Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMIMASSUT MAANANTAIHIN***

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas ollaan herätty puoli viiden aikaan... Pyörin puolisen tuntia sängyssä ja ajattelin että nousenpahan ylös kun ei kerta uni tule, vaikka väsyttää ihan hirmusesti, no pääseepähän sitä aina takaisin nukkumaa. Muutenkin koko yö meni vessassa juostessa kun tein illalla " virheen" ja söin varmaan puoli kiloa viinirypäleitä. Sanoin jo sillon miehelle että yön saan sitten juosta pissalla, mutta oli ne kyllä niiiiin hyviä... Mieli tekis vieläkin, vaan kun pääsivät loppumaan...

Eilen aamulla suunnittelin mitä kaikkea teen, mutten mitään niistä aikaiseksi saanut, kun mun mummoni soitti, ja oli sitten pakko lähteä sinne syömään ja illalla menin sitten vielä kaverilla käymään, kun mies meni pelaamaan sulkista... Joten taas meni yksi päivä ns hukkaan. Mutta saatiinpahan taas juoruttua ja parannettua maailmaa...

Devil: Kertomuksesi miehesi sanomisesta oli sama kuin mitä mun ukkoni sanoi lauantaina... Tosin epäili että kaveri olis " puraissut" " sitä" ... Ja oli kuulemma todella hellä pää... Saa sitten nähdä jäikö tälläkin mammalla haaveeksi seksi ennen synnytystä... Toivottavasti ei! Sillä perjantaina kun kokeilimme ässää, niin koko lauantain supisteli, ei kuitenkaan kipeästi paitsi muutaman kerran, mutta kuitenkin...

Vauva voi massussa oikein hyvin... Potkiskelee sillon tällön tosi napakasti, mutta onneksi rauhoittuu kun itsekin malttais... Mutta kun tässä olis vielä niin paljon kaikkea tekemistä, ennenkun sais syntyä, vaikka malttamattomana jo odottelen nyytin saamista syliin... Mutta eiköhän hän synny sitten kun on valmis, eipä ole vielä kukaan tuonne kohtuun koskaan jäänyt!

Tänään on iltapäivällä neuvola, saas nähä kuinka paljon on painoa tullut viime kerrasta kun viime viikolla ei mittauksia tehty edes siellä polilla...

Jospa sitä tästä menis vähäksi aikaa vielä nukkumaan, jos sais unen...

Napero ja masukki 38+4

Vierailija
2/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin tosi hyvin, sitten kun sain unta, taisi mennä lähemmäs puolta kahta. Jossain vaiheessa huomasin että mies tulee sänkyyn, kysyin mistä se tulee " vessasta" , en huomannut yhtään kun menit, " sä nukuit, ainakin kuorsasit" Joo, ja kuolasin...

Ärsyttävää, oon viimeaikoina alkanu kuolata kamalasti nukkuessa. Tyynyä saa kääntää aina jos herää kesken unien. yöh.

Toistan tässä eilisen ajatuksen: mitäpä jos " päätettäisiin" synnytyspäivät? Eli kun laskettuun aikaan on vielä sen verran aikaa useammalla niin on kivempi odottaa jotain päivää mikä on vähän lähempänä. Näin ainakin oli kun poikaa odotin, olin jostain keksinyt että se syntyy 21.9, joten odotin sitä, kun ei syntynytkään niin oli vaan reilu viikko enää laskettuun aikaan ja paljon helpompi odottaa kuin kaksi pitkää viikkoa kerralla. Silloin oli aika suosittu päivä Alvarin päivä ja muistaakseni ainakin kolme syksyistä silloin syntyikin, yksi sai kolmanneksi nimekseen Alvar :)

Minä ajattelin että voisin synnyttää tulevana perjantaina. Se olisi siis 3.2 ja mulle rv 38+4. Mies saisi sitten viikonlopuna olla meidän kanssa siellä ja seuraavalla viikolla on pojalla vielä hoitopaikka niin on minne se viedä jos me jostain syystä synnärillä pidempään viivytään. Eli en siis nyt haaveilekaan synnärille lähdöstä sitä ennen. Jos lähtö tulee ennen niin yllätyn iloisesti, jos ei niin on sitten vähemmän aikaa enää laskettuun aikaan.

Mites muut? Nähdäänkö sitruuna perjantai-iltana koksissa?

t. Tuuliina 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä Tampereen kupeesta. Suomella on taas presidentti kuudeksi vuodeksi ja oma viikko on aluillaan. Olin pyhästi päättänyt tehdä kouluhommia tämän viikon, mutta saa nähdä kuinka käy, saanko mitään aikaiseksi. Toisaalta, nuo tekemättömät työt saavat aikaan sen, ettei vauvan tulolla ole mitään kiirettä, mä elätän vieläkin toivoa että saisin gradun johonkin malliin ennen synnytystä. Nyt vain pitäisi itse alkaa tosi toimiin eikä enää odotella ihmettä...

Eilen oli Aamulehdessä hurja kirjoitus Taysista, kovasti arvosteltiin synnytyspuolen henkilökuntaa ja hoitoa. Alkoi taas hirvittämään ja mietityttämään että josko sinne Vammalaan.. Noh, ehkä minäkin selviän hengissä tuosta synnytyksestä kun siitä ovat selvinneet miljoonat ennen minuakin.

Mutta eipä tänne tämän kummempia. Kaikki on kunnossa, ei ole erikoisempia vaivoja, mitä nyt välillä tulee malttamaton olo että pääsisi tästä mahasta eroon ja olo olisi vähän kevyempi. Mutta nämä ovat pieniä harmeja kun lukee teidän juttujanne, lähes kaikilla helmikuisilla kun olo tuntuu olevan lähes sietämätön :-( Ikävä juttu.

Mutta hauskaa päivää kaikille ja koittakaa jaksella!

Austen

Vierailija
4/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austen sai mussa inspiraation aikaan. Sain luuni ja mahani koululle ja lapset päiväkotiin. Pitäisi yksi jos toinen homma saattaa lopuilleen, jotta voisi täysin olla hetken poissa näistä opiskelukuvioista. Millään ei jaksais, kun ajatukset on vain omassa navassa. Lohdullista siis, että jollain muullakin on vielä projektia päällä.

Muuten ei ihmeitä. Samaa vaivaa kuin kaikilla muillakin, mutta hammasta purren vielä sinnittelen.

Nyt töiden ääreen, ettei taas mene päivä puihin. Viikonloppu kun tuli istuttua koneella eikä tulosta syntynyt...

Beada 37 tasan, HUI!

Vierailija
5/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sitten aurinko paistaa ja ilma tuntuu kuin kevät olis jo pitkälläkin. Olis voinut koiran kanssa kävellä vaikka kuinka ja kauan mutta tuo nälkä,tuo nälkä... Iskee aina vähän väärässä paikassa. Yö meni suht hyvin sitten kun nukkumaan päästiin. En tiedä onko nyt joku yleinen juoksuaika kun noi eläimet tuntuu olevan koko ajan ihan sekaisin ja vaan riehuvat. Mies niitä täällä paimensi vielä klo01.30. Ja kun meno vaan jatkui niin vääntäydyin sängystä ylös ja kerran karjaisin perseestä asti niin johan saatiin yörauha!! Voi vaan olla että naapurit sai herätyksen... No mies sitten heräsin jo ennen viittä töihin ja mä nousin syömään sekä vähän juttelemaan kun oli raukka niin väsynyt lyhyistä yöunista. Kun se sitten lähti töihin niin köllähdin takaisin sänkyyn ja nukuin makoisat kolme tuntia yhteen soittoon. En muista koska olen niin pitkän ajan viimeksi yhteen soittoon nukkunut. Nyt on sitten mieli virkeä ja virtaa tehdä mitä vain. Taidan taas jatkaa tuota pakkausurakkaa...

Tuuliina,mä olen kanssa päättänyt että vauvalla on tämä viikko aikaa syntyä. Eli mä synnytän viim.5.2!!! : ) Sitten on kolme viikkoa muuttoon joten ei ole vauva sitten ulkoilukiellossa enää ja mullakin paikat mahdollisesti suht kunnossa!! Mutta ihan viimeinen " eräpäivä" on sitten viikkoa myöhemmin,eli 12.2!! Mä en halua olla enää yhtenä kappaleena kun pitäis muuttaa ja siivota uusi sekä vanha asunto!!!

Jokohan me tänään kuultais vähän vauvauutisia??? Jännää!!!! Pino oli aika lyhyt siihen verrattuna mitä on tässä näihin kellonlyömiin ollut joten niinköhän meitä olis lähtenyt useampi viikonlopun aikana?!

Mutta koska nyt ei ole mitään ihmeitä niin lopettelen ja rupean touhuamaan jotakin. Sisko on tulossa käymään joten päästään vähän juoruamaan!!

Auringon paistetta ja jaksamista kaikille!!! Kohta on jo helmikuu....

Devil&Toivo 37+3

Vierailija
6/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin taida liittyä synnytykseen millään tavoin =( Eilen illalla oli taas nukkumaan mennessä vähän huono ja närästävä olo. Pari tuntia sain kuitenkin nukuttua ja sitten heräsin siihen, että olo oli kerta kaikkiaan sietämätön. Alavatsassa oli menkkamaista jomotusta, ylävatsa oli ihan tulessa ja selkää särki sekä alhaalta että ylhäältä. Missään asennossa ei voinut olla. Pari tuntia pyörin milloin sängyssä, milloin sohvalla ja välillä kävin keittiössä " lukemassa" lehtiä. Kerran piti juosta vessaan, kun meinasi laatta lentää, mutta tulikin pelkkää sylkeä ulos suusta. Otin myös yhden Panadolin, kun mulla noi särkylääkkeet tekee usein olosta vielä pahemman (siis jos on jo valmiiksi huono olo). Joskus klo 5 jälkeen nukuin ehkä 30 min ja heräsin, kun miehen herätyskello soi. Sitten torkuin taas 30 min ja heräsin, kun mies lähti töihin. Sitten nukuin taas hetken ja poika tuli vaippa falskanneena viereen. No, eipä auttanut muu kuin käydä ottamassa märät lakanat pojan sängystä pois ja vaihtaa pojalle kuivaa päälle. Klo 8 soi kello, kun piti lähteä kerhoon. Poika ei suostunut millään heräämään, joten oltiin kerhossa iavn 30 min myöhässä. Mulla ois ollut pojan kerhon aikaan kulmien ja ripsien kestovärjäys, mutta oli pakko perua se tän olon takia. Nyt ei enää särje alavatsaa eikä selkää, mutta ylävatsassa polttelee edelleen.

Soitin neuvolaan ja terkka sanoi, että jos alavatsakivut jatkuvat, niin sitten pitää käydä joko terveyskeskuksen lääkärillä tai Kättärillä. Että selvittävät, mistä kivut johtuvat, kun supistuksia ei ole. Vauva on ekaa kertaa työntänyt jalkojaan (?) ihan täysillä jonnekin mun rintalastaan asti (tai johonkin muualle ylös, en jaksa muistaa, mitä paikkoja ihmisellä tossa ylhäällä on...). Terkka sanoi, että sekin voi pahentaa oloa, jos vauva painaa ruokatorvea tms. Pikkusen väsyttää, kun toissayönäkään en nukkunut sen helkkarin lonkkasäryn takia.

Ulkona on ihan upea ilma! Aurinko paistaa tähän tietokoneen ruutuun niin paljon, etten meinaa nähdä tekstiä. Eilen olin päivällä tunnin kävelylenkillä Kaivarissa ja oli kyllä ihanaa. Tänään en aio eväänikään liikauttaa, paitsi pojan hakea kerhosta tunnin päästä.

Jos mä saisin päättää vauvan syntymäpäivän, niin se ois ensi viikon keskiviikon (8.2) jälkeen, koska yritän silloin mennä uudestaan sinne kulmien ja ripsien kestovärjäykseen. Se torstai (9.2) ois ehkä paras päivä siksi, koska perjantaisin mun äiti, joka tulee poikaa hoitamaan, on yleensä avomiehensä kanssa tontillaan ja sieltä kestää kauemmin tulla meille. Viikonloput on siinä mielessä huonoja, vaikka silloin kyllä muita hoitajia ois paremmin saatavilla. Ehkä mä päätän kuitenkin, että vauva syntyy 13.2 Sulon päivänä, koska oon itse syntynyt myös 13. päivä (tosin eri kuussa) ja 13 on mun onnenluku. Ja Sulo on aika söpö nimi =) Eli näin se on... Silloin ois rv 39+1 eli vähän syntyis myöhemmin kuin esikoinen, joka syntyi 38+3.

Koittakaahan kestää te kaikki kärsivät! Kohta helpottaa... (se ei paljon kyllä viime yönä auttanut)

T:Fassiloora rv 37+1

Vierailija
7/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä eilen fiksuna tyttönä otin muutaman juoksuaskeleen,ehkä n.10 kpl,että ehdin junaan. no nyt tiedän tasan tarkkaan mitä ne liitoskivut on,mä en meinannut päästä junasta pois!!!!

koko illan sit liitokset ja alaselkä vihottelivat, ajattelinkin etten tänään pääse sängystä ylös. mutta eipä ne enää olekkaan niin kipeät, mut kävellessä ne kipeytyy. koiraa ulkoilutin äsken ja etana pääsis mun ohi ihan vihellellen.

nukkumisasento oli hakusessa viime yönä, otin pään alle taas imetystyynyn ja niskoja ei jomota.ja aamulla heräsin niin makasin autuaallisesti selälläni ja kuorsasin antaumuksella.niin tuo koulukas sanoi.

joo ja minä kuolaan kans kunnolla!!!!

ai että valitaan syntymäpäivä, no minä valitsen tänään!!! ei vaineskaan, mä olen sanonut et mä synnytän se 7.2 eli 40+4. paitsi et tänään on suoli tyhjentynyt jo 2 kertaa...ja selkää jomottaa ja on tosi rauhaton olo!!!

mut in my dreams mitään tapahtuu!!!

kuumetta ja vauva 39+3

Vierailija
8/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka niin mielellään jo tämän täältä masusta syliin ottaisinkin. Jos sulla on tuo tavoite 3.2 niin mulla se on sitten 2.3, siinä vaiheessa mennyt 2vk yli niin eiköhän ne sitten jo jotain tee että tämä täältä syntyisi. Perjantai päivä olis kyllä meillekkin ihan passeli niin esikoisen hoito järjestyisi paljon mutkattomammin. Eli jos nyt ei ennemmin niin mä otan etapiksi tuon 10.2. Siinä vaiheessa olisi 39+1 viikot eli ihan samat kuin silloin kun esikko leikattiin ulos. Ja tulloin olisi mun isän naisystävän ja veljen tyttöystävän synttärit..

Vierailija
9/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli raivotarjonnassa siellä massussa! Kävin juuri neuvolassa. vauveli möyrii vieläkin aivan hirveästi, mutta terveydenhoitaja epäili ettei enää pyörisi siinä suunnassa. Vauva oli laskeutunut muttei kiinnittynyt. Kylläpä helpotti! Yön pitkinä tunteina kerkesin jo lueskella vaikka mitä kamaluuksia perätilasynnytyksistä...

Painoa oli tullut melkein kilo/viikko, mutta koko raskausaikana vain 7,5 kg, eli saahan tuota jo tullakin. Isäntä tuo suklaata muovikassilla Lidlistä, kun muuten tulee kuulemma liian kalliiksi! Raukka ollut tipattomalla koko kuukauden ja minulla ei tunnu olevan mitään kohtuutta näissä omissa nautintoaineissa. Hemoglobiini oli 132 ja verenpaineetkin ihan ok. Odottaminen siis jatkuu normaaliin tapaan.

Muksut pukkaa sisälle, joten täytynee lopetella. Äiti on tullut täksi viikoksi lapsia hoitamaan joten toivon mukaan Hertta tulee nyt kun on hoitaja valmiina. Supistelee kipeästi, muttei säännöllisesti. Ei oikein houkuttele se päivällä lapsien pakkaaminen taksiin ja matkalla synnyttämään niiden hoitoon vieminen... Toivottavasti tilanne ei mene siihen! Meiltä Pälkäneeltä jos lähtee noiden kauhukaksosten kanssa tulemaan Taysiin, niin saa laskea kyllä kaksi tuntia kuluvaksi! Jännittävää. Minä olen taas yrittänyt orientoitua siihen, että jos raskaus kumminkin menee yliaikaiseksi. Se tuntuu niin kamalalta, että siihen taitaa olla syytä varautua. Mulla laskettu aika on 8.2, mutta 13. päivä on täysikuu, joten...

Kaikkea hyvää viimeisiin päiviin ja viikkoihin ennen alkuräjähdystä,

Noora 38+5

Vierailija
10/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuten joku muukin kirjoitti, vaikuttaa ihan siltä, niinkuin alkais palsta hiljenemään??? Onkohan nyt jo moni helmimasu tositoimissa? Täällä Espoossa on ihan kuin maaliskuun loppu, vettä tippuu räystäästä ja aurinko helottaa. Saas nähdä, montako takatalvea vielä tulee?

Ihan hauska idea tuossa Tuuliinan välietappi-ajattelussa, musta vaan tuli kyllä viime raskaudessa tosi tylsä realisti näiden asioiden suhteen. Meidän kakkonen syntyi 41+1 ja suurinpiirtein kolme viikkoa tein melkein juoksulenkkejä ja kaikkea ihan hullua, että lähtisi käyntiin, ei lähtenyt. Niinpä ajattelenkin nyt, että aikaisintaan ehkä 17.2. alkaa tapahtua, mulla la 22.2. Jos vaikka saisi sen suunnitellun sektion tämän koon takia, en todellakaan suostu mitään 4500-grammaista punkeamaan, kun kerran viimeksi 3750gr-tyttö imukupilla jouduttiin repimään... Tietääkö muuten kukaan, onko Naikkarilla jotkut tietyt sektio-päivät eli onko esim. pe-la-su päiviä, jolloin ei leikata suunnitellusti? En varmana kyllä saa mitään sektiota, kun nyt oikein sen varaan lasken...

Mulla on muuten ihan uus nukkumiskeino näiden selkäkipujeni ja kylkijomotusten kanssa. Luomuihmiset kyllä nyt järkyttyy... Otan illalla 2 Panadol Zappia, koska selkä iltaisin joka tapauksessa tosi tulessa, johan tulee uni ja nukunkin vähän rauhallisemmin. Ihan kauheeta lääkeriippuvuutta mulla kohta, mutta nyt ei muu auta. Joku kirjoitti pissaamisvaikeuksista, mulla on ollut jo parisen kuukautta niin, että kun istahtaa toimitukselle, tulee vain vähän, mutta kun nousen siitä sellaseen 45asteen kulmaan. niin johan alkaa lorisemaan! Ihania vinkkejä, vai mitä!

Vointeja kaikille!

adalmiina 36+5

Vierailija
11/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävin aamulla verikokeissa kutinan takia, viikko sitten olivat maksa-arvot koholla.

LA on jo ylihuomenna, mutta en usko että sitä ennen syntyy, joten valitsen kans tuon 3.2 päivän.

Jeltsu&masumuru 39+5

Vierailija
12/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mä taidan ottaa ton 10.2 välietapiksi. =)

Tulin juuri neuvolasta. Kunnteli sydänääniä doplerilla ja ekaa kertaa siinäkin vasta huomattiin ne lisälyönnit. Ne kuuli itsekkin ihan selkeästi. Aikaisemmin syke on ollut tasainen, mutta nyt vaan jättää joka 6 tai 7 lyönnin tavallaan välistä. No, tilannetta seurataan ja tänään menen vielä sairaalalle taas käyrään.

Vauvan Pää oli ihan alhaalla mutta liikkuu ihan vähän vielä. Mutta siis kuitenkin aika lähtöasemissa alkaa olla. Verenpaine, pissa ja Hb ok. Painoa 450g/vk. Hui! Toivottavasti ei enää kauheasti nousisi. Vaikka itsestäänhän se on aika paljon kiinni että mitä suuhun laittaa, turvotus on vaivannut viimesen viikon.

Eilen siivosin ja puunasin ja illalla käytiin saunassa ja sitten illalla sängyssä kyllä supisteli mutta ei mitenkään kovin kivuliaasti eikä säännöllisesti. Nukahdinkin jo ennen kahdeksaa, mutta sitten heräsin yhden jälkeen hiestä märkänä ja valvoinkin siten ties kuinka pitkään.. Meilläkin taitaa nuo seksikerrat olla nyt vähissä. Mua viimeksi melkein sattui enemmän kuin tuotti mielihyvää.. Ikävää.

Lähen taas lepäämään hiukan kun poikakin vielä nukkuu.

-sitruuna ja minttuvihtori 37+4-

Vierailija
13/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teillä muilla ollut tämmöistä vaivaa, kun olette jo noin pitkällä: Mulla siis tänään rv36 tasan ja eilen illalla oli 2,5h ajan ikäänkuin supistus koko ajan päällä. Vatsa oli pinkeä koko ajan ja kipuili kuin supistuksessa, muttei mennyt IHAN kivikovaksi. Välillä tuli ihan selvä supistus, jolloin vatsa meni ihan kovaksi ja sattui enempi. Kivut eivät olleet kovia, mutta ihan tuntuvia kyllä, erilaisia kuin ennen. Supistukset tulivat ikäänkuin " kädet seläntakaa" vatsan ympärille, ei yhteen asti, mutta sivuja myöten nousten. Samoin selkä oli kipeä. Nuo samat oli kyllä esikoisenkin odotuksen loppumetreillä. Minkälaisia supistuksia teilä muilla muuten on yleensä?

Kivut ja vatsan pinkeys helpotti kun nukahdin, mutta aamu alkoi taas samalla tavalla. Sain vielä unen päästä kiinni ja nyt kun heräsin tunti sitten, on enää vähän pientä kipua vatsassa. Vauva potki eilisen päivän ihan villinä, voisiko se aiheuttaa nuo supparit?

Mutta hyvä vain, jos alkaa olemaan jotain tulevaan synnytykseen viittaavaa harjoittelua! Jos mä saisin valita, synnyttäisin varmaan tuossa 10.2. tietämillä (LA 27.2). Esikoinen syntyi rv38+6 ja se oli kiva juttu. Nyt ehkä luotan liikaakin siihen, että eihän tämäkään raskaus yliajalle mene kerta esikoinenkin tuli ajoissa... Niinpä; todnäk. pinoilen itsekseni täällä vielä maaliskuun puolivälissäkin ;)

Toivotaan, että saadaan pian uusia helmivauvoja maailmaan! Ihania odotuksen loppumetrejä teille kaikille ja onnekasta synnytystä! Täällä kadena tullaan niiiiin perässä vielä...

t. Mikaela

Vierailija
14/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että synnytyspäiviä täällä jo päätellään. No, minä voisin lähteä vaikka tänä iltana, syntyisi sitten samoilla viikoilla ku edellinen (39+1). Tytöllä oli painoa 3715g ja oli oikein sopivan kokoinen synnyttää ja ihana synnytys kaikinpuolin. Mutta tottapuhuen ei tunnu yhtään siltä että tämä vielä ensyönä syntyis, joten pidän määränpäänä sen lasketun päivän, eli 6.2. sen jälkeen tuun varmasti hulluksi jos ei oo syntyny...

