Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ABC liikenneasema työpaikkana

Vierailija
07.04.2014 |

Millainen työpaikka on abc liikenneasema? Haluaisin kuulla hyviä ja huonoja puolia. Millaiset palkat ja tauot?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 01:47"]

En suosittele.

[/quote]

Vierailija
22/36 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 13:16"]

En ole abcllä, vaan vastaavalla 24/7 asemalla, mutta ilman alan koulutusta ja työkokemusta tuntipalkka on 10,01€, iltatunnit +1€, yöt +2€ ja pyhät tuplana. Osa-aikaisena (töissä n. 25-30h/vko) tienaan käteen n.1200-1400 €, kesäisin 1600-1700 €.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saa abcn työntekiä palkkaa suurinpiirtein? 

Vierailija
24/36 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä TES Abc:llä?

Vierailija
25/36 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemassa ABC:lle - mikähän tosiaan siellä palkka?

Vierailija
26/36 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitå ihmettä, en usko kyllå näitå "palkka huono ja plkankorotuksista saa taistella". Katsokaa matkailu- ja ravintola-alan tes, sitä noudatetaan. Ja kun apsin työntekijät ovat töissä osuuskaupalla niin työsuhde-edut, työterveys ym. ovat kunnossa. Kiirettähän tuossa hommassa piisaa mutta itse tykkäsin kun siellä yhteensä 2 vuotta ja kolme kesää töitä tein. Lisät tosiaan on jo täällä sanottukin.

Vierailija
27/36 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä kokemusta eräältä etelä-savolaiselta absilta jo kymmenen vuoden takaa, mutta silloin ainakin oli hyvä työnantaja ja hyvä kokemus. Viihdyin noin kolme vuotta lukion jälkeen kun mietin mitä alaa alkaisin opiskella.

Palkkaa en tarkalleen muista, mutta oisko käteen jäänyt kuussa noin1500- 1600€ mikä on mielestäni ihan hyvin ilman mitään ammattitutkintoa. Kolmivuorotyötä joo, mutta joku kassatyö ja hyllyttäminen nyt onkin niin helppoa että sen oppii apinakin ja tekee ihan unissaan ja kiireessäkin. Stressiä kauppatyössä nyt ei saa tekemälläkään. Suurella työnantajalla on hyvät henkilökuntaedut ja toimiva työterveys.

Vierailija
28/36 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ABC:lla, ollut pian kaksi vuotta. Palkka on 10.67€ /h ja 30h/vk soppari. Kuukaudessa tienaa noin 1300-1600 ja hyvinä kuukausina esim nyt joulukuusta saan yli 2000€.

Työpaikkana haastava ja antoisa. Antaa paljon tietoa ja kokemusta, ihanat työkaverit ja hyvät etenemismahdollisuudet. Mulla ei oo mitään koulutusta, vaan pelkällä kokemuksella ja asenteella mulle suositeltiin hakea vuoropäälikön paikkaa. Eli jos tykkäät haastaa itseäsi ja sul on hyvä paineensietokyky, viihdyt siellä varmasti! Eka vuosi menee ihmetellessä, sen mukaan ei saa tehdä päätöksiä, vasta kun osaa niin tulee joka työstä mielekkäämpää :)

PS! Meillä ainakin saa ABC:n puolesta kaikkia passeja suoritettua! Ikärajapassi, anniskelupassi, hygieniapassi, mitäs kaikkea on jo tullut tehtyä enkä oo maksanu senttiäkään ite. Normaalisti ne maksaa ja on paljon hyötyä tulevaisuudessa :)

Vierailija
29/36 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja S-ryhmän henkilöstöedut saa vielä päälle! 😎

Vierailija
30/36 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele nyt vähän, siellähän asiakkaina on pelkkää wt-porukkaa. Varmaan kauhee työpaikka. Hyh!

Vierailija
31/36 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii minä taas :D

1.2 aloitan hommat vuoropäällikkönä, sain sen paikan!! Uusia haasteita kohti :))

Vierailija
32/36 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauko tarkoittaa kahvikuppia työsi lomassa. Saat yhden 10-15min ruokatauon vaikka päiväsi oli 10h mittainen. Työmäärä on 6 päivää viikossa, tunteja kertyy paljon. Palkka on n. 9e-11e tunti, iltalisä 1e, sunnuntailisä 3e ja löydät lisää pamin alta.

Vierailija
33/36 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituspalkka ainakin ollut 10,01€. Iltalisää saa 1,82€ ja yölisä 3,64€. Sunnuntaina tuplapalkka. Lauantailisää ei ole niinkuin s-marketeissa.

Palkka riippuu siis täysin paljonko on itse valmis tekemään. Toki voi olla, että tunteja ei juuri kyseisellä asemalla tarjota niin paljon kuin haluaisit (vakkareiden tunnit aina etusijalla), mutta jos olet valmis tekemään myös muissa osuuskunnan toimipaikoissa töitä, niin sulla on siihen mahdollisuudet. Tällöin tulee lisätarjouksia puhelimeen ja voi itse halutessaan niitä ottaa.

Tauot menee täysin asiakaspaineen mukaisesti ja kestää noin 15min, toki riippuu edelleen kuinka kiire asemalla on. Palveluvastaavat vastaavat tauotuksista.

Työskentely vaatii paineensietokykyä ja oma-aloitteisuutta. Jos sua ei perehdytetä kunnolla (ABC:n ikuinen kompastuskivi...) niin sulla on täysi oikeus sitä itse vaatia. Perehdyttämättä jättäminen ei on työnantajan eikä työntekijän etu...

Asiakkaan palveleminen on kuitenkin kaikki kaikessa, joten heille ei voi äkkäillä missään tilanteessa, ei edes vaikka he olisivat sulle ilkeitä. Toki rajansa kaikella, ja jos tulee todella paha paikka/menee vaan oman sietorajan yli niin ihan rohkeasti pyytää jonkun muun työkaverin hoitamaan tilanteen.

Koska työntekijöiden vaihtuvuus vakkareidenkin kesken suurta, ajoittainen kaaos kuuluu asiaan. Tällöin voi vaan toivoa että vuoron esimiehet tietävät mitä tekevät, ja heitä on asiassa sitten kuunneltava. Ylipäätänsä kannattaa kuunnella vuorovastaavia ja vakkareita, koska heillä on laajempi kuva kuin kesätyöntekijöillä. Koppavalla ja kaikkitietäviä kesätyöntekijöitä silti aina näkyy (tosin vain yhden kesän verran...). Älkää silti antako vakkareiden pompottaa teitä ihan miten sattuu.

Mutta edut on tosiaan hyvät, työterveyshuolto hoitaa asiansa. Lisäksi henkilökunta-alennukset mm. Käyttötavarat -15% sokkareilla ja Prismoissa yms. ja ravintoloissa ruuat ja juomat -25%.

Kesät on todella kiireisiä ja henkilökuntaa usein liian vähän/vääriin asioihin keskitetty. En silti sano, että kesä on aina kaaos, mutta vaatii osaamista eri osastoilla toimiakseen. Talvet taas hiljaisia.

Opiskelujen ohella hyvä työpaikka, kunhan osaa jättää valitukset yms. henkilökohtaisuuksien ulkopuolelle. ABC tarjoaa mahdollisuudet joustavuuteen ja ottaa hyvin huomioon opiskelijan erityisaseman.

Vierailija
34/36 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Huomenna haastattelu.

Vierailija
35/36 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ikinä menkö, ihan hirvee paikka!!! 

Vierailija
36/36 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on OT kun ei ole kokemusta enkä siksi voi vastata AP:n kysymykseen, mutta ihmetteleekö joku muu sanaa liikenneasema? Mulle tulee siitä mieleen linja-autoasema tai matkakeskus, bussipysäkki jne. Vaikka mulla ei ole autoa niin tiedän, että huoltoasemia ei enää ole olemassa, bensa-asemia korkeintaan, joista siis saa bensaa, mutta ei huoltoa. 

Mutta siis liikenneasema? Mitä se tarkoittaa? Mistä lähtien tuo sana on ollut käytössä?

Ennen huoltoasemalla huollettiin autoja, nykyään ihmisiä.