***Lokamasut alkuviikkoon***
Hei plussanneet lokamasut,
Ajattelin aloittaa meille viikkopinon, toivottavasti muiltakin lokamasuilta löytyy intoa pinoiluun. Ja tervetuloa uudet mukaan, positiivisia testejä varmaan tulee koko ajan lisää :)
Meille siis on tulossa toinen lapsi, LA on 3.10. Mulle on tullut viikonloppuna uusi oire kun rinnat on kipeytyneet oikein kunnolla. Pahoinvointia on ollut tosi lievästi, lähinnä pientä etomista. Esikoisesta yökkäily alkoi viikolla 7, joten kyllähän tässäkin vielä ehtii.
Galluppia: Oletko menossa alkuraskauden ultraan? Ja millä viikolla? Mä ajattelin varata yksityiselle ajan ja toivottavasti päästään jo 6+3 kun oltais menossa mun kotipaikkakunnalle silloin viikonloppuna ja haluttais varmuus vauvasta ennen kuin kerrotaan mun perheelle.
Mukavaa alkuviikkoa ja onnittelut kaikille plussanneille,
S-I ja Lumikukka rv 4+6
Kommentit (41)
Minä testailin viime lauantaina ja laskettuaika on 6.10. Ja gynellä kävin lapsettomuuden takia perjantaina, ja se oli väärässä, kun sanoi, että kohta alkaa kuukautiset. Ei tarvinnut aloittaa lapsettomuushoitoja! :) Tekisi mieli kertoa jo kaikille kun on jo niin pitkään odotettu! Mutta kerrotaan sitten ystävänpäivänä!
Pissalla ramppaus on ihan mahdotonta, valkovuoto vielä mahdottomampaa ja rinnat on arat! Tietää ainakin olevansa raskaana!
Mutta tällä erää en enempiä ehdi löpistä! Tutustellaan tällä mahan kasvattelumatkalla paremmin! ;)
terv. Hippis ja kroko rv 4+3.
... esikoista odotellaan täälläkin suunnalla...
Plussaa testattiin tänään selvien oireiden jälkeen. :) Pahoinvointia, väsymystä, hengästymistä, lämmön nousua. LA meilläkin 3.10.
Lääkäriin en ole vielä varannut aikaa, mutta viikolle 6+ suunnittelin.
4+6 menossa ja esikoinen meille tulossa myös.
Hei!
Liityn myös pinoon. Viime torstaina jo tein testin ja plussaa näytti vaikkei menkat myöhässä, mutta olo outo. Teen vielä yhden testin ennenkuin soitan lääkäriin, koska ei oikein usko todeksi. Toinen nyt tulossa ja kummatkin pienokaiset saaneet alkunsa inssistä. Sen takia ei vielä oikein usko, että onnisti. Mutta mukavaa päästä alku-ultraan katsomaan, että kaikki ok ja montako tulossa..
Hyvää odotusviikkoa kaikille!
Erittäin toivottua esikoista odotellaan! La menkkojen mukaan 5.10. Valmistumaan ehdin kesäkuun alussa ja kesäksi olen jo saanut oman alan töitä:)
Kuka jaksaisi tehdä meille tollasen Lokamasujen listan?
G: mä pääsen alani puolesta varmaan ilmaiseksi ultraan, joten saattaa olla ette yksityiselle mene tällä kertaa.
A & Kirppu Inkkari 4+4
Lokavauva taitaa olla meillekin tulossa. Plussan testasin viime viikolla ja tulossa olisi kolmas kullannuppu. Esikoispoika syntyi 08/02 ja kuopustyttö 12/04.
Imetän edelleen kuopusta, mutta raskautumiseen sillä ei ollut vaikutusta, kun tärppi tuli ekasta kierrosta :). Imetyksen lopetukseen ei ole kiirettä. Esikoistakin imetin puoleen väliin seuraavaa raskautta ilman ongelmia.
Laskettu aika ja samalla raskausviikot ovat hienoisesti hakusessa, koska kiertoni on heitellyt pitkin syksyä. Ensimmäinen plussatesti viime viikon tiistaina oli sen verran hailakka, että ajattelin sen olevan 4+0. Menkkojen mukaan olisin ollut jo viikolla 7. Saa nähdä mitä neuvolassa näistä päättelyistä tykätään...
Suloisia odotuspäiviä kaikille lokamasuille.
vanamo 4+6 (?)
Hei lokamasut!
Testasin tänään haalean plussan, nyt olisi menossa rv 4+1, mikäli tämä olisi todella sitä itseään. :) Sen verran voin esittäytyä, että yritys on aloitettu 8/05 ja esikoista odotellaan. Olemme molemmat 25-vuotiaita ja asumme pk-seudulla. Oireina koholla oleva lämpö lähes 37,2, väsymys ja lievä flunssan kaltainen olo. Rinnat myös hivenen kipeämmät kuin tavallisesti.
Toivon turvallista matkaa kaikille lokamasuille! :)
Weranella rv 4+1 (uskomatonta! :D )
Eilen varasin ajan alkuraskauden ultraan, mutta otin sen varman päälle eli vasta viikolle 8+0. Ainakin syke näkyy jos joku tuolla masussa tosiaan on ja elää! Pitkä aika odotella, kolme viikkoa vielä...
Oletteko jo soitelleet neuvolaan? Meillä on tytsyn neuvola ensi viikolla, niin ajattelin silloin samalla varata ajan itselleni. Ollaan reilu kuukausi sitten muutettu, joten uusi neuvola meillä edessä. Toivon, että täällä saisi molemmat, np- ja rakenneultran kun Tampereen puolella täytyy valita toinen niistä. Asutaan siis tässä Tampereen kupeessa Lempäälässä.
Hippi-Hiiri: Teillä kävi sitten oikein klassisesti, että plussa tuli juuri kun lapsettomuushoidot oli alkamassa. Onneksi olkoon! Saako udella, että kauan teillä vauva oli tilauksessa?
Axelara: Mä olen ainakin sen verran onneton koneitten kanssa, että jätän suosiolla lista tekemisen muille. Mutta esittelylista olisi tosi kiva saada!
S-I ja tyttö 1,5v sekä Lumikukka 5+0
testasin eilen siis haamun.Olen aivan onnesta sekaisin.Toista siis odotellaan.Laskettuaika on ehkä 11.10.2006.Nyt siis rv 4 menossa.Meidän poika on 2v3kk nyt tasan eli lapsille tulisi 3 vuoden ikäero.Molempien syntymäpäivät on luultavasti lokakuussa.Olen niin iloinen ja ajankohtakin on mainio.Nyt peloittaa vain keskenmeno.Itelläni ei ole koskaan ollut mutta pelkäsin sitä jo esikoisen aikaan.Pitääpi rauhoittua ja toivoa parasta.Eli siis ilmeisesti eilen kun testasin oli kp27/30 mutta varma en ole.Mitään oireita ei vielä ole mutta maha on kosketteluarka ja turvonnu.Hieman sitä välillä sattuukin.Onhan tässä esikoisen odotuksesta aikaa niin taas kaikki tuntuu niin ihmeelliseltä ja ihmeellistähän se onkin.Kiva kun sain tulla tänne mukaan.Ehkä soitan jo neuvolaankin tänään!
minä eilen soitin neuvolaan ja varasin ajan. eli eka neuvola on 2.3.06 harmi vaan et joudun sen ehkä perua kun on tuolloin työharjoittelu menos.. riippuu tietenkin sen tetin työajoista.
Täytän tänään vuosia :) nyt 23v täynnä :D
eilen oli ihan tajuton selkäsärky illal koulussa ku yritin istua mut seisoessa ei sit särkenyt?? outoa.
T:Hexu ja papu rv 5+0
Kävinkin jo liittymässä :) Ei taitaisi enää vauvan odotuksesta tulla mitään ilman yhteisöä...
vanamo 5+0
Signorina-Iiris: Ei meillä sitä yritystä ehtinyt olla kuin pikkaisen reilu vuosi... Mutta tosiaan, niitä hoitoja ei nyt sitten tarvita. :)
Mutta hei, valistakaapa tyhmää... Mikä tuo on tuo postituslista?
Tänään varasin neuvola-ajan! Meillä se on jo 20.2. kun miehen opiskelukiireiden vuoksi sitä ei voinut oikein muille päiville laittaa, kun se halusi mukaan... Harmi kun sillon ei vielä kuulu sydänäänet, mutta ei voi mitään... Seuraavalla kerralla sitte senki eestä. ;)
Mutta kuten jo joku muukin sanoi pelkäävänsä keskenmenoa, sama täällä. Yöllä näkee kamalia painajaisia! Onneksi ne on vaan unta ja pikkuinen kasvaa masussa hyvää vauhtia (toivottavasti)! Ja kaikki mahan nipistelyt on pelottavia... " Onko tämä nyt mitä..." Jospa nämäkin huolet tuossa ajan saatossa tasoittuisi! Mutta mukavaa päivän jatkoa!
toivottelee, Hippis ja kroko rv 4+4
Väsyttää paljon..huh...mites kumpi luulette masuasukin olevan.Tyttö vai poika?Itselleni ei ole mitään ajatusta oikeastaan.Esikoisesta olin varma että on poika koska jo monta vuotta ennen raskautta olin varma että ensimmäinen lapsi on ainakin poika.Näin unen kerran jossa minulla oli 2 poikaa,mutta en tiedä olisiko ollut ennenuni vai ei.Sit toisaalta tuntuu että myös tyttö vois olla koska äitini sai ekaksi pojan ja sitten tytön.Mutta tosiaan kumpikin käy ja mitään tarkempia tuntemuksia ei ole sukupuolen suhteen.Nimet on minulla jo mielessä molemmille sukupuolille.Osten tänään ihanan kevyttoppapuvun ja hatun siihen.koko oli 56cm.Ihana ostaa niin pieniä vaatteita.Soitin neuvolaan ja sain ajan 13.3.2006. Tuntuu pitkältä ajalta etenkin kun mahdollisuus keskenmenoon on tuona aikana aika suuri.Ollaan päätetty että kerrotaan sukulaisille ja muille vasta kun pahoinvointi alkaa.Kun poikaa odotin niin kerrottiin vk 13 kun keskenmenoriski oli oikeastaan ohi ja minulla alkoi vasta silloin tuo pahoinvointi.eikä se suurta silloin ollut,mutta oksensin kuitenkin välillä. Jo etukäteen synnytys pelottaa vaikka aikaahan tässä on.Esikoisen synnytys meni hyvin kyllä.Kesti 8-9h ja alkoi lapsivesien menolla ja ei välilihaa leikattu ja epiduraali vei kivut pois.Silti pelottaa kun olen kipu herkkä.Haluaisin pois sairaalasta sitten heti mahdollisimman nopeasti eskoisenkin luo. Aion puhua siitä jo eka neuvolassa.Nythän se pitkä odottaminen alkaa,mutta onneksi tässä on tämä pieni poika joka pitää huolen että aika menee nopeasti.Olen niin iloinen kun saan jäädä vielä 4 vuodeksi kotiin.Poikani ei ole ollut vielä hoidossa missään.toivottavasti hän ei tylsisty kotona.Ihanaa olla taas raskaana.Nautin nyt tästä koska olen päättänyt että kaksi lasta riittää ellei kaksoset tule.Mutta Kolmatta kertaa en enää halua olla raskaana koska minusta lapsiluku on sitten hyvä.Toivotaan nyt et siellä olis vaan yksi pikkunen.Mein äidin puolella on hieman kaksosia,mutta yksi olisi nyt kivempi kun on tuo poikakultakin tuossa.
mutta en osaa käyttää niitä värejä enkä tehdä sydämiä, voisi tulla aika kuiva lista :)
Yritin liittyä tuohon yhteisöön mutta siinä kyseltiin salasanoja yms. enkä tiennyt mitä siihen laittaa niin homma lopahti siihen.
Mulla on jäänyt esikoisen syntymästä kauhea synnytyspelko, aionkin nyt vaatia pelkosektion.... Leikkaan ennemmin vaikka itse fiskarsin saksilla tämän tulokkaan ulos kuin synnytän!
Tämä on myös meidän toinen ja samalla viimeinen lapsi.
Ilmottaudun myös lokakuun pinoon. Tämä olisi meidän perheen kolmas lapsi ja täysin suunnittelematon sellainen. Ennestään meillä on vuonna 2001 ja 2003 syntyneet tytöt. Laskettuaika tälle kolmannelle on 1.10. Saa nähdä mihin lopullinen päivä asettuu.
Pikaiset kuulumiset: Kuten monia muitakin, myös minua keskenmeno pelottaa tosi paljon. Yritän kuitenkin nauttia tästä raskaudesta, mutta en vielä oikein uskalla miettiä sitä, että lokakuussa meillä olisi vauva. Tai ainakaan en uskalla kiintyä tähän pikkuiseen ihan vielä. Ehkä sitten ekan ultran jälkeen.
Kyseliköhän joku sukupuoliveikkauksista. Meillä esikoinen on tyttö ja luulen, että tämäkin on. Ainakin pupuilu tapahtui pari päivää ennen ovista, joten tyttösiittiöt on ainakin olleet vahvoilla. Työnimikin on kyllä tytön eli tuo Lumikukka. Todennäköisesti kysytään sukupuoli sitten rakenneultrassa, joten saas nähdä! Sinänsä sukupuolella ei ole mitään väliä.
Mitäs mieltä olette muuten meidän nimestä, pysytäänkö lokamasuina vai keksitäänkö joku uusi nimi? Mulla ei ole ehdotuksia, joten lokamasut sopii ihan hyvin.
Nyt jumppaan!
S-I ja Lumikukka 5+1
mä olen melkein varma et menee kesken.. selkää särkee aivan tajuttomasti!! kipu lähtee selän puolivälistä alaselkään en sit tiedä olisko jotain lihas kipua? mitään vuotoa ei kyllä tule. Tosi ikävä elää tälläisessä epävarmuudessa..
T:Hexu ja papu 5+1
Siis saakos joskus sukupuolen tietää rakenneultrassa.Tuota en tiennytkään.Onko joku saanut tietää sukupuolen silloin.Höh...tosiaan vasta rv 10 on eka neuvola.Harkitsi niskaturvotusultraan menoa kun esikoisen odotuksessa kävin siinä ihan vaan sen takia että sain aikaisemmin nähdä vauvan mutta nyt mietin että jos rakenneultrassa saa sukupuolta kysyä niin se tuntuisi sit hyvältä.Ja niskaturvoituksessa on kuitenkin se riskinsä että niska onkin turvonnu ja se masentas jos niin oliskin.Mein poitsulla ei kyl ollu.Äääh en tiedä...toisaalta ois kiva saada molemmista ultrakuvat kun on saman ikäisiä niis. Kyllä keskenmeno ajatuksena pelottaa hirmuisesti.Osaan kyllä silti nauttia vauvasta ja rakastan sitä jo. Jos inulle sattuisi niin ikävästi et menis kesken niin surisin sitä todella hurjasti.En tiedä miten selviäisin.Rukoilen joka päivä ettei mee kesken.
...Juu, lokamasuja löytyy! :) Ensimmäistä odotellaan ja nyt olis rv5+4. N. 6kk " yritettiin" . Ei hirveesti ole oireita muita kun välillä yökötystä, kylmä on suunnilleen koko ajan, vuoroon väsyttää ja vuoroon oon ihan ylipirteä (viimisin viikko kyl lähinnä väsyrystä) ja iltasin tajuton turvotus vatsassa! Ihan ku olis pitemmälläkin koon puolesta.. ;) Aamuisin tosin taas " normaali" koko. Hih!
Kiva et tänne on pistetty pino pystyyn! Mä olen ainakin innokas pinoilija mutta se täytyy mainita että kun meillä ei ole toistaseks nettiä kotona niin pääsen tänne vähän epäsännöllisesti.
Itseänikin vähän hirvittää että meneekö kaikki varmasti hyvin ja toivon koko ajan että nää ekat kuukaudet menis nopeesti ohi että pääsis väljemmile vesille. Hirveesti tekis mieli kertoa kaikille mutta toistaiseksi vain mun paras ystäväni tietää. Parempi niin kuitenki. Toistaseks. :) Ja täytyy sanoa että tieto lisää tuskaa, nimittäin ennen kun ryhdyin täällä palstaileen mutama kk sitte niin luulin todella että kun raskaaks tullan niin sitä sitten ollaan ja piste. Mut...jos jotain käy niin sillehän ei tässä vaiheessa ainakaan mitään voi. Ollaan kuitenkin iloisella mielellä, eikös? :)
Elikkä onnea meille kaikille ja aurinkoista päivän jatkoa! :)