Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet ehdoin tahdoin hankkivat lapset pienella ikaerolla ja valittavat sitten, miten rankkaa on kahden (tai useamman) pienen kanssa?

Vierailija
13.02.2006 |

Tämäkin palsta on täynnä näitä lapsistaan rasittuneita, jotka ovat halunneet lapsilleen pienen ikäeron, jotta " heistä olisi seuraa toisilleen" .

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa lapsiperheiden/äitien väsymys-ininät ja vastaavat. Jos lapsia tehdään, ne myös hoidetaan eikä valiteta. Päiväkodit ja vastaavat ovat sitä varten, että sinne voi halutessaan viedä lapsen/lapset, jos käy liian raskaaksi. Tosin olen kuullut, että pk-paikoista on ollut pulaakin.

En hyväksy sitä, että 1-2 lasta on päivähoidossa ja äiti vauvan kanssa kotona - veronmaksajien rahoilla.

Ihmisillä on töitä, opiskelua, parisuhde- raha- ym.murheita, en ole huomannut että edes niistä valitettaisiin niin paljon kuin väsymyksestä, joka ilmenee ylläri ylläri vasta silloin kun lapsia alkaa tulla! Ehkäisyvälineet on keksitty =)

Jokainen tekee ITSE valintensa, hankkiiko lapsia vai ei. Jos niitä ei luonnonmenetelmällä eikä hoidillakaan tule, pitäisi keksiä jotain muuta sisältöä elämään. Voi miettiä, mitä elämästä puuttuu, jos lapsen saaminen nousee kaikkein tärkeimmäiksi asiaksi.

Terveisin Suklaamurupuusti

Vierailija
2/34 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valmiiksi jo väsynyt äiti alkaa vielä pykäämään uutta vauvaa. Äiti ei pärjää yksin yhdenkään kanssa, niin sitten vielä heti perään on toista tekemässä ja joskus vielä kolmannenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkälti niitä imetyksella ehkäistyjä, kyllä sen vaistoo kun tilataan aikaa vaikka entinen vielä rinnoilla. Onneksi on itse tajunnut ettei laita itseään sellaiseen liriin et ois monta vaippapyllyä.

Vierailija
4/34 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mahtaa sinulla olla rankkaa kolmen pienen kanssa..." Ei ole rankkaa, on ihanaa. Lapset ovat kilttejä ja helppoja ja heistä ON seuraa toisilleen.

Vierailija
5/34 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/34 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa on reilusti alle vuosi ja hyvin meni alusta asti. Tuohon valitusten kalasteluun minäkin törmäsin, mutta vaikeaa ei ollut. Minä en taas ymmärrä, miksi automaattisesti ajatellaan, että pienestä ikäerosta on äidille kauheasti vaivaa. Joskus on, joskus ei.

Vierailija
7/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin joku uusavuton lellivauva, koska olen osannut käyttää ehkäisyä niin, että en joudu hoitamaan monta pikkuvauvaa/-lasta yhtä aikaa.

Vierailija
8/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni käytti aluksi ehkäisyä, mutta koska eka kesti niin kauan ajatteli että toisenkin saamisessa tulee olemaan vaikeuksia. Jättivät ehkäisyn pois ja ystäväni napsahtikin heti ekalla kierrolla raskaaksi. Tämän tekivät kun uusi raskaus ei kuitenkaan olisi ollut katastrofi. Lapsille tuli ikäeroa 1v3kk. Ovat olleet välillä tosi väsyneitä, mutta parempi kuitenkin noin päin kuin se että kuopuksenkin " tekemiseen" olisi mennyt vuosia.

Vierailija
9/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei vois vähempää kiinnostaa lapsiperheiden/äitien väsymys-ininät ja vastaavat. Jos lapsia tehdään, ne myös hoidetaan eikä valiteta. Päiväkodit ja vastaavat ovat sitä varten, että sinne voi halutessaan viedä lapsen/lapset, jos käy liian raskaaksi. Tosin olen kuullut, että pk-paikoista on ollut pulaakin.

En hyväksy sitä, että 1-2 lasta on päivähoidossa ja äiti vauvan kanssa kotona - veronmaksajien rahoilla.

