Vaimoke kysyy onko muita?: miehellä vauvakuume, minulla ei
Sattuuko täällä olemaan ketään naispuolista, jolla ei itsellään ole vauvakuumetta, mutta miehellä on?
Meillä on miehen kanssa ikäeroa 10 vuotta ja hän on jo yli neljänkymmenen. On lapsirakas, mutta tähän asti aina panostanut uraan ja nyt kuitenkin tuttavapiiriin on syntynyt ja syntyy koko ajan lapsia, ja hänellä alkaa selkeästi biologinen kello tikittää. On järjestämässä lomamatkoja, joihin vauvalliset tuttavapariskunnat tulevat mukaan ja hän on ilahtunut, koska " saat sitten opetella lapsen hoitoa" . Siis minä. Hän suunnittelee esim. uuden auton hankkimista sillä varjolla, että " mahtuvat ne lastenrattaat sinne sitten myös" .
Tilanne on se, että minulla on opinnot kesken ja hän on koko ajan puhunut siitä, että minun pitää ensin valmistua ja sitten vasta voin jäädä äitiyslomalle. Olen siis töissä nyt, en opiskele kokopäiväisesti, eli opinnot ovat lykkäytyneet mielenkiintoisten työtehtävien takia.
En ole itse mitenkään lapsivastainen, mutta ei minulla ole mitään vauvakuumettakaan, vaikka ystävistä ehkä 90% on tällä hetkellä joko raskaana tai heillä on jo vähintään yksi lapsi.
Olemme siis naimisissa ja on jotenkin ahdistavaa, kun esim. työkaverit kommetoivat koko ajan leikkisästi (jos vaikka syön jotenkin paljon), että olenkohan raskaana ja koskas ollaan suunniteltu perheenlisäystä ym.
Tuntuu välillä siltä, että tekisi mieli alkaa kirkua ääneen.
Mies ei toisaalta ole sitäkään mieltä, että haluaisi lapsen juuri NYT, mutta luulen, että ei todellakaan panisi pahakseen, vaikka tällainen yllätysraskaus yhtäkkiä perheeseemme tulisi. Itselläni on vahvasti ristiriitaisia ajatuksia, ja olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia, vaikkakin tämä on ehkä hieman väärä palsta siihen, en tiedä. :(
Kommentit (2)
*Kiinnostavan aiheen nosto*
Eikö ketään kiinnosta kuin vaaliaiheet?!
Olen 31, täytin jokin aika sitten.