1km pääähn avasi ovensa Lidl, mitä sieltä kannattaa perheellisen ostaa?
Kommentit (28)
Kaikkea.
Meillä kans Lidl alle kilsan päässä. Käyn siellä ehkä kerran kuussa. Jotenkin mä en osaa sieltä ostaa " kaikkea" .
Koska sieltä ei kaikki ruoka-aineita saa mitä on tottunut ostamaan, niin sitä käy sitten huomaamattaan vanhassa tutussa kaupassa.
Mutta mitä mä ostan Lidlistä:
Limpparia, karkkia, sipsejä, pizzaa, ihanaa katkarapusalaattia coctailkastikkeessa ja katkarapuja suolaliemessä, jotain jugurttijuttuja, jauhelihapihvejä, siideriä, lonkkua ja olutta.
Eli ymmärrät varmaan nyt miksi käyn siellä ehkä kerran kuussa, harvemminkin.... emme herkuttele joka viikko.
Pitäskin käydä siellä taas ihan vaihtelun vuoksi ostamassa " tavallista ruokaa" .
Maitoa (mm. valion) myyvät myös usein halvemmalla, joten se kanssa hyvä.
Itse keskityn näihin. Mausteissa ym. on myös kunnon perhepakkauksia ja kilohinta usein huokeampi. Kannattaa vertailla hintoja.
Vihannespuolella (varsinkin tomaatti!) olen säästänyt paljonkin.
Sellaisia rivallisia. Ovat kestävämpiä. Me emme osta muovipusseja kauppakasseiksi, niin roskapussit pitää ostaa erikseen (tulevat paljon halvemmiksi kuin ostoskassit). Sitten lakritsaa tulee ostettua, mehuja, vaippoja ja jäätelöitä.
nyt ainakin Lidl mainosti Oltermanni juustoa sitä 1kg palaa hintaan 5,99e.
ap
nr.5 jatkaa.
Lidlin " elmukelmu" eli tuorekelmu on maailman parasta!!
Ja pillimehut me ostetaan nykysin aina Lidlistä... joskus poikkeuksia...
Ja by the way mä olen vanha korsolainen, vai on sinne Lidl tullut =)
Muutosta jo kohta 6 vuotta..... eipä ole sen jälkeen tullut siellä käytyä.
eli niissä on leivitys pinnassa ja täytteenä joko pinaatti-feta tai katkarapu-jotakin ja sit ihan ilman täytettäkin löytyy.
..on yleisesti tuotteissa kovin kehno. Osa toki ihan ok, mutta turhan moneen ollut pettynyt. Samaa halpa, mutta huonoa saa muistakin kaupoista jollain Euroshopper/Rainbow-nimellä.
Esimerkiksi limut ja sipsit todella surkeita. Useat säilykkeet ala-arvoisia. Valmisruoat, ne kotimaiset, en tiedä kenen tekemiä, mutta kovin kaukana jostain saarioislaadusta. Joku maito sitten on ihan sitä samaa kuin muuallakin. Toisaalta ellei ole todella suurperheellinen, niin ei sitä maitoa varten kannata Lidliin mennä, kun sieltä ei sitten monia tarpeellisia tuotteita saa (siis vaikka laatu tyydyttäisikin).
ja Lidlin creme onion sipsit on hyviä,samoin mansikkajäätee, tumma suklaa, jäätelöt herkullisia, nuo kalapihvit hyviä,pizzapalat kanssa,tuoremehut hyviä ja lihaisia, Kania salsa hyvää, rahkat ja suklaamousset namia,heviosasto edullisempi kuin monissa muissa kaupoissa.
Vierailija:
..on yleisesti tuotteissa kovin kehno. Osa toki ihan ok, mutta turhan
Esimerkiksi limut ja sipsit todella surkeita. Useat säilykkeet ala-arvoisia. Valmisruoat, ne kotimaiset, en tiedä kenen tekemiä, mutta kovin kaukana jostain saarioislaadusta. Joku maito sitten on ihan sitä samaa kuin muuallakin. Toisaalta ellei ole todella suurperheellinen, niin ei sitä maitoa varten kannata Lidliin mennä, kun sieltä ei sitten monia tarpeellisia tuotteita saa (siis vaikka laatu tyydyttäisikin).
ja sama kuin Pirkka-tuotteiden kanssa, niihin ei panosteta ihan yhtä paljon kuin omalla merkillä myytäviin. ;)
Joskus suomalaiset kurkut tai tomaatit halvempia kuin muissa lähikaupoissa, samoin " merkki" juustot tai maito.
Mä olen ihastunut Lidlin gourmet paprikoihin, eli paahdettuja paprikoita liemessä, ovat lasipurkissa. Nam! Paprikoiden paahtaminen on aika iso operaatio kotona, nyt sitä herkkua voi nautiskella arkiruuissakin.
Toinen mitä ostan aina on yrtti-tuorejuusto, sellainen vihreä saävyinen pyöreä rasia.
Minipasta (ohut, pätkitty spagetti) on kiirepäivien pelastaja, sitä meillä on aina varastossa.
Yleensä ostan kuitenkin toisesta kaupasta luomut maitotuotteet, munat ja jauhot, ja monet muut tuotteet joihista tykkäämme.
Ei käydä kovin usein, mutta yleensä ostetaan sieltä tarjottavia lasten synttäreille ym. herkkuhetkiin. Keksit on halpoja ja hyviä, samoin chipsit, pizzat ja suklaa. Ja tietenkin suomalaista täytelakua ostan varastoon monta pussia... On muuten paljon halvempaa kuin Panda-tuotemerkin alla.
tamponit, käsi- ja suihkusaippuat, maidot, margariinit, kananmunat, pakastetut kalkkuna- ja kanaleikkeet, mökkikäyttöön niitä pasta-aterioita ja mausteita. Ja jäätelöä ja vierasvaraa. Porkkanaleipä on kelvollista. Ja kalkkunameetvursti. Ja juustot. Jugurtti ja raejuusto on hyvää. Mehut juotavia.
Valmiseinekset sen sijaan on kamalia enkä tykkää makkaroista ja useimmista leikkeleistä.
Miks porukat ostaa syötäviksi ja juotaviksi " kelvollisia" ja " juotavia" tuotteita?? Mieluummin vaikka pihistäisin jostain muusta kuin ostaisin vain juuri ja juuri kelvollista muonaa itselle ja perheelle. Ei jymmärrä ei.
Luulis nyt että mieluummin säästää vaikka vaatteista, huvituksista tai mistä vaan, että voisi ostaa " hyvää" , " maistuvaa" , " terveellistä" jne. ruokaa ja juomaa.
Vierailija:
tamponit, käsi- ja suihkusaippuat, maidot, margariinit, kananmunat, pakastetut kalkkuna- ja kanaleikkeet, mökkikäyttöön niitä pasta-aterioita ja mausteita. Ja jäätelöä ja vierasvaraa. Porkkanaleipä on kelvollista. Ja kalkkunameetvursti. Ja juustot. Jugurtti ja raejuusto on hyvää. Mehut juotavia.Valmiseinekset sen sijaan on kamalia enkä tykkää makkaroista ja useimmista leikkeleistä.
Samoin UHT-maitoa tuodaan, on 20 senttiä halvempaa/paketti kuin missään lähistön kaupoista.
Juustoja tuodaan toisinaan ja sitten niitä pakastepizzoja. Mozzarella on minun suosikkini ja sitä samaa pizzaa myydään K-kaupoissa Pirkka pizzana.
Sitten on ostettu niitä pakastegourmetsei-fileitä. Eli seitä, joka on kuorrutettu juustolla ja parsakaalilla. Siihen lisätään kotona kevytkermaa (joka myös kannattaa ostaa Lidlistä) ja nam kun tulee hyvää ruokaa tosi helposti.
Siinä ne tärkeimmät mitä me ostetaan ihan joka viikko. Onhan siellä paljon muutakin hyvää, kuten lasipulloissa myytävä appelsiinimehu, Vanilja-Kokikset ja muut limut. Kauraryynit, Salsa-kastike.
li 16 senttiä kipale kun lähi S-marketistamme saa 15 senttiä kipale X-tra merkkisiä vaippoja. Joten vaipat ostamme S:stä (meille käy kaikki laadut, joten halpuus ratkaisee tämän. Ja meillä ei ole autoa, joten mistään kauhean kaukaa ei lähdetä hakemaan. Lidl on lähin kauppamme, eikä tuo S-marketkaan kaukana ole.)
Mä ostan Lidlistä erilaisia tomaattikastikkeita, ne ovat mielestäni erinomaisen makuisia ja halpoja. Sitten ostan hedelmiä ja vihanneksia, jotka sattuvat olemaan tarjouksessa ja maitoa aina jokusen litran. Lisäksi joskus ostelen taco-kastikkeita yms.
Lidlin vaipat on tosi hyviä. Oli jonkun kuluttaja vertailun voittajiakin.
Niissä on kosteusindikaattori, joka muuttaa väriä, kun vaippa on sen verran märkä, että se on vaihdettava :) Harmi vaan ettei siellä ole housuvaippoja, kun mies ei suostu käyttämäään lapsella muita.
Kalapakasteet on hyviä. Ohuet savukalkkunaleikkeleet, nam.
Maito litra on 23centtiä halvempi kun lähikaupassa. Juustot hyviä ja edullisia. Ja jogurtit tosi hyviä. Salaattikastikkeet hyviä Kreikkalaisia, varsinkin se jogurttikastike, eikä säilöntäaineita ym.
Säilykkeet hyviä, jos ei nyt niitä kaikkein halvimpia tonnikalahiutaleita osta...Jäätelöt ja muutkin pakasteet hyviä. Nocciolato ja Mascarpone jäätelö on parempaa kun Carte`dorin vastaava, ja paljon edullisempaa :)
minun kielelläni " juotava" ja " kelvollinen" tarkoittaa samaa kuin vaatteen ostaminen Anttilasta, eli -ei huippu, mutta ok- ja " hyvä" tarkoittaa vaatteen teettämistä ompelijalla. Selkiskö, saivartelija?
Kun on tarkka markka, on pakko katsoa arkielämässä mihin rahat pistää -ruuassakin. Ei se LIdl-merkki välttämättä tee mehusta jollain lailla huonompaa kuin Citymarketissa. Yhtä lailla juotavaa ne on sielläkin.
Ei kaikki perustarpeet, siis päivittäis tavarat sieltä ostetaan. Välillä kydään marketissa ostamassa vähän enemmän.
pakastealtaan juttuja