TIISTAIN TURINAT ELOHIIRULAISET
Kommentit (26)
Täällä olo hitusen parempi eilen ja näköjään tänään, nyt on niinkuin semmoinen kivampi olo. Lähdempä ihan kampaajalle sen kunniaksi.
Huomenna pääsee taas ultraan, vaikkakin eilen kuului taas hyvin sydänäänet dopplerilla, eli pelko ultraan mennessä ei ole niin paha kuin ekalla kerralla.
Jospa tämä elämä alkaa maistua herkulliselta nyt kun pahoinvointi helpotti ja viikkoja kertyy hiljalleen lisää.
Lilli ja toukka 10+1
entisellään eli etova olo vaan edellen jatkuu rv 12+5.... (toivottavsti vaan meistä kukaan ei kuulu niihin onnekkaisiin, joilla pahoinvointia on koko raskauden ajan) ja istukkanäytteen tuloksia odotellaan.
Onhan sekin käsittääkseni yksi teoria, että pahoinvoivilla on todennäköisempää saada tyttö. Oletteko kuullet moista? Laajassa kartoituksessani ainakin näin on ollut useimmin ;) Lääkäri kyllä sanoi hölynpölyksi. No pian, kun saadaan tietää sukupuoli, niin sitten voi olla taas yksi todiste tai vastatodistetapaus lisää.
Torstaina mekin päästään taas ultraan. Minttumaria harmi, ettettte pääse kunnan puolesta np-ultraan, mutta luottoa vaan, että kyllä se vaavi siellä hyvin voi, vaikkei koko ajan käytäis tiirailemassakaan.
Heippati hei kaikille!
Minullekin on tullut mieleeni, että olisikohan tämä masuasukki tyttö?? Tähän mennessä raskauteni on nimittäin pahoinvointeineen ja väsymyksineen ollut niin erilaista verrattuna edelliseen, jolloin sain pojan. Olisihan se ihanaa saada pikkuinen tyttö, vaikka toisaalta on nuo pojatkin vaan niin mahdottoman ihania :). Kolmevuotias esikoiseni on todennut useasti, että hän haluaisi pikkuveljen (mistä lie on tuonkin keksinyt). Ja mies jossakin vaiheessa totesi, että vaikkei sukupuolella olekaan mitään merkitystä, niin kyllähän se poika olisi kiva. Me olemme aikoneet selvittää sukupuolen tässä raskaudessa, joten jossakin vaiheessa se sukupuoli sitten selviää.
Minulla aamut ja aamupäivät ovat aina tosi hyviä, mutta kyllä se kammottava kuvotus sitten kahden jälkeen iskee. Täällä töissä se on kyllä sietämätöntä. Odotan sitä jo kauhulla. Illat ovat ihan kammottavia. Olen tosin huomannut, että ulkoilu hieman auttaa pahaan oloon. Ulkona viihdyn muutenkin tällä hetkellä kaikista eniten. Siellä kun ei tarvitse haistella mitään hajuja. Minä voisin mielelläni luopua hajuaististani vähäksi aikaa.
Pumpuli kertoi eilen maidosta johtuvista mahavaivoista. Minulla on aivan samanlaista!! Olen laktoosi-intolerantikko ja käytän pääsääntöisesti hyla-tuotteita, mutta yleensä pysyn kyllä käyttämään myös jonkin verran tavallisia maitotuotteita. Mutta nyt olen huomannut, että jos iltapäivällä syön jugurtin tms. välipalaksi (vaikka olisi hyla), niin kärsin koko loppuillan hirveistä masuvaivoista. Maha on ihan löysällä ja kuplii :(. Ihan hirveää. En enää tiedä, mitä söisin, kun maha vaivaa. Olen myös huomannut, että sokeri ei sovi mulle yhtään. Jos iltapäivällä syön jotain makeaa, kärsin loppupäivän mahavaivoista. Minulla siis myös nämä vaivat ovat vain iltaisin. Aamuisin olen aina kuin uudelleensyntynyt ihminen.
Hyvää tiistapäivää kaikille!
Pepper (13+5)
pikaisesti kuulumiset kesken tunnin :)
Itselläni alkaa pahaolo pikkuhiljaa helpottamaan, toisaalta selkäkivut alkavat olemaan iltaisin todella pahat. Eilen kyseltiin, että mitä ruokaa ei pysty syömään ilman etomista. Mulla tämä on ehdottomasti banaani! Ja kalan hajua en pysty haistelemaan ilman pahanolon tunnetta.
HUomenna pääsee neuvolaan, joskos kuuluisi sykkeet.... Meillä myöskään ei tarjota np-ultraa, joten täytyy rahattomana opiskelijana odotella rakenneultraa, että näkee pikkuisen. Mun mielestä tämä on väärin, että suuremmissa kunnissa/kaupungeissa tarjotaan enemmän palveluja kuin täällä pienemmissä. Esimerkiksi sain suostutella neuvolatätiä ottamaan mut neuvolaan jo nyt, suositus kun on kuulemma täälläpäin rv 12!!
Anu ja rv 10+2
Hei,
Itselläni on päinvastaisia kokemuksia pahoinvoinnista kuin kansanperinne väittää: Esikoisen kanssa oli pahoinvointia mutta ei kovin paljon - ja tyttö tuli. Toisen raskauden aikana pahoinvointi oli aivan kamalaa ja jatkui viikolle 18 - tuli poika. Nyt on ollut vähemmän pahaa oloa kuin viimeksi, joten oisko sitten tyttö taas tulossa... tiedä häntä.
Vaikka ei oksetakaan niin väsyttää senkin edestä. Ultra on torstaina kuten Vaavitoiveellakin - samoilla viikoilla mennään. :)
Hiirenvirna 12+5
vaavitoive-77:
Onhan sekin käsittääkseni yksi teoria, että pahoinvoivilla on todennäköisempää saada tyttö. Oletteko kuullet moista? Laajassa kartoituksessani ainakin näin on ollut useimmin ;) Lääkäri kyllä sanoi hölynpölyksi. No pian, kun saadaan tietää sukupuoli, niin sitten voi olla taas yksi todiste tai vastatodistetapaus lisää.
Mulla ei oo lainkaan pahoinvointia vaikka menossa rv 10+3. En oo kertaakaan joutunut oksentamaan mut mua sitten taas pyörryttää välillä kamalasti ja se tekee sellasen ällöttävän olon. Onks kenellä kään muulla tullu nenäverenvuotoa raskausaikana ku mulla ? En enää haluais ees niistää kun heti alkaa vuoto. Monilla tuntuu noi rinnat kasvavan isommiksi näin alus mut ei ainakaan mulla oo tapahtunu mitään. Alan epäilee et oonko ees raskaana vaik testi niin kertoikin. Mulla on ultra vasta 14.2. joten pitää vielä odotella......
Mulla tuo pahoinvointi on ollu jo pari viikkoa poissa mut sitä ennen olikin pari viikkoa sellaista oksentamista mitä ei koskaan aiemmin ollut ollutkaan. Mies muisteli että poikaa odottaessa olisin ravannut oksentamassa ja itsekin tuon hämärästi muistan. Tytöistä mulla on ollu kyllä huonoa oloa mut ei oksentelua.
KAhvi on muuten nyt viikon ajan vasta alkanut tökkimään. Tai eka kuppi (muki) menee ihan hyvin mut ei enää se toinen.
Mulla on rinnat kyllä kasvaneet mutta mulle on myös viime kesänä imetysken lopettamisen jälkeen tullut liian monta kiloa lisää painoa ja kyllähän sekin tuota kuppikokoa kasvattaa. Tiedä sit kummasta johtuu.
Hitsi kun jännittää se perjantain ultra kun ei ole niitä sydänääniäkään vielä kuullu. Toivottavasti kaikki on ok. Olis kiva päästä kertomaan raskaudesta muillekin :)
Peeveli jonka rv:t selviävät KOLMEN yön päästä ;)
Kiva kuulla, että monella on pahoinvointi helpottanut. Minulla se vaivaa edelleen aamuisin, hampaiden peseminen on yhtä tuskaa kun koko ajan joutuu kyökkimään ja koko maha on ihan krampissa... toivottavasti menee pian ohi minullakin, ettei tarvitsisi viikolle 18 asti kärvistellä...
