Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^IHANAT VANHANAIKAISET JA EPÄMUODIKKAAT^^

28.01.2006 |

Onko sinulla suosikkeja sellaisissa nimissä, jonka nimisiä tällä hetkellä ei kasteta ollenkaan tai hyvin harvoin? Mitkä on ei-muodikkaat suosikkisi?

Itse pidän monista r ja v-kirjaimia sisältävistä nimistä (ja muistakin), jotka ei ole muodissa. Esim.

Mirva

Eeva

Virve

Virva

Marika

Mirkka

Jaana

Brita

Jostain syystä poikien nimissä löydän mieleiset nimet muodikkaammista.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

bittel:

.. Hertta on aivan ihana tytön nimi!

Ja toinen aika kiva on Ingrid. Ei ehkä sovi ihan kaikille sukunimille, mutta silti.

Poikien nimistä suosikkejani ovat Eelis ja Daniel

Joku muukin laittoi sellaisia nimiä, jotka on nykyään suosiossa.

Nouseekohan Pirkko, Mervi ja Irma enää suosituiksi koskaan?

Vierailija
22/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on hyvä nimi!

Uskon että nimet tyyliin:

Pirkko, Sirkka, Mirkka.....

Mervi, Virva, Pirjo...

tulee kyllä muotiin mutta ei vielä aikoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa tulla suosioon jo edellisiä nimiä aikaisemmin!

Vierailija
24/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...etta naita nimia mielletaan " vanhanaikaisiksi" kun ovat kuitenkin oman sukupolveni tai korkeintaan vanhempieni sukupolven nimia. Olettekohan te muut minua huimasti nuorempia (itse olen 70-luvun alussa syntynyt) vai mista johtuu? Asun itse ulkomailla jo yli viidettatoista vuotta ja tama Suomen nimikulttuuri kiinnostaa. Meidan esikoiselle tuli " vahingossa" mielestani harvinainen ja vanhanaikainen nimi, joka sitten paljastuikin olevan Suomen kymmenen suosituimman joukossa sina vuonna...

Vierailija
25/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitetaan lähinnä nimä (kuten kirjoitettu) joita kastetaan tällä hetkellä hyvin harvoin tai ei ollenkaan. Silti jotkut niistä pitää kovastikin! Joku voi mieltää " epämuodikkaaksi" myös nimen mikä itseasiassa on jo noussut suosioon. Nämä on kiinnostavia asioita minulle nimiharrastajalle. Niin että miten kukakin nimet mieltää. Tässä otetaan nyt esille ihania " unohtuneita nimiä" .

Vanhat ja sitäkautta vanhanaikaiset nimet on eriasia kuin tämä mitä nyt haetaan.

Se taas, että " pitääkö" nimen olla muodikas tai juuri nimenomaan ei pidä tai itseasiassa onko juuri se " ei muodikas" kaikkein muodikkainta- on taas jokaisen omissa ajatuksissa.

Vierailija
26/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 70-luvun alussa syntynyt ja monet juuri 60-70-luvun nimet on jo " ei-muodikkaita" nimiä -ihania sellaisia tietysti!

Vierailija
27/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No löytyyhän tuosta Tintin listasta meidän tytön nimi (Eva), että taidamme tykätä epämuodikkaista nimistä! =)

Moni teidän mainitsemistanne nimistä on oikeastaan aika suosittuja nykyään, nimittäin ne " tosivanhat" kuten Eino ja Saimi. Samantyyliset ovat nousussa tällä hetkellä.

Meidän Evan sisarukselle voisi tulla nimeksi vaikka Helena, Hellevi tai Elisabet, jotka ovat melko suosittuja toisina niminä muttei lainkaan kutsumaniminä. Myös Sirkka, Hilkka, Leila, Armi ja Vuokko ovat kauniita, samoin lähes kaikki -kki-loppuiset. Tosin nämäkin taitavat olla nousussa?

Miesten nimiä onkin vaikeampi keksiä... Martti?

Vierailija
28/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärsin tämän ketjun niin, että " vanhanaikaisella" ei tarkoitettu nimenomaan vanhaa, vaan sellaista nimeä joka on mennyt pois muodista/" unohtunut" . Tässä minun listassani on kyllä myös sellaisia, jotka eivät liene koskaan olleetkaan erityisesti muodissa, mutta joita on kuitenkin joskus ennen annettu enemmän kuin nyt. On myös jokunen ajaton ja ikivihreä nimi, joita en kuitenkaan miellä tämän hetken muotinimiksi ainakaan kutsumanimissä (esim. Kaisa ja Sakari).

Ano

Arvi

Ilpo

Ismo

Juha

Jukka

Kai

Kaleva, Kalevi

Kullervo

Pellervo

Pentti

Reijo

Sakari

Seppo

Tapio

Torsti

Aini

Aune

Helka

Hilkka

Kaisa

Katri, Katriina

Liisa

Rauha

Reeta

Saima

Sylvi

Tellervo

Tuovi

Tuulikki

Tyyni

Vuokko

Vierailija
29/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut jo aikoja sitten, että me taidetaan olla ne jotka eniten ehdottaa epämuodikkaitakin nimiä. Ehkä olemme (makumme on) vain edellä muodissa (vitsi, vitsi).

-kki nimet on super! Maikki on ihana nimi (tyttäreni Pinjan lempinimi mikä on muodostunut toisesta (Marjut)-nimestä).

Virven nimi on nyt todella epämuodikas. Vr:n mukaan kukaan ei saanut sitä nimeksi koko viime vuonna!

Ano on todella hyvä nimi!!

Jees. tässä ketjussa vanhanaikainen tarkoittaa juuri vanhanaikaista siinä merkityksessä, että se ei ole muodikasta!

Vierailija
30/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

@Tintti:

olen huomannut jo aikoja sitten, että me taidetaan olla ne jotka eniten ehdottaa epämuodikkaitakin nimiä. Ehkä olemme (makumme on) vain edellä muodissa (vitsi, vitsi).

Jees. tässä ketjussa vanhanaikainen tarkoittaa juuri vanhanaikaista siinä merkityksessä, että se ei ole muodikasta!

Tuli vielä mieleen nämä (myös ruotsinkielisiä epämuodikkaita nimiä):

Anja (ihana sointu, mutta miehen pomon vaimo joten tyrmättiin meillä)

Helvi (tullee muotiin pian?)

Kirsti

Oili

Oivi

Rauni

Tyyne

Kerstin

Yvonne

Margareta

Greta

Aarre (tämänkin suosio nousussa?)

Arvi

Heikki

Jarkko (ajaton)

Jouni (onko tämä koskaan ollut erityisesti muodissa?)

Kaleva (komea)

Toimi

Tuomo

Taito (nämä voisivat seurata Toukon, Taavin ja Toivon suosion polkua)

Usko (saanut liian raamatullisen vivahteen)

Vesa (kaunis merkitys, mutta nykyään perusnimen arkkityyppi)

Arne (" aarne" )

Björn (komea merkitys!)

Jan

Knut (" solmu" , aika veikeä merkitys!)

Tor

Vierailija
31/31 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silleen että se on tosihyvä taas tässä sarjassa!

Anja on just näitä mitkä sointuu upeasti.Tulee varmaan kohta muotiin?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän