Jos talossa on hämähäkkejä niin se on hyvin hoidettu/hyvässä kunnossa. Mihin tämä väite perustuu?
Kommentit (36)
En valitettavasti usko tähän. Meillä on vanha talo ja hämähäkkejä ja muurahaisia. Etenkin kellarin pesutiloissa hämähäkit tuntuvat viihtyvän.
En usko tuohon väittämään. Olemme aikeissa ostaa omakotitalon, ja aikamme kohteita kierreltyämme voi sanoa, että ne kohteet missä oli eniten hämähäkkejä jäivät kyllä kerrasta pois listalta tuoreiden vuotojälkien ja julmetun kellarinhajun vuoksi.
Hämähäkit tarvitsevat kosteutta, lemmikkitarantellojen terraarioissa on lähes aina kimpale vesigeeliä ja kaiketi niitä myös suihkutellaan. Vesistöjen lähellä ja muissa kosteissa paikoissa on toki paljon hyönteisiäkin niille ruoaksi. Puurakenteisessa osittain puilla lämmitettävässä ok- talossa asusteli muutama hämis mutta kerrostaloasunnossani on vain pari ihan pientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko tuohon. Olen vuokrannut useita taloja Brittein saarilta loma-asunnoiksi, ja kaikissa kosteissa taloissa vasta hämähäkkejä olikin. Kuivassa ne ei viihdy. Siivouksella ei ole ollut niin suurta merkitystä, tosi tyhjillään olleissa niitä varmaan on enemmän.
Kosteus ja home on kaksi eriasiaa......
Meinaat että hämähäkit ovat homeallergisia?😆Ovatko erityisherkkiä myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko tuohon. Olen vuokrannut useita taloja Brittein saarilta loma-asunnoiksi, ja kaikissa kosteissa taloissa vasta hämähäkkejä olikin. Kuivassa ne ei viihdy. Siivouksella ei ole ollut niin suurta merkitystä, tosi tyhjillään olleissa niitä varmaan on enemmän.
Kosteus ja home on kaksi eriasiaa......
Ja lukit ja tavalliset hämähäkit
Meillä ainakin 50-luvun talo ja kellari hiekkapohjalla. Koko talo haisee enemmän ja vähemmän kellarille. Sieltä kai ne tulee. Meillä on ihan sikana hämppejä.
Mitä hämähäkki syö? Asuu yhdessä nurkassa
Kuka tunnistaa minkäkin hämppiksen tai lukin? Niillä erilaiset elinympäristöt
Vierailija kirjoitti:
Mitä hämähäkki syö? Asuu yhdessä nurkassa
Hyönteisiä.
Minulla on nurkassa oma lemmikkihämähäkki :-)
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan vain vanhaa uskomusta, ettei hämähäkki viihdy kosteassa. Sama kuin se, että jos on siiliä, niin ei ole käärmeitä.
Ihan olen lukenut mustaa valkoisella tuosta ja ei ollut av-palstan mustaa.
Meillä on muuten hämähäkkejä JA muurahaisia.
Meilläkin on hämähäkkejä ja muurahaisia. Ja niin oli lapsuudenkodissanikin. Ja siinä homeisessa vuokrakämpässä jossa asuttiin aiemmin, tosin siellä niitä muurahaisia oli _paljon_ ja kaikkialla.
Nykyään saa suihketta millä hämikset kuolee.Suoraan seittiin suihkuttaa.Ainakin rautakaupat ja puuilot myy sekä Prismat.
Muurahais myrkkyjä on ja karkottimia sekä hiirenloukkuja.Hiiret kusee villoihin.Rohkeasti vaan.Ihmisetkin kuolee ei niitä tarvi suojella.
Onko normihämikset oiva suoja punkeilta?