Endometrioosista huolimatta raskautuneet!!
Josko täällä olisi tapauksia joilla on todettu endo, mutta olette onnistuneet raskautumaan. Itse olin tänään gynellä, ja endohan sieltä löytyi. Meillä pikkukakkosen yritystä takana 8kk, alkaa tuntumaan tosi pitkältä ajalta. Joka kuukausi ollaan puuhailtu juuri oviksen aikoihin, mutta tulosta ei tunnu tulevan. Gyne sanoi syyn olevan nyt tämä endometrioosi.
Kiinnostaisi tietää, miten kauan on muilla raskautuminen kestänyt. Koska suurimmalla osalla (vai kaikilla?) tämä haittaa raskautumista. Nyt on itsellä mieli aivan maassa, ja tuntuu ettemme enää saa toista lasta. Jos siis löytyisi kannustavia tapauksia täältä. Olisin kiitollinen, joten kertokaahan. Meillä jatkuu yritys, syksyyn mennessä jos ei ole tärpännyt kehotti uudelleen lääkäriin...
Kommentit (3)
Kiitos vastuksista!
Olen yrittänyt rekisteröityä tuonne endometrioosiyhdistyksen keskustelu sivuille, olisivat varmaan hyvät, mutta en pääse sinne. Oletteko muut päässeet sinne helpolla?? Sähköpostiin tuli kyllä heti salasana, mutta sillä ei sinne sisään pääse, ilmoittaa vaan ettei käyttäjätunnus ja salasana täsmää. Olen sinne päin lähettänyt ihmettelyä aiheesta, muttei ole vastausta tullut. Omituista?! Osaako joku neuvoa, tai jotain? Koitin toisella nimelläkin, mutta senkään salasanalla en sinne päässyt....
Miulla todettiin endometrioosi keväällä 2003, jolloin tähystyksessä poistettiin kasvain ja kiinnikkeitä. Pillerit lopetin saman vuoden elokuussa ja tammikuussa 2004 tulin raskaaksi, että semmonen puoli vuotta siinä meni ennen kuin tuli tulosta. Nyt toivotaan kovasti toista vauvaa, saas nähdä kuinka kauan menee tällä kertaa.
Tsemppiä kovasti ja toivottavasti teitä onnistaa endosta huolimatta!
Itselläni ei ole endoa, mutta kaverillani on. He menivät keväällä naimisiin(toukokuussa) ja tärppi kävi todella nopeasti. Heillä siis vauva syntyy huhtikuun lopussa. Hänelle oli lääkäri myös sanonut, että raskautumiseen saattaa mennä aikaa kauan, mutta toisin kävi.
Toivottavasti teillä myös se pikkukakkonen sieltä tärppäisi! Tsemppiä ja jaksamista teille!
Kidelma