***30+ ESIKOT UUSI VIIKKO***
Kommentit (59)
[color=blue]Onnea Virgine prinssistä![/color]
Olivera: Taitaa olla kohta menoa?
Itse olen lukenut tenttiin viikonlopun ja maanantain, mikä menikin puoliksi hyvin. Toisesta luulen pääseväni läpi (en alunperin uskonut) ja toisesta en varmasti pääse läpi (tästä kun luulin pääseväni läpi). Pää tyhjeni kokonaan toisen kysymyksen kohdalla ja kyseessä oli vielä suomeksi oleva kirja!!!! Ottaa vähän päähän!! On toi n 900-1000 sivua vähän liikaa tentittäväksi kerralla, mutta en halua käydä niin usein tentissä hoidon ongelmallisuuden takia. Joten ei auta kuin lukea uudelleen ensi kuun loppuun mennessä + taas 2 kirjaa lisää toista tenttiä varten. Nyt onneksi on toinen suomenkielinen ja toinen enkkulainen.
Meillä tytöllä oli viime viikolla joku yön yli kestävä vatsaflunssa, kun illalla ensin pulautti kaikki maidot ulos mahasta (onneksi parketille ja vain vähän tietsikalle ja mun housuille) ja sitten illalla/yöllä oli kuumetta. En antanut mitään lääkettä ja aamulla kuume oli tiessään. Eilenkin illalla lensi maidot tällä kertaa vähän matolle, mutta ei noussut kuume.
imetys: Multa taas ei oikein koskaan onnistunut makuultaan imetys. Tosin nyt yöllä laitan imetystyynyn selän taakse ja tyttö syö sitten mahan päällä maaten. Meillä on joku teho imukausi meneillään. Tuntuu että tunnin välein oltiin imemässä, en edes muista kuinka monta kertaa herräsin viime yönä. Tuon yliopisto-opiskelun takia olen joutunut imettämään myös julkisesti mm. luennoilla, harjotuksissa, yliopiston käytävillä. Lisäksi oon imettäny autossa ja ravintelissakin. En enää koe imetystä ongelmaksi.
liikkuminen: opiskelun takia oon myös joutunu kulkemaan julkisilla, kun on pakko jättää auto töölööseen ja siitä mennä sitten yliopistolle. Yleensä tyttö nukkuu vaunuissa, eikä ole vielä koskaan huutanut ratikassa.
Mun pitäisi tässä tehdä parin viikon sisällä yksi kirja referaatti 15 sivua. Huh! sekä kevään aikana kirjoittaa 23 kpl 200 sanan referaattia lehtileikkeistä. *pyyhkii hikeä*. Aineisto on jo kasassa, kunhan vain saisi ne luettua ja kirjoitettua.
Mietin vielä tuota torstaita.
j+beibi 3,5kk
Sitterinä meillä emman jos oikein muistan 39 erkkiä maksava versio. Lastentarvikkeessa oli halvin emma kait 29 euroa. Hyvin tuo on toiminut, paitsi tyttö on siinä aika vähän istunut. On nytkin lattialla.
Mulla myös alkoi tapahtua toisen yliaikaskontrollin jälkeen ja samana iltana olin jo takaisin sairaalassa. Tyttö tosin syntyi vasta seuraavana aamuna.
Eilinen menikin pakkiasioita hoidellessa. Avain tytölle toisen tilin säästöpankkiin kun sai sieltä 5 euroa heti tililleen. Sitten piti käydä osuuspankissa liittymässä jäseneksi, jotta saa seuraavan vuoden Pohjolan kotivakuutusmaksusta 100% alennusta. Tytöllä on myös sammossa tili, mutta se on ihan mälsä. Kultapossukerhosta on VAIN nettiversio, eli ei tuu enää lehtiä kotiin. Onneksi on meidän vanhat lehdet tuolta 70-80 luvulta vielä tallessa isän luona. Niiden tulo oli meikäläislle kohokohtia lapsuudessa.
palailen! j
j
Toki Stokkan kahvila käy myös erittäin hyvin, melkeinpä paremminkin :-) Oliko suunnitelma siis se että ensin Annantalolle klo 12?
Nyt on kestikset käytössä ja hyvältä tuntuu! Minulla on niitä (käytettyjä) varten Ikeasta ostettu iso kannellinen roskakori. Olen ymmärtänyt että sinne pohjalle voisi laittaa tilkan vettä jotteivat harsot kuivu ja tahrat pinty.
Nyt pitää mennä, jatkan myöh.! Oli muutakin kommentoitavaa.
F & F
viimein sain tytön nukkumaan vaunuissa (olohuoneessa). Meidän tyttö on nyt keksinyt, että syli on paras paikka ja nukkuminen muualla on kauheaa. Juuri eilen kirjoitin, kuinka ihania hymyjä tyttö väläytteli ja kuinka niiden hymyjen vuoksi kokopäiväinen sylittelykin sekä maratonimut olivat ihan kivoja juttuja. No, illalla tyttö halusi olla tissillä ihan koko ajan. Hän ei aina edes imenyt, mutta mikään muu kuin rinta ei auttanut, ei isin syli, ei tutti eikä kapalo. Hyvä, että sain syötyä edes voileipää välillä mieheni kanniskellessa itkevää neitoamme. Olin loppuillasta aivan kuitti ja minua alkoi itseänikin itkettää. Vähän samalta muuten kuulostaa kuin Fridalla, jos en vallan väärässä ole? No, päivät ovat erilaisia ja vaikka joskus tuntuu hieman hankalalta, on oma pikku-tuhisija vaan niin ihmeellinen olento!
Vielä Frida: Minä olen kokeillut puolukkaa mahdolliseen sammakseen. Meilläkin tyttö näkyy tykkäävän happamasta mausta. Puolukkaa on muuten metka antaa, koska taloyhtiömme nimi on Puolukka.
Susumi: Anteeksi, mitähän oikein ajattelin kirjoittaessani sinun makuuimetyksestä. Tällä äidillä taitaa olla pehmeä pää ;-)
Oliveran uskon jo olevan laitoksella tai matkalla sinne. Viiden minuutin väli supistuksille on jo tosi tiheä. Huh muuten, kun ajattelen supistuskipuja. Ne olivat melkoiset! Vaan kaikesta selvittiin ja sairaalassa annettu epiduraali oli ihana, se vei kivut totaalisesti pois.
Beibi: Tsemppiä opiskeluun! Minulla oli opiskeluaikana myös hurjia kirjatenttejä, joskus jopa viisi opintoviikkoa luettavaa eli sivuja tuli joskus parikin tuhatta... Vauvan kanssa opiskeleminen on vielä varmasti aika erilaista. Nyt teen jatkotutkintoa yliopistoon, mutta joskus haluaisin opiskella jotain ihan uutta. Informatiikka, kielet tai kulttuuripolitiikka kiinnostaisivat ja voisin hyödyntää niitä aikaisemmassa tutkinnossani. Hyvä haaveilla opinnoista nyt, kun päivät sujuvat pitkiksissä tai vanhoissa trikoohousuissa täällä kotona ;-)
Tuntuu, että olisi sittenkin ollut ihana nähdä teitä sekä odottajia, mutta huomenna meillä on se lääkärineuvola. Jostain syystä sinne meneminen jännittää hieman.
:)
Katja ja joulutyttö 5 viikkoa ja 3 päivää
... tsemppiä tsemppiä tsemppiiiiääää :) Nyt ei varmaan kauaa enää mene, toivottavasti supparit jatkuvat (tai jatkuivat, ehkä olet jo mennytkin)!
Jatkan Fridan pissa-/kakka-aiheesta. :) Mitenkäs se on, kun kuitenkin sanotaan, että jotkut vauvat kakkaavat ehkä kerran viikossa, eli kaikilla ei kuitenkaan tulisi sitä 2-3 kakkavaippaa päivässä? Vai tarkoittaakohan se sitten vähän vanhempia vauvoja.
Jaaha, tänään on taas täälläkin tehoimut menossa, aloiteltiin yhdeksältä eikä mikään muu lohduta kuin rinta. Vaunulenkki varmaan nukuttaisi mutten jaksa lähteä tuonne lumisateeseen. Olispa mies vielä isyyslomalla tuomassa mulle ruokaa..... alkaa olla vähän nälkä itselläkin.
Mitenhän se huominen tosiaan, Espa taitaa olla vähän ahdas jos vaunuja on hirveesti. Mutta on siellä kyllä hyvät pullat, slurps.
Olen hurahtanut Paint Shop Pro kuvankäsittelyohjelmaan :O Muuta ei enää meinaa ehtiä tekemään - viimeyönä menin 01.30 nukkuun kun oli niin kiva korjailla kuvia... Onneksi Pinja nukkui 9,5 tuntia ja heräs vasta ysiltä syömään!!
Frida: Punnitse pissavaippa. Joskus saa vain siten selville että on tullu pissaa. Kakkaaminen ei minun mielestä ole hyvä mittari, esim. meillä neiti kakkaa 1-2 kertaa viikossa! Jos vauva on tyytyväinen, iho näyttää hyvälle eikä muutenkaan näytä kuivalta niin ei minun mielestä huolta. Jos epäilet ettei maitoa tule riittävästi, niin kokeile imemisen jälkeen saatko käsin lypsettyä maitoa ulos. Yleensä sitä tulee vielä tehoimunkin jälkeen ja sehän on varma merkki siitä että maitoa tulee. Ja sitten vielä sellainenkin asia, että meidänkin neiti on välillä imeny illalla ku itikka mutta aamulla on ollu ihan kuiva vaippa. Neuvolan mukaan ei haittaa jos sitä sillointällöin tapahtuu. Sehän vain tarkoittaa että vauva on käyttäny kaiken hyväksi, ollu vähän nestehukassa tms. Jos jatkossakin vaipat on kuivia niin sitten kannattaa jo alkaa miettimään esim. korvikemaitoa lisäksi.
Kakkaamisesta vielä senverran, että alussa meidän neiti kakkas kerran päivässä, nyt vain tosiaan tuon 1-2 kertaa viikossa, mutta neuvolassa sanottiin, että yli viikko kakkaamatta on vasta huono merkki. Meille annettiin neuvoksi antaa 2 teelusikkaa luumujen keitinvettä, jos kakka on ollu hukassa 3 päivää niin ei sitten tule kerralla niin paljoa. Ja niin me ollaan tehty ja hyvin menee. Tietenkin ruisleivän syömistä vois vähän vähentää, jos se vaikka auttais...
Voihan Olivera!! Taidat olla tositoimissa - mahtavaa. Melkein tulee hiki otsalle ku muistelee... Nyt sitten vain Rouva Sukkula ja Lene (oliko vielä muita?) samaan imuun ja nyytinhakureissulle ;)
Kun ne supistukset sitten alkaa niin älkää menkö makaamaan vaan kävelkää vaikka ympyrää! Makaaminen saattaa lopettaa supistelun.
Sanomatalon kahvilaa miekin ajattelin eilen, mutta Stockakin käy. Kumpaan mennään? Onko se sitten klo 13?
Nyt kuvien kimppuun...
Toukkis & Pinja
eli Toukkis; ohjeesi tuli nimittäin vähän liian myöhään ;o)... puolilta päivin menin nimittäin makuulle lepäämään, kun väsytti nukkumattoman yön jälkeen ja kävi tosiaan niin että jo melkein 5 min. välein tulleet kipeähköt supparit laantuivat ja katosivat taivaan tuuliin! Sain nukuttua reilun tunnin ja sen jälkeen on tullut enää satunnainen supistus silloin tällöin... no, jospa se savotta sitten alkaa jossain vaiheessa uudeelleen ja paikat nyt vähän pehmeni. En kyllä edes vielä ehtinyt soittaa synnärille. Nyt tuntuu että vauva on aika hiljaa, täytynee tehdä liike laskentaa... Käytii äsken kävelyllä jos se innostaisi suppareita alkamaan uudelleen ja saunaan on tarkoitus mennä vielä. Jospa tää tästä, olipahan vähän esimakua mitä tuleman pitää...
Katsotaan miten sen huomisen käy, voi olla ettei viitsi lähte kärvistelemään jos suppailee...
Olivera 40+3
meillä onkin tänään rauhallisempi päivä. vauva on nukkunut paljon ja syönyt kerralla kunnon satsin, eikä ole sitten viihtynyt rinnalla koko päivää. meillä ulkoilu taisi tuoda helpotusta tuohon jatkuvaan imuttelu-tupluuri -kierteeseen,jossa syödään ja torkutaan molempia 10 min kerrallaan :)
kävin katsomassa Toukkiksen Pinja Pauliinan kuvan. Olipa ihana söpöliini!! Toukkikselle voisin vinkata imetysasennon, jonka näin viimeksi neuvolassa. siellä ei nimittäin ollut sänkyä vapaana ja meikäläisen piti yrittää istualtaan imettää. onneksi toinenkin äiti oli samoissa puuhissa, joten vähän vaklasin, että mitenkäs istualtaan imetetään. pidin vauvaa samassa otteessa kuin mitä vauva on, kun on selällään sylissä. pää oli jossain mun kyynärtaipeen kohdalla (siinä korkeudella, että nänni on suun kohdalla) ja siitähän meidän poitsu syöksyi nännin kimppuun ilman mitään äidin hampurilaisote-tarjontoja. imetys sujui kuin itsestään (ilman tyynyä). tosi helpolta tuntui imettää istualtaan, vähän vaan tuntui alapäässä makealta.. no, kyllähän se päivä päivältä paranee, joten kaippa mekin pian päästään istualtaan imettämään.
sain muuten vinkkiä vauvan vatsavaivoihin. imettävän äidin kannattaa vähentää maidonjuontia, jos on kova juomaan maitoa. piimä, jogurtti yms on vauvalle helpommin sulavia. musta tuntuu,että meillä maito aiheuttaa vatsanvääntöä. joku kirjoitti vatsataudista. meillä oli kanssa perjantaina pieni vatsatauti vauvalla. oksenteli ja ripuloi. lämpöä oli takapuolesta mitattuna 37,4. soitin sairaalaan, mutta ei kuulemma ollut kuumetta, koska takapuolessa 36,5-37,5 on normaalilämmön merkki.
oliveralle tsemppiä suppareitten kanssa. kyllä sulla jo tositoimet häämöttää! onnea synnytykseen!
beibi kuulostaa mielettömän tehokkaalta! tsemppiä tentteihin!
mukavaa iltaa kaikille! ja mukavia treffejä!
t.Kanika ja poika 4vk 1 pv
Testasin heti asentoa. Vielä se vaatii vähän säätöä mutta kyllähän se tuo neiti siinä imutteli. Vähän pitää toisella kädellä avittaa ku mulla on niin hervottoman kokoset ja pehmeät hinkit että meinas toisella koko naama kadota tissiin :D
Voi sinua Olivera, mites sie nyt silleen menit pötköttelemään! Kyllä mie luulen että kohta oot taas suppareiden kynsissä, saunaan vaan ja rintojen hyväilyhän käynnistää myös suppareita ;)
Meidän neiti " lukee" kirjahyllyä. Istuu lattialla sitterissä, tuijottaa kirjahyllyyn ja jokeltelee :) Välillä vaan toinen käsi sattuu pahasti näköpiiriin ja sitä pitää kans vähän ihmetellä.
....jospa olisikin tehokas eikä vain kuulostaisi. ;) Kyllä sitä aika paljon tulee ihan laiskoteltua. Sain yhden lehtileikkeen luettua ja jo osaksi aloitetua kirjoittamaan. Laskeskelin että n kaksi pitäisi tehdä viikossa, jos aikoo toukokuuhun mennessä saada valmiiksi. Ei kuulosta pahalta, mutta kun olisi muutakin luettavaa.
[b]Missä tuo rynnäkkövaunuparkki huomenna on? klo 13? [/b]
Mä oon kanssa manipuloinu tytöstä kuvia vauvakirjaan. Siihen jää jotenkin kiikkiin.
j
Minulla taitaa olla sama tilanne kuin Toukkiksella: rinnat ovat isot ja pehmeät, mikä ainakin omasta mielestäni hankaloittaa istualtaan imettämistä ilman imetystyynyä. Täytyy vaan jaksaa opetella, Kanikan vinkki on hyvä :)
Kertokaahan siis huomisesta tapaamisesta ja siitä, miten se imetys sitten sujui kaupungin hulinoissa. Seuraavaan tapaamiseen tulen takuulla mukaan!
Imetysaihe on pinnalla myös kummallisissa tv-sarjoissa. Olen nyt viimeisen kuukauden aikana muuttunut tv:n orjaksi, koska imetyksen aikana telkkari tarjoaa niin viihdyttävää seuraa... Joskus vähemmän viihdyttävää ja säälittävää kyllä, katsoin maanantaina Neloselta Siskoni on noita-sarjaa. Siinä Piper (yksi noidista) imetti kahvilassa - vauva kokonaan huivin alla, ettei mitään vaan näkynyt - ja joutui sen vuoksi poistumaan koko paikasta. Lopuksi kahvilan tarjoilija sai nenilleen ja imetys julkisella paikalla oli taas sallittua. Huimaa tuo Ameriikan malli ;-)
Mies alkaa kylvettää tyttöä ja sitten seuraakin taas ruokatunti, joka toivottavasti ei ole ihan tunnin kestoinen!
Oliveralle vielä uusia supistuksia!
Katja ja joulutyttö
Hui kuinka paljon on taas juttua tullut, muistaakohan sitä kaikkea kommentoida - yritetään.
Aloitanpa kiireellisimmästä eli se huominen tapaaminen, olisko nyt niin että näyttelystä kiinnostuneet tapaisivat Annantalossa klo 12 ja sieltä siirryttäisiin sitten klo 13 kahville Stockalle?
Suiza; joo siellä Tiksissä oltiin tunnustamassa, kolho mesta se paikka kyllä oli - mutta homma hoitui ilman peukaloruuveja ;)
Ja kestovaippojen pesu ja säilytyskuvioista, mulla on ikeasta ostettu Fyllen -pyykkikori ja sen sisällä iso pesupussi, kakkavaipoista huuhtaisen kakat pois ja laitan korin reunalle kuivahtamaan, pissavaipat suoraan korin reunalle kuivahtamaan ja kun ovat kuivia niin tiputan pesupussiin pyykkikoriin. Kun tarvii pestä, niin nappaan pesupussin korista ja heitän sen suoraan koneeseen, jätän pesupussin auki eli vaipat pääsee pussista pois. Pesen vaippapyykkiä about joka toinen tai kolmas päivä. Minähän käytän toistaiseksi harsoja sisävaippana ja kuorina villahousuja/bumpyn kuoria, noi bumpyt voi pestä vaippapyykin mukana (laitan ne erilliseen vetoketjulliseen pesupussiin kun niissä on ne tarrat) kunhan pesuaine ei sisällä liikaa saippuaa. Villahousuja nyt ei tarvitse jatkuvasti pestä, jos menevät kakkaan pesaisen tahran käsin sappisaippualla pois ja silloin tällöin heitän koneeseen villanpesuohjelmalle ja silloin tällöin täytyy antaa lanoliinikäsittely. Noi villahousut (Ruskovillan sellaiset) on tosi hyvät ja toimivat!
Oliveralle peukutuksia ja suppareita - kyllä se siitä lähtee! Jännityksellä odotellaan täälläkin kuulumisia, kun h-hetki on aika monella käsillä.
Imetyksestä on myös ollut juttua, minä olen ollut aika paljon liikenteessä ja imettänyt kahviloissa, ravintolassa, autossa etc. eli julkisuus ei häiritse suuremmin. Tosin kyllä katson rauhallisen paikan jostain nurkasta jonne mennään istumaan alun pitäen, eli en jää ovensuuhun tai ihan keskelle. Ja ostin muutamat niitä Boobin imetyspaitoja jottei julkisilla paikoilla tarvitse paidanhelmoja korviin nostella. Kotona imetän istuen tai makuuasennossa, imetystyynyn kanssa tai ilman vähän miten milloinkin. Suurin kiitos kaikenlaisten systeemien onnistumisesta taitaa mennä eniten tytölle, on siis syntymästään lähtien osannut ton imemisen taidon eli multa riittää kunhan tissi toimitetaan suun lähelle :) ja ehkä näillä ei niin suurilla rinnoillakin on sitten jotain osuutta asiaan.
Mutta nyt taas pyykkikonetta pyörittämään, laitan vielä tonne odottajien puolelle ton huomista koskevan ehdotukseni tapaamispaikasta ja aikataulusta.
Sonja ja Rinsessa - huomenna 4 viikkoa!
Hyvä juttu Turpo-Urpo,
tavataan klo 13 Stockalla! Siellä on varmasti tilaa kaikille, ja monenlaista syötävää. Itse jätän näyttelyn väliin, kun jalat väsyy todella nopeasti turvotuksen takia, mutta nähdään Stockalla.
Jos nyt lähtö tulisi meikäläiselle yöllä (yeah right) niin laitan tekstaria tulemaan Jaipurille. (Toisaalta kun nyt näin pitkäksi venyy, niin saisi vauva odotella sitten sunnuntaihin asti: meillä ois mun veljen vauvan ristiäiset lauantaina...)
Jos minua ei näy Annantalolla niin älkää odotelko, tulen sitten kahville. Mutta yritän siis kyllä sinne näyttelyyn, mutta tuosta meidän neitistä kun ei aina tiedä milloin nousee yöunilta - tänään nousi 11!!
Mutta huomiseen!
Toukkis
..siis klo 13 tuonne stokkalle.
j
meidän neitokainen ottikin pitkät unet tänä aamuna ja nukkuu vielä, joten taitaa käydä niin ettemme ehdi näyttelyyn. Tähtään kahville klo 13! Meillä on ollut aika paljon ohjelmaa viime päivinä mutta houkuttaa nähdä kaikkia joten yritän tulla.
Minä olen myöskin imettänyt monenlaisissa paikoissa: kavereiden luona, terveysaseman käytävällä ja ravintolassa. Hyvin on sujunut. Vinkiksi muuten: tyynyn voi ottaa mukaan! Itselläni oli kerran tavallinen höyhentyyny mukana kassissa ja se oli hyvä.
Tapaamisiin, ja kaikille mukavaa torstaipäivän jatkoa!
F & F 3 vkoa 3 pvää
...kaikille esikoille! Siellä oli viisi suloista pientä tylleröä, ja äiditkin oli tosi reippaan näköisiä! Oli ihanaa pitää Susumin pientä sylissä! Nyt tuntuu syli jotenkin tyhjältä... Tuli jälkikäteen ihan sellainen olo, että voikun olisi voinut pitää kaikkia sylissä ja tutustua niihin pikkuihmisiin. On ne kaikki vaan niin ihania ja omanlaisiaan.
hyviä vointeja kaikille! jaipur 30+3
Ihan ensimmäiseksi Virginielle paljon onnea poikavauvasta! Nauttikaahan vauva-arjesta!
Kiva, jos imetysvinkistä oli Toukkikselle ja Snowapplelle apua. Koittakaahan, jos vauva osuu rinnalle paremmin, jos pidätte häntä vähän pystymmässä. Sori, tää vinkki tulee kaffittelujen jälkeen, koska meillä on ollut myöhäiset aamutoimet. täällä herättiin vasta klo 12. onneksi. imetin aika tiuhaan viime yönä ja kaipasinkin vähän pidempään nukkumista. kertokaahan kaikki, miten treffit meni! me ollaan kanssa seuraavissa treffeissä sitten mukana.
SnowApple, eikös sulla ollut vähän tuota suihkutissi-ongelmaa? mulla meinaan kanssa vähän suihkuttaa. vauva välillä vähän ärsyyntyy, kun hän haluaisi lopettaa imuttelun ja maitoa vaan suihkuaa. usein on imetyksen jälkeen vauvan kasvot ja vaatteet ihan maidossa. Oletko sä keksinyt jonkun ratkaisun taltuttaa maidonsuihkutus?
MEillä on huomenaamulla neuvola. Palaan huomenna kertomaan neuvolakuulumiset. olen aikeissa poiketa neuvolareissulla kamerakauppaan :) meillä ei ole vielä digikameraa ja ajattelin ennen vauvan syntymää, että käytetään ensin nykyinen kamera loppuun ja siirrytään sitten vasta digiaikaan, mutta nyt on kova hinku saada digikamera. haluisitteko vinkata hyvän digikameran, jos olette olleet omiinne tyytyväisiä. nyt mietin canon ixus 55, ixus 700 tai panasonicin DMC-FX9 välillä.
hauskaa päivää kaikille! me lähdetään ulkoilemaan, jahka vauveli heräisi, että saisin imetettyä ja vaihdettua vaipat ennen uloslähtöä.
Kanika ja poika 4vko 2pvää
heti lisää suppareita... kuulostaa lupaavalta, toivottavasti pääsette vauvanhakumatkalle eikä tarvitse palailla välillä kotiin odottelemaan!
Meillä on ollut todella erilaisia päiviä tytön nukkumisen/syönnin kanssa, toissa päivänä, yöllä ja eilen riitti lähes tauotonta rumbaa. Yölläkin jos ei tyttö vaatinut ruokaa, niin piti sitten muuten vaan hetken älämölöä että sai juuri nukahtaneen äiskän uudelleen hereille :@) ! Sama jatkui eilisen päivän, illalla alkoi hirveä huuto kun oli ilmaa masussa. Itse menin ysin aikaan nukkumaan että saisin edes pari tuntia putkeen unta, jos yö jatkuisi samanlaisena...
Mies jäi tytsyn kanssa ja toi sen nukkumaan puolen yön aikaan. Seuraavan kerran havahduin kolmen jälkeen yöllä, kun ei ollut kuulunut pihaustakaan!! ;-)) Neljän jälkeen vaihdoin vaipat ja yritin vähän herätellä ja syöttää, niin tyttö otti vain pienet hörpyt ja jatkoi tyytyväisenä unia puoli seitsemään. Aamulla on syöty pari satsia ja uni maittaa edelleen tosi hyvin. Ja mikä parasta itse olen saanut tosi makoisat unet.!!
Eilen meillä oli se kuuluisa käynti lastenvalvojan luona eli isyyden tunnustus kun " susiparina" eletään. Meile molemmille oli yllätys se, ettei isyyden tunnustus vielä takaa huoltajuutta vaan siitä tehdään myös erikseen sopimus.
SONJA; te kävitte varmaan samaisessa paikassa Tikkurilassa? Vantaalla ilmeisesti keskitetty kaikki Tikkurilaan, aika ankean näköinen muuten oli tuo paikka...
Tänään pistäydytään vaihteeksi neuvolakäynnillä, saadaan taas strategiset mitat... Kyllä on Kuikkisneiti kasvanut ja tukevoitunut tosi hyvin noista syntymämitoista, nyt löytyy jo kolmoisleukaa ;-)), jaloissa hyvät makkaran alut (jalat ja kädet olivat tosi hentoiset alussa) ja potkuissakin alkaa olla voimaa!
SONJALTA vielä kysyisin noista kestovaippojen pesusta. Miten säilytät / käsittelet likaiset vaipat ennen pesukonepesua?
Itse en vielä ole kokeillut kestovaippoja kun alkuun nuo kuoret olisivat olleet liian isoja.
Suiza ja Kuikkisneiti 4vk ja 5pv