Esikoinen on nyt niin loistavassa iässä (2v 4kk), että saadaan joka päivä kunnon naurut sen höpöjutuille:D Eilen kuultiin eräitäkin totuuksia, esim. " Isi on ihan höppänä" , " Isi jos et sä nyt anna mulle banaania niin mä hemmottun!" ja " Äiti, sitä pidetään vuoropelle (vuorotellen)" . Niin suloinen toinen!!!! Jotenkin vain mietityttää mitenkähän neiti mahtaa syksyllä viihtyä kotona, kun tykkää olla päiväkodissa ja kavereiden kanssa. Täytyy kysellä, josko saisi tulla parina päivänä viikossa neljäksi tunniksi, niin ainakin joku toinen lapsi samassa ryhmässä tekee.
Nyt taas töiden pariin...
Pantoufle 14+1
ensinnäkin:
nalliralli, älä huoli,
kaikilla ei ole merkittävää pahoinvointia. Itselläni esikoisesta (poika by the way) ei ollut juuri mitään pahoinvointioireita pikku kuvotusta lukuunottamatta, ja sekin pysyi kurissa kun söi usein vähän. Nyt taas on vähän enemmän...
Monillahan käy niin että esim. yllätysraskaus on jo pitkällä kun se edes huomataan, varsinkin jos on epäsäännölliset kuukautiset jolloin kuukautisten venyminen ei heti ihmetytä. Eli ei nuo rinnat tms. niin selkeitä oireita kaikilla ole.
Itse luulen, että kun TIEDÄN raskaudesta, niin tarkkailen itseäni enemmän ja huomaan oireet, jotka muutoin voisivat mennä vaikka kuukautiskierron vaiheiden piikkiin. Toki toisilla on vahvoja oireita, ja ainakin minulla loppua kohti kun maha kasvaa myös vaivat lisääntyvät, jolloin ei tarvi tosiaan miettiä onkohan raskaana vai ei.ole siis rauhallisin mielin tässä alkupäässä :)
omaan napoaan kuuluu hyvää. Mitä nyt saan itkukohtauksia, jos tv-sarjassa on yhtään emotionaalista meininkiä, ärsyttävää! Muuten olo pirteämpi, ja tänään kait jo 13+0 menossa. Massua ei paljon näy, välillä voi jopa makoilla mahallaan vielä, ja välillä turvottaa ja sitten pitää vaihtaa lökömpiin housuihin. Mites muut sama viikon menijät, joko housut alkaa kiristää?
adalmina
Taidan kirjoittaa vasta toista kertaa, vaikka teidän pinoja päivittäin luenkin. Osa nikeistä taitaa kyllä olla tuttuja yahoon puolelta.
TYTTÖ/POIKA/OIREET: Kyllä se vaan taitaa niin olla, ettei oireilla voi sukupuolta ennustaa. Anoppi on kertonut, miten sillä on neljä poikaa ja silti kaikki raskauden erilaisia. Mulla taas ei ollut kuin lievää pahaa oloa esikoisesta ja mahakin oli ns. poikamaha, mutta niin vain tyttö tuli. Nyt on myös vähän tyttöfiilis, kun on hyvin samanlaiset oireet. Tai oireet ja oireet, jäljellä on oikeastaan vain rintojen arkuus ja turvotus ja mahan turvotus. Osa omista housuista menee kyllä edelleen jalkaan, joten ei mahakaan vielä paljasta mitään. Viikkoja siis tänään 11+0.
ULTRA: Mulla on huomenna np-ultra. Kaksi kertaa olen jo nähnyt pikkuisen ultrassa ja kerran kuullut sydänäänetkin (nlassa 10+2), mutta silti sitä alkaa miettiä ultran lähestyessä, että onkohan kaikki edelleen kunnossa. Muthan säikäytti pahemman kerran reilu viikko sitten alkaneet kovat alavatsajomotukset ja pieni vuoto. Sen takia kävin polilla ylimääräisessä ultrassa, ja olin oikeasti varustautunut jo pahimpaan. Liekö ollut jotain kohdunkasvukipuja, mutta päivän ne kestivät melko kovina ja oireet oli ihan samanlaiset kuin keskenmenossa, joten oli aika kamala vuorokausi.
