Karkki jonka haluaisit takaisin kauppoihin?
Kommentit (139)
Muistaako kukaan sellaista hedelmäkarkkipussia suurinpiirtein 90-luvun keskivaiheilta, jossa oli punaisia, keltaisia ja virheitä karkkeja, jotka olivat muodoltaan isohkoja kartioita, palloja ja kuutioita? Mikä tämän pussin nimi oli?
Salmiakki hubba-bubba purkka. Sekä päärynä frisco, vaikka eivät nyt aivan karkkia olekaan, mut sinnepäin :)
kissmet choco, Fazerin kahvisuklaa sekä Fazerin minttusuklaa ja valkosuklaa patukat!
oi ja omppu pastirollit, silloin kun ne oli vielä semmoisia kirpeitä ja kovia :)
Halva jauhopuristesalmiakki :P Se neliön mallinen jonka kulmat oli viistottu ja siinä oli Halvan leima.. Irtokarkkeina myytiin joskus 15 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:39"]
Halva jauhopuristesalmiakki :P Se neliön mallinen jonka kulmat oli viistottu ja siinä oli Halvan leima.. Irtokarkkeina myytiin joskus 15 vuotta sitten.
[/quote]
Hetkonen vai oliko se sittenkään Halva.. hmm... Noh joku semmonen kuitenkin, nykyiset Jymy-pastillit maistuu siis ihan samalle.
Minä kaipaa kristallirahoja vai millähän nimellä ne myytiin. Pussissa oli punaisia (vadelma?) ja mustia sokerikuorrutettuja karkkeja joita syödessä tuli leukanivelet kipeäksi :)
Maija ja skottitoffeita. Maijaa sanottiin myös lehmätoffeekasi käärön kuvan vuoksi. Mikä sen toffeepussin nimi oli, jossa oli paperikääröllisiä suklaatoffeita ja kermatoffeita sekaisin?
Maraboulla oli joskus 2000-luvun alkuvuosina kookossuklaalevy, niin hyvää eikä korvaavaa ole löytynyt!
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla ostimme aina Finnairin lennoilla pitkän pötkön pieniä marmeladiaskeja. Mustaherukan -makuiset olivat mun lemppareita! Muistaako kukaan minkä valmistajan nämä olivat?
Irtokarkkihyllyistä kaipaan vihreitä kyniä. Sairaan isoja kovia karkkeja, joissa kirpeä sisus.
Voi nämä pienet marmeladiaskit ”jonossa”! Myös minä rakastin mustaherukkaa. Tuli oikein maku kielen päälle. Kenenköhän valmistamia olivat?
Sitten kaipaan Jamboa, Kilt-suklaata, Patua, Black Peteä, Maraboun kookoslevyä minäkin. Ja Ruususuklaata. 😍
70-luvun salmiakkiautoja irtokarkkeina. Kuplavolkkareita ja muita merkkejä.