Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssaan hoitokeinoja

30.01.2006 |

Kyllästyttää, kun olen itse kaiken aikaa flunssassa ja saan aina kaikki lapsen nuhat ja kuumeet. Peruskunto tai ruokavalio ei tunnu vaikuttavan juurikaan, flunssan oireet jäävät päälle ainakin pariksi-kolmeksi viikoksi. Olisiko kellään hyväksi havaittuja konsteja, otetaan huomioon kaikki...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätys, yllätys...

Lasten rakätautiin TOSI iso apu, kerran turvauduin siihen itsekin ja nuha loppui seuraavana päivänä.

Nyt juon aloe-juomaa, siitä saa kaikki vitamiinit ja paljon muuta ja imeytyy hyvin, kun mulla oli noiden apteekin vitamiinien imeytymisen kanssa ongelmia.

Vierailija
2/6 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kokeillut homeopaattista lääkettä flunssaan, oli sellaisia pieniä kuulia.

Jos nyt haluaisin sitä, miten pitää toimia? Saako niitä jollain " reseptillä" vai voinko mennä ostamaan vain suoraan jostain (paikka HKI)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasta: Lapsen Luonnonmukainen Hoito (1990)

Toimittaneet Leeni Peltonen, Marketta Hoogesteger

Luonnon antibiootteja

Luonnon antibiooteista kuuluisin lienee AURINGONHATTU. Intiaanien vanhasstaan käyttämää yrttiä on tutkittu paljon, ja sillä on todettu olevan selvästi taudinaiheuttajia heikentävä vaikutus. On viitteitä siitä, että auringonhattu tehoaisi jossain määrissä myös viruksiin eikä vain bakteereihin. Auringonhattu ei heikennä suoliston omaa bakteerikantaa.

Auringonhattua voi käyttää kaikenlaisten lievien infektioiden hoidossa. Se sopii tukihoidoksi silloinkin kun käytetään voimakkaampia antibiootteja. Akuutissa tilanteessa infektion iskettyä, auringonhattu-uutetta voi ottaa nesteen kanssa hyvinkin tiheästi, jopa joka tunti.

Sen annostus on lapsen iän ja koon mukainen: karkea sääntö on antaa kerralla yksi tippa ikävuotta kohti.

Pitempään auringonhattua on syytä käyttää silloin, kun infektiokierre on päässyt syntymäänja se halutaan katkaista. Tällaisessa tapauksessa auringonhattua voi antaa pienellekin lapselle jopa koko talvikauden ajan. Pitkän kuurin aikana lääkettä otetaan korkeintaan kolmesti päivässä.

Toinen tehokas luonnon antibiootti on SIPULI. Sen sisältämät haihtuvat öljyt heikentävät taudinaiheuttajia, edistävät verenkiertoa, irrottavat limaa ja avaavat hengitystiet. Sipulimaito, sipuluhunaja tai sipulinpuolikas yöpöydällä ovat vanhoja flunssan hoitokeinoja.kekseliäimmät vanhemmat ovat viritelleet sipulinpaloja ¿virikeleluiksi¿ vauvan koppaan tai amuletin tavoin leikki-ikäisen kaulaan.

Vielä tehokkaampi on kaulalle tai rintakehälle laitettu SIPULIKÄÄRE. Sitä varten sipuli silputaan pieniksi palasiksi jotka laitetaan sideharson tai muun ohuen liinan sisään. Kääre kiinnitetään paikoilleen esim. Kaulahuivilla ja sen annetaan vaikuttaa muutaman tunnin ajan.

Myös KAALIKÄÄREELLÄ voi hoitaa hengitysteiden infektiota, jopa uhkaavaa tai jo alkanutta KEUHKOPUTKEN TULEHDUSTA. Kaalikääre on helppo toteuttaa silloinkin kun lapsi liikkuu. Kaalinlehti kiinnitetään paidan sisäpuolelle esim. Maalarinteipillä. Kääreen ansiosta limaa irtoaa ja hengitystiet puhdistuvat. Samalla kaalikääre viilentää miellyttävästi ja lievittää kipua esimerkiksi kurkkutulehduksen aikana.

Vierailija
4/6 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvakorva ja Kylmänroppi

http://www.frantsilankehakukka.fi/shop/index.php?nayta=tuote&kategoria=3

Näitä kehuttu tälläkin palstalla.

Homeopatiasta löysin eilen surffatessani tällaisen:

http://www.homeopaatti.com/tarjous-ie-ind.htm

Vierailija
5/6 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Molkosan kipeälle ja tulehtuneelle kurkulle: kurlataan heti oireiden ilmaannuttua ja siitä eteenpäin tarvittaessa. lievittää kipua puuduttamalla ja toimii samalla antibakteerisesti lievittäen tulehdusta.

-Tea tree -öljy: Tuoksulampussa poletettuna tappamaan taudinaiheuttajia ja ehkäisemään taudin liikkumista perheen sisällä.

Toinen käyttötapa on kurlaus: muutama tippa lasilliseen vettä ja sillä kurlataan. toimii pitkälti samoin kuin Molkosankin. Ei sovi pienille lapsille, ei saa niellä.

-Valkosipuli, tuttu luonnonantibiootti. Itse ole tykästynyt tekemään flunssa-aallon uhatessa valkosipulihunajaa: murskattua valkosipulia lisätään hunajaan ja uute valmistuu päivän mittaan. Sitä sitten lusikalla tarpeen vaatiessa naukkaillaan. Tätä olen antanut lapsellekin ja hän on jopa makuun tykästynyt. Valkosipuli saattaa olla herkkävatsaisille liian voimakas, joten olotiloja seuraillaan. Hunajaa taas ei saisi kuumentaa yli 40 asteiseksi jotta sen hoitava teho säilyisi. Ulkomaisia juoksevia hunajia on saatettu valmistusvaiheessa kuumentaa niiden juoksevuuden säilyttämiseksi, joten kannattaa suosia kotimaista (luomu)hunajaa.

-Fenkolitee, käytetty flunssan hoidossa, sopii mietona teenä myös lapsille.

-Muita yrttejä: minttu, oregano, männynkerkkä, timjami. Tuoreesta tai kuivatusta oreganosta ja mintusta valmistetaan kuuma yrttijuoma joka irroittaa limaa.

Männynkerkkää ja timjamia taas voidaan käyttää uutteina tai yskänsiirappeina. Siirappia voi valmistaa itse tai hankkia ekokaupoista.

-Höyryhengitys: esimerkiksi em. yrttejä tai vaikkapa eteeristä eucalyptysöljyä. Sopii myös tuoksulamppuun. Eucalyptys ei sovi pienille lapsille.

-Carmolistipat apteekista. Ihana, melkein unhoon jäänyt yrttiuute. Sopii höyryhengitykseen sekä ulkoiseen ja sisäiseen käyttöön.

-Sipuli. Siitä voi valmistaa esimerkiksi kääreen kaulalle: pilkottua sipulia harson sisään ja kaulahuivi päälle. Toinen kikka on ripustaa sipulia roikkumaan sängyn viereen maksuuhuoneeseen. Vanha kansanparannuskeino on myös sipulimaito.

-Ensioireiden ilmaannuttua nostetaan elimistön lämpöä ja vastustuskykyä seuraavalla kikalla: Jalat lämpimään yrttikylpyyn (esim. em. yrtit) jonka jälkeen ne hierotaan valkosipuliöljyllä: Murskattua valkosipulia uutetaan esimerkiksi rypsiöljyyn. Hierotaan jalat öljyllä (valkosipulia ei iholle, se on liian voimakasta) ja päälle villasukat. Tämä on meillä käytössä aina oireiden ilmaannuttua ja siitä saa todella miellyttävän olon. Muutenkin jalkojen kuivana ja lämpimänäpysyminen on yksi seikka, mitä pidän tärkeänä ennaltaehkäisykeinona flunssaa vastaan.