HANKINNAT: Hirveästi en ole halunnut vielä miettiä kovin kauas tulevaisuuteen, mutta...Meillä on esikoiselta äitiyspakkaus vm 2003, mutta ajateltiin silti ottaa pakkaus myös toiselle. Vaunut on vielä tosi hyvät, samoin pinnis ja hoitopöytä menettelee (käytettyinä saatuja), mutta turvakaukalo alkaa olla jo niin vanha, että siihen pitäisi melkein satsata. Niin, ja jos tulokas onkin poika, niin menee kyllä vaatevarastot uusiksi talvihaalareista ja sandaaleista lähtien...
KESTOVAIPPOJA ollaan mekin käytetty esikoisella. Alkuun mentiin öisin kertiksillä, mutta kun uskallettiin vaan kokeilla, niin kyllähän kestoilla sujuu niin yöt kuin matkatkin esim. mummolaan. Aiotaan ehdottomasti käyttää edelleen, tosin taaperoikään tultaessa kestovaipat ei enää tunnu kauhean käteviltä tai sit pitäisi satsata paljon enemmän johonkin fuzzi-tyyppisiin täyttiksiin. KANTOLIINAA olen ajatellut viimein kokeilla, meillä se olisi saattanut toimia esikoisellakin, kun se oli alkuun vähän mahavaivainen.
Ettäpä semmoista täältä kaakonkulmilta.
Kerttukasperi
anu82 kirosi, kun ei ole opiskelijana varaa kustantaa ultria ja kunta ei tarjoa niitä riittävästi. Niinpä. Mielestäni tämä Jyväskylä kuuluu kyllä vähän isompiin kuntiin, mutta ei täälläkään ole tarjolla kuin yksi ainoa ultra normaalisti. Se on alkuraskauden ultra joskus 10-12 viikolla, eikä siinä edes katsota niskapoimua. Vanhemmille odottajille on kai tarjolla ilmaiseksi myös rakenneultra, mutta näin alle kolmikymppisenä on tyydyttävä tuohon yhteen. Me mietitään, jos sijoitettaisiin rahaa vielä myöhemmin sitten rakenneultraan... tilanteen mukaan katseltava.
Täällä on puhuttu poika- ja tyttövauvojen ennustamisesta oireiden perusteella. Mikä ihme tunne se semmoinen tyttö- tai poikaolo on? :) Olisipa aika omituista, jos tulisi nyt tunne, että ihan varmasti on tyttö ja sitten olisikin. Mut onhan tuossa aina 50 % mahdollisuus ennustaa oikein, joten... :)
Viikonloppu taas meni, enkä kerennyt kotona edes konetta avaamaan. Eilistä ja tänpäivästä pinoa vähän kolusin...
Nalliralli; En ole kärsinyt pahoinvoinnista yhdessäkään raskaudessa, kolmatta odotellaan. Eli ei se täysin epänormaalia ole! Mulla vaan on tää jatkuva nälkä, välillä toivois, että olis edes paha olo. Ei tulis koko ajan vaan syötyä. Ulkomuoto kun alkaa muistuttaa kävelevää palloa...
Pantoufle; Meillä on ton päiväkodin kanssa vähän samanlaisia aatteita. Esikoinen alottaa syksyllä eskarin. Kuopus (04/02) on erittäin sosiaalinen nuori neiti ja olenkin hakenut hänelle puolipäivä paikkaa. Vaikka en varmaan edes joka päivä vie, mutta olis tosi kiva kun tutut kaverit ja hoitajat säilyis. Ja tiedän, että tyttö ei viihtyisi koko ajan vaan kotona. Ainoo ongelma on, että ei ehkä pääse hoitoon. Siinä ryhmässä on niin täyttä. Jännityksellä odotan päätöstä!
Adalmina; Noi itkukohtaukset on ERITTÄIN tuttuja! Mun mies nauro yks ilta, kun katsottiin telkkaria, että etkö sä tosiaan pysty olemaan itkemättä. Kun ei kuulemma siinä koko kohdassa ollut mitään itkettävää. Tais olla muuten viime viikon Everwood, oon ihan koukussa siihen sarjaan! Loppuohjelman yritin sit oikein pidätellä kyyneleitä ja mun mies rupes siitäkin nauramaan, kun olin kuulemma niin huvittavan näkönen! Hyvä että edes miehellä on hauskaa ;o) Niin ja tohon housujen kiristämiseen, mun maha on aivan järkyn kokonen, suhteessa edellisiin raskauksiin näillä viikoilla. Vielä mahdun ¿lainahousuihin¿, mammahousut saa odottaa ehkä muutaman viikon. Omat farkut ym. pakkasin ylähyllylle, ettei ala ketuttamaan kun niitä katselee. Ehkä sitten joskus....
