Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, kakkasin vessanpöntön tukkoon!

Vierailija
08.05.2014 |

Ääh...!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua av-matskua ;D Paskan koostumuksesta kohta eka sivu täynnä. Popkornit esiin ja hyvä asento tuolissa (tai kenties pöntöllä..)!

Vierailija
22/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:01"]No et varmasti kakannut. Niin isoa jöötiä et pysty vääntämään että sillä putket olisit tukkinut. Toinen juttu on se että mitä muuta "paskaa2 olet pöntöstä vetänyt alas. Siteitä? ruokaa? vääränlaista paperia? tavaraa?

Paskomalla että suomalaista putke tukkoon saa koska sen verran paksusta tavarasta on kysymys.

[/quote]

No meillä on joskus tullu kuule 5v pojallakin niin iso kakka. Tosin siihen oli ummetus syynä.

[/quote]

Edelleenkin putkessa on tukos joka johtuu sinne tungetusta muusta tavarasta kuin paskasta. Ok vaihtoehtona voi olla myös se että putket on asennettu väärin (esim. liian tiukka mutka) mutta silloinkin pelkkä paska tuskin tukkeeksi riittäisi, koska yli 3,2 senttiä halkaisijaltaan paksut jöötit, jotka eivät menisi palasiksi tai pienentyisi virtauksessa ovat varmasti aika harvinaisia, koska muuten putket olisivat aina tukossa.

[/quote]

No jos ne pökäleet pakkautuu sellaiseksi isoksi kasaksi.

[/quote]

Silloin jos on kasa niin virtaus on estynyt tukoksen takia. Tosiasiassa lattiakaivossa pitäisi olla 75 mm putki ja vessanpöntöstä lähtee 110 mm putki eli jos aiot paskoa yli 11 senttistä tavaraa suolesta niin aika reikä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:03"]Tuota noin! Te ilmeisesti vääntelette jotain hampurilaspaskoja, jos tukos saadaan auki laskemalla suihkulla vettä sinne, kaatamalla ämpärillä vettä tai vetämällä se vessa. Jokainen, joka syö kuittupitoista ruokaa tietää ettei noi riitä mihinkään :-). Te ette saa muuta kuin pöntön täyteen vettä noilla tempuilla. Siinä pitää vaan ottaa harja kauniiseen käteen ja työntää väkisin se tukos läpi sieltä. Likanen homma, mutta muuten sitä ei saa auki. Jotta tolta välttyy, niin pitää muistaa vetää pönttö saman aikasesti kun jööti tipahtaa sinne.

[/quote]

Bideesuihkussa on niin kova paine, että se rikkoo sen pökäleen. Ei tarvii millään harjalla ruveta sörkkimään.

[/quote]

Ei riko. Se rikkoo ainoastaan pökälen uloimman osan, joten sulla on pian pönttö täynnä vessapaperia ja paskan sekotteista vettä. Ja tota ei halua kukaan. Siitä tulee ikävä siivoushomma. Sä tuskin syöt kuitupitoista ruokaa, kun edes ehdottelet tällästä. Tollasta syövät paskovat ihan kirjaimellisesti rakennusmateriaalia eikä sellanen pienellä vesisuihkauksella mihinkään hajoa. Etenkin kun sitä tulee ja paljon. Tollasen kanssa kannattaa vaan ottaa se harja käteen ja käyttää voimaa. Se ei mene läpi edes ihan kevyellä pökkäyksellä. 

[/quote]

Tai tavallisella suihkulla. Hetken ne mömmöt siinä vessanpöntössä pyörii, kunnes tuke lähtee pois. Ja sitten vaan vetäisy.

[/quote]

Luuletko sä oikeasti etten mä olisi kokeillut noita temppuja? Luota muhun tässä, suihku ei riitä tollasen kanssa mihinkään. 

Vierailija
24/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten meidän putket on mutkalla, mutta kyllä mies on pari kertaa onnistunut paskomaan pöntön tukkoon. On käynyt hakemassa varastosta listan pätkän tai jonkun muun puukepin, jolla on pilkkonut pökäleen pienemmiksi kikkareiksi ja näin tilanne on lauennut. Siis kuulemma näin, en tosiaan ole tuntenut tarvetta mennä paikalle seuraamaan operaatiota.

Vierailija
25/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuivinkin ja kuituisinkin kakka siitä pinnasta sen verran vedessä ajan kanssa pehmenee ja murenee, että jossakin vaiheessa solahtaa eteenpäin vessan vetäessä. Tai ainakin Suomen viemäriputkiin pitäisi mahtua, ellet jotakin joulukinkun kokoista vonkaletta peräpäästä puristanut ulos (silloinkin tukkeutunut pönttö kuitenkin on ongelmista pienempi...). 

Vierailija
26/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:03"]Tuota noin! Te ilmeisesti vääntelette jotain hampurilaspaskoja, jos tukos saadaan auki laskemalla suihkulla vettä sinne, kaatamalla ämpärillä vettä tai vetämällä se vessa. Jokainen, joka syö kuittupitoista ruokaa tietää ettei noi riitä mihinkään :-). Te ette saa muuta kuin pöntön täyteen vettä noilla tempuilla. Siinä pitää vaan ottaa harja kauniiseen käteen ja työntää väkisin se tukos läpi sieltä. Likanen homma, mutta muuten sitä ei saa auki. Jotta tolta välttyy, niin pitää muistaa vetää pönttö saman aikasesti kun jööti tipahtaa sinne.

[/quote]

Bideesuihkussa on niin kova paine, että se rikkoo sen pökäleen. Ei tarvii millään harjalla ruveta sörkkimään.

[/quote]

Ei riko. Se rikkoo ainoastaan pökälen uloimman osan, joten sulla on pian pönttö täynnä vessapaperia ja paskan sekotteista vettä. Ja tota ei halua kukaan. Siitä tulee ikävä siivoushomma. Sä tuskin syöt kuitupitoista ruokaa, kun edes ehdottelet tällästä. Tollasta syövät paskovat ihan kirjaimellisesti rakennusmateriaalia eikä sellanen pienellä vesisuihkauksella mihinkään hajoa. Etenkin kun sitä tulee ja paljon. Tollasen kanssa kannattaa vaan ottaa se harja käteen ja käyttää voimaa. Se ei mene läpi edes ihan kevyellä pökkäyksellä. 

[/quote]

Tai tavallisella suihkulla. Hetken ne mömmöt siinä vessanpöntössä pyörii, kunnes tuke lähtee pois. Ja sitten vaan vetäisy.

[/quote]

Luuletko sä oikeasti etten mä olisi kokeillut noita temppuja? Luota muhun tässä, suihku ei riitä tollasen kanssa mihinkään. 

[/quote]

Laitan jatkoa vielä. Kun te mietitte minkälaista tavaraa kuitupaska on, niin pitäkää mielessä, että sellasesta rakennetaan ne kakkamajat. Miettikää, jos te joutuisitte käyttämään tohon tarkotukseen omaanne tavaraa, niin ei siitä saisi muuta kun keon siihen. Ei sellanen pysyisi edes tukirakenteen päällä. 

Vierailija
27/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:01"]No et varmasti kakannut. Niin isoa jöötiä et pysty vääntämään että sillä putket olisit tukkinut. Toinen juttu on se että mitä muuta "paskaa2 olet pöntöstä vetänyt alas. Siteitä? ruokaa? vääränlaista paperia? tavaraa?

Paskomalla että suomalaista putke tukkoon saa koska sen verran paksusta tavarasta on kysymys.

[/quote]

No meillä on joskus tullu kuule 5v pojallakin niin iso kakka. Tosin siihen oli ummetus syynä.

[/quote]

Edelleenkin putkessa on tukos joka johtuu sinne tungetusta muusta tavarasta kuin paskasta. Ok vaihtoehtona voi olla myös se että putket on asennettu väärin (esim. liian tiukka mutka) mutta silloinkin pelkkä paska tuskin tukkeeksi riittäisi, koska yli 3,2 senttiä halkaisijaltaan paksut jöötit, jotka eivät menisi palasiksi tai pienentyisi virtauksessa ovat varmasti aika harvinaisia, koska muuten putket olisivat aina tukossa.

[/quote]

[/quote]

Silloin jos on kasa niin virtaus on estynyt tukoksen takia. Tosiasiassa lattiakaivossa pitäisi olla 75 mm putki ja vessanpöntöstä lähtee 110 mm putki eli jos aiot paskoa yli 11 senttistä tavaraa suolesta niin aika reikä löytyy.

[/quote]

Aika syvällisiä rupesit mietiskelemään. :-O

Vierailija
28/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Aika syvällisiä rupesit mietiskelemään. :-O

[/quote]

Taidatkin olla mies, kun näin tarkkaan tiedät kaikki mitat sun muut. ;-)

Vierailija
29/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:34"]

Kyllä se kuivinkin ja kuituisinkin kakka siitä pinnasta sen verran vedessä ajan kanssa pehmenee ja murenee, että jossakin vaiheessa solahtaa eteenpäin vessan vetäessä. Tai ainakin Suomen viemäriputkiin pitäisi mahtua, ellet jotakin joulukinkun kokoista vonkaletta peräpäästä puristanut ulos (silloinkin tukkeutunut pönttö kuitenkin on ongelmista pienempi...). 

[/quote]

No, 5-6h ei riitä tuohon enkä mä viitis ainakaan pitää isoa määrää sitä paskasta vettä pöntössä noin kauaa. Tossa oli jo useampia suihkutuksia ja ämpärillisiä vettä. Mutta siinä meni jotain 30min ja yli, kun odotteli, että pinta aina laski. Eikä se ole edes mikään jättijööti vaan ihan normaali 24h jööti. Ja luottakaa muhun tässä. Mä olen paskonut tuollaisen joka päivä sen jälkeen, kun aloin syömään hieman terveellisemmin. Joten mulla on kokemusta asiasta :-).

Vierailija
30/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:44"]

[/quote]

No, 5-6h ei riitä tuohon enkä mä viitis ainakaan pitää isoa määrää sitä paskasta vettä pöntössä noin kauaa. Tossa oli jo useampia suihkutuksia ja ämpärillisiä vettä. Mutta siinä meni jotain 30min ja yli, kun odotteli, että pinta aina laski. Eikä se ole edes mikään jättijööti vaan ihan normaali 24h jööti. Ja luottakaa muhun tässä. Mä olen paskonut tuollaisen joka päivä sen jälkeen, kun aloin syömään hieman terveellisemmin. Joten mulla on kokemusta asiasta :-).

[/quote]

PS vielä. Paremman kuvan kuitupitoisesta jöötistä saa ehkä siitä, että vaikka mä vedän nykyään pöntön samalla kun pötkö tippuu, niin siitä huolimatta se tuppaa tukkeutua joka kerta :-). Veden pinta on käynyt useamman kerran lähes takapuolessa. Ei kiva.

Vierailija
31/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:44"]

[/quote]

[/quote]

PS vielä. Paremman kuvan kuitupitoisesta jöötistä saa ehkä siitä, että vaikka mä vedän nykyään pöntön samalla kun pötkö tippuu, niin siitä huolimatta se tuppaa tukkeutua joka kerta :-). Veden pinta on käynyt useamman kerran lähes takapuolessa. Ei kiva.

[/quote]

kyseessä on ns. syvyyspommikakka. aiheuttaa tsunamin pöntössä, siksi peräpääsi kastuu.

Vierailija
32/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siitä pienestä reiästä voi muka saada ulos tuommoisen jättikakan?

Eikö teillä perärööri repeä?

Jos tietää että on megakakkaaja niin eikö sen pöntön voi huuhdella jo puolessa välissä ja lopussa toisen kerran tai ainakin ennen kun rupeaa sinne vessapaperia tunkemaan lisäksi?

Vierailija
33/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:04"]Humpsauta 5-10 litraa vettä sangosta perään (kaikki kerralla). Monet kerrat olen saanut miehet paskat eteenpäin tuolla tyylillä. Miehen tyyli on kaataa päälle pyykinpesujauhetta ja odottaa ihmettä (jota ei tapahdu), vaikka sitten 3 tuntia :')

[/quote]

Ei hemmetti. Pistä se mies itse huuhtelemaan paskansa!!! Oikeesti :D

[/quote]

Olemmekin tällä hetkellä asumuserossa joten en ole joutunut tukkeutunutta pönttöä aukomaan. Kieltämättä en tiennyt olisiko pitäny itkeä vai nauraa ekan kerran kun aikani katselin sitä miehen "kyllä tää tästä kohta sulaa"-toimintaa ja lopulta itse sain hoitaa toisen paskat pois pöntöstä. Itsellänikään kun ei niin iso rakko ole että viitsisin tunti tolkulla odotella..

Kaipa ukko nytkin käyttää tuota pesuainetekniikkaa, ehkäpä se viikossa sulaa.

Vierailija
34/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:54"]

Miten siitä pienestä reiästä voi muka saada ulos tuommoisen jättikakan?

Eikö teillä perärööri repeä?

Jos tietää että on megakakkaaja niin eikö sen pöntön voi huuhdella jo puolessa välissä ja lopussa toisen kerran tai ainakin ennen kun rupeaa sinne vessapaperia tunkemaan lisäksi?

[/quote]

Ei se ole määrä vaan se koostumus. Tai kyllä sitä tuleekin, kun ei ne kuidut sula. Mä vedänkin sen pöntön saman tien, kun se lähtee tippumaan alas päin. Jos mä odottaisin, että se asettuu sinne pöntön pohjalle, niin sillon on jo myöhästä. Mutta tollaikin tekemällä se pönttö täyttää aina vähintään puoliväliin ennen kun veden paino ja virtaus riittää puskemaan sen läpi.

Vierailija
35/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhupumpulla pumppaat sille paskalle vauhtia. Toimii. Aukoo tukkeutuneet altaatkin tehokkaasti. Tosin niille on sit hyvä varata ihan oma kappaleensa...

Vierailija
36/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tukkeutuvat lienevät niitä moderneja designvessanpönttöjä. Perinteinen ei varmasti tukkeudu. Mutta jos niin käy eikä halua ronkkia tavaraa, natriumhydroksidirakeet auttavat. Sitä saa tavarataloista ja rautakauposta erinäisillä "viemarinavausrae" -tyyppisillä tuotenimillä. Aineen turvaohjeet on syytä ottaa vakavasti.

Vierailija
37/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimiehen ohje oli tuo kuuman veden juoksuttaminen pönttöön.

Vierailija
38/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:34"]

Nuo tukkeutuvat lienevät niitä moderneja designvessanpönttöjä. Perinteinen ei varmasti tukkeudu. Mutta jos niin käy eikä halua ronkkia tavaraa, natriumhydroksidirakeet auttavat. Sitä saa tavarataloista ja rautakauposta erinäisillä "viemarinavausrae" -tyyppisillä tuotenimillä. Aineen turvaohjeet on syytä ottaa vakavasti.

[/quote]

Koittakaa nyt uskoa, että tavallisen pöntön voi ihan vaan paskantaa tukkoon. Mä tiedän kyllä noi putken avaajat, mutta en mä niiden kanssa jaksa alkaa leikkimään. En mä paskoja ala pöntössä pitämään yön yli tms. Eikä se nyt ole edes tukkeutunut kun sen vetää samanaikasesti pökäleen tippumisen kanssa.

Vierailija
39/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just asking but... How the hell is that even possible!???

Vierailija
40/59 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tämän otsikko sai minut naurahtamaan ensimmäistä kertaa viikkoon.