Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitain kivoja ihmisiä inhotaan?

Vierailija
14.08.2015 |

Kaverini on tosi mukava ihminen, rauhallinen, ystävällinen, ei varmasti itse aloita riitoja kenenkään kanssa - ja aika usein törmää ihmisiin jotka ottaa tämän silmätikukseen ja hakevat tästä arvosteltavaa. Siis olen ihan itse ollut todistamassa pariakin tällaista tapausta.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan hyväkäytöksisyys liittyy sellaisiin temperamentin piirteisiin kuten tasapainoisuus, pitkäjänteisyys, hyvä empatiakyky, korkea moraali, sovittelevuus, halu tukea yhteisön sisäistä tasapainoa. Arvot edellä kaikkia kunnioittaen. Usein pelkkä ihmisen luonnollinen temperamentti ei tuota tällaista ihmistä vaan taustalla on vakaa ja rakastava perhe, mikä luo edellytyksiä nähdä ihmisten heikkoudet ja hyväksyä muilta huonoakin käyttäytymistä.

Minua surettaa, että tällaiset ihmiset joutuvat usein hyväksikäytetyiksi ja huonosti kohdelluiksi. On ikävää, että heitä kadehditaan varsinkin, jos heille on vielä siunaantunut muita sellaisia ominaisuuksia, joita ihmiset yleisesti tavoittelevat.

Älkää myrkyttäkö tällaisten ihmisten mieltä vaan tehkää joskus heillekin hyvin.

Vierailija
42/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo oletus, että rauhallinen ja kiltti ihminen olisi persoonaton ja kykenemätön puolustamaan itseään. Itse viis veisaan suht tuntemattomien ihmisten möläytyksistä, koska he eivät minua tunne ja en jaksa käyttää energiaani turhien ihmisten kouluttamiseen opettamalla sanomaan takaisin jotain. Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:30"]

Outo oletus, että rauhallinen ja kiltti ihminen olisi persoonaton ja kykenemätön puolustamaan itseään. Itse viis veisaan suht tuntemattomien ihmisten möläytyksistä, koska he eivät minua tunne ja en jaksa käyttää energiaani turhien ihmisten kouluttamiseen opettamalla sanomaan takaisin jotain. Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

[/quote]

No usein hyvin ihmisläheiset ja asialliset ihmiset eivät valitettavasti ole sellaisia, että antaisivat asioiden mennä pään lävitse. Tavallaan kun se käyttäytyminen perustuu sille, että he miettivät, miltä muista ihmisistä tuntuu ja mitä ajatuksia muilla on.

Vierailija
44/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:26"]

Useinhan hyväkäytöksisyys liittyy sellaisiin temperamentin piirteisiin kuten tasapainoisuus, pitkäjänteisyys, hyvä empatiakyky, korkea moraali, sovittelevuus, halu tukea yhteisön sisäistä tasapainoa. Arvot edellä kaikkia kunnioittaen. Usein pelkkä ihmisen luonnollinen temperamentti ei tuota tällaista ihmistä vaan taustalla on vakaa ja rakastava perhe, mikä luo edellytyksiä nähdä ihmisten heikkoudet ja hyväksyä muilta huonoakin käyttäytymistä.

Minua surettaa, että tällaiset ihmiset joutuvat usein hyväksikäytetyiksi ja huonosti kohdelluiksi. On ikävää, että heitä kadehditaan varsinkin, jos heille on vielä siunaantunut muita sellaisia ominaisuuksia, joita ihmiset yleisesti tavoittelevat.

Älkää myrkyttäkö tällaisten ihmisten mieltä vaan tehkää joskus heillekin hyvin.

[/quote]

Aivan loistava kommentti ja täysin totta. Kunnioitan ja ihailen tuollaisia ihmisiä, ja hakeudun heidän seuraansa. Pyrin myös omassa elämässäni olemaan samanlainen, joskus onnistuen ja joskus en. Myrkyllisiä ja ilkeitä (omasta mielestään ovat usein näitä "hyviä ihmistuntijoita" tai vain hienon sarkastisia) ihmisiä vältän viimeiseen asti, ja onneksi aikuisena se on yleensä mahdollistakin  - työssä noiden ihmisten kanssa ei tarvitse kommunikoida kuin vähin tarpeellinen ja töitä koskevat asiat, omista asioista ja mielipiteistä suu on napitettu kiinni ja ne ovat säästetty mukavampaan seuraan. 

Vierailija
45/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:40"]

Niin, miksi tiettyjä ihmisiä kiusataan lapsesta alkaen ensin koulussa, sitten työelämässä? Onko syy siinä, etteivät osaa puolustautua lainkaan, eivät sano takaisin yhtä nasevasti, ovat vain hiljaa ja murehtivat? Onko se otollista maaperää näille sadisteille, jotka nauttivat toisten kyykyttämisestä ja saavat näin valtaa yhteisössä ja jonkinmoista arvostusta tai kunnioitusta, ettei heidän kanssa olla huonossa väleissä?

[/quote]

Kerrotko että miten tuo puolustautuminen toteutetaan? Hyvin harvoinhan ne päin naamaa tulevat arvostelemaan, selän takana vain läyhäävät ja hakevat liittoutumaa toista vastaan. Ja vaikka arvostetltaisiin suoraan niin mitä siinä pitäisi oikeasti sanoa?

Tämän mun kaverin kohdalla ei oo kyse epävarmuudestakaan joka tuota provosoisi, eniten mä epäilen että muut tuntee alemmuutta kun huomaavat toisen fiksuuden sen käytöksestä. Vai onko rauhallinen ja ystävällinen käytös muka aina jotain heikkoa kiltteyttä?

Vierailija
46/49 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ihminen julma peto!

Vierailija
47/49 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN ENTINEN KILTTI, AUTTAVAINEN, YSTÄVÄLLINEN, TUNNOLLINEN, KUNNOLLINEN, AHKERA, ILOINEN JA ELÄMÄSTÄ NAUTTIVA. MINUT SYÖTIIN TÖISTÄ POIS. JOUDUIN PILKAN KOHTEEKSI. VINOILTIIN, ETTÄ TEEN ILOISENA TÖITÄ. ETSITTIIN TIKUN KANSSA VIRHEITÄ TEKEMISISTÄNI. HAUKUTTIIN NAURAVAKSI IDIOOTIKSI JNE. KAIKKEA IKÄVÄÄ. PARISUHTEESSA EX-MIEHENI HAUKKUI NAIIVIKSI, TYHMÄKSI, OLI ILKEÄ. ÄRSYTTI, KUN EN JUO, EN POLTA, KUNTOILEN, NAUTIN PIENISTÄ ASIOISTA. ÄITINI SAIRASTUI SYÖPÄÄN. MENIN HÄNTÄ AUTTAMAAN PUOLEKSI VUODEKSI. SISARUKSENI HAUKKUIVAT MINUT SIITÄ HYVÄSTÄ, ETTÄ TULIN SIKSI, ETTÄ SAAN SYÖDÄ ILMAISEKSI JA KÄRKYN PERINTÖÄ. KÄVIVÄT KYTTÄÄMÄSSÄ, ETTÄ ONKO JOTAIN MOITITTAVAA, MITÄÄN HYVÄÄ EN SAANUT KUULLA. ISÄNI HAUKKUI MINUT VIELÄ HYVÄNPÄIVÄISEKSI LOPUKSI. KUULEMMA, JOS ÄITI OLISI OLLUT SAIRAALAHOIDOSSA, NIIN SE OLISI OLLUT PAREMPI. NYT SUORASTAAN PELKÄÄN IHMISIÄ JA OLEN VAINOHARHAINEN. IHMINEN EI SAA OLLA LIIAN KILTTI JA HERTTAINEN. SE ON SURULLISTA, MUTTA TOTTA. SE NYLJETÄÄN ELÄVÄLTÄ. EN OLE NYTTENKÄÄN ILKEÄ, MUTTA VAROVAINEN. EN USKALLA OLLA OMA ITSENI. OLEN TOTINEN JA MASENTUNUT.

Vierailija
48/49 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OLEN ENTINEN KILTTI, AUTTAVAINEN, YSTÄVÄLLINEN, TUNNOLLINEN, KUNNOLLINEN, AHKERA, ILOINEN JA ELÄMÄSTÄ NAUTTIVA. MINUT SYÖTIIN TÖISTÄ POIS. JOUDUIN PILKAN KOHTEEKSI. VINOILTIIN, ETTÄ TEEN ILOISENA TÖITÄ. ETSITTIIN TIKUN KANSSA VIRHEITÄ TEKEMISISTÄNI. HAUKUTTIIN NAURAVAKSI IDIOOTIKSI JNE. KAIKKEA IKÄVÄÄ. PARISUHTEESSA EX-MIEHENI HAUKKUI NAIIVIKSI, TYHMÄKSI, OLI ILKEÄ. ÄRSYTTI, KUN EN JUO, EN POLTA, KUNTOILEN, NAUTIN PIENISTÄ ASIOISTA. ÄITINI SAIRASTUI SYÖPÄÄN. MENIN HÄNTÄ AUTTAMAAN PUOLEKSI VUODEKSI. SISARUKSENI HAUKKUIVAT MINUT SIITÄ HYVÄSTÄ, ETTÄ TULIN SIKSI, ETTÄ SAAN SYÖDÄ ILMAISEKSI JA KÄRKYN PERINTÖÄ. KÄVIVÄT KYTTÄÄMÄSSÄ, ETTÄ ONKO JOTAIN MOITITTAVAA, MITÄÄN HYVÄÄ EN SAANUT KUULLA. ISÄNI HAUKKUI MINUT VIELÄ HYVÄNPÄIVÄISEKSI LOPUKSI. KUULEMMA, JOS ÄITI OLISI OLLUT SAIRAALAHOIDOSSA, NIIN SE OLISI OLLUT PAREMPI. NYT SUORASTAAN PELKÄÄN IHMISIÄ JA OLEN VAINOHARHAINEN. IHMINEN EI SAA OLLA LIIAN KILTTI JA HERTTAINEN. SE ON SURULLISTA, MUTTA TOTTA. SE NYLJETÄÄN ELÄVÄLTÄ. EN OLE NYTTENKÄÄN ILKEÄ, MUTTA VAROVAINEN. EN USKALLA OLLA OMA ITSENI. OLEN TOTINEN JA MASENTUNUT.

Älä idiooteista välitä. Vaikutat hyvältä tyypiltä.

Vierailija
49/49 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen kiva ihminen. Ystävällinen ja toisia kunnioittava. Sain usein töykeää kohtelua. Hymyily ja ystävällisyyteni koettiin myös, että yritän iskeä. Olin vaan muuten iloinen ja nautin elämästä. Olen aseksuaali, joten seksi ei edes kiinnosta. Siskoni mies ajatteli ainakin näin. Olen muuttunut, voi sanoa, että ihan eri ihmiseksi. Välttelen ihmisiä. Pelkään ihmisiä. On loukattu niin paljon. En ole enää ystävällinen enkä iloinenkaan. En kuitenkaan ilkeä ole. Olen yleensä omissa oloissani. Se on parasta nykyään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi