Miehen logiikan kukkasia? G!!
Mun ukkokulta rupesi testaamaan talon palovaroittimia just kun olin saanut tytön nukkumaan.. Mitäs älynväläyksiä muissa talouksissa? :)
Kommentit (33)
..eikä miestä morkatakseni. Jos mun kootuista toilailuista kertoisin, niin juttu olis huomattavasti pidempi kuin tämä ketju. Meillä kun on ihan luvallista hymähdellä toiselle, elämä kävisi vallan tylsäksi jos pitäisi hampaat irvessä omaa arvovaltaansa puolustaa. Hymyä elämään sulle! :) <3
ap.
Mun mies taas oli tässä yhtenä yönä (siis keskellä yötä) että, " vieläkö saa esittää ruokatoiveen?"
Mä siihen unisena ja äärimmäisen ärtyneenä " Ei saa ja nyt turpa kiinni ja nukutaan!"
pyydän apua viikkosiivouksessa niin mies innostuu välillä (nykyään jo tunnistan sen ilmeen silmissä ja kiellän) tosissaan, että hän voi siivota kokonaan jonkun tietyn huoneen yksin oikein kunnolla. seuraavan kerran kun huoneeseen kurkkaa, on hän vaihtanut kaikkien huonekalujen paikkaa ja on aloittanut jonkun ihmeellisen uuden projektin. esim. järjestää kaikki kirjat ja leffat aakkos- tai ilmestymisjärjestykseen. toisinsanoen; hän unohtaa siivoamisen ja keskittyy projektiinsa.
Meillä on sekä kirjat että CD:t järjestyksessä aakkosjärjestyksessä, saman artistin/kirjailijan tuotokset ilmestymisjärjestyksessä. Viimeksi taisin järjestää vaatekaapit loogisempaan järjestykseen. Vaan kyllä mä siivoan muutenkin - innostun vaan noista projekteista paljon enemmän.
Kelvollinen tuo oma ukko on kaikin puolin, mut joskus tuppaa ottamaan pattiin noi hänen putkiaivonsa ;) Miehillä tuntuu olevan ihan käsittämättömän vaikeaa ajatella asiaa askelta pidemmälle! Tämän huomaa esim. kun mies on pojan kanssa. Antaa lapsen tehdä jotain eikä ajattele mitä ongelmia siitä voi seurata. Aina saa niihin puuttua! Argh! kerrankin oikein nosti lasta saunan lauteille (kylmä sauna), kun lapsesta se oli niin kivaa.. sanoin vaan että etkö yhtään ajattele millaisia päiviä mulla ja lapsella tulee olemaan jos saan koko päivän olla häntä ottamassa pois sieltä saunasta.. Juu ei ollut ajatellut.. Näitä ois useampikin, mut olkoon ;P
Mies jättää aina keittiön tiskipöydälle tyhjät viilipurkit + niiden kannet. Ne ei jostain syystä IKINÄ mene roskikseen asti. Ei voi käsittää..
Hän myös aina kysyy, että mitä me tänään syödään ja mihin aikaan. Useasti sanon, että herra on hyvä ja katsoo mitä kaapissa on ja käy tekemään.. ;) Tämä tapa on virinnyt vasta sen jälkeen kun jäin hoitovapaalle. Ennen mies teki aina ruoat ja nyt ei sitten osais enää millään...;D as if!
sähköinsinööri. Kokeessa sitten vastasin oikein, mutta ope korjasi vastaukseni vääriksi. Kylläpä siitä lähti palautetta maikalle, joka sitten nolona myönsi virheensä.
...esim. kun sitä pierettää se pomppaa sohvalta ylös, kävelee tuulikaappiin tai vessaan, pieraisee ja tulee heti takasin sohvalle..niin se haju siis ei seuraa häntä perässä vaan se jää samantien sinne missä hän käy " äänensä päästämässä ilmoille" ..yäks!
Siivous sisältää hänen mielestään imuroinnin, edessä olevat kamat esim. lasten lelut nostetaan pöydille ja sohvalle. Siis puhdasta olla pitää, ei sen väliä jos on sekaista ja vaikka vieraita tulossa...
Toinen homma on tiskikoneen täyttö ja tyhjäys. Pistää koneen pyörimään puolityhjänä vaikka tiskipöydällä olisi vielä tiskiä, tyhjätessään laittaa aina astiat vääriin kaappeihin.
Joskus harvoin viikkaa pyykkiä ja vie sitten vauvan vaattteet esim koululaisen kaappiin.
Ihana mies kyllä muuten =)
" Pakko ihmetellä, miksi teillä monella on mies lapsen asemassa kotona.
Mun mies pesee pyykkiä ja ajatelkaa, jopa VIIKKAA omat ja joskus muidenkin kuteet. Lisäksi se siivoaa omat jälkensä ja kantaa vastuun yhdessä mun kanssa.
Käsittämättömiä parisuhteita joillakin. "
Mun mies viikkaa AINA myös muidenkin vaatteet, miks ihmeessä viikkaisi vain omansa jos kerran sattuu sitä tekemään? Sen lisäksi siivoaa, hoitaa lapsia siinä missä minäkin, tiskaa jne...
a) käy kaupassa sillä välin kun ruoka on uunissa
b) laittaa tyhjän mehukannun takaisin jääkaappiin. Eihän sitä nyt joka päivä tarvitse pestä...
Taitaa olla vähän ammattitauti.
t: Arkistoihminen :-)
mies ei pyykkiä viikkaakaan eikä siivoa. Hän on kuitenkin palkannut meille siivoojan ja minä tykkään itse laittaa pyykit. Ja parisuhde toimii ihan hyvin. Me kaikki vaan olemme niin erilaisia.
Vierailija:
Mun mies pesee pyykkiä ja ajatelkaa, jopa VIIKKAA omat ja joskus muidenkin kuteet. Lisäksi se siivoaa omat jälkensä ja kantaa vastuun yhdessä mun kanssa.Käsittämättömiä parisuhteita joillakin.
Ja siitä tulee tuo nimi " kuukautiset" ....Ja tämä on tosi!
Eli kaikilla naisilla olisi kuukautiset yhtäaikaa. Kas kun ei luullut, että naiset vielä ulvovat täysikuun edessä kuten sudet elokuvissa....Arvaa hävettääkö miestäni näin jälkikäteen. Ei kuulemma vain ollut ajatellut asiaa tarkemmin.
(tämä ' rasva ei lihota ja kolesterolin syönti ei nosta kolestrolia jne.' on niitä asioita, joista en tietäisi ilman av-palstaa)