Jaa että jos on väsynyt, niin sitä varten on se pk, mutta et sitten kumminkaan hyväksy, että sitä käytetään. just joo.

Vierailija
10/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ne lapset on itse haluttuja, niin hoitamiseen voi silti väsyä.

Vierailija
11/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin sanoen kukaan äiti, olipa 1 tai 10 lasta, ei saa valittaa koskaan! Itse lapsi/lapset on halunnut. Mutta muistakaa että myöskään työstä ei saa valittaa, koska itse on sitä työtä hakenut. Eikä miestä haukuta, itse olet miehesi valinnut... mietippä ap uudestaan!

Vierailija
12/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme poikaa putkeen. Alku raskasta kumikä mutta palkinto odotti jo muutaman vuoden päästä. Nyt mulla on iltatähti 6 vuoden ikäerolla ja suren jo valmiiksi sitä että ton elämä kotona on yhtä narinaa kun ei ole ketään seurana.

Vierailija
13/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin, mihinkään ei koskaan saa pyytää apua, ite oot ristis hommannu...

Vierailija
14/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottaa vasurilla jota vauva potkii tissiä imiessään...

Vierailija
15/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisuumme!

Mitäs siihen sanotte?

Pitääkö kaikessa pyrkiä aina pääsemän mahdollisimman helpolla?

Vierailija
16/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunsin olevani väsyneempi yhden kanssa kuin nyt 2 pienen kanssa..mutta väsyn silti toisinaan nytkin.

T. 2-vuotiaan ja 4-kuisen VÄSYNYT, mutta onnellinen äiti!

Vierailija
17/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet selviytyvät pienistä ikäeroista kunnialla (tietenkin) mutta tuttavapiiriissämme ovat niitä " jotka eivät halua enää parin vuoden päästä kakkapyllyä" ja lapsilla ikäeroa vajaa puolitoista vuotta. Jatkuvasti valittavat miten rankkaa on ja esikoiselta vaaditaan aivan liikaa ikäänsä nähden. Sitten sattuu ja tapahtuu kun vanhemmat ovat väsyneitä.

Vierailija
18/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos äiti on todellakin väsynyt ja pahimmassa tapauksessa uupunut tai kärsii oikeasti synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? Eikö teiltä todellakaan heltiä mitään ymmärrystä väsyneille äideille? Väsymys on kuulkaa todella yleistä enkä yhtään ihmettele, että äidit kärsivät suorituspaineista ja huonosta omasta tunnosta, syyllistävät itseään ja voivat huonosti, kun omasta väsymyksestään ei saa näköjään puhua.

Yrittäisitte hyvänen aika ymmärtää kanssasisarianne. Ei kaikki ole niin vahvoja, että kestävät pitkään jatkuneita huonoja, katkonaisia öitä.. Ei kaikki naiset ole niin tehty, että jaksavat loputtomiin. Eikä tarvitsekaan.

Ei ole luonteen heikkoutta myöntää omien voimavarojen rajat. Päinvastoin! Miettikää nyt vähän ennen kuin alatte jälleen tuomitsemaan ja toitottamaan, että kyllä minä tiedän miten tämänkin asian pitää olla.

Mie olen oikeasti todella vihainen, että edelleen löytyy ihmisiä, jotka ovat täysin kyvyttömiä asettumaan toisen asemaan. Ymmärrystä ja tukea ei varmasti löydy, kun joku sitä kaipaisi. Kaadetaan vaan lisää myrkkyä niskaan ja syyllistetään oikein kunnolla, että varmasti on kaksinverroin pahempi olla.

Vierailija
19/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme lapset kerralla juuri sen takia. Minä jaksan ne pari pientä kerralla mutta en jaksaisi olla 10 vuotta yhteenmittaan vaippaikäisen äitinä.

Vierailija
20/34 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin neljän lapsen kanssa (vanhin 7-v) sattuu ja tapahtuu, mutta ei siksi että oltaisiin niin väsyneitä vaan siksi, että lapsiperheissä sattuu ja tapahtuu yleensäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän