Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUISET TIISTAINA

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä asti ollut niitä " kuukautiskipuja" , enemmän tai vähemmän...välillä pakottaa oikein kunnolla selkää ja mahakin menee kovaksi, mutta se siitä sitten taas... Sitä ehtii jo hyvinkin elätellä toiveita, että joko se tästä lähtisi, mutta ei niin ei... Että samassa jamassa näytetään nyt sitten kaikki olevan...-kele...

Kirpulle hirmusti tsemppiä tälle päivälle, olen vähän niinkuin KADE!!!

Tintille myös tsemppiä, ikävää että ihmissuhdeasioita joutuu selvittelemään kun aikaa haluaisi käyttää oman ja vauvan hyvinvointiin. Toivottavasti kaikki tasaantuu/selviää.

Midzi ja Devil, koittakaa jaksaa, ette ole ainoita v*tutuksenne kanssa ja antakaa tulla kaikki ulos vaan, kyllä tänne muutamat perkeleet päivässä mahtuu!!!

Mulla myös viime yö meni ihan tuskaillessa, liitoskivut oli todella kamalat! Kyljen kääntäminen siis ihan tuskaa. Sitten kun piti lähteä vessaan, niin lantio taas jossakin ihan muualla kuin pitäisi olla ja ankara vihlominen nivusissa... Aamulla meni varmaan tunti ennenkuin pystyin kävelemään ilman sen suurempia vaappumisia...Nyt taas sitten on menkkakivut päällä...

Aika jänniä nuo lasketut ajat, miten ne saattaa heittää. Mullahan tulee 40 täyteen pe 3.2., mutta la:ksi mulle on merkitty 2.2. Serkun vaimo on päivälleen yhtä pitkällä ja hänen la on 4.2. No, väliäkö tuolla loppujen lopuksi on, harvoinpa sieltä päivälleen la:na ulos tullaan...Elättelen kyllä toiveita, että vauva olisi yhtä säntillinen kuin mä, mieluummin tietty aina vähän ennakkoon, mutta näyttäis olevan poikkeustapaus... Eipä sillä, onhan täs viel pari päivää aikaa...

No joo, tulipas sitten taas jauhettua...vauva tuntuis vähentäneen liikehdintäänsä, iltaisin kyllä edelleen vedetään se kamala jumppa kun tuntuu, että maha repeää...

Yritetään jaksaa..ei tässä kauaa enää ole...

Sasuliini ja hajuherne 39+4

Vierailija
22/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUUTIKKI: Sinuna en olisi yhtään huolestunut siitä, että kun kaksi eri mittaajaa on mitannut vauvan peräkkäin, että muka kasvua ei olisi juuri lainkaan. Loppuraskaudessa mittaukset heittelee +/- monta sataa grammaa ja varsinkin jos vielä on kaksi eri mittajaa.

TINTTI: yrittäkää nyt vielä puhua asioita läpi, kun tää raskausaika on stressaavaa parisuhteelle. Tietty joskus ero voi olla parempi ratkaisu, kun jatkuva riitely ja epätietoisuus, siis sen suhteen että erotakko vai ei. Pidä huolta itsestäsi, nyt sulla on oikeus olla terveesti itsekäs, kun synnytyskin pian lähestyy!

Meikäläisellä on myöskin mielialat heitelleet, voi ukko parkaa! Jännittää kamalasti, miten sitä jaksaa taas hereillä vauvan kanssa, miten esikko reagoi ja miten meidän parisuhteen käy. Viikonloppuna purin tuntemuksiani miehelle, ja onneksi hän ajattelee, että tämä on ohimenevä vaihe.

Nyt olen jättänyt päikkärit väliin, ja menen nukkumaan viim. klo 22 ja esikoinen herättää kasin maissa. Nukun paljon sikeämmin, ja olo on pirteä :)) Yökukkuminen ei siis sovi mulle.

Spiral 37 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kohdunkaulaa pari senttiä, joka pehmeätä. Ulkosuu auki 1-1½cm. Vauvan pää tuntui selvästi lääkärin käteen, syvällä raivotarjonnassa on. Syntymäpainoarvioksi sanoi n. 3,6-3,7kg, jos samoilla sf-käyrillä mennään. Mitta oli nyt n.33cm. Viikkoja tänään siis 36+1. Hyvin pitäisi vauvan mahtua tulemaan. Sanoinkin, että esikoinen (3720g) syntyi 6 minuutin ponnistuksilla, eikä tarvinnut edes tosissaan ponnistaa, joten eiköhän sieltä vähän isompikin tarvittaessa ulos saada :) Käsikopelolla sanoi että normaalikokoiselta vaikuttaa tälläkin hetkellä, mitään painoarviota ei lähtenyt heittämään.

Nyt siis eikun odottelemaan josko tästä synnytykseen päin oltaisiin hiljalleen menossa. Nythän ei enää tarttee " jarrutella" , jos on tullakseen, saa tulla. Esikoinen syntyi rv38+6 ja toivon, että tämäkin vauva tulisi vähän etuajassa.

-tintti-: toivottavasti saatte asianne kuntoon miehesi kanssa. Voi olla, että hän jotenkin hämmentyi raskaudestasi, vaikka sitä kovasti toivoittekin. Toivotaan, että vauvan näkeminen ja hoitaminen saisi hänet muuttamaan mielensä ja haluavan paikata suhteenne. Lasten takia ei tosiaan kannata yhteen jäädä, mutta ainahan kaikkensa kannattaa yrittää.

Sinilila: onpa sulla ihanan pienet ikäerot lapsilla! Meille tulee ikäeroksi 2v ja musta sekin on aika pieni, mutta vetäsit kyllä pohjat ;) Kivaa, on lapsilla sitten kovasti seuraa toisistaan. Onko sun lapset tyttöjä vai poikia vai molempia, entä tiedätkö kumpi on nyt tulossa?

Toivotaan, että piakkoin helmikuisten lista kasvaa räjähdysmäisesti! Mäkin yritän nousta joukon häntää pitelemästä :)

t. Mikaela LA 27.2.

Vierailija
24/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas nukuttua! Vein pissanäytteen labraan klo 8.30 ja sen jälkeen katsoin telkkua (tiedä kuinka kauan) sillä heräsin tuossa yhden jälkeen... Nyt on sitten selkä, lonkat ja koivet ihan jäykät... Mutta koirat olivat onnessaan kun saivat tulla nukkumaan viekkuun. Niin ja siinä kun heräsin ja nousin ylös niin ihan hirmuinen närästyskohtaus iski päälle, ja nyt menee jo toista rennietä tälle päivälle, yleensä riittänyt se yksi tai kaksi per päivä (yksi aamulla ja yksi illalla!)

Täällä on ollut ihmettelyä, että eikö helmikuiset meinaa jakaantua ollenkaan!?!?! No, kävin tuossa äskön vähän kurkkaamassa tuonne tammimammojen pinoon ja siellä oli jo tosi moni saanut vauvan joulukuussa... Tiedä sitten mitä nää meijän vauvat " panttaa" ? Vois jo kyllä ruveta yhdelle jos toiselle tulemaan, että itekin pääsis toisten " siivellä" synnyttämään... Taitaa olla turha toive... No, eihän tässä ole kuin kymmenisen päivää enää la:han. Kääk! Muuten ekaa kertaa tänään multa kyseltiin että jokos on tuntunut jotain merkkejä synnytyksestä!??!?!? Siis, joku muu kuin terkka tai lääkäri tai toi oma ukkokulta.

Tintti: Voimia sinulle! Ja tulevaisuudelle, toivottavasti saatte miehesi kanssa sovittua edes jotenkin asiat. Mutta muista (niinkuin jo joku sanoi) niin nyt on pääasia että sinä kuuntelet vain ja ainoastaan mitä itse ja vauvasi tarvitsee ja haluaa!!!

En tiedä mikä muhun eilen illalla meni... Katseltiin eka ihan hyvissä mielin Käenpesää, ja sitten kun tulin koneelle, niin mies tuli heti perässä ja olis pitänyt herralle etsiä jotain Kerhon (HPK) sivuja, sanoin että tulee viiden minuutin päästä uudelleen, niin jankkas vaan " et nyt!" Mulla pimahti ja huusin " no, p****le katto sitte itte!" Mies katsoi pikkusen pitkää mua, kun painoin toiseen päähän taloon kannot kopisten... Mutta siis oli EKA kerta kun pimahdin raskauden aikana sille... Mulla tosin tulee noita " pimahtamis" kertoja muutenkin, mutta ei sitä viitsi yksin alkaa tappelemaan kun mies on hiljaa niin kauan tai lähtee koirien kanssa lenkille, kun minä rupean paasaamaan, ja hetken päästä tulee kysymään joko oon rauhoittunut voiko tulla... No, mutta kuitenkin.

No, kohta mies tulee ja pitää lähteä kauppaan... Ei kuulemma enää päästä mua ratin taakse, no, ei se enää hyvältä tunnukaan... Ehkä sitten synnytyksen jälkeen taas... Jospa lähtis kirjoittamaan kauppalistaa, ettei taas tule heräteostoksia...

Voimia kaikille " kärvistelijöille" , kohta meillä on onneksi ihana palkinto sylissä näistä (ja tulevista) säryistä...

napero ja masukki edelleen 38+5

Vierailija
25/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meil eka on tyttö, 2v4kk ja toinen on sitten poika, 11kk. Täst kolmannesta ollaankin sitten miehen kanssa saatu ns tappeluita aikaan, kun toinen väittää toista ja toinen toista! Ihan hauskaa on ollut! Ei olla kysytty, kumpi tulee, mut mulla on itellä koko ajan tyttö-olo. Saapi nähä, kumpi meistä sitten on oikeassa! :)

Pojan ja tän kolmannen ikäero lasketun ajan perusteella (20.2) on just vuosi. Poika synty 22.2.05, et voipi synttärikaverin saaha! Tosin toivon, että syntys jo vaik tänään!

Must on ainakin ihan kiva, et on pienet ikäerot, saavat leikkikaverit toisistaan! Nyt jo rupeavat leikkimään keskenään, vaik poika onkin viel aika pieni ja meinaa välil tytön jalkoihin jäähä! Ja voi että sitä sisarusrakkautta! Sitä on niin ihana kattella! Molemmat on kyl kiintyneitä toisiinsa! Pusutellaan ja halitaan :)

Toisaalta, onhan tää rankkaakin ollut, ku nyt vaikea raskaus menossa! Mut eiköhän tää tästä, ku vauva-arki (toivottavasti pian) alkaa! Tosin, sit on viel kaks sylissä kannettavaa, ku ei toi poika vielä kävele, ovat sitte ku kaksoset;) Sen näkee sitte, mite tää arki kolmen pienen kanssa lähtee pyörimään! Aika näyttää!

Mut kovasti jo odotellaan! Niinku me kaikki, eikö vain! Koittakaamme kaikki vaikeuksista huolimatta jaksaa loppuun asti, kyllä sitten palkinnon saamme!

sinilila taasen

Vierailija
26/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minäkin täällä vielä roikun, joten et Austen ole ainoana tamperelaisena jäljellä :) Mäkin oon tosiaan miettinyt Marcelia, Kaalilaatikkoa ja Birdya. Kaipa siellä on jo vauvat sylissä. (Enkä ole yhtään kateellinen...)

Tämä kotona olo on kyllä aika rankkaa. Kun lähes koko päivän oon yksin kotosalla, niin illalla sitten minäkin ripustaudun mieheeni. Ja kiukuttelen kaiket illat kaikesta pienestä. Jos mies vaikka tekee voileipiä iltapalaksi, niin löydän aina jotain valittamisen aihetta tyyliin että enemmän juustoa pitäis olla tai tässä on yksi ylimääräinen kurkun pala. Ja sitten itken ihan pienestä. Itseäni ärsyttää tosi paljon, kun kaikki illat menee vaan valittamiseen ja itkemiseen. Enhän minä normaalisti ole näin kauhea... Täytyy kyllä ihailla miehen hermoja!

Tintille paljon tsemppiä. Ikävä kuulla, että teillä menee huonosti. Toivottavasti saatte asiat sovittua.

Enni 38+2

Vierailija
27/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin, vaikka tekisi kyllä jo mieli tositoimiin. Veikkaan, että ainakin marcelilla ja kaalilaatikolla on jo vauvat kainalossa : ).

Aah, mies ja esikoinen lähti kavereilla käymään, mulla vapaailta... No esikoisen odottajat ei tietty vielä arvaakaan kuinka ihanaa on sitten edes hetken saada olla kotona rauhassa : ). Jos menis koirien kanssa lenkille ja sitten saunaan ilman että kukaan tulee oven taakse koputtelemaan ' äiti missä sä oot, mitä sä teet' :D.

Tänään sain jo ostettua vauvansänkyyn patjan, nyt kun vielä saisi aikaiseksi ommella sen hienon rimpsureunuksen mitä olen suunnitellut... Olo on vieläkin kummallisen hyvä, kai tää tarkoittaa sitä että saan odotella vielä viikkotolkulla, huoh. Huomasin muuten että meilla on ihan kamalat määrät vauvanvaatteita, onko kellään ideoita mihin niitä vois lahjoittaa? Sen verran käytetyn näköisiä etten mihinkään kirppikselle viitsi viedä, mutta ei raaskisi roskiinkaan heittää!

FannyK 37+3

Vierailija
28/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuliina; mullakin ihmeellistä aaltoilevaa selkäsärkyä. Joskus alaselkä puutuu niin ettei sitä oikein edes tunne osaksi kroppaa ja sitten se taas on hetken päästä normaali.

Mä oon kanssa ihan kypsä niinku kaikki muutkin täällä ketjussa tuntuu olevan. Hitto supistais nyt sit kunnolla eikä tällai supistaa ei supistaa ei sup... ottaa päähän olo on tosi tuskainen ja tiuskin perheelleni tuon tuostakin.

Yritin reippaana tyttönä lähteä kahden muksuni kanssa pulkkamäkeen ja mentiinkin 4v poika laski mäen alas eikä päässy ylös ku mäki oli niin liukas ja jäinen sitten tämä rakas tyttäreni 1,5v meni liian lähelle ja luisui alas vauhdilla mitään ei käyny mutta ei hänkään ylös päässyt mietin että jipii mitä mä nyt noh eiku iso maha linkkuun ja mäkeä persuksilla alas voi viude vähä sattu! Hemmetti siitä sitten suoraan kotiin.

t. Hellu rv 38+0

Vierailija
29/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utuinen asia vie sinut kohti helmikuun alkamista. Saat selvitettyä vielä tänään missä kuljet mutta varsinainen h-hetki on tulossa huomenna.

Sitä odotellesa...

Selkeesti siis tahtoo sanoa et hommat lähtis tänään käyntiin... Tai mä haastan sen iltapäivälehden oikeuteen... :D

Tosin tämä riistävä selkäkipu ei lupaa muuta kuin kivuliasta yötä... Vaihteeksi... :P

Jospa sitten torstaina...

Marju ja Mikki 38+5

Vierailija
30/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ilmoittamaan, että mulla on supistellut 10 min välein reilu kaks tuntia ja on melko kipeitä eli saapa nähdä pääseekö sitä tositoimiin vai kikkaillaanko vielä!!!!!

Eli jos ei kotvaseen mitään kuulu niin tiedätte missä olen :)

Sasuliini 39+4....

Vierailija
31/31 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pitää peukkuja* :)