri, nosti rahat ja kävi ostaa. Mulla ei olis ainakaan juuri ikinä tilillä kuuttakymppiä lainata kaverin rattaisiin. Pitääpä heti tänään käskeä miestä siirtämään rahaa kaverille.
Eli siis ostamme uutena ehkä Emman kolmepyöräiset tai käytettynä jotkin kalliimmat vierekkäin olevat tuplat talvea ym. muuta ulkoilua varten ja nuo peräkkäin olevat matkarattaat tulee mummola- ja kauppareissuille. Emman kolmipyöräiset maksoi 230 muistaakseni ja Hobby Hallissa jotkin muut kolmepyöräiset, en muista mitkä, 199.
Sellaista tänään. Enää viikko niin on puoliväli! :) Uskomatonta
Liinaharja 19+0
Kyllä siitä alle kolmeveestä saa kesäksi kotihoidon tuen. Mullakin taas viime syksynä tipahti tulot puoleen, kun palasin opiskelemaan... Kesää ja rahaa ja miksei vauvaakin (heh) odotellessa...
Joo, meidän tyttö täyttää toukokuun lopulla 5 v. Meillä ei tyttöä oteta pois hoidosta tai menetetään todella hyvä hoitopaikka. Täällä kun on niin kiven alla saada perhepäivähoitajalle..ja vielä hyvälle sellaiselle! Joten ollaankin sitten sovittu aina, että tyttö on 2-3 pvä viikossa hoidossa muutaman tunnin siis puolipäiväisenä ja sitten muuttuu taas kokopäiväiseksi, kun mun koulu alkaa..
Minähän teen töitä tässä koulun ohella, joten saa aina vähän enemmän tuloja kuin tuon opintotuen. Olen ottanut myös opintolainan (josta mies ei tiedä) nyt täksi lukuvuodeksi pahan päivän varalle. Ihan omalle tililleen, josta se on helppo maksaa takaisin jos ei tartte.
Kesät onkin sitten aina kinkkisempiä. Minä oli viime kesänä (touko-elokuu) töissä n. 5 vk. Eri pätkiä, kun tein appiukolle ja isälleni lomituksia. Siis navettakeikkoja. Ensi kesänä ei onneksi tartte miettiä noita " ongelmia" kun saa sen äippärahan. Onneksi sekin menee vuoden 2004 tulojen mukaan (jotka olivatkin minulle suurimmat tulot ikinä ;) ) ja sillä pärjää ihan hyvin ja tuleehan siihen päälle vielä lapsilisät.
Ihan hyvin ollaan pärjätty ja eiköhän pärjätä kahdenkin kanssa ;)
Aamupäivä meni sitten oksennellessa.. Välillä on päiviä, ettei tee pahaa, mutta sitten taas tulee pahoinvointi takasin. Tänään oli lääkäri ja taas tuntu ihmeelliselle miten paljon pikkuinen oli kasvanut. Harmi ettei lääkäri kerro mitään sykkeistä yms. Sanoo vaan, että kaikki ok, kysyy jos on jotain kysymyksiä. sairaanhoitajat hoitaakin sit ne neuvolantäti jutut. Ainut mikä täällä on erilaista on se, että täällä ei oteta hemoklobiinia, vaan joka kerta verinäyte, vaan eipä tuo haittaa, kun en ole neulakammoinen, eikä se satu. Vähän mietityttää tuo jatkuva ultraaminen. Eihän siitä nyt mitään tutkimuksia ole oisko haitaksi, mutta minusta kahden viikon välein on hirvittävän usein (toisaalta ymmärrän, että halusi seurata tähän asti, kun mulle on tullut sikiön elintoimintojen lopahtamisia rv.14 asti). Seuraava ultra sitten " vasta" neljän viikon kuluttua+äitiysseuranta. lääkäri sanoi, että vauva voi hyvin ja raskaus edityy oikein mallikkaasti=)
Kovasti vauva liikkuu jo, vaan itse sen tuntee vain makuullaan. Parhaiten just ennen nukkumaan menoa.
Käytiin ostaa pojalle supersöötti karnelvaali puku (meillä on täällä tässä kuussa karnevaalit). Ostettiin semmonen leijonapuku, jossa oikein pää ja häntä=) Saapa nähdä mitä sitten sanoo, kun on karnevaalipäivä, lieköhän säikähtää ihmispaljoutta ja MELUA. Nyt kyllä pitää mennä kattomaan perään, kun tyhjentää laatikoita!
wekku
Heti alkuun linkitys eilisen päivän pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6324316&p=3&tmode=1&smode…
Aamulla oli sitten 2. neuvola *JES!*
Olin saanut pudotettua 3 kg painoa sitten ennen raskauden :D Hyvä suunta! Sain jopa kiitosta asiasta siltä terkkarilta! Hemoglobiini oli pysynyt melkein samana, 140..Verenpainekin oli normaali *hyvä minä!* Yleensä jännitän niin kauheasti, että se pomppaa :)
Ja sitten se tärkein eli sydänäänien kuuntelu! Siellä se pompotus kuului, syke n. 140 ehkä aavistus alle. Meillä kun se terkkari laskee sen sykkeen ja se doppleri on sellainen vuodelta 1 ja 2 ;)
Kaikki siis OK ja niinkuin pitikin. Kohtukin oli kasvanut ja mitaksi noiden kerrosten alta sai n. 18 cm. Seuraava kerta onkin sitten 1.3. 3 päivää rakenneultran jälkeen. Sain myös äippärahahakemuksen, jonka saan laittaa menemään seuraavan neuvolakäynnin jälkeen. Ja lisäksi sen synnytyssairaalaan lähetettävän " odottava äiti" -lomakkeen, johon meillä täytetään omat tiedot, toiveet, nimivalinnat ym..Se viedään sitten seuraavaksi kerraksi neuvolaan..Ja sitten ensi kuussa joudun siihen KAMALAAKIN KAMALAMPAAN sokerirasitukseen :´( Mä en haluu..
Mitäs vielä? Eiköhän ne siinä tärkeimmät..
Täällä koululla yritän pysyä ohjelmointitunnilla mukana samalla kun kirjoittelen tänne ;) Eiköhän se tästä.. Kyllä meinasi taas aamulla väsyttää, meneeköhän tämä ohi ollenkaan ennen synnytystä? Kohta sitten on maha tiellä, eikä saa sen takia sitten kunnolla nukutuksi ;)
Ajattelin tässä pikkuhiljaa alkaa väsäämään päättötyötäkin, kun on tuo aihekin jo valmiina ja itse työstäkin eka versio valmiina..Niin ja kouluakin on vielä puolet jäljellä.. Mutta sen saan ympättyä onneksi yhteen vuoteen..Että hyvällä mallilla..Ai niin, terkkari ihmetteli kovasti sitä, että kuinka mä saan kaikki nämä menoni ja perheen ym. sovitettua yhteen..Mutta se on ihan helppoa, kun on kuitenkin linkkimatkan aikana aikaa lukea esim. kokeisiin..Kannettava tietokone olisi kätevä, niin sais tehdä tehtäviäkin samalla..
Mutta nyt tunnille mukaan ;)
~suviande ja öttiäinen 18+5~ <--Eikös tuon mukaan uusi viikko vaihtuisi jo pe?!
Ulkona oihan kummalinen sää. sumua ja -2`C.. Minulla ei vielä mitään lääkäri kuulumisia, kun aika vasta huomenna.. Tänään olis tarkotus lähteä semmoseen talokylään, jossa voi käydä kattomassa talomalleja. Mies saa tuntuvan palkankorotuksen ja meillä on vihdoinkin mahdollisuus alkaa katella jotain kivaa rivaria tai paritaloa=) Onkin hiukka ahdas tässä meidän väliaikais asunnossa (pieni kaksio). Aateltiin, että kyllä sitä siihen asti tässä pärjää, kunnes löytää jonkun kivan kodin. Vaan heinäkuussahan se käy tosi ahtaaks miehen, kahden lapsen ja koiran kanssa! Tosi ihana paikkakin olis minne tämä talonrakentaja rakentaa. Vähän syrjemmässä ja lähellä olis metsäkin! Nyt kun luonto rajoittuu kanaalin varteen:/
vauveli liikuskelee jo ja olo alkaa olla jo helpompi alun hankaluuksien jälkeen. nyt voi sitten alkaa oikeasti nauttimaan tästä raskaudesta=)
wekku rv15+4
Mullakin oli tänään toka neuvola ja kuuluihan se sydänäänet ekaa kertaa :) vauva myös liikuskeli ahkerasti pois doplerin alta ja ihan kuin olisin aina samalla tuntenut vatsassa jotain epämääräistä muljuntaa.. No, kai ne liikkeet sieltä pian alkaa tuntua. paino oli noussut 280g viikossa, ihan ok siis. Hb oli 136 ja paineet ok. Minä jännitän aina sitä mitattaessa, niin ne on neuvolassa aina paljon korkeemmat ku kotona mitattaessa. tai siis mummilassa mittailen aina kun siellä on oma mittari.
Pistin tuossa mustikka piirakan juuri uuniin, pian sen saa hakea sieltä pois ja nautiskella vaniljajätsikin kera :) Pitää sitä nyt hiukan herkutella kun on taas kuukaus aikaa sulatella sitä ennen seuraavaa neuvolapunnitusta ;) Niin, seuraavaks onkin rakenneultra 2.3. ja 30.3. on sitte neuvola.
No mutta, nyt menene katsomaan miten se piirakka voi uunissa!
Muakvaa keskiviikkoa kaikille!
Lootuska 16+1
Et olisi kirjoitellut mistään mustikkapiirakoista! Nyt pitää varmaan itsekin tehdä illalla, kunhan kotiin pääsee..*heh* Ja ei se nyt varmaan siihen yhteen mustikkapiirakkaan tämä maailma kaadu ;)
Suvianden viestiä lukiessa tuli mieleen että itekin joudun siihen inhottavaan sokerirasitukseen :(( En oo vielä neuvolasta saanu mitään infoo siitä, ainoastaan sen että joudun siihen. Ekassa raskaudessa jouduin myös ja se on vielä tuoreessa muistissa. Siis kaikki siinä on aivan kauheeta, mutta yritän ajatella että se tehdään vauvan takia ja mitäpä ei äiti lapsensa vuoksi tekis :)
Hiljasta on ollut tänään palstalla, tietysit juusi silloin kun itsellä on aikaa täällä pyöriä. Tai siis aikaa ei olis, mutta kun ei taas noi työt iske. Mitähän pomo tuumais jos tietäis mihin mä työaikaa käytän. Tänään on mennyt tuon meidän esittelypinon kanssa aikaa kun en saa siihen toimimaan lihavointia :( No jospa saisin sen jossain vaiheessa kuntoon.
nellariina 17+3
Hyvää päivää siskot!
Plääh mikä tammikuu takana.. hirmusti ollaan oltu kipeinä.. Eilen iski itelleni oksutauti ja kun tytöllä sama jatkunut ripulin kera jo nyt viidettä päivää, oli eilinen aika rankka. Nyt oon kunnossa, söin juuri perunamuussia ja lihapullia.. ja aah maistuikin hyvälle. Nyt meidän esikoisella on mahatauti ja mies on sen kuullemma huomiseksi tilannut ;-)... Yök, ei ollu kivaa.
Muuten kaikki ok. Luin pikaseen eilisen pinon ja pakko myöntää et toi on oikeesti hyvä systeemi linkittää edellinen pino mukaan alkuun! Ei tartte hakee.. laiska kun olen..:-)
Jaaha, eikun oksennuksen siivoamiseen...
maryanne + kolmonen 17+2 (luulisin..)
Apua, voisitteko valottaa mulle mikä siinä on kamalaa? :0 Sain päättää itse menenkö siihen vai en, ja päätin että menen, koska veljelläni on diabetes. Ajattelin että hyvähän se on tutkia. En ole ennen ollut siinä, joten kertokaapa mulle, miksi se on kamalaa?
Mullekaan ei ole vielä muuta puhuttu siitä, kuin että se on sitten edessä myöhemmin, olikos joskus rv 26 pintaan.
t: myy rv 17+6
En halua pelotella..mutta mä en vain tykännyt siitä litkusta..Meillä ainakin se oli sellaista cokiksen näköistä, hiilihapotonta lämmintä litkua..siis täysin kamalaa!!! Ja sitten olen piikkikammoinen ja ne 3 verikoetta otetaan kyynärtaipeesta - taju lähtee. Mulla yleensä aina turpoaa ja mustuu nuo pistokohdat, eli kädet on sen jälkeen sen näköiset, kuin joku olisi käynyt käsiksi. Viime kerralla yritin olla siellä. Saivat sen ekan verikokeen eli paastoajan kokeen ja sen jälkeen join siitä 2 dl:sta ehkä noin puolet, kun kaikki tuli kaarella ylös ja ulos pitkin labran lattiaa ja seiniä *nolostuu*! Eipä ollut kovin kivaa. Lähinkin silloin samantien sieltä kävelemään, kun oli vaatteetkin märät. Silloinkin kävin puolenvälin jälkeen, jolloin pahoinvointi oli jo ohi. Nythän se ei oikein täysin aina ole ohi, suurimmaksi osaksi kyllä. Maha kait ei oikein tuollaisia kestä :( En niin kamalasti muutenkaan syö mitään makeita esim. karkeista vain suklaa ja nuo xylitolhedelmäkarkit..
Aamuisin varsinkaan ei mene mikään makea alas, kun mehukin tekee pahaa..joten kivapa tuollaisia on vetää ekaksi tyhjään mahaan :(
Jotkut pärjää paremmin!
Tsemppiä kaikille, jotka menossa..ehkä minäkin..
Sain soitin vähän aikaa sitten tuolta Naistenklinikalta eli positiivista että minun verinäyte seerumikoetta varten oli mennyt perille mutta huonoja uutisiä oli ne että tulos oli riskiryhmässä.
Minulle tarjottiin lisätutkimuksia johon tietysti haluan mennä.
Perjantaina sitten menen antamaan lapsivesinäytteen josta tutkitaan vauva kromosomit.
Hiukan veti mielen matalaksi tai ei niin vähänkään. Onneksi on mies tukena ja hän tulee mukaan testiin joka varmaan nostaa mulla tunteet pintaan.
Toivotaan että kaikki hyvin niin kuin niin monella on ollut :)
kolmas masussa viikoilla 16+3
Meikä poistuu nyt iltaan asti takavasemmalle ;) Olenhan täällä jo tälle päivälle roikkunutkin *heh*
En ehtinyt lukea vielä kaikkia tämän päivän juttuja, kun piti ruveta kommentoimaan... Joo ne on niin ihania nuo opiskelijan kesät :( Onneksi sulla jää kuitenkin " vain" yhden kuukauden tulot saamatta kun äippärahat alkaa taas juosta. Mulla oios tarkoitus lähtä opiskelemaan, kun tämä masuasukki ois sitten vuoden täyttänyt, ja mietin itsekkin kovasti sitä, että miten kesät sitten pärjätään??! Tiedätkö, että jos lapset otetaan kesäksi hoidosta pois ja nuorempi on alle sen 3 vee, että voikos kesät sitten olla hoitovapaalla ja saada rahaa sitä kautta? Tietääkö kukaan muu?? Sulla tais suviande olla esikko jo isompi kuin tuon 3....? Toihan ois kätevää, kesällä ois sitten paaaaljon isommat tulot kuin lukuvuoden aikana :), opintotuki kun ei ole mikään valtaisa varsinkaan perheelliselle ihmiselle..... Saako siihen ees mitään lapsikorotuksia?? Ei ne nekään varmaan kovin suuria ole.