Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön normaalisti vähän ja kevyesti. Aion jatkaa samalla tyylillä raskaanakin.

Vierailija
30.01.2006 |

Sanokoon kuka täti mitä tahansa, minä en näe mitään välttämätöntä siinä, että alkaisin vetää ruokaa " kahden edestä" . Huvittavaa, että jos kertoo syövänsä terveellisesti (paljon vihanneksi ja hedelmiä, pizzat ja pullat pannassa) niin johan ovat kaikki niin huolissaan että eikai se mahassa oleva vauva kärsi. Mutta jos painaa 100 kiloa ja elää roskaruoalla, eipä kukaan tule kysymään saatko tarpeeksi ravintoaineita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinkertaisesti ei tarvitse syödä, mutta kyllä se energiantarve jonkin verran kasvaa raskausaikana ja se tarve pitää täyttää. Kiloja kertyy tietysti enemmän kuin vain lapsen paino (istukka, lisääntynyt verimäärä, lapsivesi jne.), lisäksi pienikokoisilla ihmisillä pari kiloa vararavintoa on yleensä hyvä kertyä raskausaikana, sillä imetys käynnistyäkseen ja pysyäkseen yllä vaatii jonkin verran extraenergiaa...Itse painoin ennen raskautta 49 kg (olen laillasi aina ollut pieniruokainen ja syönyt terveellisesti) ja neuvolalääkäri oli sitä mieltä, että 10 kg pitää raskausaikana tulla vähintään lisää. Kyllä sen oma kehokin ilmoitti paljonko pitää ruokaa saada. -> Söin ihan samoja ruokia kuin ennenkin raskautta, mutta jonkin verran enemmän. Kiloja tuli 12...Niistä 7 jäi laitokselle, 2 tippui viikossa kotiin tultuani (nesteitä) ja parissa kuukaudessa olin jo tipahtanut pahasti alle lähtöpainon (46kg pahimmillani). Eli otahan nyt ihan rauhassa, äläkä ainakaan ala pihtailemaan syömisissä. Kiloja kuuluu tulla raskausaikana, eikä se todellakaan kaikilla tarkoita vyötärölle ikuisesti jääviä läskejä! Terveellisestä ruokavaliosta sinun ei tietenkään tarvitse luopua, mutta katso, että saat KAIKKIA tarpeellisia ravintoaineita.

Vierailija
2/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle kyllä kukaan sanonutkaan että pitäisi, ihme " tätien" kanssa olet ollut tekemisissä. Ainoastaan hemoglobiinista olivat huolissaan kun en syö lihaa mutta eivätpä jaksanee enää jankuttaa kun huomasivat että se pysyi hyvänä koko raskausajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit syödä kevyesti ja terveellisesti raskausaikana. Kukaan " täti" ei takuulla tule kehoittamaan sinua syömään ns. kahden edestä. Eikä kukaan myöskään huolestu, jos aiot kieltäytyä pizzasta tai sokerista.

Mistä olet tuollaisia edes saanut päähäsi? :)

Vierailija
4/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sä ap olet raskaana vai suunnitteletko vasta?

Sillä vaan, että näissä raskaus/synnytys/imetys/lapsen hoitoasioissa ei kannata olla kovin ehdoton ja suunnittella etukäteen suureen ääneen, että mä teen sit niin ja näin.

Kun elämä ei aina mene niin kuin itse suunnittelee.

Et sä etukäteen pysty sanomaan tuleeko sulle joku mahdoton syöpöttely himo raskaus aikana tai voitko sä niin pahoin, että mikään muu kuin joku " pannassasi oleva ruoka" ei pysy sisällä yms.

Eikös tässä asiassa nyt kuitenkin ole tärkeintä se, että sinä ja vauva voitte hyvin söittepä te sitten mitä tahansa ja kuinka paljon tahansa.

Kohtuus kaikessa, myös etukäteis suunnittelussa ja vouhottamisessa sekä ehdottomuudessa ;)

T. yks äiti joka vain ajatteli synnytykseen menon toisenlaiseksi, kuin mitä todellisuus sitten olikaan.

Vierailija
5/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvi syödä kahden edestä, syö sillon ku on nälkä.

Ja mulla ei o ylipainoo mitä olis ollu tarkotus tällä ohjeistuksella kuluttaa tms älytöntä.

Oli taas kumma idea...

Vierailija
6/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tädit" ovat vain tyytyväisiä jos syöt terveellisesti, samoin kroppa ja vauva, kunhan et pidä itseäsi ja vauvaasi nälässä. Mut kukaan ei tod tulee sanomaan että syö kahden edestä.

Vierailija
7/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällä et itsesi lihomaan saa, mutta vauvalla riittää energiaa. Muista, että lapsesi tarvitsee kaiken mahdollisen energiansa kehittyäkseen normaalisti: aivot ja hermosto sekä tietenkin sisäelimet tarvitsevat energiaa, mutta lapsesi tarvitsee sitä myös kasvaakseen.

Et varmastikaan halua lapsestasi laihaa ja pientä rääpälettä, jolla esiintyy neurologisia ongelmia heti synnyttyään? Ei jaksa imeä tissiä heikkoudeltaan ja saa letkuruokaa elämänsä ekat viikot sairaalassa?

Et varmaankaan. Kahden edestä ei tartte syödä, mutta johan jo järki sanoo, että normaalia hiukan enemmän. Ja terveellistä. Muista, ettei terveellisyyskään ole pelkkää salaattia ja vettä. Sikiö tarvitsee kaikiki mahdolliset ravinneaineet aina proteiinista lähtien vitamiineihin ja kalsiumiin.

Vierailija
8/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten tosiaan saattaa tulla yllätyksiä sitten kun raskaaksi tulee: minä syön harvoin ja kevyesti eikä ollut mitään syytä muuttaa tätä sitten kun tulen raskaaksi: paitsi että koko ajan oli hirveä nälkä ja syöminen oli ainoa millä pahoinvointi pysyi kurissa! Kiloja tuli +20, mutta " täti" neuvoalssa sanoi, että hoikille tulee yleensä enemmän kiloja. Ja kaikki kilot olivat menneet 6kk synnytyksen jälkeen.

Vierailija
9/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin joku sanoikin, tarvitsee sikiö sen energian eri osien kehitymiseen, erikoistumiseen ja kasvuun. Muuten se ottaa sen äidiltä ja äiti menettää kalliita ravintoaineita sikiölle. Äitikin tarvitsee energiaa, sillä elimistön verimäärä kasvaa, istukka kasvaa, kohtu kasvaa ja tietenkin vauvakin kasvaa, vaikkei niin vauhdilla kuin lopussa.

Vierailija
10/10 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aluksi tarvitse kuin 150 kaloria ylimääräistä. Yhden leivän vaikka. Turha mässäillä.