-Auringonhattu-uute. Tämän tehosta en ole itse kovin vakuuttunut, mutta monet ovat sitä hyvänä pitäneet. Vanha intiaanien keino. Annostellaan ohjeen mukaan, alle 2-vuotiaalle en uskaltaisi antaa.

-Marjoista erityisesti tyrni ja mustaherukka. Tyrnimehu on kovin c-vitamiinipitoista ja sitä voi kokeilla miedosti laimennettuna ravintolisänä pienemmillekin lapsille. Mahdollisia allergiareaktioita tietenkin seurataan. Itse käytän tyrnimehua päivittäin ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Mustaherukasta keitellään vaikkapa lämmin mehu johon voi lisätä hitusen hunajaa tai propolisuutetta, joka on antibakteerinen sekin.

-Liman kannalta ruokavalion muokkaus: maitotuotteet saattavat nostaa limaisuutta, joten niitä kannattaa vältellä tautiaikana. Ohrapuuro taas sopii hyväksi flunssaravinnoksi, se nimittäin puolestaan irroittaa limaa.

-Muu ruokavalio: Taudin aikana kevyttä, maittavaa ja helposti sulavaa ruokaa. Porkkanamehu on oivallinen toipilaan juoma. Jos kärsii korkeasta verenpaineesta sen juomista on kuitenkin syytä välttää. Saattaa olla pienille lapsille voimakas, mikäli lapsi on herkkä altistumaan ruoka-aineille. Maitohappokäytetty porkkanamehu on hyvä lähde myös maitohappobakteereille.

-Maitohappobakteerit. Näitä pidän hyödyllisenä ravintolisänä elimistön yleisen hyvinvoinnin kannalta. Probioottista hoitoa tutkitaan kovasti esimerkiksi korvatulehdusten hoidon yhteydessä. Antibioottikuurilaisen olisi erityisen tärkeää nauttia maitohappobakteereja suoliston bakteeritasapainon palauttamiseksi.

-Nenänhuuhtelukannu ja merisuola. Tässä hyvä ja helpottava keino orastavalle poskiontelontulehdukselle ja tukkoiselle nenälle. Merisuola tappaa bakteereja ja sitä voi käyttää myös kurlaukseen.

-Ilmankosteus nukkumapaikassa: Yöunia saattaa helpottaa patterille riustettu märkä pyyhe, joka kosteuttaa ilmaa. Pyyhkeeseen voi tipauttaa esimerkiksi eteeristä eucalyptysöljyä. Toinen helppo tapa kosteuttaa ilmaa on siirtää pyykit makuuhuoneeseen kuivumaan. Näiden pakkaskelien aikaan tämä kikka saattaa muuten auttaa myös kuivasta ihosta kärsiviä.

-Tietysti runsas nesteen nauttiminen puhdistaa elimistöä.

Tässä vielä ninjojen vanha ohje flunssan hoitoon vaikapa vaan ihan ajan ratoksi:

1. Poista syy

2. Anna hengen ja ruumiin levätä

3. Ravitse itseäsi

Vettä juodaan runsaasti ja jalat kylvetetään kuumassa (suola)vedessä. Pää pidetään viileänä. Näiden jälkeen nukkumaan. Nukkumapaikan lämpötila ei saa olla liian kylmä eikä liian kuuma. Heti herättyä pestään kasvot kylmällä vedellä ja kuivataan pyyhkeeseen. Kurkku kurlataan suolavedellä. Ravinnossa suositaan tofua, soijapapuja sekä merilevää.

Kiva jos näistä jotain apua on.

Vierailija
6/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän antoi mulle ekat pillerit ja jatkossa ostin niitä itse luontaistuotekaupasta kun tiesin, mitä mun pitää ottaa. Flunssaakin on niin erilaista, räkäistä ja ilman ja kovalla kuumeella ja ilman, että pillerit valitaan sen mukaan. Kokeile ihmeessä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän