Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsi on kipeä eikä voi mennä töihin niin pitääkö työnantajalle viedä lääkärintodistus?

Vierailija
31.01.2006 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsesi on töissä? Eikö tuo Suomessa ainakin ole kiellettyä?

Vierailija
2/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos minä jään kotiin hoitamaan lasta omasta työpaikasta ja lapsi on kipeä niin pitääkä töihin viedä lääkärintodistus lapsen sairaudesta?

Olen aloittamassa työelämän ja nyt tälläisiä mietin, että onko välttämätön aina käyttää lääkärissä jos lapsi kipeä esim. vesirokko.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terkkari ohjeisti mua ennen äitiysloman loppumista, että jos on normaalia nuha-kuumetta, niin soittaa tai jättää vastaajaan viestin, niin sitten voi hakea ilmoitustaululta kirjeen myöhemmin. Ei tarvi tuoda lasta näytille.

Tosin en mä ole totakaan viitsinyt enää hakea, kun työnantajaa ei kiinnosta nuo lippuset. Toki tarvis silti hakea, jos joku jostain ylempää alkaa kyselemään. Esimieheni sanoi, että luottaa sanaan.

Vierailija
4/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella esim vesirokko voi kotona vierähtää parisen viikkoa, joten vaatii lekurintodistuksen sitten.

Toiset työnantajat ei vaadi 1-3 päivän sairasloman takia todistusta, mutta toiset vaatii.

Vierailija
5/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne 3 päivää on tarkoitettu siihen, että sinä aikana hankkii lapselle muun hoitajan! Taitaa vain olla niin ettei kaikki siihen pysty..

Mitäs jos kysyisit asiaa työpaikalta?

Vierailija
6/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeustapauksia löytyy mutta " yleinen käytäntö" on 3 päivää ja sen jälkeen lääkäriin jos sairaus jatkuu.

Vierailija
7/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi hyvä, koska on ollut vain tavallista flunssaa ja kuumetta, joiden takia olisi älytöntä lähteä viemään lääkäriin.

Vierailija
8/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyse sitten omasta tai lapsen sairaudesta. Riippuu siis täysin työnantajasta. Työsopimuksessani jo lukee että oltava lääkärintodistus.

Toisaalta ymmärrän asian, sillä olne työssä, johon on vaikeaa, mutta pakko saada sijainen. Jos omalla ilmoituksella voisi olla poissa töistä, niin sairauspoissaolot räjähtäisivät käsiin. (Tämä on nähty mm. kunnallisella puhdistuspuolella) Suurin syy miksi terveydenhoitajan todistus ei kelpaa, on se kun he kirjoittavat todistuksia näkemättä potilasta!!!

Ennen kelpasi terveydenhoitajan todistus, mutta väärinkäytösten takia vaaditaan nyt lääkärintodistus.. kiitos lintsareiden. Aina (no tosin vasta2 kertaa olen tarvinnut) saa kinata terveyskeskuksessa että tarvitsen lääkärintodistuksen tytön nuhakuumeeseen.

Vierailija
9/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun kuitenkin täyttämään töissä anomuksen johon liitän sitten todistuksen.

Miehen ei tarvitse viedä kuin neuvolan lappu työnantajalle.

Kannattaisi soittaa ja kysyä työnantajalta kuinka siellä käytännössä toimitaan.

Vierailija
10/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan täti kirjoitti mulle 2 päivää pelkän puhelinsoiton purusteella. Sairaus pitkittyi, vein lapsen lääkäriin, lääkäri kirjoitti vielä 2päivää. Välissä oli viikonloppu, ja nämäkin päivät laskettiin!! Vaikka en ole edes töissä viikonloppuisin. Olin sitten pois torstain ja perjantain hoitajan lapulla. Maanantain palkattomalla vapaalla.

Vierailija
11/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te onnekkaat, joille kirjoittavat puhelinsoitolla! Olen vihreä kateudesta!!! Kun se meidän mummukin asustaa 500 km päässä, niin ei ole tosiaan ketään hoitajaksi. Oikeasti en ikinä ole poissa lapsen sairauden vuoksi. Kummasti sitä muka on itse kipeä. Meillä voi olla työntekijä kyllä sairaana kolme päivää ilman todistusta.

Vierailija
12/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää maksimi ja sen jälkeen hoito on järjestettävä muin tavoin. Siis oletus on, että tuossa ajassa järjestetään muu hoito ja palataan töihin.