te joilla on perheessä kissa, oletteko laittaneet pinnasänkyyn kissasuojan?
Oletteko ostaneet vai tehneet? Onko vinkkejä miten se suoja tehdään, että olisi mahdollisimman turvallinen?
Kommentit (3)
niin että kissat tottuivat ettei sängyssä ole mitään kivaa, eikä hyvää nukkuma paikkaa. Kissat eivät edes yrittäneet mennä sinne. Molemmilla kissoillamme on ollut pennut ja eriaikaa, joten osaavat kunnioittaa myös "ihmispesää". kun kissa yritti kurkottaa sänkyyn, jossa lapsi oli niin sai huutia (aivan kuten kissaemokin tekisi tunkeilijoille). Tosin eivät kyllä yrittäneetkään kuin muutaman hassun kerran.
Vauvan ollessa niin pieni, että ei olisi osannut herätä kissan mahdolliseen päälle tuloon, nukutin vauvan päivällä omien silmieni alla, keskellä olohuonetta ja yöllä makkarin ovi kiinni.
Meillä tehtiin makuuhuoneeseen verkko-ovi. Eli laudasta kehykset, verkko keskiosaan ja saranoille. Meillä kissa nukku ennen makkarissa ja mua inhotti, kun meidän sänky ja joka paikka oli aina karvoissa. Ovee ei voinu laittaa kiinni, kun takan lämpö ei ois sitten kulkeutunu makkariin. Tuolla verkko-ovella turvattiin samalla lämmönkulku. Parina yönä kissa kävi vonkumassa oven takana, mut nyt ei enää tule makkariin, vaikka ovi ois jäänu aukikin.
Nyt kun vauva siirretään omaan huoneeseensa, tehdään samanlainen ovi lastenhuoneeseenkin.
kun päädyin opettamaan kissan siihen, että makuuhuoneen ovi on aina kiinni. Siten vauva vietti noin puolet vuorokaudesta altistumatta kissapölylle (allergiaa pelkäsin).
Päiväunisängyn toin olohuoneeseen ja muutamia kuukausia ennen synnytystä, jotta ehdin opettaa, ettei sinne saa mennä. Pidin suojana vaunujen hyttysverkkoa, niin tiesin, onko yritetty. Kun vauva siellä nukkui, niin pidin ne herkät ekat kuukaudet silmällä, kun en alkuun luottanut opetuksiin. Vaunut toin myös sisälle jo etukäteen ja samaa opettelua harrastettiin niiden suhteen jo muutama kuukausi etukäteen.
Pikkukakkosen päiväunisänkyyn ajattelin itse ommella päiväpeiton, joka pysyy sitten napakasti reunojen yli pingottuneena siten ettei kissa pääse sinne. Jos haluaa vauvan siellä alla nukkuvan, niin itse harkitsisin jonkin valmisversion ostamista tai jos rakentaisin itse, käyttäisin rautakaupan kissaverkkoa, ettei sitten jousta kissan painon alla... Minkä kokoinen kissa teillä on, ettei sitten mahdu pinnasängyn pinnojen välistä?