Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OIKEA HINNOITTELU OSTA & MYY PALSTALLA

28.01.2006 |

Hyvää lauantaita kaikille myyjille ja ostajille. Tämän avauksen ei ole tarkoitus olla ilkeämielinen, ei loukkaava eikä pilkkaava. Tämän tarkoituksena on tuoda oikeita hintoja esille vaatteista, rattaista, kodin tarvikkeista jne. On paljon vanhempia, jotka ovat erittäin hintatietoisia, mutta myös niitä, jotka saattavat " vahingossa" maksaa tuplahinnan ja on paljon myyjiä, jotka ostavat itse alennusmyynneistä jne. ja myyvät hyvällä voitolla.

Toivoisin, että " kirpparipalstalla" olisi reilu henki, hinnat edullisia ta kohtuullisia ja esimerkiksi rattaista sanottaisiin oikea valmistusvuosi, ei käyttöikä. Tai mahdollisimman moni hintaan vaikuttava tekijä.

Helsinkiläisäitinä voisin hyvin ostaa esimerkiksi tosi halpoja haalareita ja lähettää ne vain plus oikea postikulu -hinnalla muualle Suomeen. Olisi myös mukavaa, että ammattimyyjät hinnoittelisivat tuotteet palstan " henkeä" kunnioittaen kuten myös kierrätysideologiaa.

Keskustelu on nyt auki, mahtuu ruusuja ja risuja, opastuksia ja ihmettelyä. Mutta ei parjata eikä haukuta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole anonyymia e-mail-os. vielä ainakaan, mutta jos jollain on esim. kevätvauva tulossa, niin jättäköön viestinsä tänne. Meillä on vähän erilaisia ulkopukuja, ym. jos äitiyspakkauksen jutut ei innosta.

Vierailija
22/36 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyy toukokuussa poika joten pienet pojan vaatteet kyllä kiinnostaisivat. Tässä sähköpostini johon ovit ottaa yhteyttä mikäli olet myymässä pieniä vaatteita: pyrho@luukku.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan siis keskustelua maililla.

Vierailija
24/36 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jonskuli-:

Ja mitä noihin uusiin reimateceihin tulee. Eikös se ole viisas se joka pyytää, tyhmä se joka maksaa? Järkeä saa käyttää ostamisessa. Jos mä löytäisin 30¿ reimatecpukuja, niin varmasti pyytäisin niin paljon kun niistä saisi, ainakin 70¿.Että että... Mun mielestä on ainakin ihan tyhmää myyjiä mollata. (Paitsi tietty jos eivät kerro kohteen mahdollisia vikoja.)

Musta taas olis kivaa kun ihmiset jättäis nää halvat löydöt kauppoihin jos eivät niitä tarvitse että ne jotka ostaisivat vaatteet itselleen käyttöön niin myös voisivat ne ostaa sieltä eikä ylihinnalla trokareilta. Miksi heidän bisnestään pitäisi rahoittaa? Sitäpaitsi kyllä se joillakin alkaa oleen jo laitonta bisnestä. Verotettavaa tuloahan se on jos niitä työkseen myy. Näitäkin kun löytyy..

Ja alkuperäiseen aiheeseen palatakseni niin joo kyllä mäkin monesti ihmettelen noita hintoja. Ei esim vuoden vanhat rattaat pudota arvoaan vaan 50e kuten jotkut tuntuvat ajattelevan. Kyllähän edellisen vuoden mallit on jo kaupassakin alessa. Samoin kuin ei mikään Lindex ja Henkka maukka ole merkkivaatteita millä nimellä niitä joskus myydään. Kyllä mäkin maksan mielelläni kohtuuhinnan hyvistä vaatteista ja tarvikkeista. Mutta kun kaikilla ei ole aina sama käsitys kuin itsellä mikä on hyväkuntoista ja mikä on kohtuuhinta.

Vierailija
25/36 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyväkuntoisia yhdellä nopeasti kasvaneella pojalla olleita 80-86cm vaatteita. Myös muutama pienempi ja esimerkiksi 74cm reiman aivan ihana kaksiosainen kevätpuku. 80-86 löytyy paitoja, housuja, farkkuja, kurahousut, Lassien alle 10 kertaa pidetty toppapuku, tarhatossuja, aivan kuin uudet 22 goretexit väri viininpunainen, siistejä bodeja, esprit farkkutakki, t-paitoja ja parit shortsit ym ym. Iso laatikollinen menossa kirpputorille, mutta en jaksaisi laputtaa. Hinnat kunnosta riippuen housut 2-3e paidat 2-3e bodyt 1e kengät 10e kevätpuku 12e t-paidat 1e jne. Sellaiset vaatteet luonnollisesti ovat kalliimpia, mitkä ovat kuin uusia. Itse kuitenkin on niistä maksanut ainakin 10e kpl. Minusta kohtuullista on se, mitä itsekin niistä voisin maksaa. Asun Porissa. Jos satut asustamaan jossain lähellä, että voit vaikka tulla katsastamaan, jätä yhteystietosi tähän ketjuun.

Vierailija
26/36 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin syntyy poika huhtikuussa, joten jos vielä viitsit laittaa minullekin sähköpostia, niin olisin kiitollinen=) Osoite on mollidolli@jippii.fi

Vierailija
27/36 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitko yhteyttä sähköpostiini nonniska@suomi24.fi , olisin kiinnostunut 80cm-86cm vaatteista pojalle. Esikoisen vaatteista suurimman osan olen jo laittanut eteenpäin ja kuopus kasvaa niin hurjaa vauhtia, että taas pitäisi isompaa vaatetta löytää...

t. Nonna2

Vierailija
28/36 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itsekin mielellään myisin meiltä pieneksi jääneet poikien vaatteet edullisesti, jollekin joka todella tarvitsee eikä laita niitä Huuto.net:iin heti seuraavana päivänä. Kyllähän lastenvaatteilla (siis käytetyillä) voi ihan bisnestäkin tehdä, mutta kyllä sen eteen on nähtävä vaivaa (juostava kirppiksillä ja alennushaalareiden perässä ja myyminenkin vaatii vaivannäköä). Itselläni ei ylimääräistä aikaa ole mutta vaatteita kertyy laatikkokaupalla.

Eli jos jota kuta kiinnostaa niin meiltä löytyisi vaatteita, pääasiassa pojalle, kokoon 74cm asti. Eilenkin tyhjensin vaatekaapista pieneksi jääneitä ja pari pientä laatikollista olisi kirppikselle menossa. Jotain vauvaleluja/kirjoja löytyisi myöskin.

Yhteyttä voi ottaa sähköpostitse: nonniska@suomi24.fi

t. Nonna2 ja pojat (1v ja 3v)

Vierailija
29/36 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimammalle tiedoksi, että lauantaina kävin Lindexillä ja oli vino pino housuja jäljellä. Tämä siis Tre:lla.

Vierailija
30/36 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en jaksa kauheen aktiivisesti tota lähettelyä ja ilmoittelua, ja taas olisi muutama koko kasvettu.

Pääsääntöisesti olisi 86cm-92cm pojan vaatteita. Ihan perus henkka maukkaa ja merkkivaatteitakin jonkun verran. Meillä on vaatteet tosi siistejä pääsääntöisesti, mutta en niistä merkkivaatteista sitten ihan ilmaiseksi muutamalla eurolla luovu...

Mielelläni minäkin tekisin niin, että joku tulisi meille himaan niitä katsomaan, ja veisi sitten mukanaan.

Asumme Itä-Helsigissä.

Ja kiinnostuneet voi laittaa s-postia osoitteeseen n.gronlund@luukku.com

Vierailija
31/36 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä olisi myynnissä kirpparihinnoin 8kk pieneksi jääneitä vaatteita...ja niitähän tulee koko ajan lisää kuin sieniä sateella. Tällä hetkellä käytössä koko 74cm. 3v. syntyi talvella ja 8kk kesällä joten menevät vähän ristiin ulkoiluvaatteiden suhteen. Eli kuopukselle sopivat toppapuvut kesällä :o( Suurin osa vaatteista on esikon jäljiltä mutta vallan hyviä käyttövaatteita vieläkin.

Laita viesti tähän ketjuun jos olet kiinnostunut. Asun Turussa. Paikan päälläkin voisi sitten vaatteita käydä valkkaamassa.

Vierailija
32/36 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka myisin mielelläni jollekkin ja itse ostaisin mielelläni kokoa 74 ja siitä ylöspäin, joten jos joku kiinnostui vaatteista tai haluaa myydä minulle vaatteita voi laittaa minulle viestiä tähän ketjuun kun en viitsi laittaa tähän s-postiosoitetta kun on omalla nimellä! Niin ja vaatteet ovat hyväkuntoisia tuollaisia henkkamaukka ja kapp ahl vaatetta! Niitä saa myös tulla katsomaan asun espoossa.

Vierailija
33/36 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jonkin verran ostanut lastenvaatteita niin osta & myy palstalta kuin huutonetistäkin. Kannatan kierrätystä nopeassa tahdissa pieneksi jäävissä lastenvaatteissa ja muutenkin näen sen tapana opettaa lapsille, ettei elämä ole pelkkää rahaa vaan pitää tehdä valintoja haluaako kesällä puuhamaahan vai kasan uusia vaatteita. (tietysti välillä pitää ostaa jotain hömppää)

Mutta sen verran olen pettynytkin myyjiin, että viime aikoina ostokset ovat saaneet jäädä. Tuntuu että hinnat ovat vain nousseet ja laatu huonontunut parin vuoden aikana. Ahkerat kierrättäjät ostavat käytettyä ja myyvät sen vuoden päästä eteenpäin samalla hinnalla. Silitettyinä kuvissa vaate näyttää hyvältä, mutta se onkin jo monen lapsen kuluttama ja siinä on tahroja tai reikiä. Trokarit usein tunnistaa ainakin huutonetissä, mutta sellainenkin toiminta vaikuttaa ostohalukkuuteen.

Totta kyllä, että nettikirppareillakin (yms. huutokaupat) pätee kysynnän ja tarjonnan laki, mutta alkuperäisen kierrätysidean hiipuessa tietyt kierrättäjätkin kaikkoavat. Itse olen myynyt pari kertaa huutonetissä tavoitteena päästä vaatteista eroon nopeasti ja vaivattomasti eli hinta asetettu sen mukaan. Mutta aikaa se vie ja jos ei itse osta & hommasta jää vielä paha maku, ei kirpparia tule käytettyä. Ja vaatteet jäävät kaapin perälle tai lahjoitetaan pois ja omaan perheeseen ostetaan uusia. Uskoisin, että keskivertokuluttajalle nettikirppari ei ole tulonlähde eikä niin suuri intohimon kohde, jotta jaksaisi etsiäkään niitä harvoja löytöjä. KUitenkin kiinnostusta kierrätykseen olisi, muttei paikkaa....

Vierailija
34/36 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen olen ollut todella tyytyväinen, useimmat ovat kivoja ja reiluja. On ihanaa että tämä on olemassa. Töissä käyvillä ja/tai useampilapsisilla ei ole aikaa kurvailla tavallislla kirppiksillä. Tietysti jotkut perusjutut joskus ärsyttävät ja tekevät OSTO&MYYNTI palstan käytöstä hankalan:

Ostaessa ei tiedä myyjästä paljoakaan, huudossa näen palautteen heti. Kerran sain postitse ostamani " huippuhyvän tytönhaalarin, käytetty tytöllä kaksi kuukautta" joka oikeasti oli pehmeä polvista ja lapussa vielä pojan nimi. Erikoinen huumorintaju myyjällä vai mitä?

Ostetaan ilmoituksissa ongelmana on että jokin osa ostajista etsii " löytöä" eli pitäisi saada uudenveroinen merkkituote ja mielellään pilkkahintaan. Jos tekee virheostoksen jota lapsi ei suostu käyttämään tai on epäsopiva tai haluaa päästä eroon hienosta&kalliista tavarasta, miksi kenenkään pitäisi " tehdä lahjoitus" tuntemattomalle ?

Ajoittain ostoilmoituksissa on tosi mielenkiintoisia asenteita: syksyllä joku huhuili palstalla jotain edellisen kevään supertarjous Reimatec-haalaria Hobbarista. Miksi kukaan myisi 50-60 e:lla uutta Reimatec:ä kun sille varmasti löytyy ottaja lähempääkin, ainakin puolituttu? Niin ja vielä ensin hankkisi sen ja säilyttäisi sitä puolivuotta ilmaiseksi? Eikös pankissakin makseta korkoa rahalle?

Nettietiketti ongelmia on myös:

- saat sähköpostia ilman ostikkoa, uskaltaako edes avata virustenpelossa?

- saat postia anonyymistä osoitteesta eikä viestissä ole edes allekirjoituksena mitään nimeä, ihan kuin juttelisit tietokoneen kanssa

- laitat postia tai jopa pyydettyä lisätietoa tai kuvia, mutta mitään vastausta ei koskaan tule. Ilmoitus silti yhä palstalla.

Vierailija
35/36 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä " järkytyin" , kun huomasin jonkun juuri myyvän 74cm Reimatec-talvihaalaria hintaan 75e. Kun siis senhän saa nyt esim. JesperJuniorista hintaan 60e. Itsekin ostin. Siis onko tämä nyt bisnestä? Tähän asti olen uskotellut itselleni, että nettikirpputorit on ihan toista maata. Babyidean kirpparilla sama myyjä muuten pyytää tuosta puvusta 70e.

Vierailija
36/36 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hillariina:

Minä " järkytyin" , kun huomasin jonkun juuri myyvän 74cm Reimatec-talvihaalaria hintaan 75e. Kun siis senhän saa nyt esim. JesperJuniorista hintaan 60e. Itsekin ostin. Siis onko tämä nyt bisnestä? Tähän asti olen uskotellut itselleni, että nettikirpputorit on ihan toista maata. Babyidean kirpparilla sama myyjä muuten pyytää tuosta puvusta 70e.

Bisnestä tai ei niin minun ostelut on paljonkin vähentynyt nettikirppareilta juuri hintojen takia.