Viimeyönä (S:n seurauksenako??) heräilin pitkin yötä satunnaisiin supistuksiin, jotka tuntui erilailla ku tähän asti, mutta tosiaan tulivat ja menivät miten halusivat. Vauvakin innostui meuhkaamaan keskellä yötä vaikka muuten on viettäny tosi hiljaisia päiviä.

Mulla on kans ollu nuita superpitkiä supistuksia/mahan kovettumisia.

Nyt taijan mennä sohvalle ennenku pojat tulee koulusta...

matilda 39+0

Vierailija
15/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen vielä. Tänä aamuna en enää kestäny olotilaani, päätä koskenu yms. kamala flunssa ja no sain onneksi yksityiselle ajan ( kunnallinen ei huolinu prkl... ) Voisin taas politikoida tästä meidän kaupungin ihanasta politiikasta *#*¤#* voisin kiroilla ne alimpaan *#*### ..

Joo ja niinkui arvasin mulla poskiontelotulehdus ( ollu varmaan ties kuinka kauan) Kun oli ne proteiinit plussalla ja kamala päänsärky. No nyt viikon antibioottikuuri ja lepoa ....

Tänään on tosin supistellu ihan mukavsti mut en jaksa innostua , kunhan kiusaavat. Ja siihen välietappiin Eli mä olen ajatellut sellaista päivää kuin 18.2 lasketuksi -siihen tähdätään ihan tosissaan. Laskettuhan on 21.2 ja mulla se ylimääräinen kontrolli 19.2 -mies sanoi ettei sinne asti mennä että 18 pv on hyvä päivä synnyttää :)

Mikaela tervetulooooooo Suomeen takaisin . Eikös lentokoneessa istuminen ottanu koville ollenkaan ?

Mä meen nyt lukee pinoja... ja yritän pitää pääni kasassa tästä räkämäärästä

minkki ja osku 36+6

Vierailija
16/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on parhaillaan keittiöremppa + lattioiden uusiminen käynnissä...Miten niin huono aika??? Neuvolalääkäri oli t-o-d-e-l-l-a järkyttyneen kuulonen kun viimeks sille kerroin että meillä aletaan vielä keittiöremppaan..No olkoon mun puolesta :)

Viikonlopuks lähettiin esikoisen kanssa mun isälle pakoon että saatiin remppa kunnolla alkamaan ja ihan hyvinhän tuo oli edistyny viikonlopun aikana. Mun mies ja sen isä siis kaksin sitä remontoi, ja täytyy sanoa että kyllä hyvältä rupee näyttää vaikkakin vasta puolivalmista on..

Oma jaksaminen on ihan ok. Suht hyvin vielä jaksaa tytön kanssa touhuilla ilman suurempaa supistelua tai liitoskipua.. Välillä kyllä väsyttää niin maan perusteellisesti että ihan huonoa omaatuntoa potee kun ei jaksa väsymykseltä jotain neidin kanssa tehdä..

Petihommat sujuu ukko kullan kanssa hyvin. Itse olen ehkä vielä himokkaampi :9 kuin mies. Tosin mies tekee ensin töitä ja sitten tällä hetkellä vielä remontti hommat päälle niin miksköhän sitä väsyttää illalla niin paljon ?? Hmm, ymmärretään..

Mann@ ja Napero: Voitais kyllä yrittää tavata taas tällä viikolla. Mulle käy mikä päivä vaan paitsi keskiviikkona kello 14.30. Sillon on neuvola. Tytön otan tapaamiseen mukaan ettei tarvii remontin kekelle jäädä.. Ja vois nähdä vaikka siinä Cafe kukossa. Siellä on aivan s-a-i-r-a-a-n hyvät suolaiset voikkikiset..Slurpsista...

Mutta eipä nyt kummempia kuin voikaa hyvin mamma kullat :)

Larvanto 37+3

Vierailija
17/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois viä kaikenlaisia kouluhommia ennen pikkusen syntymää, et vaikka se kohta vois jo mun puolesta tulla, ni vois toisaalta odottaa viä muutaman viikon. Ja varmasti odottaakin...

Mikaela, älä murehdi, et varmaankaan oo yksin täällä maaliskuun puolessavälissä. Laskettu aika on kans tuo 27.2 ja luulen et syntymäpäiväks tulee 13.3 käynnistyksen tuloksena... Tällä kaverilla ei taida olla mitään kiirettä pois. Ainut mikä mulla on vaivana on liitoskivut. Ja närästys. Mut mitään synnytykseen viittaavaakaan ei oo näkyvissä. Mut jos pitäis joku välietappi kehitellä, ni se vois olla 22.2. Sillon ois koulun puolesta oikein hyvä aika. Ehtisin viä maaliskuun alussa olevaan tenttiinki... No, ei taida pikkunen välittää äidin kalenterista ja koulusta...

Heräsin muuten edellisyönä siihen, et on tosi huono olo. Vähän aikaa siinä tarkkailin sängyssä tilannetta ja sit huomasin, et on oikeesti mentävä oksentaan. Sen jälkeen olo oli taas ihan normaali, mitä nyt sitä tuttua vilua okeentamisen jälkeen.. Mut luulisin, et oon nukkunu vahingossa selälläni. Siitä tuntuu tulevan aina huono olo.. Että ei oo yöt täälläkään tylsiä... Kaikkee sattuu ja tapahtuu..

Jos nyt yrittäis tosissaan perehtyä noihin koulutehtäviin. Ei ne siitä tunnu itsestäänkään valmistuvan...

Jansku & Möhkis 36+

Vierailija
18/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vielä ei tarttis syntyä kun tosiaan toi remppa painaa päälle...

Vierailija
19/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa teki tosiaan vähän tiukkaa. Esikoinen kun on vielä (muutaman päivän) alle 2v niin hänellä ei ollut omaa istumapaikkaa (tai olisi ollut jos oltais maksettu 300¿) niin istui koko matkan jommankumman sylissä. Me kun ei pyynnöistä huolimatta päästy eturiviin koska matkalla oli 2 vauvaa, jotka tietysti saivat paikat. Lisäksi me varattiin matka viikkoa ennen, eli senkään takia ei paljoa voitu vaikuttaa asiaan, jos sitä nyt koskaan voi.

Me sitten kärvisteltiin siellä penkkirivien ahtaudessa. Mä olen 177cm ja mies 189cm ja lapsi sylissä joten ahdasta tuli. Tulomatkalla mun tarjotin ei edes mahtunut laskeutumaan alas vatsan takia, joten söin mieheni istuimen tarjottimelta esikoinen sylissä : / Olihan mielenkiitoinen kuusituntinen! Mutta hengissä selvittiin, parilla supistuksella ja jalkojen jäykkyydellä. Ihmeen kauan tuonne Kanarialle kyllä lentää, vaikka tuntuu, että on ihan tuossa " kulman takana" .

Vierailija
20/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun l.a oli ensin 8.2 ja sit siirrettiin 4.2 ja kun meidän suvussa muutenkin harrastetaan tuota 6. päivää, sopii se mullekin.

En saanut edes tälle viikolle vielä neuvola-aikaa, th lupaili soittaa vielä tämän päivän aikana. Ajattelin kyllä pyytää lähetettä äitipolille kun alkaa kuitenkin takaraivossa kummitella vauvan koko. Nuorimmainenhan syntyi vk39+0 4550g ja 56cm.. Tämä ei ole kuulemma niin iso, mut ei ollu heidän arvion mukaan edellinenkään kuin 3500g. Mahtuuhan sieltä tuhti kaveri tulemaan mut kuin kauan uskaltaa odotella yli?

Liikkeet on ehkä vähentyneet.., lukuunottamatta iltoja jolloin tuntuu, että kaveri tulee läpi. Sit nivusissa kramppaa ja toi häpyliitos rutisee kuin murtumispisteessä-

nenä on tukossa ja vatsa ei toimi, liikkua ei jaksa ja maata ei pysty; närästää ja selkään sattuu.. Aaah tätä tuskaa ja odotuksen juhlaa.

Neppis ja Nysä 39+2