OIKEA HINNOITTELU OSTA & MYY PALSTALLA
Hyvää lauantaita kaikille myyjille ja ostajille. Tämän avauksen ei ole tarkoitus olla ilkeämielinen, ei loukkaava eikä pilkkaava. Tämän tarkoituksena on tuoda oikeita hintoja esille vaatteista, rattaista, kodin tarvikkeista jne. On paljon vanhempia, jotka ovat erittäin hintatietoisia, mutta myös niitä, jotka saattavat " vahingossa" maksaa tuplahinnan ja on paljon myyjiä, jotka ostavat itse alennusmyynneistä jne. ja myyvät hyvällä voitolla.
Toivoisin, että " kirpparipalstalla" olisi reilu henki, hinnat edullisia ta kohtuullisia ja esimerkiksi rattaista sanottaisiin oikea valmistusvuosi, ei käyttöikä. Tai mahdollisimman moni hintaan vaikuttava tekijä.
Helsinkiläisäitinä voisin hyvin ostaa esimerkiksi tosi halpoja haalareita ja lähettää ne vain plus oikea postikulu -hinnalla muualle Suomeen. Olisi myös mukavaa, että ammattimyyjät hinnoittelisivat tuotteet palstan " henkeä" kunnioittaen kuten myös kierrätysideologiaa.
Keskustelu on nyt auki, mahtuu ruusuja ja risuja, opastuksia ja ihmettelyä. Mutta ei parjata eikä haukuta.
Kommentit (36)
On pakko juosta alennusmyynneissä,koska nettikirpputoreilla tuntuu olevan kallista ja tosiaan saa pyytää mutta luulisi että ihmiset haluavat saada vaatteensa menemään " kirpparihinnoin" ei kaupan hinnoin ja vielä käytettyä.
Ja en usko kyllä että kukaan haluaa maksaa tuplahintaa mistään vaatteesta ... en sitten millään usko.
Olen tehnyt saman havainnon osta ja myy palstan kovista hinnoista. Myöskin on kokemusta siitä, ettei vaatteet olleet ihan sitä mitä ilmoituksessa luvattiin. Itse kierrätän ideologisista syistä ja jotenkin sellainen asenne on valitettavasti lisääntynyt, että kierrätetyn vaatteen tarvitse olla kovin hyväkuntoinen (hintaa kuitenkin osataan pyytää).
Itse olen ostanut esim. laput kiinni vaatteita " kalliillakin" , mutta silloin vaatteissa ei ole ollut moitetta, silloin niistä voi pyytäkin ihan hyvää hintaa, mutta jos vaate on tahrainen, nukkainen ja venynyt ja vanunut sitä ei voi mielstäni kaupata enää, millään hinnalla. Kuka haluaa ostaa loppuun asti käytettyä edes edullisesti?
Onneksi itse asun isossa kaupungissa ja kaupat on käytettävissä, silti kierrättäisin/kierrätän kovin mielelläni jos hyvää tavaraa kohtuuhinnalla löydän.
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, että oikeaa asennetta, hyvää mieltä ja annetaan hyvän tavaran kiertää!
Olen saannut monta kertaa sellasia vaatteita
mitkä ei vastaa sitä mitä on vaatteesta kerrottu,
sellanen on todella ikävää kyllä.
Ja juu itselläni on tapa
etten myy sellasia vaatteita jotka on
huonokuntoisia tai täysin venyneitä jne mutta
jotain positiivista en ole koskaan myöskään
saannut valituksia ja en hinnoittele suureksi
olleskaan ja tulee hyvä mieli
kun toinen saa siistiä vaattetta edullisesti ja vielä
hyvän mielen kaupanpäälle :)
Oisi todella mukavaa kun saisi pikkuhinnoin ostettua
lasten vaatteita osta ja myy palstalta,moni saa ilon
niin äiti kuin lapsikin.
Olen myös myynyt nettikirpputorilla lapsillemme pieneksi jääneitä (lähinnä) merkkivaatteita. Olen aika kriittinen siitä, että mitä ja minkäkuntoista vaatetta kehtaan myydä ja olen saanut hyvää palautetta ostajilta.
Mielestäni ihanteellista olisi myydä käytetyt hyväkuntoiset vaatteet edullisella niille perheille, joilla on vaatteille todellinen tarve. Tilanne josta positiivisessa mielessä hyötyisivät kaikki osapuolet ja itselläkin olisi hyvä mieli. Mieluiten myisin tällä periaatteella vaikka puolitutuille, mutta ketään pienempiä ei ole lähipiirissä.
Ikävä kyllä minulle on kuitenkin joskus käynyt niin, että olen pian myynnin jälkeen bongannut tutut vaatteet huutonetistä. Hinta on ollut päätähuimaava verrattuna omiin hintapyyntöihini.
Tuollainen toiminta ei ole kiellettyä, eikä kai monenkaan mielestä mitenkään moraalitonta, mutta jostain kumman syystä sellainen on jättänyt pahan maun suuhun. Tulee jostain syystä aika höynäytetty olo. Okei voisin toki itsekin myydä vaatteet kyseisessä foorumissa, mutta mielenkiintoni ei yksinkertaisesti riitä siihen touhuun.
Nykyään hinnoittelen vaatteet niin, että ne hipovat postimaksujen kera kipurajaa. Jollei kiinnostusta ole, niin saavat kaikin mokomin jäädä myymättä.
Minulle peräti lesottiin kuinka voi saada huutonetistä
enemmän rahaa vaatteista joten siksi kai myi sitten
nettikirppareillakkin kalliilla hinnalla,en tiedä....(?)
Myin hyväkuntoisen välikausipuvun ilmeisesti liian halvalla. Bongasin sen ostajalle saapumista seuraavana päivänä huuto.netistä.
Myin tarkoituksella puvun edullisesti A) jotta se menisi kaupaksi B) sen voisi ostaa joku jolla ei ole varaa/halua ostaa uutta vastaavaa kaupasta kalliilla C) kannatan hyväkuntoisten vaatteiden kierrätystä, enkä käytä meidän lapsilla mitään vaatetta loppuun jos olen sen uutena kaupasta ostanut. Niistä on hyväkuntoisina ja siisteinä vielä iloa jollekin toiselle käyttäjälle.
Nyt ei ole enää mitään halua myydä ko.palstan kautta mitään...
Meillä on viisi lasta joten vaatteita menee ja paljon. Kaikille ei kaikkea ole mahdollisuus ostaa uutena, enkä sitä toisaalta edes haluaisikaan. Nettikirppareiden hinnat vaan alkaa olemaan siinä pisteessä, että todellakin kannattaa melkein ostaa uutena!
Itse olisin ikionnellinen jos jostain saisin " vakitoimittajan" jolta ostaa pienet vaatteet käypään hintaan. Tälläinen järjestely minulla jokusen vuoden olikin yhden nettituttavuuden kanssa, mutta harmi kun muuttivat ulkomaille=(
olen itse sekä myynyt ja ostanut tuon kirpparipalstan kautta. itse kun olen myyjänä niin hinnan laitan omasta mielestäni sopivaksi :) hyväkuntoisissa ja/tai uudenveroissa vaatteissa en pyri maksimoimaan rahansaamista mutta pyydän tuotteesta kuitenkin sen verran paljon ettei ne kiinnostaisi trokareita. kovin huonokuntoisia vaatteita en edes myy mutta jos vaatteessa on joku pieni tahra tai muuta vikaa niin sitten se näkyy hinnassa ja myyn hyvinkin edullisesti.
itse olen ostanut lähinnä hyväkuntoisia merkkivaatteita ja maksanutkin niistä monen mielestä varmasti ihan liikaa. olen itse kuitenkin ollut tyytyväinen ostoksiini, olen saanut laadukkaan ja hyväkuntoisen vaatteen huomattavasti halvemmalla kuin kaupasta vaikkakin olen maksanut siitä enemmän kuin " kirpparihinnan" .
eli minä en lähtisi asettamaan mitään hintarajoituksia myytäville tuotteille, jokainen ostaja sitten omalla kohdallaan miettiköön onko valmis maksamaan pyydetyn hinnan vai ei. ja yleensähän hinnat on nimenomaan hintapyyntöjä eli tarjota saa :) monesti myyjät antavatkin alennusta jos ostaa samalla kertaa useita vaatteita.
itse peräänkuuluttaisin noiden korkeiden hintojen vatvomisen sijasta myyjien REHELLISIÄ KUVAUKSIA myytävästä tuotteesta. minunkin kohdalleni on sattunut kauppoja jossa " uudenveroisessa" onkin ollut reikä tai tahra ja muutenkin käyttö näkyy jo kauas... tuo on mielestäni asia joka syö kirpparipalstan uskottavuutta ja toimivuutta kaikista eniten.
samaten trokareista en tykkää, vaikka hommassa ei ole sinänsä mitään laitonta vaan se on ihan normaalia " bisneselämää" . mutta silti tulee höynäytetty olo jos huomaa oman edullisesti myydyn tuotteen uudelleen myynnissä tuplahinnalla :( tosin voihan postitse tehty ostos olla virheostos jollain tapaa ja päätyy siksi samantein huuto.nettiin??
Luulisin, että suurin osa ostajista ja myyjistä toimivat juuri näin: Myydään kirpparihinnoilla ja käyttöön vaatteet tulevat / menevät.
Jos joku jaksaa nähdä sen vaivan, että ostavat ensin ja sitten myyvät huuto.netissä niin olkaapa hyvä vaan. Oma shownsa siinäkin on. Joskus tulee toki tehtyä vikaostoksia ja sehän on jokaisen oma asia missä ne vaatteet sitten myy eteenpäin. Jos itse hinnoittelee vaatteet, niin täytyy olla tyytyväinen siihen mitä saa, eikä alkaa murehtia sitä, että nyt se ostaja myy ne eteenpäin huuto.netissä ja saa kauheasti rahaa. Huuto.net on avoin kaikille : )
Itse en kuitenkaan ymmärrä miksi käytetyistä lastenvaatteista maksetaan aivan uskomattomia hintoja... Samaan hintaan saa kaupoista uusia. Mutta niin se on: ei se ole hullu, joka pyytää vaan se joka maksaa : )
Että varsinkin huuto.netissä yleensä on kuva kohteesta, ja siellähän pitää ilmoittaa mahdolliset viat (tahrat yms.). Itse en edes laita myyntiin tahrallisia/rikkinäisiä vaatteita, mutta eikös se ostaja päätä mistä haluaa maksaa ja minkä verran. Tietenkään huijaaminen on ikävää! Enkä sitä hyväksy. Mutta jos tietää mitä on ostamassa ja molemmat sekä myyjä että ostaja on tyytyväinen niin mikäs siinä. En minä ainakaan ihan pilkkahintaan viitsi myydä tytön vaatteita, varsinkaan kun suurin osa uudeveroisia. Jos ne eivät mene kaupaksi haluamallani hinnalla, niin laitan ne sitten talteen... Niin ja tosiaan on siinä oma työnsä kun sinne kohteita laittaa myyntiin ja myös kirjekuoret/paketit maksaa. En todellakaan viitsisi sitä vaivaa nähdä, jos parilla eurolla myisin uudenveroisia vaatteita!
Ja mitä noihin uusiin reimateceihin tulee. Eikös se ole viisas se joka pyytää, tyhmä se joka maksaa? Järkeä saa käyttää ostamisessa. Jos mä löytäisin 30¿ reimatecpukuja, niin varmasti pyytäisin niin paljon kun niistä saisi, ainakin 70¿. Ja huutajathan ne lopullisen hinnan sitten päättävät. Justiin yksi päivä huomasin siellä kohteen KÄYTETYSTÄ jonathanin haalarista, hinta oli jo noussut 48¿. Jonka samanlaisen ostin tytölle alesta 25¿. Että että... Mun mielestä on ainakin ihan tyhmää myyjiä mollata. (Paitsi tietty jos eivät kerro kohteen mahdollisia vikoja.)
tust:
Jos Huuto.net paikassa myy niin niitä ei saa kaupata samaan aikaan muualla.Se lukee säännöissä siellä.
Herbertti:
Meillä on viisi lasta joten vaatteita menee ja paljon. Kaikille ei kaikkea ole mahdollisuus ostaa uutena, enkä sitä toisaalta edes haluaisikaan. Nettikirppareiden hinnat vaan alkaa olemaan siinä pisteessä, että todellakin kannattaa melkein ostaa uutena!
Itse olisin ikionnellinen jos jostain saisin " vakitoimittajan" jolta ostaa pienet vaatteet käypään hintaan. Tälläinen järjestely minulla jokusen vuoden olikin yhden nettituttavuuden kanssa, mutta harmi kun muuttivat ulkomaille=(
Mulla kanssa täysin sama tilanne että olisi mukava juttu saisi edullisesti vaatteita,kun ei oisi varaa laittaa niin paljon niihin vaatteisiin ja silti sitä joka mamma haluaa että lapsi kulkee siisteissä vaatteissa.
Meillä jää nuoremmankin jäljiltä hyviä poikien vaatteita pieniksi, enkä ole vielä päättänyt, mitä niille tehdä - toistaiseksi lepäävät kodinhoitohuoneen yläkaapeissa. Pari hienosteluvaatetta olen antanut ystävän vauvalle, mutta tiedän, että he eivät käytettyjä vaatteita oikeasti tarvitse.
Kun olen katsonut huuto.nettiä, niin siellä ilmeisesti saisi aikamoisia hintoja (tosin pitää tietysti jaksaa kuvata, ilmoitella, postitella, jne.), mutta kun on merkkivaate, niin huutajia riittää, vaikka monet vaatteet eivät tosiaan ole kivannäköisiä, saati viime vuosien mallistoa? Ja muutenkin tuntuu, että joka huudossa lukee: " tosi ihana" , " huippukuntoinen" ja " laadukas" ja kun avaa kuvan - no joo.
Että en tiedä, mitä ylisanoja laitan, että ihan oikeasti hyvin huolletut ja nätit vaatteet löytää oikean kodin. Ja koska sen vaivan jaksaa tehdä? Vai viekö vaan kesällä Hietsun kirpparille ja myy kaikki kahdella eurolla? :-)
Minkäkokoista vaatetta sinulla olisi myynnissä? Ostaisin mielelläni 90-104cm laatuvaatetta pojalleni! Olen Helsingistä.
Meillä jää paljon hyväkuntoista, yhden tytön jäljiltä ollutta tavaraa ylimääräiseksi. Osa vaatteista ei edes koskaan ehdi tytön päälle. Hyväkuntoiset ja käyttämättömät vaatteet myyn huutonetissä ja hieman käytetyt annan sukulaislle. Loput lahjoitan keräykseen.
Kaikkein ihanimmat vaatteet säilytän. Ehkä 2000-luku on silloin muotia, kun itse saan lapsenlapsia.
Jos näen huutonetissä jotain mitä oikeasti haluan, enkä sitä muualta saa, maksan siitä melkein mitä vain.
Minäkin ostan mieluusti pojalleni 104 cm siistejä vaatteita : )
Sori, mutta pakko listautua tähän. Myös minä olisin kiinnostunut pojan vaatteista, 86cm ylöspäin. Asumme nimimerkin mukaisesti Espoossa :-)Muhun saa parhaiten yhteyttä postitse espoonmamma@luukku.com
Minulla myös olisi kiinnostusta ja tarvetta pojan vaatteille (esikoinen kun on tyttö). Mitä kokoa sinulla olisi? Meidän poika siirtyi juuri 74 cm:n, joten siitä ylöspäin vaatteita minulla ei vielä ole lainkaan.
Laita vaikka meiliä jos koko stemmaa: lundit@msn.com.
Jos jollain lojuu kaapissa pojalla 80-86 (92kin varastoon jo käy) , tytölle 104, tytölle 122-128, pojalle 134-140 ja tytölle 146-152cm niin olisin oikein tyytyväinen. Kovin tarve on kahdella isommalla ja vauvalla.
Sippelainen@koti.luukku.com
Oikea hinta lienee se, josta ostaja ja myyjä pääsevät sopuun. Ei kukaan pakota ketään ostamaan , jos hinta tuntuu liian korkealta. Jos joku ostaa tuotteen alennusmyynnistä ja toinen haluaa ostaa sen kallimmalla, se lienee heisän välisensä asia ja ostaja arvostaa ostamaansa tuotetta maksamansa hinnan arvoiseksi. Ei jokaisella ole aikaa, mahdollisukksia tai halua juoksennella alennusmyyntien perässä.
En itse kannata moista puuhaa, mutta suotakoon se sitä harrastaville. Pois turha kyräily! :)
Jos on aikaa ja halua alkaa edullisten tuotteiden jälleenmyyjäksi, sekin lienee oma valinta.
Kysynnän ja tarjonna laki näissäkin hommissa.