1560-luvun aihe vapaa
Kommentit (2082)
Pidätkö enemmän röyhelö- vai myllynkivikauuksesta?
Mattsin, Bertilin ja Erikin siskolle nimeksi Euphrosyne?
Haluan piiaksi Tukholmaan tai Rääveliin. Kokemuksia?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:36"]Mina nijn mieleni pahoidin. Ei osa Somen kansa somen kelen.
[/quote]
Kyllä se osa Somen kelen joca ymmärdä caijccein mielen! Somen casuava cansa oppe Somen kiele, nijn wanha cuin noori, jos sydhen ombi toori.
Ele polghe Kiria quin Sica. waicka henes on wehe wica.
Aica on nyt iloinen
Iloita me mahdham
Kesä caunis ihanainen
Riemuita siis saadhan.
Quin vilu valju on voittan
Auring ylös auttap
Taicka talvi pois tappan
Suvi eläväx saattap.
Miksi Tallinna on niin rikas verrattuna Turkuun?
Lähdenpä tästä Ameriikkaan, koska aikuiskastettamme ei hyväksytä. Perustan sinne sitten kristillisen yhteisön, joka elää vielä melkein 500 vuoden kuluttua juuri niin kuin me nyt. Puhumme vielä samaa kieltäkin.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:14"]
Miksi Tallinna on niin rikas verrattuna Turkuun?
[/quote]
Tai siis Rääveli tietenkin :D
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:56"]
Onko Amerikassa oikeasti koskaan käyty?
[/quote]
On käyty ja Magalhaes purjehti maapallon ympäri - siis PALLON! mieti vähän.
[/quote]
Kyllä se on ilmiselwää, että pitäisi palata aikaan, jolloin maapallo oli pannukakku. Silloin oli kaikki hyvin, se on selvää. T. Palstapersu
Mitä teillä syödään tänään?
Meillä tarjolla kuivattua suolalihaa ja kovaa leipää.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:50"]Miten saada poikalapsi?
[/quote]
Taidat olla noita, kun et saa. Sinut pitäisi hukuttaa. Jos et huku, olet viheliäinen noita ja sinut tulee polttaman roviolla. Jos hukut, olet sittenkin kelpo nainen ja se poikakin vielä tulee.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:31"]Englannin Henrik kahdeksas - hot or not? Mitä mieltä?
[/quote]
:DDD en kestä
[/quote]
Hän oli vaikutusvaltainen hallitsija ja nuorena komea, mutta vanhana lihoi ja pisti vaimojensa Anne Boleynin ja Katariina Howardin päät pölkylle. Yksi vaimo kuoli lapsivuoteeseen ja kaksi hylättiin. Ja hulluhan siitä tuli. Mielestäni not.
Mulla hajos korsetti :'(. Piika veti liian kovaa ja väärin nyöreistä ja vääntyi ne tulikappaleet pilalle. Great.
Sulttaani Suleimanin haaremista tässä moro. Voi että ku korpee...mun piti saada pari uutta eunukkia käyttööni, vaan eipä ole näkyny. Taas isäntä lupaili ja oishan se pitäny arvata että ei se mitään aikaa saa. Sitäpaitsi musta tuntuu et on nyt pikkasen liian monta vuoroa viettäny ton uusimman tulokkaan kanssa..venaan tässä ny vaan et jos toi anoppi hokais et tässä ois mulla asioita sulttaanin kans viel kesken. En vaan jaksas alkaa liehittelee ja mielistelee et valitsis mut ens yöks kultapojulleen.
Ehkä mä siis vaan pöllin ton uusimman mimmin eunukin ja hommatkoon ite itelleen uuden kerta pääsee kokoajan juttusilleki! Tai sit valitan liittoon et tääl on selkeesti nyt suosintaa ja vanhat työntekijät kärsii.
Siin piikai rasvapakara latis oikee perusteelst. Luul et ku sil viisii nii paasis mulle emannaks. Sais kyl sit kolkent emantaa noist kartano piikatytoist jos nii olis. Epatoivone rimppakint. Typeri hiehoi. Kyl o hieno ol kartanon esikoispoik'.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 08:02"]Sulttaani Suleimanin haaremista tässä moro. Voi että ku korpee...mun piti saada pari uutta eunukkia käyttööni, vaan eipä ole näkyny. Taas isäntä lupaili ja oishan se pitäny arvata että ei se mitään aikaa saa. Sitäpaitsi musta tuntuu et on nyt pikkasen liian monta vuoroa viettäny ton uusimman tulokkaan kanssa..venaan tässä ny vaan et jos toi anoppi hokais et tässä ois mulla asioita sulttaanin kans viel kesken. En vaan jaksas alkaa liehittelee ja mielistelee et valitsis mut ens yöks kultapojulleen.
Ehkä mä siis vaan pöllin ton uusimman mimmin eunukin ja hommatkoon ite itelleen uuden kerta pääsee kokoajan juttusilleki! Tai sit valitan liittoon et tääl on selkeesti nyt suosintaa ja vanhat työntekijät kärsii.
[/quote]
Voi apua. Minäkin nuorempana harkitsin haaremiin hakevani. Täytyy sanoa, että nykyinen isäntä ei ollutkaan kovin huono kakkosvaihtoehto. Voimia ja siunausta Sinulle!
Aah, hääyö 15-vuotiaan vaimoni kanssa on nyt takana. Kyllä kannatti odottaa papin aamenta.
Paras ketju aikoihin! Jatkukoon ja kukoistakoon se kauan!
Miten saada poikalapsi?