Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ideoita sirkusaiheisiin synttäreihin? Esim.kakun koristelu?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos löydät ideoita http://www.bakeandparty.com

Siellä taidetaan myydä ainakin pelle- ja ilmapallokoristeita, katso kohta kakkuideoita, siinä on jokin vappukakku, missä on niitä pellejä.

Itse olen käyttänyt heidän tuotteitaan paljon, menestyksellä! :)

Vierailija
2/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemminkin käynyt katsomassa tuota sivustoa, kun olet sitä ennenkin tarjonnut, mutta nyt päätin sieltä muutamia juttuja tilatakin. Kiinnostuin, kun sanoit tilanneesi sieltä useasti. Mitä olet tilannut ja mitä niistä tehnyt?

Onko noi värit hyviä, tuleeko niistä todella esim punaisesta punainen, ettei vaaleanpunainen jne? Oletko tehnyt noita ihania kakkuja noilla väreillä? Jos, niin olisiko sulla jotain kuvia? Olisi tosi ihana nähdä, pystyykö tavallinen kotileipurikin tekemään noita, vai onko ne vain huippuamattilaisten tekemiä?!

Upea muuten se muffiniteline, vaikka olihan sillä hintaakin. Nuo lepakkotikut olisivat omiaan siihen hopeatoffeella päällystettyyn kakkuun! Jään mielenkiinnolla odottamaan vastaustasi=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita kakun päälle keksejä ja niiden päälle jotain värillistä kuorrutusta, langoiksi vaikka salmiakki/lakritsinauhaa tai sulatettua suklaata yms. Näin muistaakseni uudessa Yhteishyvässä tämän vinkin.

Vierailija
4/12 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen innokas leipoja ja olenkin hurahtanut kaikkiin kakku-juttuihin, tutut niitä välillä minulta tilailee lastensa synttäreillekin. Omia lapsia on kaksi, mutta kummi-lapsia lisää ja juhlia paljon jäjestän, joten siksi olen innostunut kaikista tuommoisista.

Itselläni on sieltä tilattuna mm. 3D-auto vuoka ja Teddy Bear sekä juuri se mainitsemasi muffinssiteline. Lisäksi kaikkea pientä mm. jalkapallokakunkoristeet ja niitä pellejä olen myös tehnyt. Värit on hyviä, ja jos niillä värjää sokericremeä niin väri on tumma. Kerman kanssa ne käyttäytyy mielestäni aika samalla tavalla kuin apteekin värit. Mutta kuvio-kakkujen pursottamiseen parhaiten mielestäni sopii se creme, minkä ohjeen saa sieltä sivustoltakin. Sitä on tosi helppo pursottaa ja jälki on kaunis. Ja maku on hyvä. Ensimmäisen kerran kuin tein, niin onnistumisen ilo oli valtava, kun luulin sen olevan TOSI vaikeaa, ja se olikin helppoa ja mukavaa!Ja cremessä musta on mustaa ja punainen on punaista. Ainakin niissä määrissä, mitä itse olen värjännyt.

Ja ne pursotinterät millä kakut ohjeistetaan tekemään on huomattavasti pienempi ¿suisia¿ kuin ne mihin ollaan täällä Suomessa totuttu. Niillä saa aikaan tosi yksityiskohtaista jälkeä. Tilasin joulun alla myös sen piparikuusi-setin ja noilla pieni-suisilla terillä ja sillä tomusokerikuorrutuksella sai aikaan upean näköisiä kuusia!

Seuraavaksi ajattelin tilata sen pienemmän istuvan nallen, kun näyttää niin söpöltä!

Laita ihmeessä sähköpostia sinne niiden osoitteeseen, vastaavat varmasti mielellään kysymyksiin. Itse olen ainakin saanut mukavaa palvelua sieltä.

Kuvat mulla taitaa olla kaikki ¿vanhalla käsikameralla¿ otettuja, mutta kyllä niistä tulee tosi kauniita kakkuja, kun seuraa niitä ääriviivoja ja sitten vaan täyttää alueet tähtiterällä pursottaen.

Toivottavasti tästä oli apua! Ja sinulla on itselläsi kivat sivut, olen käynyt katsomassa! :)

Niin ja hyvä idea ne lepakkotikut siihen hopeatoffeeseen!

Vierailija
5/12 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkailin niitä kuvai viime yönä, saako niistä ihan oikeasti lähestulkoonkaan niin kauniita? Se istuva nalle olisi upea, mutta miten ihmeessä noi 3D-kakut säilyttävät täyttämisen jälkeen muotonsa?

Saanko kysyä missäpäin asustelet?

Olisiko sun mahdollista skannata koneellesi niitä omia kuviasi ja lähettää mulle vaikka sähköpostilla. Olisin ihanaa nähdä millaisia luomuksia olet tehnyt, jos vaikka uskaltautuisin tilaamaan kokeeksi jonkun vuoan itsellekin.

Kerrotko vielä mitä siihen sokericremeen tulee, koristeletko kaikki kakut sillä? Saako kermavaahdolla siistiä jälkeä, vai tuleeko siitä epätarkka?

Itse olen surkea kakkukjen koristelija, vaikka maku onkin yleensä kohdillaan, tuo taito olisi tosiaan hienoa oppia!

Kiitti sulle!

Vierailija
6/12 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 3D-auto ainakin pysyi ihan hyvin kasassa, leikkasin neljään osaan ja täytin normaalisti. Bake and Party taitaa suositella ainakin siinä istuvassa nallessa, että se laitettaisiin istumaan varsinaisen kakun päälle. Siinä isomman nallen kohdalla se tuntuu ehkä vähän tuhlaukselta koska nalle on itsessään jo niin iso, mutta se kai pitäisi sitten syödä ¿kuivakakkumaisesti¿ ilman täyttämistä. Mutta se pieni nalle tuntuu olevan juuri sopivan kokoinen tuommoiseen isomman kakun päälle laitettavaksi. Ja sopii tytöille ja pojille.

Olen tehnyt kermavaahdollakin ja jos kyseessä on semmoinen vuoka, missä ei ole kauheasti yksityiskohtia niin jälki on ihan ok. Sokericremellä teen kyllä itse aina ainakin sen ihan päällisen osan, reunathan voi pursottaa vaikka kermalla. Sivujasi katselleena en voi uskoa, että olisit surkea kakkujen koristelija!! : ) Varmasti saat onnistumaan!

Meillä on nykyään myös digi-kamera ja heti kun taas teen jonkun kakun, voin laittaa kuvia. (Jos vaikka tilaan sen istuvan mini-nallen ja kokeilen sitä)Nyt minulla on vain jouluna otettu kuva siitä piparikuusesta. Mutta ainakin se Teddy-Bear kakku on niin iso ja siinä on helppoja yksityiskohtia, että varmasti onnistuisit! Ja vuokien mukana tulee kyllä tosi tarkka ohjeistus.

Tässä suoraan sieltä sivustosta kopsattu ohje sokericremeen.

SOKERICRÈME

250g suolatonta voita

1pkt (500g) tomusokeria

2rkl maitoa

1rkl vaniljasokeria

haluttua väriainetta

Vaahdota voi vaaleaksi. Lisää puolet siivilöidystä tomusokerista ja vatkaa voimakkaasti. Lisää maito, vaniljasokeri ja loput siivilöidystä tomusokerista . Sekoita tasaiseksi. Värjää halutulla väriaineella.

Jos et käytä kaikkea crèmeä heti, säilytä se jääkaapissa ilmatiiviissä rasiassa tai kulhossa kostean pyyhkeen alla.

Kun värjäät cremeä mustaksi, lisää siihen ensin siivilöityä kaakaojauhetta riippuen värjättävän crèmen määrästä. Esim. koko annokseen n. 5-6 rkl. Näin ruskea crème on jo lähempänä mustaa väriä ja elintarvikeväriä kuluu huomattavasti vähemmän. Lisäksi saat crèmeen ihanan suklaisen maun!

Vierailija
7/12 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti vastauksestasi!

Eli tuo creme on lähestulkoon samanlainen, kuin oma unelmatorttuni täyte, hieman enemmän vain rasvaa ja ohjeesta puuttui muna. Näin äkkiseltään tuntuisi, että siinä on riski juoksettua, onko sulle käynyt niin?

Mitä olet tykännyt siitä muffinitelineestä? Sen kuvan mukaan siinä oli joku välilevy, jolloin siitä sai myös tasaiset " tarjoilualustat," kuuluuko siihen siis mukaan sellaiset, vai onko siinä vain ne kolot muffineille? Minkä värinen tuo teline on, en oikein saanut siitä selkoa? Onko se koottava, vai miten? Tilaongelma vaan on melkoinen, mutta ihastuin siihen kyllä. Tosin, aika hintava, minusta.

Jos teet noita kakkuja, huhuile mua täällä tai sivullani, näkisin tosi mielelläni mitä olet niistä tehnyt.

Vierailija
8/12 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen muffinssitelineseen ei tullut mitään välilevyjä, olen laittanut semmoisia mini-kakkupapereita aina yhden pyörylän päälle (ainakin Duni on joskus aikoinaan niitä valmistanut, ehkä ne kulkee nimellä lasinalusta tms. ihan semmoista kakkupaperia tosin, pieniä ympyröitä vaan) ja siihen päälle voi sitten latoa mitä vaan; sämpylöitä ja mokkapaloja olen itse laittanut ainakin.

Teline on väriltään metallinen ja se tulee kolmessa osassa + varsi-osia on kaksi. Mukana tulee myös pienen pieni ruuvimeisseli, millä on helppo irrottaa osat jällen toisistaan (vaikkei ruuveja olekaan, mutta varsi kierretään tiukasti kiinni) Koko teline tulee semmoisessa laatikossa, missä voi sitten myös säilyttää. Onhan se aika hintava, mutta ihan mukava ja monikäyttöinen, varsinkin jos järkkäilee paljon juhlia. Itse laitoin siihen jouluna jokaiseen ¿muffinssikohtaan¿ tumman punaisen omenen, oli upean näköinen! :)

Itselläni se sokericreme ei ole juoksettunut koskaan, en tiedä sitten kuinka suuri riski siihen on. Mutta aina vaan sähkövatkaimella vatkaan ensin voita vähän ja sitten puolet tomusokerista + maito ja sitten loput sokerit. Hyvin on onnistunut.

Niin, ja asustelen Helsingin seudulla. Ilmoittele, jos päätät koittaa vuokia, että miten onnistuu!

Vierailija
9/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pieni istuva nalle....onko sekin tarkoitus jättää täyttämättä, mutta silti koristella? Sehän on silloin vain lähinnä silmän ruokaa, sitäkään pointtia tosin väheksymättä. Onko sulla kerrallaan käytössä monta pursotinpussia, ettei tarvitse välillä tistakilla, vai miten?

Ajattelin vaan asuinpaikkaasi siksi, että olisiko susta hullu ajatus joskus testailla jotain kakkua yhdessä, asun itsekin Hesassa=)

Oletko töissä, hoitovapaalla vai?

Älä mitään stressiä ehdotuksestani ota, olisi vaan hauska tutustua samanhenkisiin ihmisiin, jolloin voisi laittaa ideat yhteen ja katsoa mitä syntyy.

Vierailija
10/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, luulen, että se pieni nalle tosiaan on silmänruokaa, toki voihan sen syödä ilman täytettäkin sitten. Mutta jos alla on isompi kakku niin olisihan se kivan näköinen. Itse käytän niitä kertakäyttöisiä pursotinpusseja, jotenkin olen niihin ihastunut, ettei tarvitse tiskailla, heittää suoraan vaan pois.

Muistui mieleeni, että Bake and Party on järjestänyt ainkin just Helsingissä ns. Kakkukekkereitä, jotka toimii samaan tyyliin kuin Tupperware-kutsutkin. Eli jos haluaisit testailla kakkujen koristamista, ennen ostopäätöstä niin siinä se onnistuu. Kysele heiltä, onko mahdollista järjestää kutsut vaikka luonasi tms. Siellä jokainen saa pursotella ja nähdä tuotteita ¿livenä¿. He osaavat varmasti kertoa kekkereistä lisää. : )

Vierailija
11/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan kuulostaa kivalta, täytyykin kysellä!!!

Vierailija
12/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo parikymmentävuotta tehnyt kakunkuorrutteet lähes samalla voikuorrutteen nimellä tunnetulla ohjella, ainoana erona maidon sijalla ohjeessani vettä, joten maito ei ole välttämätön, veden kanssa ei anakaan juoksetu.