Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä matkakohde ensi kertaa yksin matkustavalle naiselle? :)

Vierailija
09.05.2014 |

Saimme mieheni kanssa täysin eri ajankohtiin lomat. Noh, nyt tuli hullu ajatus mieleen, mitä jos lähtisinkin yksin matkalle! :) Olen aina turvautunut johonkin elämässäni, tämä voisi olla askel itsenäisempään ja uskaliaampaan elämään. Joutuisi yksin suunnistaa ja puhua englantia jnejne :) Minulle ainakin hyvin jännää.

Mutta vinkkejä löytyiskö, suht halpa Euroopan maa, mielellään kivat shoppailumahdollisuudet ja hyvä ruoka, turvallinen naiselle? :D Olen 24-vuotias.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:26"]

Mieti ensin huolella, että mitä haluut tehdä - huom. yksin.

Jos tykkäät istuskella kahviloissa ja nauttia museoista ja shopata yms niin mene ihmeessä kaupunkilomalle. Jos tykkäät vaan shopata etkä ehdä välttämättä innostu nähtävyyksistä, niin vieras kaupunki vieraassa maassa voi olla lopulta aika tylsä ja yksinäinen paikka.

[/quote]

Jep, minulle käynyt juuri noin yksin matkoilla, etten ole ollenkaan nauttinut vaan pitkästynyt lähinnä. Joo, toki ne varsinaiset nähtävyydet on ollut hienoja ja jotkut yksittäiset kokemukset (esim. hyvä ateria jossain ravintolassa), mutta suurin osa matkasta on aina ollut surullista ja yksinäistä hotellilla yksin istuskelua, tai jossain kahvilassa tai puistonpenkillä istuskelua. 

Niinpä minä olen päättänyt säästää rahaa sillä, etten enää matkustele, niin kauan kuin ei ole kumppania jonka kanssa matkustaa. En vaan nauti matkoista yksin.

[/quote]

Minulla sama tilanne, että en nauti matkustelusta yksin ja moni matka on siksi jäänyt tekemättä. Minulla myös tilanne, että kumppania ei ylipäätään ole. Ehkä tämä kumppanittomuus jotenkin korostuu yksinäisillä matkoilla. Sen sijaan jos minulla olisi kumppani ja sitten kuitenkin matkustaisin joskus yksin, niin tuntemus ei olisi varmaankaan hullumpi. 

Vierailija
22/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaat tai Saksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan että mistä tykkää.

Vierailija
24/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuodelta 2014, on varmaan jo päättänyt minne matkustaa. 

Vierailija
25/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vanha aloitus !

Vierailija
26/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo

Vierailija
27/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse itä-Helsinki, ajele mahdollisimman paljon taxilla. Varmasti on jännää!

Vierailija
28/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tosta noin vain hyväksyy että lähdet yksin ulkomaille?

Vierailija
29/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltäs vuosisadalta sinä pompsahdit? 

Vierailija
30/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Julaan sitten Lidliin.

Vierailija
31/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreeta

Miksi pelkästään Kreeta? Koko Kreikka!

Vierailija
32/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten niin? mitä ihmeellistä kysymyksessäni oli? eikö parisuhteessa ole ihan normaalia että otetaan toinenkin huomioon. varsinkin jos ulkomaille meinaa yksin lähteä 

Vierailija
33/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten niin? mitä ihmeellistä kysymyksessäni oli? eikö parisuhteessa ole ihan normaalia että otetaan toinenkin huomioon. varsinkin jos ulkomaille meinaa yksin lähteä 

Jos kysymys on että "hyväksyykö" puoliso toisen reissut, niin on ihmeellistä. Aikuinen ei lupia kysele kunhan selvitetään mahdollisten lasten tai lemmikkien hoiva toisen reissun ajaksi. Tai kai moni siihenkin vieläkin alistuu että puoliso torppaa toisen matkahaaveet. Mulla vaihtuisi osoite hyvin nopeasti jos puoliso yrittäisi kyseenalaistaa mun omia reissujani. 

Vierailija
34/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni matkustellut yksin kuten moni muukin tuntemani naispuolinen ihminen. Kunhan älyää pysyä pois nk arabi-maista niin hyvin onnistuu. Nykyään on muuten ihan räätälöityjä matkoja yksinmatkustaville, laittaa kuukkeliin vaikka yksinmatkustavien matkat tms, on risteilyjä, kiertomatkoja, vaelluksia, purjehduslomia, jooga lomia, hvyinvointimatkoja, viininmaistelumatkoja, ruokamatkoja ,kaupunkilomia ja ihan kaikkea mahdollista. Näissä on muitakin yksinmatkustavia, niin pääsee myös jakamaan kokemuksia jos siitä tykkää. 

Vierailija
35/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmällä kaupunkilomalla kävin Kööpenhaminassa ja Malmössä. Kiva sää kesällä, muutamassa museossa kävin kun satoi hieman. Shoppailu ei nyt kauheasti kiinnostanut, mutta Kööpenhaminassa keskustassa kauppoja ja ravintoloita riitti. Kiva reissu. Koko matkan aikana ei tapahtunut minulle ja kahdelle kaverilleni mitään outoa. Taksikuski (ei ruotsalaisen näköinen, yllätys) vaan ei voinut millään uskoa ettei meistä kolmesta kukaan puhunut ruotsia. Olen siis itse tietenkin opiskellut sitä, mutta yli 40 vuotta sitten viimeeksi joutunut opiskelemaan kouluruotsia, niin en uskaltanut käydä taksimatkan hinnasta tinkaamaan. 

Vierailija
36/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene h*ora Intiaan niin opitpahan.

Vierailija
37/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysymys on että "hyväksyykö" puoliso toisen reissut, niin on ihmeellistä. Aikuinen ei lupia kysele kunhan selvitetään mahdollisten lasten tai lemmikkien hoiva toisen reissun ajaksi. Tai kai moni siihenkin vieläkin alistuu että puoliso torppaa toisen matkahaaveet. Mulla vaihtuisi osoite hyvin nopeasti jos puoliso yrittäisi kyseenalaistaa mun omia reissujani. 

Jos suhteessa ollaan niin ei voi käyttäytyä kuten sinkku. Joten ehkä on parempi että pysyt sinkkuna jos ei toisen mielipiteet yhtään kiinnosta. Tai sitten otat jonkun tossukan ketä ei kiinnosta mitä teet.

Vierailija
38/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin Julaan sitten Lidliin.

Ja Bilteman kautta suoraan talliin, huom. ei sentään alkon kautta.

Vierailija
39/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos suhteessa ollaan niin ei voi käyttäytyä kuten sinkku. Joten ehkä on parempi että pysyt sinkkuna jos ei toisen mielipiteet yhtään kiinnosta. Tai sitten otat jonkun tossukan ketä ei kiinnosta mitä teet."

Ihan avioliitossa tässä ollaan, tasa-arvoisessa avioliitossa jossa kumpikin saa matkustaa myös ilman puolisoa. Ihan itsestään selvää meille, ja monelle muulle parille meidän kaveripiirissä. Puolisoa ei kiinnosta museokierrokset, linnanrauniot sun muut ja mua ei kiinnosta hänen hiihto- ja moottoripyöräretkensä, tietysti silloin mennään erikseen, voi hyvänen aika. 

Vierailija
40/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos suhteessa ollaan niin ei voi käyttäytyä kuten sinkku. Joten ehkä on parempi että pysyt sinkkuna jos ei toisen mielipiteet yhtään kiinnosta. Tai sitten otat jonkun tossukan ketä ei kiinnosta mitä teet."

Miksi pitäisi pysyä sinkkuna, kun on valinnut kumppanin, jolle on ok, että molemmat saa matkustaa myös yksin.