Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tukimuksia ekalla neuvola käynnilla

29.01.2006 |

eli rv8 käynnillä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Keski-Pohjanmaalla ja meidän neuvolassa tehdyt tutkimukset:

verenpaine, hemoglobiini. paino, pissanäyte... sit jutskattiin kaikkee yleistä lähinnä siinä esitietolomakkeesta jonka täytin ennen neuvolaan menoa ja muutenki. Joissakin neuvoloissa ottavat myös verikokeen kyynärtaipeesta (veriryhmän, yms selvitystä varten), mutta mulla se otettiin vasta myöhemmin. Eli riippuu kaiketi vähän paikkakunnastakin.

Sasuliin 39+3

Vierailija
2/3 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeita, tai siis pitikö olla tietyn aikaa pissaamatta tai syömättä/juomatta? Kun minulle ei annettu mitään sellasia ohjeita, ja sanoivat kun kyselin verikokeista, ettei oteta ainakaan raskauden määrittämisen vuoksi ja että on ihan yhtä luotettavaa tehdä millätahansa koti raskaustestillä, kun sillä neuvolassakin tutkivat. Ottavatko myös raskaustestin varmistukseksi uudelleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta!

Minä en ainakaan ole kuullut että ottaisivat raskaustestin vielä verestä jos kotitestin tulos on ollut selvä. Eipä se veritestikään kerro jos kyseessä on kohdunulkoinen tai tuulimuna. Minulta ei otettu ensimmäisellä kerralla virtsanäytettä vaan antoivat ohjeet miten se pitää tehdä seuraavalla neuvolakäynnilla, joka oli muistaakseni parin viikon kuluttua ensimmäisestä. Verinäyte otettiin ensimmäisellä kerralla ja siitä katsottiin veriryhmä, Rhesus-tekijä, hemoglobiini ja joitain tauteja kuten HIV. Lisäksi katsottiin paino ja verenpaine. Mieskin sai verenpaineensa mitattua samalla kun pyysi :) Ei siis ollut yhtään pelottavaa ;o) vaikka meitä eka käynti jännittikin. Näin eräässä ison kaupungin neuvolassa.

terkuin, Hatti