Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen raskaus, milloin näkyi ulospäin?

31.01.2006 |

Heippa!

Koska teillä toista odottaessa alkoi vatsa kasvaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt jo tuntuu että maha kasvaa kovaa vauhtia. Normaalimitat on 160cm ja 50kg, eli ylimääräistä ei ole, eikä mitään kamalia vatsamakkaroitakaan.

Tänään juuri sain ekat silmäykset vyötärönseudulle tutulta ja sen huomatessani sanoin, että odotan. Hän totesi, että katsoikin juuri, ettei tuo vatsa tuolla tavaoin kaksi viikkoa sitten pönöttänyt. En ole ainoa joka tätä vatsan kasvun varaslähtöä ihmettelee, mieheni on ihan yhtä hämmästynyt kuin minäkin! Tänään teki farkut (ei mitkään pillifarkut) tiukkaa, sain kyllä napin kiinni, mutta yksi istuva paitapusero ei mennyt vyötäröltä kiinni. Varmasti on turvotustakin, eihän kohtu vielä ole iso. Painoa ei ole tullut yhtään lisää.

Eka raskaus alkoi näkyä ehkä viikolla 16.

Kai se riippuu vartalonmallistakin, en tiedä. Toivon vain, että tämä nopea vatsankasvu ei ole merkki mistään vakavasta. Onneksi ylihuomenna on lääkäri, jossa kuulen toivottavasti vauvan sydänäänet.

Vierailija
2/13 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsan niin turvoksiin että viikolla 8 kysyivät työpäikalla että milloinkas syntyy, olivat vähän huuli pyöreenä kun heinäkuussa niille sanoin että vasta helmikuussa. Se turvotus jatkui aina viikolle 12 asti jolloin aloin huomata vatsan jo muutenkin pyöristyneen. Asiaan tosin vaikutti varmasti se, että esikoinen oli vasta vajaan vuoden kun kävin odottamaan tätä toista ja vatsassa oli ylimääräistä makkaraa muutenkin.

-sitruuna ja minttuvihtori rv. 38+4-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas raskaus (rv13+7) ja masu näkyi jo viikolla 12. Sukulaiset kyselivät, että milloinka vauva tulee? Kun kerroin, että elokuussa kauhistelivat vatsan kokoa... Mulla on aina tullut iso vatsa. Esikoisen kanssa ei niin nopeasti kasvanut mutta kahden seuraavan kanssa on kyllä mammahousut otettu käyttöön jo viikolla 10..

rutinan la 9.8.06

Vierailija
4/13 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi vähän niin kuin Sitruunalla, eli maha pullahti hyvin aikaisin. Housut alkiovat kiristää oikeastaan saman tien ja jossain viikon 12 paikkeilla työkaverit olivat arvanneet, että olen raskaana, vaikka olin ajatellut pitää asian salassa np-ultraan saakka. Kulin pitkissä löysissä paidoissa ja yritin kätkeä mahan, mutta turha toivo.

Nyt 25. viikolla sf-mitta on vielä normaalin rajoissa, mutta isohko. Ihan sama oli esikoista odottaessa, vaikka tämä olikin syntyessään aika pieni (3120 g). Tämä taitaa olla sukuvika, koska siskollakin on joka raskaudessa hurjan kokoainen maha. Olemme aika hentoluisia, joten ehkä siksikin maha näkyy enemmän.

Lapsivettä minulla oli ainakin viimeksi paljon ja vauvalla olikin tilaa mellastaa ja möyriä ihan viime metreille. Se voi olla ihan hyväkin juttu, ainakin tuntuu, että olen välttynyt hyvin kaikilta kivuilta ja kolotuksilta, kun maha pullahtaa olos ihan reippaasti, eikä kiristele tai aiheuta painetta mihinkään. Tai tämä on ainakin oma tulkintani.

Vierailija
5/13 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 kaikissa kolmessa raskaudessa on yhtäkkiä pullahtanyt esiin ja eipä ole sitten ollut kenelläkään enää epäselvää, miksi vatsa on kasvanut. Eli varmaan on tosi yksilöllistä, milloin alkaa näkymään.

Vierailija
6/13 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen alkoi näkymään rv 18:lla niin, ettei ollut enää kenellekään epäselvää, onko kyseessä vauvamasu vai kesäkilot.

Nyt tää toinen raskaus näkyy jo, ja vasta rv 10(+2) täynnä. Farkuista jää ylänappi auki. Esikoinen täyttää huomenna vuoden, eli koska näillä raskauksilla on näin lyhyt väli, sekin vaikuttaa tuohon, että masu ponnahti jo esiin. Näin terkkari mulle neuvolassa sanoi.

tTilli

Vierailija
7/13 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vielä näy, jännityksellä odotan milloin pitää siirtyä mammahousuihin. tulin raskaaksi kun esikoinen 10kk. ekasta raskaudesta maha alkoi näkyä tosi myöhään, pomolle kerroin rakenneultran jälkeen eikä kukaan vielä ollut arvannut.

maha pullahti sitten keskiraskaudessa nopeasti suht isoksi. olen pitkä ja mulla on vissiin sen muotoinen lantio että vauva mahtuu alussa sinne piiloon tosi hyvin mutta sitten kun ei enää mahdu niin masu tulee nopeasti esiin.

eli taitaa olla tosi yksilöllistä...

Vierailija
8/13 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sen verran ylipainoa ettei vieläkään näy vaikka tuntuu kyllä... rv21.

Jos olisin hoikka, niin olis kyllä näkynyt jo aikaisemmin, koska tuntuu niin selvästi läskien alla..

Vierailija
9/13 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omasta mielestä mahan huomasi jo viikoilta 12-13 lähtien mutta olin pikkujouluissa ollessani viikolla 17, eivätkä ihmiset vielä mun olemuksesta huomanneet raskautta vaikka päällä oli äitiyspaita..Ehkä he eivät vaan tohtineet asiasta kysyä jos vaikka en olisikaan ollut raskaana :o)

Nyt viikolla 23 ja maha kasvaa lähellä yläkäyrää eli pyöreä on!

Niin ja mulla raskauksien väliä vuosi.

Bunzu

Vierailija
10/13 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo tuntuu, että houstu kiristää. viikkoja 13+5. Eka näkyi vasta joskus 5kk jälkeen!! (tosin sitä neuvolassa ihmeteltiin, mutta sitten se yhtäkkiä pullahti ja norm. painoinen tyttö syntyi -04, keväällä. Nyt pelottaa että mikäs norsu sitä kohta ollaan....

Vierailija
11/13 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä maha kyllä vielä näy ulospäin (rv 13+5). Alavatsa on kyllä turvoksissa, mutta en voi tosiaankaan puhua mistään vauvamahasta. Eli samaa tahtia näyttäisi kasvavan, kuin mitä ekastakin.

Vierailija
12/13 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain siirtyä jo viikolla 12 mammahousuihin ja jo varmaan siinä 15 viikon tienoilla ihmiset ihmettelivät pullistunutta vatsaa.

Vierailija
13/13 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta alkoi tosiaan näkyä jo 10-11 viikoilla ja siirryin äitiyshousuihin. Nyt on viikkoja 17+5 ja omat housut menevät hyvin jalkaan ja tippuvat jalasta. Vatsa kyllä on alkanut pikkuhiljaa näkyä mutta jännästi ylhäältä...

Että erilaisuutta raskauksien välillä. Esikoisesta äitini kysyi viikolla 16 että odotanko vauvaa. Kuulemma näkyi ulospäin :)