Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet

Vierailija
19.07.2015 |

Mitä olette bonganneet?

Kommentit (5378)

Vierailija
581/5378 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 01:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:54"]

Miksi Harry luotti Valedroon heidän ollessaan salaisuuksien kammiossa, sillä 1. Miten Valedro olisi päässyt sinne, jos ei ole Luihuisen perillinen? 2.Haloo Harry, kaavussa olisi ollut selvästi luihuisen merkki, miksi luotat luihuiseen Luihuisen kammiossa?

[/quote]

Ei Harry ollut luihuisen perillinen, joten miten hän olisi sinne päässyt? Salaisuuksien kammioon pääsi puhumalla käärmeskieltä, minkä puhumista Harry kai luuli jollain tapaa yleiseksi(koska ei ollut tottunut vielä kaikkiin velhomaailman kummallisuuksiin)? Eli ei kai kammioon päästäkseen tarvinnut olla perillinen kunhan puhui käärmeskieltä? Kuten Ron viimeisessä osassa?

12-vuotias on aika pieni ja pelottavassa tilanteessa ja kilttinä poikana Harry on ehkä ollut paniikissa ja jättänyt huomioimatta luihuisen merkin ja ollessaan huolissaan ystävästää pyytää apua vanhemman näköiseltä oppilaalta? 

[/quote]

Sitä paitsi, onko kirjoissa ikinä ollut mitään mainintaa tupamerkeistä kaavuissa (muilla kuin valvojaoppilailla) vai ovatko ne vain elokuvien tekijöiden keksintöjä?
[/quote] nyt haluu lukea uudestaan taas :D Kiitos. Ehkä itsestään selvyys englannin sisäoppilaitoksissa? Tai sitten se Rowling on sanonut että näin on kun oli kuitenkin mukana leffoissa.

Vierailija
582/5378 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 01:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:54"]

Miksi Harry luotti Valedroon heidän ollessaan salaisuuksien kammiossa, sillä 1. Miten Valedro olisi päässyt sinne, jos ei ole Luihuisen perillinen? 2.Haloo Harry, kaavussa olisi ollut selvästi luihuisen merkki, miksi luotat luihuiseen Luihuisen kammiossa?

[/quote]

Ei Harry ollut luihuisen perillinen, joten miten hän olisi sinne päässyt? Salaisuuksien kammioon pääsi puhumalla käärmeskieltä, minkä puhumista Harry kai luuli jollain tapaa yleiseksi(koska ei ollut tottunut vielä kaikkiin velhomaailman kummallisuuksiin)? Eli ei kai kammioon päästäkseen tarvinnut olla perillinen kunhan puhui käärmeskieltä? Kuten Ron viimeisessä osassa?

12-vuotias on aika pieni ja pelottavassa tilanteessa ja kilttinä poikana Harry on ehkä ollut paniikissa ja jättänyt huomioimatta luihuisen merkin ja ollessaan huolissaan ystävästää pyytää apua vanhemman näköiseltä oppilaalta? 

[/quote]

Sitä paitsi, onko kirjoissa ikinä ollut mitään mainintaa tupamerkeistä kaavuissa (muilla kuin valvojaoppilailla) vai ovatko ne vain elokuvien tekijöiden keksintöjä?
[/quote] nyt haluu lukea uudestaan taas :D Kiitos. Ehkä itsestään selvyys englannin sisäoppilaitoksissa? Tai sitten se Rowling on sanonut että näin on kun oli kuitenkin mukana leffoissa.

[/quote]

Leffoissahan niillä oli myös tavallisia vaatteita päällä koulussa. Rowling ei varmasti ollut kuvitellut asiaa niin. En luottaisi leffaan missään yksityiskohdassa.

Sanottiinko kirjoissa siis, että valvojaoppilaalla on tupamerkki? Olen aina kuvitellut, että valvojaoppilasmerkki on kaikille samanlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/5378 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 01:07"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:54"] Miksi Harry luotti Valedroon heidän ollessaan salaisuuksien kammiossa, sillä 1. Miten Valedro olisi päässyt sinne, jos ei ole Luihuisen perillinen? 2.Haloo Harry, kaavussa olisi ollut selvästi luihuisen merkki, miksi luotat luihuiseen Luihuisen kammiossa? [/quote]   Ei Harry ollut luihuisen perillinen, joten miten hän olisi sinne päässyt? Salaisuuksien kammioon pääsi puhumalla käärmeskieltä, minkä puhumista Harry kai luuli jollain tapaa yleiseksi(koska ei ollut tottunut vielä kaikkiin velhomaailman kummallisuuksiin)? Eli ei kai kammioon päästäkseen tarvinnut olla perillinen kunhan puhui käärmeskieltä? Kuten Ron viimeisessä osassa? 12-vuotias on aika pieni ja pelottavassa tilanteessa ja kilttinä poikana Harry on ehkä ollut paniikissa ja jättänyt huomioimatta luihuisen merkin ja ollessaan huolissaan ystävästää pyytää apua vanhemman näköiseltä oppilaalta?  [/quote] Sitä paitsi, onko kirjoissa ikinä ollut mitään mainintaa tupamerkeistä kaavuissa (muilla kuin valvojaoppilailla) vai ovatko ne vain elokuvien tekijöiden keksintöjä? [/quote] nyt haluu lukea uudestaan taas :D Kiitos. Ehkä itsestään selvyys englannin sisäoppilaitoksissa? Tai sitten se Rowling on sanonut että näin on kun oli kuitenkin mukana leffoissa. [/quote] Leffoissahan niillä oli myös tavallisia vaatteita päällä koulussa. Rowling ei varmasti ollut kuvitellut asiaa niin. En luottaisi leffaan missään yksityiskohdassa. Sanottiinko kirjoissa siis, että valvojaoppilaalla on tupamerkki? Olen aina kuvitellut, että valvojaoppilasmerkki on kaikille samanlainen.

[/quote]

Eikös ainakin Feeniksin killassa ollut jotain mainintaa Rohkelikon leijonasta Ronin merkissä?

Vierailija
584/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:53"]

Käyttikö Dumbledore Viisasten Kiveä pidentääkseen elinikäänsä? Hänellähän oli kuutoskirjassa täysparta ja opettajan ammatti jo yli 50 vuotta sitten, eli hän kävi koulunsa joku 70-80 vuotta sitten.

[/quote]

Dumbledore ei käyttänyt kiveä. Sehän oli Nicholas Flamelin ja vain hän ja hänen vaimonsa käyttivät sitä (olivat muistaakseni jo yli 600 vuotiaita kun kivi tuhottiin). Kivi oli säilytyksessä Irvetassa kunnes Hagrid ja Harry ekan kirjan alussa haki sen Tylypahkaan. En muista oikein miksi, olisko epäillyt että joku yrittää viedä sen. 

Dumbledore oli niin vanha koska velhot vain elää pidempään kuin jästit.

[/quote]

Hetkonen, eikös Dumbledore ja Nicholas Flamel keksineet kiven yhdessä?! Eli jos Flamel oli kiven tuhoutuessa 600 niin, umm eikö loogisesti Dumbledorenkin kuuluisi olla samaa ikäluokkaa? Jos siis keksivätkiven yhdessä? Korjatkaa jos olen nyt ihan hakoteillä:D

[/quote]

Nicholas Flamel keksi sen itse, paljon ennen Dumbledoren syntymää. Dumbledorella ei ollut muuta tekemistä kiven kanssa kuin että oli Nicholaksen ystävä.

Vierailija
585/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:32"]Tämä ei ole epäloogisuus, mutta menköön. Olen aina miettinyt, mitä epäsopivaa taikaa Dumbledoren veli käytti lampaaseen (?). Oliko sarjassa siis myös perverssi?
[/quote]

Vuoheen. Kyllähän Aberforthin sanottiin olevan epätavallisen kiinnostunut vuohista. Eiköhän se ollut jotain seksuaalista.

Vierailija
586/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä koko lajittelussa on, jos kerran oppilaan oma toive vaikuttaa siihen, mihin tupaan pääsee? Eikö olisi vain helpompaa, että saisivat itse valita tupansa.

Vierailija
587/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:32"]Tämä ei ole epäloogisuus, mutta menköön. Olen aina miettinyt, mitä epäsopivaa taikaa Dumbledoren veli käytti lampaaseen (?). Oliko sarjassa siis myös perverssi?
[/quote]

Vuoheen. Kyllähän Aberforthin sanottiin olevan epätavallisen kiinnostunut vuohista. Eiköhän se ollut jotain seksuaalista.
[/quote]Kaikki vihjaukset ainakin englannin kielisessä on selvästi seksuaalisia.