En ole viikonlopun pinoja kerennyt lukemaan, mutta on ilmeisesti ollut jotain puhetta hankinnoista vauvalle. Äitiyspakkauksen otan, vaunut ja itkuhälytin saadaa ostettua miehen siskolta, pinnasängyn olen säilyttänyt, vaatteita on tallessa, vaikka lisää joutuu varmasti hankkimaan. Turvakaukalo näin alkuun on se isoin hankinta.
Omassa olossa ei mitään erikoista, väsymys iskee aina näin iltapäivisin ja jatkuva vessassa ravaaminen on myös välillä raivostuttavaa. Mutta muuten vointi on hyvä! Työmotivaatio on vaan ollut jo pitkään täysin kateissa. Nytkin vaan katson kelloa ja mietin, että pari tuntia enää....
Kirppu06 ja Sintti 14
Tänään käytiin katteleen rattaita, mutta kaikki on liian isoja! Pakko kai tyytyä entisiin, mutta kun tuntuu että ne leviää rattaista käsiin ja ovat niin kauhtuneen näköisetkin. Ois hankittu jo nyt että sais työnnellä ens kesän tuota pikkuneitiä 1v8kk niissä jo... enemmän nyötyä hankinnalle.
Niin neuvola ja tutkimus käytännöt sais olla yhtenäisemmät ympäri suomea. Tuntuu epäreilulle kun toisaalla tarjotaan ja toisaalla ei ja palveluiden hinnoittelukin vaihtelee... siihen kait on tyytyminen.
Tyttö/poikaolo... Minun täytyy liittyä niihin joiden mukaan tytöstä huono tai jopa KAUHEA olo. Kahden ensimmäisen poika raskauden aikana oli pahoinvointia; sellaista yököttävää oloa, mutta en oksentanut (paitsi kerran kun äiti paistoi suppilovahveroita - en muuten vieläkään ole saattanut syödä niitä). Olin kuullut, että jotku ovat todella pahoin voivia ja voivat joutua sairaalaan tiputukseen jne. Koska minulla oli kaksi raskautta takana en voinut kuvitella joutuvani tällaista kokemaan. Tiputukseen en sentään joutunut, kun oli vara ravintoa ennestään, mutta laihduin 6kiloa kolmen viikon aikana kun makasin saikulla kotona ja oksensin - vesikään ei pysynyt sisällä. Tyttö tuli. Raskaus oli muutenkin erilainen. No varmuuttahan näistä ei ole, mutta kaverillani joka joutui ekasta tiputukseen oksentelun taikia ja sai tytön ja tokassa raskaudessa jolloin sai pojan ei edes oksentanut, oli samanlaiset kokemukset. Voihan olla että oma fysiikka säätelee pahoinvointia. Nyt odottelen poikaa, mutta olisihan se kiva saada yllätys tyttö... siis pahoinvointia on ollut, mutta ei oksettanut. Niin ja vielä sellanen vanhempi keskussairaalan kätilö sanoi että kokemuksesta jos raskaus on hyvin erialinen on mahdollista että kyseessä on toinen sukupuoli...riippuen sikiön sukupuolesta äidin hormoonitasapaino on erillainen...tiedä häntä sitten?!!
Niin ja kyllä minäkin nyt uskon että tuntemukseni ovat olleet " nekun" liikkeitä kun kerran joillakin muillakin on ollu sellainen olo että se voisi olla mahdollista.
Odotellaan 13+5
Tänään rv 12+2, eikä neuvolassa kuulunut sydänääniä !!!!!!! APUA ! aikaisemmin ei olla edes yritetty kuunnella.
Onko jollain muulla käynyt samoin. Olen aivan pihalla, vaikka neuvolan tätsy sanoikin ettei se välttämättä tarkoita sitä kaikkein pahinta.
Mutta ei tässä paljon muuta osaa ajatella kuin että...= (
Oireet on kyllä jatkunut aivan normaaleina tähän asti, nytkin äklöttää ja väsyttää. Perjantaina on ultra, aikaistettiin viikolla, varmaankin tämän takia. En todellakaan tiedä miten pitäis suhtautua. Aiemmissa raskauksissa ne jumputukset alkoivat heti kun laite hipaiskaan masunahkaa. Nytkin odotin että niin käypi, vaan EiPÄ kuulunutkaan VOI ITKU !!!
En ole kerennyt kirjoittelemaan pariin päivään, olen kyllä lueskellut teitin kirjoituksia, ja muistaakseni,
Oli juttua niistä erilaisista oireista;
olen taas aina kuullut niinpäin että poika aiheuttaisi kovemmat oireet. Perusteluna on ollunna nuo hormoonit, kun pojan - mies hormoonit sekoittuu äiteen hormooneihin.
Itse en kyllänkään niihin niin perusta, jotenkin tuntuu että ne olis noita vanhan kansan uskomuksia. Joskin itselläni kaksi ensimmäistä raskautta olivat hyvin " helppoja " ja tuloksena oli tyttöjä.
Sitten kolmas raskaus oli aivan eri luokkaa, pahoinvointi ja väsymys oli tuplaten kovempia ja tulos oli poika. (mutta ikääkin oli reilusti enemmän, ja uskon että ne oireet johtui enemmänkin siitä) nytkin pahoinvointi on aikast kovaa ja väsyttää aivan valtavasti, mutta...
toivottavasti ne ois merkki siitä et siellä masussa kuitenkin joku asustelee ?!?
Hankinnoistakin oli puhetta; jotenkin sitä varoo hankkimasta mitään uutta ainakaan, mutta vanhat pikkuruiset vaatteet hain varastosta pesua varten, nyt en enään kykene niitä hipelöimään, kun alkaa kurkkua kuristamaan.
t. pelästynyt
nalliralli: ei mullakaan ensimmäisessä raskaudessa rinnat suurentuneet, ei koko raskauden aikana. Nyt toisessa taas on rinnat kasvaneet aikalailla. Eli niin vain näissä raskauksissa on eroa.
adalmiina: kyllä tuo alavatsa vähän pullottaa, mutta hyvin mahtuu vielä omat housut jalkaan. Ihan ne kaikista kireimmät farkut on täytynyt jättää odottamaan ensi syksyä. Masullaan voin ihan hyvin makoilla. Itseasiassa olen huomannut, että kun on oikein paha olo, sellainen puoliksi mahallaan makaaminen on ainoa asento, jossa voin olla. Se on ollut myös jännä huomata, että maha puollottaa iltaisin aina enemmän kuin päivisin. Näin se oli esikoisenkin kohdalla.
Älä huolestu, vaikka sydänäänet eivät kuuluneetkaan! Mulla yritettiin kuunnella sydänääniä viikoilla 12+3, ei kuulunut. Sitten samana päivänä ultrassa ERITTÄIN vilkas ötökkä siellä kuvaruudussa heitteli voltteja, eikä sydämessä näyttänyt olevan mitään vikaa, jumputti oikein kunnolla!
Kirppu06 ja Sintti 14
Iepalle: Älä huolestu, mullakaan ei kuuluneet sydänäänet viikolla 12+2 ja päivä myöhemmin ultrassa nähtiin, että kaikki oli aivan kunnossa. Taaksepäin kallistunut kohtu voi mm. tehdä sen, ettei ääniä kuulu. Tiedän, että stressi varmasti iskee tuon kokemuksen jälkeen, mutta muutama yö ja saat varmistuksen asiasta! Tsemppiä! Ja nuo raskausoireet kuulostavat kyllä lupaavilta.
Kiitokset kaikille kestovaippakysymykseeni vastanneille! Ehkäpä meillekin niitä sitten ostellaan, kun kokemukset ovat olleet niin hyviä teillä muilla.
Niin vaan taas ollaan jo iltapäivässä. Jostain olisi saatava lisää energiaa, että saisi tehtyä kaikki hommat, jotka tänään pitäisi saada aikaiseksi. Oi ja voi..
Mä rupesin jo jännittämään huomista lääkäriä. Paljastuukohan siellä jotain erityistä sitten. Mua on jotenkin tuolta alapäästä nipistänyt parina päivänä.. tiiä vaikka ois joku tulehdus tai jotain. Ehkä ei voi yksittäisestä pienestä nipistyksestä päätellä, voihan se olla jotain hermohäiriötäkin, mutta kun ei ole sen kummemmin kokemusta mistään vaivoista muutenkaan. No, huomenna selviää, jos on löytynyt näytteistä jotain ylimääräistä bakteeria. Taitaa olla tavallista, monet kärsii ainakin hiivasta monta kertaa raskauden aikana. Ehkäpä nyt on sit mun vuoro... :-/ Kun nyt vaan muistaisi tentata, mitkä kaikki näytteet sieltä tällä kerralla otettiin. Ikinä ei ole kaikkia noita testejä ennen tehtykään.
Mäkin meinasin sen kummemmin asiasta tietämättä lohduttaa ieppaa, ettei ne äänet aina kuulu. Kun muistelin tosiaan, että parikin ihmistä on semmoista täällä aiemmin puhunut. Taitaa olla aika poikkeuksellista, että heti dopplerin mahalle päästyä alkaisi pumputukset kuulua. Kyllä niitä minullakin yli 5 minuuttia haettiin ja luovuttaa meinattiin. Mut se oli tietysti jo 3 viikkoa sitten. Saas nähdä huomenna, mitä vauhtia se sydän siellä paukuttaa sitten...
Oma napa rv 13+ jotain tänään.
Neuvolan täti soitti tänään iltapäivällä ja kertoi että mun edellisestä pissanäytteestä oli löytynyt jotain pöpöjä tms. (virtsatietulehdus) joten lääkäri oli jättänyt jonkun reseptin apteekkiin, pitäis käydä töiden jälkeen hakemassa.
Mies lähti pariksi päiväksi työreissuun, joten voin hyvin luuhata kaupungilla pidempäänkin, vaikka koko illan. Ja syödäkin voi kaikkia mun herkkuja kuten kinkku-makaronisalaattia, mistä mies ei välitä.
Eilen illalla nukkumaan mennessä makailin sängyllä hiljaa selälläni ja tunsin 2 kertaa sellaisen pienen pienen hipaisun (ihan kuin pieni vissykupla olis törmännyt mun mahaan). Olen aina ollut laiha ja tuntenut selvästi ilmakuplat suolessa ja ne tuntuu ihan erilaiselta kuin eilisiltaiset hipaisut. Jostain luinkin että vaikka ensisynnyttäjien sanotaan tuntevan ekat liikkeet vasta 18-20 viikoilla, niin hyvin laihat (ja herkät) voivat tuntea jopa näinkin aikaisin. Saa nähdä, pitää taas tänä iltana " tunnustella" jos tuntuisi jotain (vai oonko vaan vainoharhai nen).
Nyt kotimatkalle,
Karmiini
aamu alkoi oksennuksella.....yööök!!!!!!! inhottavaaaa, mulla ei kahesta ensimmäisestä raskaudestani ole minkäänlaisia muistoja pahoinvoinnista....nyt on kyllä niin erilainen raskaus.......!!!!!! tuliskohan tyttö???? edelliset poikia! No ei vainkaan, sama se kunhan ois terve.
np-ultraan oisin niin tahtonut mennä, mutta rahat ei ollenkaan riitä.....n.100e täälläpäin maailmaa... enkä revi sitä rahaa mistään....ja viikkojakin just 12+2 ettei kauaa ois aikaa kaan. Harmi! kun meillä ei kuulu kun rakenne ultra kunnan antamin ultriin ja senkin joutuu lähtee tekee yli 70km päähän niinkuin myös synnytyksenkin....
millä ihmeellä saan itseni siivoomaan täällä.....kämppä on ihan järkyttävä. mutta kun ei jaksa!!!!!
tilasin tuon vauvalehden ja sieltä saa kantoliinan tilaajalahjaksi....onko sitä helppo käyttäää????
nyt pakko mennä tekee jotain......
MINTTU ja MUMELO 12+2