Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1560-luvun aihe vapaa

Vierailija
06.08.2015 |

Isäntä sitten sairastui ruttoon ja kuoli.

Kommentit (2082)

Vierailija
841/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä potcaisi hewoinen ja tuoni hänen wei. Joudumeco nyt huutolaisixi?

Vierailija
842/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongo hyväx audda kerjälänen tahi rampa. Ongo se barembi tie autuuten ja daivaan onneen. Vai huidonko gebillä ja syljen yllens. Millä varmistaisi ettei  Manalaan juoduisi kun elo bäättyy? Bidäisikö ane tahi bari ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noiden Habsburgien leukaa vaivaa?

Vierailija
844/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ihmiset haisette? Vihaan haisevia ihmisiä.

Ichmine haise, cun teme pesiyty lica useaszt ia ceyte lica Parphym eli hayuainesz. Lica pesu onbi waralliszt, cun tauti iske helposzt. Normal sijzti ihmine voibi peste idzens saunasz yxi cerde cuncieron aijckan ja pugined tule waihta yxi certe caxi cucauszi. Telloin eij paha hayu ioca tule saippuasta tai parfyymist pese isckeme ichmine. Paha hayu voibi este mös ceytemell wsi aijne ioca tule Americast eli Tobacki taicka hengitys voibi yridde raijckasde vijnall. Tobacki laitta ichmine yskime ia telloin taudiaines tule poissa ceuckhoiszt ja paha hayu mös. Teme jelcke voibi otta vijna ia hockuspockusz, paha hayu onbi poies.

En ota kantaa yllä olevaan viestiin. Eli ohi aiheen...

Mutta pitäisi joku kerta kirjoittaa joku hakemus esim. Kelalle tuolla tyylillä... :D

"Circko perii cymmenyxie ja catowuosi vei wiljan, tarwitsen cöyhienapua jotta woin saatta cisellin-oppini loppwn."

Vierailija
845/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä noiden Habsburgien leukaa vaivaa?

Ja sitä ovat vielä piirtäjät kuvissa kaunistelleet . Sanovat livenä olevan vallankin jötikkä.

Vierailija
846/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ihmiset haisette? Vihaan haisevia ihmisiä.

Kylpeminen jäi pois muodista keskiajalla koska kylpylöiden ja saunojen sanottiin olevan sukupuolitautien leviämispaikkoja. Sitä ennen ihmiset peseytyivät. Kuinka merkillistä!

Vierailija
847/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A mie se parantaja tiijän jot Hapsiburkit nai liikaa läheltä ja se vei suvun alahuulen ja leuan vinksallehen. Sain tämän viestin tulevaisuudesta : http://ontd-political.livejournal.com/2880888.html

Vierailija
848/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kuin Ctrömcööccä! Miehen sukkahousuista lähti pesussa väri. Vaaleissa näkyy packa heti perceessä. Äitinsä pyyhkinyt pyllyn oljilla vielä 3-vuotiaana, ei ole oppinut itce. 

Vierailija
849/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä white trash, jos haisee savupirtin savulle, lehmälle, sialle ja on elukoitten paskaa vaatteissa? Minusta tämä on ihan normaalia kun samassa tuvassa asutaan kaikki. Mitä mieltä? 

Vierailija
850/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita oikeauskoisia paikalla? Asumme Ilomantsissa ja nuorin poikamme, nyt 17-vuotias, on jo pitkään haaveillut menevänsä munkiksi Valamon luostariin. Itsekin siellä olen pyhiinvaelluksella käynyt ja mielestäni Herran palveleminen on tärkeintä mitä elämässä voi tehdä.

Olen kuitenkin huolissani, koska olen kuullut, että munkit paljon viiniä juovat ja juopuneina keskenään irstautta harjoittavat. Tietääkö kukaan pitääkö tämä paikkansa vai onko kyseessä vain jokin kauhea, itse paholaisen keksimä juoru?

Vierailija
851/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksivau, naapuripitäjän Lallin sukkahousut repesivät takaa kun kumartui raitilla. Näin kaiken. 

Vierailija
852/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita oikeauskoisia paikalla? Asumme Ilomantsissa ja nuorin poikamme, nyt 17-vuotias, on jo pitkään haaveillut menevänsä munkiksi Valamon luostariin. Itsekin siellä olen pyhiinvaelluksella käynyt ja mielestäni Herran palveleminen on tärkeintä mitä elämässä voi tehdä.

Olen kuitenkin huolissani, koska olen kuullut, että munkit paljon viiniä juovat ja juopuneina keskenään irstautta harjoittavat. Tietääkö kukaan pitääkö tämä paikkansa vai onko kyseessä vain jokin kauhea, itse paholaisen keksimä juoru?

Ryszen circko on itzensdt Perghelesdt ia Satanast ia ioca sihe usco, pese Helwetin lisckoin . Muncit irsztaudesz ja haureudesz eleuwed. Ryzdencircon uskowaiszedt pite aja Ryszenmalle ia iette teme Alwe nijn Wsimaa, Somenmaa, Sadacunda,Botnia eli Sawomaa, Carelia ia Lapponia Lutheruxenuscosill. Poica wiele pelastua voibi, iosz hen otta Lutheruksenuskon idzens oma usco.

Vierailija
853/2082 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tehdään Linquistin hihvi 

Vierailija
854/2082 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet vuodenajan vaihtumisen? Päivä jotenkin hassusti tuntuu tuntia pitemmältä. Omaa hapatustahan tuo on, kyl mie sen tiiän. Mistäs se lisätunti olis muka yks kaks tupsahtanut? 

Milloin teillä valmistellaan kevätkylvöille? Miesväellä olisi jo kova hinku vakoja kyntämään...

Vierailija
855/2082 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ärsyttää työkaverit, kun tulevat paiseisina töihin! Jäisivät kotiinsa kuolemaan, eivätkä tulis tartuttaan kaikkia

Vierailija
856/2082 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mua ärsyttää työkaverit, kun tulevat paiseisina töihin! Jäisivät kotiinsa kuolemaan, eivätkä tulis tartuttaan kaikkia

Paised paranewad siden, ette paize halcasdan is sen pele laiteddan tuorezta lehmen eli hewoisen pascasda tecty haude, ioca pidedten paicala cusesa liottedulla cerele. Teme cere saapi olla paicala aijnakin ychden wicon peiued ja sen jelcen ne woi waihda iosz Teme yxi paize tullud peremexi. Muta woipi paizesehen cuolacin.

Vierailija
857/2082 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen bibbeli lerballaan coco ajan, ei ole awiowuodeessa midän coscan dabahdunud. En jaxa enää imbenä eloa, onco cowin wäärin jos ajaudun renciboigamme wuodeseen? Miden woi wäldä rangaisdus jos ciinni jää?

Vierailija
858/2082 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkämerkkiset lylyt ja kalhut teillä on? Mikä merkki on paras ?

Vierailija
859/2082 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen bibbeli lerballaan coco ajan, ei ole awiowuodeessa midän coscan dabahdunud. En jaxa enää imbenä eloa, onco cowin wäärin jos ajaudun renciboigamme wuodeseen? Miden woi wäldä rangaisdus jos ciinni jää?

Tee cuten engelcmannein cuningac Henrik VIII! Awioliitto woidaan warmacti mitätöidä, cun impeyteen ja miehen cywyttömyyteen wetoat. Ällös arwoaci rengin kancca menetä. Pääcet wielä hywiin uuciin naimiciin.

Vierailija
860/2082 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakavasti masentunut. Haluaisin, että Luoja ottaisi minut jo pois täältä. En voi kuitenkaan henkeäni riistää, koska helvettiin joutuisin. Miten kannattaisi toimia, että mahdollisimman pian pääsisi mestattavaksi ja samalla papin siunaamaksi? Oman ukkoni tappoa jo mietin, mutta ei minusta siihen ole. Voisiko joku lavastaa minut syylliseksi murhaan?