Vierailija
588/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:55"]

Johtuiko Voldemortin pahuus enemmän Kolkon suvun geeneistä vai lapsuudesta jästien orpokodissa?

[/quote]

Geeneistä varmaan, sekä setänsä että isoisänsä olivat melko väkivaltaisia maalaisjuntteja. Äitinsä sitten toisella tavalla sekaisin. Sääli vaan että ulkonäkö tuli toiselta puolelta mutta väkivaltageenit toiselta. Olisi mennyt päinvastoin :)
[/quote]Mä oon aina saanut siitä isä arvuuttelijasta sellasen ilkeän mä oon komee ja paras käsityksen... Narsisti? Siis Tom Marvolo Riddlen isä Tomi seniorista.
[/quote]Sama juttu. Isä Valedro oli narsisti.
[/quote]Tässä päästään taas siihen Gauntin sukuun. Merope halusi silti ilkeän tyypin vaikka olikin jästis.

Vierailija
589/5378 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli tässä mieleen, että Remushan sanoi kolmoskirjassa, että pitkään pelättiin, ettei hän pääsisi Tylypahkaan, mutta sitten Dumbledoresta tuli rehtori ja hän päästi Remuksen kouluun. Remushan on syntynyt 1960 ja aloitti Tylypahkan vuonna 1971. Kuitenkin siinä muistossa, jossa Voldemort tulee pyytämään PVS-opettajan paikkaa, Dumbledore on jo rehtorina (ja tämä muisto tapahtui joskus vuonna 1955-1956), eli n. neljä-viisi vuotta ennen kuin Remus oli jo syntynyt.

Vierailija
590/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:42"]

Mitä järkeä koko lajittelussa on, jos kerran oppilaan oma toive vaikuttaa siihen, mihin tupaan pääsee? Eikö olisi vain helpompaa, että saisivat itse valita tupansa.

[/quote]

Toive vaikuttaa jos hattu on kahden vaiheilla. Tuskin olisi Malfoyta laittanyt puuskupuhiin vaikka olisi kuinka toivonut.

Vierailija
591/5378 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 06:09"]Sori jos on jo sanottu. En muista, oliko tämä myös kirjassa, mutta tokassa leffassa taisi olla. Hermione korjaa Harryn lasit taikomalla, kun he tapaavat Viistokujalla. Miksi? Hermione tietää vallan hyvin, että taikominen Tylypahkan ulkopuolella on alaikäisiltä kielletty. Eikä tästä seuraa hänelle mitään rangaistusta. Ja eikö hän myös ekassa leffassa, luultavimmin myös kirjassa, puhdista taialla Harryn lasit Tylypahkan pikajunassa? Vai onko niin, että junassa taikominen on jo sallittua? [/quote]Aikuisten seurassa voi taikoa. Ministeriöllä ei ole varmuutta kuka taian tekee vaan jos nuori on yksin paikassa jossa ei ole lähellä muita aikuisia velhoja jotka olisi taian tehny niin silloin tulee rapsut(Harry jästilässä). Seuranta ei ole niin tarkkaa kuin jossain kelmien kartassa.

[/quote]

Hermionehan korjaa Harryn klasit jo ensimmäisellä junamatkalla Tylypahkaan. 

Vierailija
592/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:55"]

Johtuiko Voldemortin pahuus enemmän Kolkon suvun geeneistä vai lapsuudesta jästien orpokodissa?

[/quote]

Geeneistä varmaan, sekä setänsä että isoisänsä olivat melko väkivaltaisia maalaisjuntteja. Äitinsä sitten toisella tavalla sekaisin. Sääli vaan että ulkonäkö tuli toiselta puolelta mutta väkivaltageenit toiselta. Olisi mennyt päinvastoin :)
[/quote]Mä oon aina saanut siitä isä arvuuttelijasta sellasen ilkeän mä oon komee ja paras käsityksen... Narsisti? Siis Tom Marvolo Riddlen isä Tomi seniorista.
[/quote]Sama juttu. Isä Valedro oli narsisti.
[/quote]Tässä päästään taas siihen Gauntin sukuun. Merope halusi silti ilkeän tyypin vaikka olikin jästis.
[/quote]mukavaa huomata että taikamaailmassa on samat ikävät puolet kuin jästi maailmassa. Naiset rakastuu mulkkuihin.

Vierailija
593/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:32"]Tämä ei ole epäloogisuus, mutta menköön. Olen aina miettinyt, mitä epäsopivaa taikaa Dumbledoren veli käytti lampaaseen (?). Oliko sarjassa siis myös perverssi? [/quote] Vuoheen. Kyllähän Aberforthin sanottiin olevan epätavallisen kiinnostunut vuohista. Eiköhän se ollut jotain seksuaalista.

[/quote]

Niin joo, vuohihan se olikin.

Vierailija
594/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:47"]

Minusta on vähän hassua Voldemortilta olla niin kovasti puhdasverisyyden perään, kun ei ole itsekään sellainen. Okei, hän vihaa jästivertaan, mutta silti.

[/quote]

Voldemorthan perustuu Adolf Hitleriin (ja Kuolonsyöjät natseihin jne. Puhdasveriset=arjalaiset, puoliveriset=osittain juutalaissyntyiset, kuraveriset=juutalaiset...) Hitler vihasi juutalaisia vaikka oli tiettävästi itsekin osittain juutalainen. 

Vierailija
595/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:41"]Orgasmi loitsu: sauvan(taikasauva) pää klittiin ja...?? Vai tarviiko mitään edes sanoa kunhan heiluttaa siinä vähän aikaa. Noitien ei tarvitse miettiä suuhoitoa senku hoitaa senkin sauvaa(taikasauva) heiluttamalla.
[/quote]oliko seksuaalivalistusta? Teinit yhdessä jatkuvasti... raskauksia? Oliko jokin taika joka esti rakastelun "koitus estotus"? Valistus tunneilla kehotettiinko itsetyydytykseen? Sauvalla vai sauvalla kaalimadosta?

Vierailija
596/5378 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:00"]

Itselleni tuli tässä mieleen, että Remushan sanoi kolmoskirjassa, että pitkään pelättiin, ettei hän pääsisi Tylypahkaan, mutta sitten Dumbledoresta tuli rehtori ja hän päästi Remuksen kouluun. Remushan on syntynyt 1960 ja aloitti Tylypahkan vuonna 1971. Kuitenkin siinä muistossa, jossa Voldemort tulee pyytämään PVS-opettajan paikkaa, Dumbledore on jo rehtorina (ja tämä muisto tapahtui joskus vuonna 1955-1956), eli n. neljä-viisi vuotta ennen kuin Remus oli jo syntynyt.

[/quote]

Aikajanoissa on tosiaan muutama pieni ristiriitaisuus/epäjohdonmukaisuus. Rowling on itsekin myöntänyt olevansa surkea matematiikassa.

Vierailija
597/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka Binns voi tarkastaa tai kerätä tai jakaa oppilaille pergamentit/kirjat/tehtävät jos on kummitus? Tai siis eikö kummitukset mene automaattisesti kaikesta läpi?

Vierailija
598/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:12"]

Kuinka Binns voi tarkastaa tai kerätä tai jakaa oppilaille pergamentit/kirjat/tehtävät jos on kummitus? Tai siis eikö kummitukset mene automaattisesti kaikesta läpi?

[/quote]

Ehkä joku oppilas kerää ne kotitehtäväpergamentit ja "murhaa" ne esim. polttamalla. Jäljelle jää kotitehtävien haamut jotka binns voi tarkistaa helposti.

Vierailija
599/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:12"]

[/quote]

Riesuhan ainakin heitteli tavaroita ja pystyi siis pitämään niitä käsissä. Luulen että kummitukset pystyvät halutessaan menemään esineiden läpi tai tarttumaan/törmäämään niihin.

Vierailija
600/5378 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mulla, että neloskirjan lopussa sanottiin (Hermionen näkökulmasta kylläkin) että hevosettomat vaunut veti juna-asemalle. Harryhan oli nähnyt Cedricin kuolevan, joten miten hän ei nähnyr thestraleja? (Ja eikös Harry nähnyt äitinsäkin kuolevan, tähän oli myös joku selitys mutten muista millään). Tätä mä olen miettinyt kauan, auttakaa joku!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi