Hyväksyisittekö jos miehenne auttaisi tuttua lapsetonta pariskuntaa antamalla siittiöitänsä?
Kommentit (26)
Minut on adoptoitu 9-kuisena ja olen siitä ikuisesti kiitollinen vanhemmilleni. Siis oikeille vanhemmilleni, niille, joiden kanssa olen elänyt koko ikäni. Olen saanut parhaat mahdolliset vanhemmat. Ei mitään säälittävää heissä eikä minussa, vaikka yrittivät minua yhdeksän vuotta. Minulla on maailman parhaat vanhemmat ja maailman paras pikkusisko, joka ei voisi olla yhtään enempää ikioma siskoni, vaikka onkin syntynyt eri massa kuin minä.
Siinä on kuitenkin paljon enemmän kaikkea tunnepohjaista sekaannusta jos tietää että se omista siittiöistä syntynyt lapsi/oman lapsen biologinen isä on tuossa ihan lähellä.
jos tuttu pari ei onnistu ICSI-hoidoilla. Lapsi ei olisi meidän vaan tuttavapariskunnan, joille mielellään soisi onnen saada lapsi, joten tottakai mieheni auttaa jos tarvitaan. Vanhemmat joskus toivovat tuttua luovuttajaa, koska on heille itselleenkin helpompaa, kun tietävät lapsen perimän. Lapsen itsensä ei myöskään tarvitse odottaa 18-vuotiaaksi tietääkseen perimänsä.
Nämä eivät ole kovin vaikeita asioita jos niistä ei tee vaikeita. Ja minulla on asiasta tietoa, todellakin.
klinikoilla suositaan tuntemattomia luovuttajia eikä kannusteta ihmisiä bongaamaan luovuttajia kaveripiiristään.
Onneksi olemmekin mieheni kanssa solujen luovuttamisen ja luovutettujen käytön suhteen molemmat yhtä ehdottomia. Emme halua luovuttaa emmekä ottaa vastaan luovutettuja.
Adoptiovanhemmuus on eri asia kuin biologinen vanhemmuus, iät ajat on ollut kasvattilapsia ja se on sopiva termi.
Vanhemmat ja "vanhemmat" ovat eri asioita.
Adoptiolapsia tuodaan ympäri maailmaa ja niistä näkee päältä etteivät ole oikeiden vanhempiensa seurassa. Aina tällaisia nähdessäni ajattelen etteivät ole saaneet lasta omilla värkeillään ja siksi ovat adoptoineet jonkun kiinalaisen tms. Vähän säälittää lapsi sekä aikuiset. Yleensä nämä joilla on näitä kiinalaisia ovat jo nelikymppisiä hoitoja kokeilleita ja pettyneitä lapsettomuuteen ja viimeisenä oljenkortena ostetaan lapsi maailmalta. Ihmiskauppaa laillisesti.