Tomi Björck kilahti kritiikistä
Ravintolakriitikko Anna Paljakka kirjoitti NYT-liitteeseen mielestäni ihan asiallisen kritiikin Tomi Björckin uusimmasta ravintolasta Brondasta. Siinä oli sekä kehuja että kritiikkiä joistain ruoista ja etenkin huonosta palvelusta. Tomi Björck sitten päätti kilahtaa tästä niin, että laittoi instagramiin kuvan itsestään Brondassa, jossa Paljakkaan viitaten mm. hashtagit #fuckyougranny ja #loskatsuuhun.
Björck älysi sentään poistaa tuon jonkun ajan kuluttua, joten en voi linkata siihen. Mielestäni aivan käsittämätöntä kusipäisyyttä julkkiskokilta. Toivottavasti mahdollisimman moni ehti nähdä tuon kuvan ja teki omat johtopäätöksensä.
Kommentit (673)
Olen 46, syön usein ulkona, syön usein Björckilöissä. Olen granny. Olenko siis #fuckyougranny? Hyvästi Farang, Gajin, Bulevard Social ja Bronda. Kyllä Helsingistä hyvää ruokaa löytyy ilman näitäkin.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 19:29"]
Olen 46, syön usein ulkona, syön usein Björckilöissä. Olen granny. Olenko siis #fuckyougranny? Hyvästi Farang, Gajin, Bulevard Social ja Bronda. Kyllä Helsingistä hyvää ruokaa löytyy ilman näitäkin.
[/quote]
sama täällä!!!
Tomi, on vain kaksi tapaa hoitaa tämä juttu: oikea tai väärä.
Tomi, jos nyt ryhdyt toimiin, muista että puolivillainen anteeksipyyntö ei riitä. Kommenttisi osoitti kuvottavaa naisvihamielisyyttä, jota sinun on myös julkisesti kaduttava, jos jonkinlaiseen anteeksipyyntöön ryhdyt.
Kyllä Tomppa olis säästynyt paljolta jos olis pitänyt mölyt mahassa tai edes välittömästi pyytänyt reilusti anteeksi möläytystään. Silloin kun poisti kuvan niin tajusi jo virheensä ja olisi heti kuitannut, että tulipa läppä heitettyä, ANTEEKSI jos loukkasin jotain. Eikä vaan läppäläppä. Heheh
#nytsaat#paskaaniskaan#loskatomi#buahahaa
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 08:28"]Väärässä olet, en ole päähenkilönne. Olen nainen, joka ei pidä erityisemmin koko koko hahmosta. Käsivarretkin kuin vaarinkalsarit tuolla miehellä. En pidä epäsiististä tavasta laittaa ruokaa, imeskellä sormiaan ja mässyttää syödessään. Sellaiseen ei pitäisi ammattilaisen sortua varsinkaan TV-ruudussa. Mutta mustamaalaamisenne menee ihan yli, pistää jo miettimään kuka tällaisella agendalla on. Kilpailija? Kriitikko?
[/quote]
Perusteeton mustamaalaus ja herjaus on aina väärin. Itseäni vain huolestuttaa se, että aggressiivinen kielenkäyttö naisia kohtaan on koko ajan yleisempää ja hyväksyttävämpää. Se on oikeasti aika pelottavaa ja surullista. Luulisin että tämänkin tarinan päähenkilö on aika monelle nuorelle idoli ja Junior (!) MasterChefin tuomari, eikä sellaisessa asemassa olevan julkisuuden henkilön OMASTA MIELESTÄNI pitäisi omalla toiminnallaan viestittää ainakaan kovin painokkaasti, että naisen kuin naisen saa hiljaiseksi tai hänen sanansa minimoitua kun vihjaa tallettavansa loskansa tai ihan mitä tahansa hänen suuhunsa. Vai olenko tulkinnut tämän jotenkin väärin? En tosin tiedä nyt tapauksesta kaikkia taustoja, ehkä mieskriitikotkin saisivat häneltä samat #loskatsuuhun? Ei sekään tietty oikein olisi. Joka tapauksessa itseäni siis harmittaa tässä ainoastaan se, että naista, joka on vain yrittänyt tehdä työnsä, halvennetaan julkisesti ja seksuaalissävytteisesti "vitsin" varjolla. It's a slippery slope. Siksi on hyvä että asiasta keskustellaan, ilman mustamaalausta. Jos joku tämän sanomisesta av-palstalla minut haluaa oikeuteen vetää, niin voin sanoa ihan nämä samat sanat sitten oikeussalissa :) Onko paikalla hyviä puolustusasianajajia?
[/quote]
Tämän paremmin ei olisi voinut asiaa ilmaista!
Mä oon työni puolesta valitettavasti joutunut kuuntelemaan miten tällaset turhat julkkikset haukkuu "taviksia". Jossain helkkarin vip-alueella olin mieheni kanssa ja korvat punaisena siellä juurikin nämä oman elämänsä ellenit avautuivat miten idiootteja ihmiset ovat ja kuinka eivät ymmärrä mistään mitään. Myötähäpeä lähinnä tulee. Suomessa on niin pienet piirit eikä megajulkkiksia ole, joten nämä nobodyt käyttäytyvät kuin supertähdet. Sitten on joku Al Pacino tai Brad Pitt jotka ovat OIKEASTI staroja, ja he kohtelevat ihmisiä hyvin vailla mitään ylimielisyyttä. Kun oikeasti olet jotain, sun ei tarvitse räksyttää ja isotella. Suomessa tämä vaan tuppaa unohtumaan, ja ryhdytään elvistelemään kun pääset telkkariin.
tosi noloa aikuiselta ihmiseltä, mahtaa hävettää nyt :D
olisi tompan kannattanut jättää ne hashtagit suosiolla teineille :P #urapilalla
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:17"]
tosi noloa aikuiselta ihmiseltä, mahtaa hävettää nyt :D
[/quote]
Niinhän sitä normaali tervejärkinen ihminen luulisi, mutta eihän hän edes häpeä! Siinä se onkin...
Aikuinen mies kommentoi kuin häiriintynyt teini opettajalle peruskoulussa.
Tomin ravintolassa ei kannata valittaa , kannattaa syödä vaan murkinat mutisematta tai voi olla mällit lautasella.
Epäilen muuten tollasten puheitten jälkeen että Tomi on varmaan pannutkin jollekin loskat lautaselle.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 14:45"]
Taisi kaveri menettää aika monta asiakasta...
[/quote]
Tai ainakin kuva itse tyypistä muuttui monien meielssä. Eikä sitä kuvaa enää niinvain muuteta takaisin, sillä jälkipyykkikin on ollut aika noloa. Jatkossa aina kun tuon virnuileva naama ja ananastukka tulee jossain vastaan, niin taatusti yhdistän sen hastageihin #fuckyougranny #loskatsuuhun, enkä mitenkään positiivisessa mielessä.
[/quote]
Jep. Olen jo pitempään halunnut kokeilla Farangia mutta nyt siitä lähti vähän hohto jos taustalla hyörii noin paha urpokin...
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 19:54"]Tomi, on vain kaksi tapaa hoitaa tämä juttu: oikea tai väärä.[/quote]
Siis niitähän OLI kaksi tapaa, nyt on vaan tämä jo valittu. Nyt sitten on herttasen yhdentekevää mitä enää sanoo tai tekee, anteeksipyynnön aika kun meni jo.
Tässä näkee internetin voiman. Tästä ketjustahan tää kaikki julkisuus jutun ympärillä lähti. Eipä tainnut aloittaja tietää minkä myllyn pyöräytti käyntiin. :)
Mutta jospa nyt julkkiksetkin pikkuhiljaa oppisivat ettei kannata ihan heti suutuspäissääin lähteä somen ihmeelliseen maailmaan avautumaan kaikenlaisia idiootteja "läppiä".
Ei olisi muuten tulllut tuota Brondan Tomi Björckin "pahoittelua" ilman tätä ketjua ja siitä syntynyttä hälinää ja ihmisten yhteydeottoa mediaan.
Se on Björkillä noussut pissa päähän sitten oikein huolella. Vähän kun on saanut kehuja ja naamaa teeveessä tutuksi niin tässähän se ihmisen oikea olemus sitten tulikin esille. Ravintoloitsija ja ei pysynyt kuppi pystyssä ravintolakriitikon aivan asiallisesta arvostelusta. No se on Tomillakin ennustettavissa Hans Välimäen kohtalo: vuoden päästä ravintolat kiinni ja saa toimia enää jonkun halpahallin pellenä ja maskottina.