RV 37 ja kamala yskä, Voiko käyttää yskänlääkettä ?
Rv 37, osaisiko joku viisas sanoa, eilen sain antibiootti kuurin 7 pv poskiontelotulehdukseen. Samalla alkoi aivan järkyttävä yskä - mitään ei ilmeisesti saa käyttää ? Mulla on lääkkeenä ( allergia ) Bricanyl inhalaatio, siitä ollut kaksi eri mielipidettä saako raskaan ollessa käyttää vai ei ? Toinen lääkäri antoi luvan ja toinen ei.
Nyt meinaan tukehtua ja vatsaan koskeen lähinnä ylävatsaan niin paljon että ihan kyyneleet jo valuu yskiessä. samalla ihan pöhkö olo - tekis mieli nukkua mut ei pysty ja päässä pyörii..
Voinko ottaa yskänlääkettä esim. resilar !? Vai olisiko kenties fiksumpi käyttää sitä bricanyliä ? ONko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta !? ja jos on käyttäny yskänlääkettä raskaan onko ollu vaikutusta vaaviin ?
minkki 37+
Kommentit (3)
Eli sunnuntaina sain kanssa antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen, mulla vaan vaivana oli 3 päivää jatkunut pään särky, mihin ei panadol vaikuttanut. Ensimmäinen lääkäri totesi, kun menin ehdottamaan poskiontelontulehdusta, että hän epäilee kyllä migreeniä, mutta kirjoitan varalle kuurin.. Ja että syö kahta tablettia panadolia kerralla, sen pitäis auttaa.. No ihan oman mielenterveyteni vuoksi menin toiselle lääkärille, joka totes että selvä tulehdus ja antoi määräyksen syödä kuuri ja ottaa särkylääkettä jos tarvii, yskästä sen verran, että ennen tätä selvinnyttä tulehdusta mulla oli järjetön yskä ja nuha, mutta mitään ei lääkärit suositelleet, ääni oli koko ajan kateissa ja nenä vuosi kuin niagara, mutta antibioottien pitäis auttaa siihen sun yskääsi niin ja tosiaan sitä vicksiä kannattaa käyttää, ite laitoin sitä yötä vasten itselle ja kyllä se vähän ainakin auttoi.. Niin ja rv 34 ollaan täällä..
Ei siis pakkauksessa lukevaa 3 kertaa päivässä vaan vain pakollisesti.
Itse olen kärsinyt nyt odotus aikana monta flunssaa joihin on kuulunut raju yskä,,,aina olen lääkäreiltä kysellyt, että onko mahdollista saada jotain lääkettä, mutta ei,,pitää vaan levähtää yms.
Yksi lohdullinen juttu on, että olet saanut juuri lääkekuurin ja yleensähän paha yskä johtuu poskiontelontulehduksesta(lääkärin toteama juttu), eli kun kuuri alkaa puremaan, yskäkin todennäköisesti helpottuu.
istualtaan nukkuminen auttaa hiukan ja itse olen käyttänyt vickyn voidetta rintaan,jalkapohjiin ja nenän alle, tosin tosta voiteen käytöstäkin eri lääkärit ovat eri mieltä, silloin kun odotin esikoista voidetta suosittelivat kaikki (2,5v sitten), mutta nyt joku kieltää ja joku myöntää,,eli otappas sitten selvää,,,itselleni voide on auttanut siinä määrin, että olen sitä taas uskaltanut käyttää, eipäs siitä esikoisellekkaan mitään oireita tullut.
yritä jaksaa yskäsi kanssa,,,toivotaan, että se on poissa parin päivän päästä :)
satukka rv36