*****SYYSKEIJUT SUNNUNTAIHIN*****
Kommentit (32)
Meillä oli samat ajatukset tehdä pinoa tälle päivälle.. Minun terkut siis siellä toisessa pinossa =)
Yritän päivemmällä ehtiä lukemaan kuulumisianne, nyt täytyy katraalle taikoa aamiaista. Ja itselle ettei huono olo yllätä..
Sunmom rv8+1
ei ollut tarkoitus varpaille astua.
Mukavaahan tämä on, että keijumammat heti aamusta toisiaan kaipailee ;-)
Ja teistä on ollut paljon apua kun joku asia on mieltä painanu. Kiva tietää ettei ole vaivoinensa yksin, miehestä kun ei kauheasti tukea saa, toteaa vain että mitä sä kiukuttelet, vaikka hänelläkin kolmen odotus takana..
Nyt sitä aamupalaa, eihän täältä malta poistua =)
Sunmom
täällä tosiaan saa kaikkein parhaiten sitä henkistä tukea ja varmuutta että asiat ovat hyvin, vaikka itellä onkin aina hieman epävarmaolo.
Onko teillä muuten alavatsa nippailuja molemmilla puolin, vai liittyyköhän minulla tuo oikean puolen " nippailu" ilmavaivoihin, jota itse epäilen kovasti.
vauva06 rv6+6
Minä myös olen koukussa tähän palstaan. Jäin koukkuun jo kesällä04 kun kirjoittelin syysmammoihin04 poikaa odotellessa. Miestä ei niinkään kiinnosta jokainen juttu mikä mun mieltä askarruttaa raskuden suhteen. On kiva kun on teitä muita kanssasisaria joille kirjoitella.
On pitänyt sanoa että tervetuloa mukaan kaikki uudet syyskeijut!!! Kivaa kun joukkomme kasvaa. Ja kaikkien masuasukeille paljon tarrasukkia matkaan!
Kaippa sitä pitäis kohta lähteä äänestämään. Ensin on kyllä pakko syödä jotain ettei tää pahaolo enään tästä pahene. Mies kävi jo ennekkoon äänestämässä. Itse halusin että käyn äänestämässä vasta tänään.
Joo mutta nyt aamutoimiin. Palailen illemmalla!
Öttis, Poitsu 1v4kk.ta ja masutoukka rv 9+2
Eka-Vekara, Nipsu-79, -piias- ja muuta joilla vuotoa tai jo´ikävin koettu: voimia teille jokaiselle. Mie tiedän, miten pahalta se tuntuu, mutta kyllä pahamieli helpottaa ajan kanssa ja sitten eikun uutta kokeilemaan! Ja jos ei vielä ikävin ole todennettua, niin mie pidän peukkuja, että vuodot ei olis vakavaa! VOimia kaikille!!
Oma napa: vuoto vähenee koko ajan. Huominen jännittää hurjana! Onko masukki viel matkassa vai ei ,.. huh, kun tää epätietoisuus saa koko kehon vellomaan epämukavuudessa. Tuntemuksia: rinnat eivät yhtään arat/pinkeät :(, väsymystä puolestaan senkin edestä :), vatsan oikeata puolta ' viiltelee' ,.. villelly samasta kohdast koko vuodon ajan.. onko siellä siis joku haavauma tai hematooma????? Alamassu muuten ' tyhjän' tuntuinen, kuten aina menkkojen jälkeen, mutta vasemmalla puolen tuntuu aivan kuin siellä jokin ' roikkus' kiinni,.. onko tää vain epätoivoista ajattelua? Mahdollisesti kyllä.
Mie vaan NIIN NIIN kovasti toivon, että masukki ois pitänny sinnikkäästi kiinni tässä vuotojen aikana ja ois edelleen messissä!!
Noh, huomenna sen näkee.
Tsemppiä kaikille, vauvaliimaa jokaiselle!!
Tintti rv6+2 (jos masukki matkassa viel mukana)
huhhuh.... heti kun vääntäytyy sängystä ylös, tulee oksu! appelsiinimehua olen juonut jo litran aamun aikana, että paha olo pysyisi poissa. No ei ainakaan oksennusta tule kun juo jatkuvasti, mutta etova olo ei häviä mihinkään. Mies lähti töihin ja tulee joskus myöhään illalla takaisin, nyt pitäisi tämän ällötyksen kera jaksaa hoitaa kahta pientä poikaamme =( onneksi ne viihtyy hyvin keskenään ja leikkivät pitkät pätkät ennenkuin kaipailevat äitiä taas. Saan pötkötellä sohvalla ja seurailla heidän leikkejään sivusta.
Tänään pitäisi mennä ystävän synttäreillekkin ja varaan litran appelsiinimehua mukaan ;) taitaa ihmetellä miksi tolla on omat mehut mukana ;D Heillä on sitten ihana vauva! saisinkohan pitää sitä sylissä hetken...
eilen kävin kyytimässä anoppia kaupassa ja yökkäilin koko matkan...anoppi ihmetteli mikä oikein on ja sanoin että on vatsatautia liikkeellä! Joopajoo... kyllä se kohta arvaa.
Jos olo ei helpota pitää hakea varmaan saikkua...
mutta nyt ruuan tekoon ja samalla hörppään taas mehua ;)
*tiitiäinen79, pojat 02 ja 04, masu 7+4 *
Mulla oli viime maanantaina etovaa oloa ja selkäsärkyä. Sen jälkeen oireet on melkein kokonaan kadonneet. Vois sanoa kuvaannollisesti että jos oireiden määrä maanantaina 100 niin nyt 10. Ainut että rinnat ei ole ihan normaalit ja tekee mieli ostaa kaupasta jotain freshiä, mutta siinä ne oireet sitten on. Nii joo ja valkovuotoa on tullut vähän enemmän. Mulla on ultra varattuna puolentoistaviikon päähän. Tuntuu ettei millään jaksais odottaa sinne saakka kun nää oireet nyt näin hävisi. Onko kellään muulla oireet kadonneet?
rv 8+6
Enpä ole taas muutamaan päivään kirjoitellut! Kaikki aika menee syömiseen ja nukkumiseen. Mieskin on jo sopeutunut tilanteeseen ja kyselee pitkin iltaa, että tekeekö jotain syötävää =)
Täällä hieman vauhkona tämän raskauden takia. Ensinnäkin alkoi mielessä pyöriä sellaiset asiat, että mitä jos en saanutkaan joulukuussa keskenmenoa ja sama vauva olisi vielä matkassa!
Puoltavat ajatusta:
-Maha tuntuu niin kovin isolta, mammahousuja käytetään.
-pissattaa aivan älyttömästi, yöllä n.3 kertaa vessaan
-Vaikka veristä vutoa tuli, MITÄÄN kipuja ei ollut!!! (km 2000, viikkoja n.3+ Olin TOSI kipeä!!
Vastaan:
-km:n jälkeen tein acon25 testin " epäoppisesti" päivällä, negatiivinen
-pahoinvointi alkanut vasta nyt
Mutta silti elelen vielä täällä viikolla 6+3
Teksi niin kovasti mieli ultraan, mutta en tiedä riittääkö epäilyni terkkarille, eikä huvittaisi maksaa yksityisellä =(
Kaikki vuotajat/kipulaiset, ilmoitelkaahan itsestänne miten käy!!! Pidän kovasti bd bd bd bd ja lähettelen tarrasukkia ja vauvaliimaa!!!
Minullakin on hieman rusehtavaa silloin tällöin valkovuodon mukana, mutta en ole huolissani, sillä tämä on aivan erilaista kuin joulukuussa!!
Olen aikas varma että tällä kertaa meille tulee poika, vaikka vielä kolmatta prinsessaa toivoisinkin =)
Baby & Keiju 6+3
-km:n jälkeen tein acon25 testin " epäoppisesti" päivällä, negatiivinen
-pahoinvointi alkanut vasta nyt
Kyllä ne raskaustestit toimii tekee ne sitten aamusta tai päivästä. Tärkeintä on se, että pitää kunnon vessatauon ettei ole just puolituntia sitten käynyt pissalla.
luin helistimen sivuilta rv8 oireita ja kuulostivat todella tutuilta, välillä mietin itsekin, että onkohan tämä raskaus pidemmällä kuin oletan, mutta eikös nuo oireetkin yksilöllisesti tule ilmi.
Tässä tekstiä helistimen sivuilta rv8 kohdalta:
Äidin keho
Paino voi nousta tai jopa laskea pahoinvoinnin takia. Rinnat tulevat aremmiksi ja pingottuneiksi. Alamahakivut voivat olla melko kovia, mutta yleensä lyhytaikaisia. Kivut johtuvat kohdun kasvamisesta.
Lapsi
Sikiön pituus on noin 16 mm. Aivojen kaikki osat ovat muodostuneet. Hampaiden aiheet alkavat kehittyä.
vauva06 rv6+6
Typo: muistelisin että pystyin olla 2h pisaamatta ennen testiä. Juon aika paljon kahvia, joten kahden tunnin päästä oli pakko mennä.
Ja nyt kun muistelen tuota pahoinvointia, niin minulla oli tuolloin joulukuussakin äklöoloa. Yleensä alan voida pahoin heti plussan jälkeen ja joulukuu ei ollut poikkeus. Se oli iltapahoinvointia. Viikon kuluttua pahoinvointi loppui ja tein testin. Sen jälkeen ei ollut pahoinvointia, vaan alkoi tuossa vähitellen tuossa viikko sitten aina iltapäivällä ja tänään eka kunnon aamupahoinvointi! En tietenkään nyt ole tuudittautunut siihen että olisin pidemmällä, mutta jäi silti kaivertamaan mieltä tuo kivuttomuus. Voihan toki olla että keskenmenoissakin oireet ovat erilaiset synnyttäjillä. Silloin 2000 se olisi ollut ensimmäinen, nyt on jo kolme lasta tehty!
Kirjoittelenpas pitkästä aikaa minäkin =)
Kauhulla odottelen pahoinvoinnin alkamista, nyt on rv 8+2? Maha on jo niin iso, että äitini epäilee kaksosia. Ultrassa kyllä näkyi vain yksi, mutta eikös sitä sanota, että toinen raskaus näkyy heti plussattua? =) Ei vaan ihan vielä huvittais alkaa äitiysvaatteita käyttämään.
Onko teillä muilla ollut samanlaisia raivohormoneita ku mulla? Joka asia ottaa pattiin, ja tekisi mieli vain itkeä ja huutaa... Eihän tässä uskalla enää ihmisten ilmoille mennä...
HEI!Oon seuraillu jo parisen viikkoa tätä palstaa,mutta itse en oo uskaltautunu vielä kirjotteleen mitään...syystä että mulla on ollu tuhruvuotoa,joka pelästytti hurjasti!Tosin sitä on ollut joka raskaudessa (4) ja myös niissä kahdessa keskenmenossa...no nyt vuoto on loppunut,ainoastaan mahaa nippailee silloin tällöin.Viikkoja olisi kasassa 7+2, ja laskettu aika 15.9!
Ultrassa ehdin jo käydä neuvolassa kun epäiltiin että raskaus olisi ollut kuukautta pidemmällä,mutta ei kuitenkaan.pikkuinen syke näkyi ja nyt tuon vuodon takia joudun tai siis pääsen menemään vielä uuteen ulrtaan reilun viikon päästä.
Tuntuu ihan hurjalta odottaa viidettä vauvelia...Raskausoireita on jo ihanasti,pahoinvointia ympäri vuorokauden,joka kyllä helpottaa kunhan muistaa syödä jotain.Armoton väsymys vaivaa myös.hillitön appelsiinihimo on vaivannut viikon,enkä oo aikasemmin juurikaan sietänyt appelsiinejä!!
Nyt vaan toivon kovasti että pikkuviitonen on jaksanut pysyä kyydissä vuodonkin aikana...
ompa kiva liittyä porukkaanne,toivottavasti pysyn täällä syyskuuhun asti,kuten myös te kaikki muut!
Unelias76 ja Ujo7+2
muistelisin että pystyin olla 2h pisaamatta ennen testiä. Juon aika paljon kahvia, joten kahden tunnin päästä oli pakko mennä.
Jos juo paljon niin se voi laimentaa pissassa olevan hormoonin määrää ja silloin se testi on voinut näyttää väärin päivällä. Tosin 2h taas ajallisesti kuullostaa ok.
...Ensiksi kuitenkin mukavaa sunnuntaita kaikille Keijuille! Täällä sunnuntai alkanut vähän mietteliäissä tunnelmissa, koska........
Heräsin viimeyönä alavatsa/alaselkäsärkyihin, (samanlaisia särkyjä oli keskiviikkoaamuna, jouduin nousemaan aikaisemmin sängystä niiden vuoksi), nyt särky oli vaan paljon kovempaa. Aikani pyörin sängyssä, mutta jouduin lopulta nousemaan ylös koska mikään asento ei helpottanut. Kävin vessassa (keskiviikona pohdin oliko kovalla wc-hädällä vaikutusta särkyyn) ja kipu sen kun yltyi (kipu oli siis saman tyylistä kuin menkkakivut, särkyä/jomotusta alavatsassa). Kävelin sitten ympäri olohuoneen lattiaa vatsaani hieroskellen, välillä kaksinkerroin taipuen kun särki niin kovasti. Kello oli n.03 ja jouduin jo miettimään että pitääkö lähteä päivystykseen. 10-15min kävelyn jälkeen (tuntui kyllä paljon pidemmältä ajalta) särky alkoi taas helpottaa ja pystyin siirtymään takaisin nukkumaan. Nyt särystä ei ole tietoakaan, samanlaista pientä jomottelua on mitä muinakin päivinä. Kun nyt aamulla heräämisen jälkeen ekan kerran vessassa, paperiin tuli verisen näköinen jälki, ei siis kirkasta verta vaan enemmänkin rusehtava pyyhkäisyjälki. Sen jälkeen ei ole tullut mitään. Mitään vuotoa siis ei ole tullut koko aikana.... Whats going on? Täytyy myöntää, että kyllä tässä vähän huolestunut olo on....toivottavasti tämä ei nyt olis mitään vakavaa :( Onneks tiistaina on se alkuraskauden ultra! Mä en ymmärrä sitä miksi noi kivut on tulleet molemmilla kerroilla yöllä/aikaisin aamulla? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tai ajatuksia mistä vois olla kyse? Keskiviikon jälken ajattelin, että jos särky johtuu esim. kohdun kasvamisesta, mutta viimeöinen oli kyllä sen verran kovaa särkyä että en tiedä...
Sympatiat kaikille joilla on ollut vuotoja yms. tällainen epätietoisuus on kyllä raskasta, tuo mielikuvitus kun keksii vaikka mitä :/
:/ elaine + papu (toivottavasti) rv 6+5
Olipas ihmeellinen aamu. En oksentanut kertaakaan. Olisikohan syynä ollut se että söin kolmen aikaan yöllä pari appelsiinia kun meinasi oksennus olo yllättää. Täähän oiskin mahtavaa jos saisi tällä tavalla aamu olot korjattua.
Tänään sain jopa siivottua vaatehuoneen ja kaikki kaapit. Tuntuu että on joka nurkka jotain vaatetta täynnä kun noita lapsiakin on jo neljä. Siunailinkin siinä siivotessa että mihinhän sitä vielä yhdet vaatteet laittaa, vaikka kai se sopu sijaa antaa. Kyllähän tässä väkisin mieleen tulee että pitäisikö hommata isompi asunto.
Onko muilla ollut iltaisin hirveää päänsärkyä? Minulla se alkaa aina illasta ja on aivan hirveää jomotusta. Voisiko johtua raskaudesta. Tuli mieleen että vaikuttaisiko tuo alhainen hemoklobiini särkyyn.Osaisiko joku viisas sanoa, ei nimittäin aiemmin ole tällaista ollut.
Joko muut miettii esim vaunujen ostoa. Itsellä se pyörii kovastikkin mielessä, että minkälaiset sitä ostaisi kun ei tuota ikäeroa tule kuin tuo 11kk:tta.
Jospa tästä yrittäisi suuntautua ulospäin lasten kanssa luistelemaan, niin saisi vähän raitista ilmaa. Jaksamisia kaikille ja toivotaan että kaikki saavat pitää omat masuasukkinsa. Minä pidän kovasti peukkuja kaikille!!
js79+nelikko ja 9+1
Täällä näyttäisi muutama tuttu nimim. olevankin tuolta kuumeilupuolelta. Itse plussasin viime viikolla erittäin vahvojen tuntemusten päätteeksi. :)
Toista tässä siis odotellaan, esikoinen syntynyt 10/03. Tämän toisen tulokkaan LA näyttäisi osuvan ainakin tämän vauvan laskurin mukaan tasan kuukautta aikaisemmaksi kuin esikon synttäripäivä. Eli ikäeroa kaiken sujuessa hyvin tulisi 2v 11kk. :)
Oman navan tuntemuksista: jatkuvaa lievää etovaa oloa, pakko syödä lähes tunnin välein jotakin ettei todellinen pahaolo pääse iskemään. Esikoista odottaessani en kärsinyt minkään näköisestä pahasta olosta. Olisko sitten merkki toisesta sukupuolesta.. ? ;) Esikko on poika. Väsymys on myös melkoinen, aamulla tuntuu etten ylös saa itseäni millään ja työpäivän jälkeen paras paikka on sohva. Mutta eiköhän se joskus tämäkin eto-olo ja väsymys unohdu. :)
Mukavaa ja aurinkoista sunnuntain jatkoa! :)
T: Anmari rv 7+
kuinkas täällä tänään jaksetaan? Erityisesti piias, SyksyäOdotellen ja tinah, sekä muut kohtalo toverit, teille toivon jaksamista ja pidän bdbdbdbd että kaikki menisi hyvin ja pääsisitte vain säikähdyksellä, mutta erityisesti jaksamista teille. Kaikille toivon tasapuolisesti tarrasukkia, sillä niitä tässä vaiheessa tarvitaan enemmän kuin koskaan.
Oma vointini on varsin hyvä, väsymystä riittää eilenkin nukuin n.11 h yö unet ja lisäksi 1,5 h päikkäreitä ja illasta sain vielä hyvin unenpäästä kiinni, välillä tuntuu että väsymys on loputonta. Lisäksi minua vaivaa ajoittainen närästys ja äklöolo, nippailuja myös ajoittain, sekä ilmavaivoja ja hieman myös ollut alaselkäkipua, rinnat ovat vaihtelevasti arat, mutta koko ajan osittainen arkuus säilynyt ja tuntuneet koko raskausajan totaalisesti erilaisilta kuin normaalisti. Niin ja valkovuotoa on myös.
vauva06 rv6+6 (huomenna vaihtuu viikko, jes)