Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos talossa on hämähäkkejä niin se on hyvin hoidettu/hyvässä kunnossa. Mihin tämä väite perustuu?

Vierailija
29.04.2014 |

Yksi tuttu vaan sanoi, että näin olisi.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma siihen ettei hämähäkit elä kosteassa, toisin kuin murkut.

Vierailija
2/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne viihtyy kuivassa, ei pitäis olla kosteusvaurioita silloin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodissa, jossa hämäkki asustelee, ei ole kärpäsongelmia.

Vierailija
4/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Jännä. Eipäs oo tullu tuolta kantilta ajateltuakaan. Kiitos! ;-)

Ap

Vierailija
5/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun kosteusvaurioisessa varmaan homekämpässä on hämähäkkejäkin. Ja kärpäsiä ja kaikkia mahdollisia ötököitä.

Vierailija
6/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hämähäkit kärpäsvapaassa talossa oleskele! Kuolis nälkään, ei ne tyhmiä ole

Vierailija
7/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että nurkissa hyörii myös elävää ravintoa mitä ravinnokseen pyydystävät. Eivät ne muuten sisällä majailisi jos niillä ei olisi ruokaa. Tiedä sitten onko tämä erityisen hyvä asia?

Vierailija
8/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asunto, jossa en ole nähnyt koskaan hämähäkkejä oli poikaystävän entinen asunto, joka oli tosiaan homeessa.

En siis tiedä pitääkö tuo sanonta paikkansa, mutta tuli vaan mieleen.

Vierailija
9/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tuohon. Olen vuokrannut useita taloja Brittein saarilta loma-asunnoiksi, ja kaikissa kosteissa taloissa vasta hämähäkkejä olikin. Kuivassa ne ei viihdy. Siivouksella ei ole ollut niin suurta merkitystä, tosi tyhjillään olleissa niitä varmaan on enemmän.

Vierailija
10/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan vain vanhaa uskomusta, ettei hämähäkki viihdy kosteassa. Sama kuin se, että jos on siiliä, niin ei ole käärmeitä.

Ihan olen lukenut mustaa valkoisella tuosta ja ei ollut av-palstan mustaa.

Meillä on muuten hämähäkkejä JA muurahaisia.

Vierailija
11/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:52"]Ei ne hämähäkit kärpäsvapaassa talossa oleskele! Kuolis nälkään, ei ne tyhmiä ole

[/quote]

Jatkoa: meidän alakerran naapuri säilyttää roskista parvekkeellaan. Hämähäkit ovat vallanneet meidän keittiön ja maakuuhuoneen ikkunat, hyvä saalispaikka. Verkko ulos ja sisäl lämpöses odottaa ruokaa. Se että, meillä on hometta, ei häkkejä haittaa

Vierailija
12/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko väitteeseen. Meillä on mökillä hometta (menossa purkuun koko höskä ja uusi tilalle) ja kaikenmaailman ötököitä. Kosteus luo hyvät olosuhteet ötököille, joita hämähäkit sitten pyydystävät.

Vierailija
13/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ne hämppisraukat tuolla ulkona selviää, kun siellä on kosteaa aina?

Vierailija
14/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinälukki (Phalangium opilio) on hyödyllinen hyönteinen pyydystäessään haitallisia hyönteisiä ja punkkeja. Pitkäjalkaiset ja pallomaiset lukit syövät haitallisia hyönteisiä ja punkkeja, etanoita ja maahan pudonneita hedelmiä. Seinälukki elää talojen varjoisilla seinillä, kesäasunnoissa, kellareissa, kotieläinsuojissa ja muissa ulkorakennuksissa, joista se usein joutuu asuntoihin ja muihin sisätiloihin. Ilman kosteus on tärkeää. Ne eivät pysty elämään asuinhuoneissa eivätkä muissa huonetiloissa, sillä kuivassa ilmassa ne kuolevat nopeasti.

Hyönteismaailman sivuilta

Vierailija
15/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukki ei ole varsinaisesti hämähäkki. Lukki todellakin on eläin, joka tykkää kostesta, ilmestyykin heinä-elokuussa kosteaan aikaan ja näkee varsinkin öisin, häipyvät pakkasten tullessa. Mutta varsinaisesti hämähäkeistä en tiedä. Tämä kiinnostaisi itseänikin koska varsinkin poika valittaa että hämyt on vallanneet hänen huoneensa.

Vierailija
16/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hometta talossa

Vierailija
17/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hometta talossa

Vierailija
18/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joopa joo.. Asutaan myös Britanniassa ja täällä on aivan hirveästi hämähäkkejä Suomeen verrattuna. Tää talo, jossa asutaan tällä hetkellä, ei oo kyllä missään erityisen hyvässä kunnossa. Vettä on tullut katon läpi alakertaan jo paristakin paikkaa ja hämähäkkejä riittää talon sisätiloissakin. 

Vierailija
19/36 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko tuohon. Olen vuokrannut useita taloja Brittein saarilta loma-asunnoiksi, ja kaikissa kosteissa taloissa vasta hämähäkkejä olikin. Kuivassa ne ei viihdy. Siivouksella ei ole ollut niin suurta merkitystä, tosi tyhjillään olleissa niitä varmaan on enemmän.

Kosteus ja home on kaksi eriasiaa......

Vierailija
20/36 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen esim. hamstrausohjelmia seurannut, niin pahimmat asunnot on myös homeessa ja samalla jättimäisiä hämiksen seittejä katonrajat täynnä. Mä olen ymmärtänyt, että hämähäkit on siitä käteviä, että syövät muita (tuho)hyönteisiä.