♥KESÄKUUN KERTTUJEN MAANANTAI♥
Kommentit (24)
Mulla on täälä kans kauheasti ideoita mitä pitäis ommella vauvalle. Kankaatkin on valmiina ja jos ei ole niin anopilla on ainakin. Olen kova hamstraamaan kankaita samoin anoppi. Ei ole varmaan tullut koskaan puheeksi aikaisemmin,että ammattini on vaatesuunnitelija/ompelija ja mulla on alalta 7-vuoden koulutus. Eli kaikenlaiset vaatteet tulee kyllä tehtyä. Lähinnä ajattelin ommella vaaville pussilakanoita ja lakanoita nyt aluksi. Mutta nyt tosiaan kaikki on jäänyt ompelematta kun ei ole edes voinut istua.Ja se pistää vihaksi!
Mulla olis listalla tehtävänä: Päiväpeitto vauvansänkyyn (kangas valmiina);samanlaisesta puuvillakankaasta tulee pinnasänkysuoja (kangasvalmiina);sitten olis tarkoitus ommella verhokatos sänkyyn (kangasta ei ole vielä);Villakangastakki (itselle jäi tekemättä kun tulin raskaaksi,ehkä ensi talveksi); Sitten olen aina ommellut miehen veljen tytölle kesämekon ja pojalle jotain muuta. Katsotaan kerkiääkö tänä vuonna. Että hommaa riittäis kun vaan pystyis tekemään.
Ja sitten kutomista/virkkaamista: Haluaisin kutoa pikkuiselle puuvillaisen neuletakin ajattelin vihreäkeltaista tai keltavalkoista. Ja sitten joku myssy kastajaisiin ja myssy neuletakkiin sopivaksi. Sitten olisi tarkoitus kutoa pikkusukkia ja tumppuja. Sukkia tosin on jo valmiina 5 paria,mutta ei niitä ikinä liikaa ole ;)
Olen ihan käsityöfriikki!
Täällä myös on monotettu aika ahkeraan myös nyt päivällä, yleensä on hieman rauhallisempi silloin kun olen liikkeessä. Mutta jos sieltä onkin tulossa seuraava Riverdance-tähti.
Faith: Vielä en ole ehtinyt mitään ommella, tarkoitus olisi tehdä niitä kestovaippoja. Viimeistään tartun toimeen kun jään kesälomalle huhtikuussa. Yhden kuorivaipan olen neulonut malliksi (oli jotain villasukka lankaa jäänyt yli).
Gabriela: Voin laittaa helpon ohjeen illemmalla (jos muistan), muistuta vaikka viikonloppupinossa jos en aiemmin ole ollut asialla.
7.6.06: Kesäloman pidän ennen äitiyslomaa, ei olisi tarvinnut mutta halusin. Kesäloman ajankohta on kai sovittavissa työnantajan kanssa..
Kirkastuipa se päivä täälläkin ja kaunis aurinko siellä paisteli. Jäi lumiheppa sitten tekemättä, kun pakkanenkin sai jalan oven väliin. Oltiin likan kanssa pitkään ulkona.
Neulominen tai ompelu - tällähetkellä teen pakolliset korjaukset... Omaa konetta ei juuri nyt ole, eikä sille paikkaakaan olisi. Sit kun tuo kodinhoitohuone valmistuu ni katellaan. Voi olla et sit on jo piha sula ja se kyl vie mun mielenkiintoni potenssiin 10. katotaan antaako maha sit enää periks. Täytyis nostaa muutama ruusupuska jne...
Lomista voi varmaan pääsääntösesti sopia. Meiltä ei pääse ennen toukokuun alkua vuosilomalle. Pomo sano et hae saikkua, jos et jaksa. Hassu ajattelutapa - luotttaa varmaan et oon viimeseen asti tunnollinen. Totta se onkin...
Syömään ei pysty paljoa kerralla ja huokasta tosiaan saa, kun enemmän lastaa. Tänään oon sitte vedelly jo kolme appelsiinia. Äityy himoksi kun ovat niin hyviä ja mehukkaita.
Kävin sitten lisäämässä itteni ja kuvan kartalle ja tadaa siellä ne oli, mut ei oo enää.... Täytyy perehtyä jonkun toisen kerran uudestaan.
Lytte ja Masukki 20+2
Täälä taas viikonlopun jälkeen. Meni taas viikonloppu ihan siivillä. En paljon ole kerennyt nettiin katteleen viestejä. Pitäis varmaan jossain vaiheessa lukasees.
Vaavilla on kova monotus päällä. Ihanaa! Ja ne miehen veljen vaimon laittamat vaatteet on nyt kuulemma anoppilassa. Anoppi oli jo avannut laatikon ja raportoi äsken mitä siä oli. Oli kuulemma suojapukuja,leluja vaipanvaihtoalustoja jne. On kuulemma tulossa vielä kaksi pahvilaatikollista tavaraa. Toisaalta kiva,niin ei tarvii niin stressata vaikka ei pääsiskään nyt kaupunkiin ostaan mitään. Pärjätään sitten ainakin ekat päivät/viikot kotona niillä. Tietysti itse haluaa jotain pientä ostaa,mutta se on sitten helpompaa kun tietää kumpi on tulossa.
Mäkin olen ajatellut niitä mammalappareita,mutta en ole päässyt kaupunkiin niitä hakeen. Mulla on vaan se että pitää koklata ensin,että tietää lahkeenpituuden ja koot. Yleensä kaikki housut on liian lyhyitä. Mutta toisaalta voi olla että niitä ei tarvii. Pitää nyt vielä miettii mitä tarvii ja mitä ei. Kotosalla olen nyt ollut vain rennoissa olohousuissa. tai pyjamahousuissa ja topissa. On niin kuuma koko ajan ettei voi paljoa muuta voi pitää. (jollain muullakin oli kait samanlaista ogelmaa)Riippuu päivästä kuinka monta kertaa joutuu käymään suihkussa. Joskus jopa kolme kertaa. Mulla ei niinkään rinnat hikoa mutta kaikki muut paikat kylläkin.
Mä täälä olen ihan innostuneena luvannut miehelle,että alan treenaamaan itseäni kuntoon,heti synnytyksen jälkeen tai heti kun se on mahdollista. Haluan päästä takaisin samaan kuntoon missä olin ennen raskautta tai parhaassa tapauksessa vielä parempaan kuntoonkin. Olen ollut kova urheilemaan nuorempana,mutta opiskeluaikana piti se unohtaa kun oli niin kova tahti työssä ja opiskelussa. Ei ollut aikaa. Nyt nykyisessä työssä on enemmän vapaa-aikaa niin olisi kiva käyttää sitä liikkumiseen.Katotaan nyt tuliko luvattua liikoja :) Mutta tavoitteita pitää aina olla.
Mies on taas ollut ihan innoissaan masusta. Ja kauhuissaan tossa ajateltiin,että pian on raskaus ohi. Aika on mennyt tosi nopeasti :) Ajattele enää 4kk jäljellä. Ollaan yli puolenvälin.
No nyt kyllä lopetan runoilun!
Lilli81 22+4