Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet
Kommentit (5378)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:18"]
Miksi Harry ja Ron eivät koskaan homostelleet, vaikka tilaisuuksia varmasti olisi ollut?
[/quote]
Ehkeivät ole sen sortin heteropoikia jotka harrastavat kaverihomoilua. Mistäköhän muuten johtuu ettei sarjassa ole yhtään homoa Dumbledoren lisäksi?
[/quote]
No miettikää nyt miten suvaitsemattomia velhot ja noidat on jo puoliverisyyttä/jästisyntyisyyttä kohtaan! Miten paljon jästisyntyiset saavat kärsiä kiusaamisesta ynnä muusta. Varmaan ei kenenkään tee mieli olla/myöntää olevansa homo lesbo. Vähän samalla lailla kuin suomessakaan ei ollut homoja 200 vuotta sitten. (Kukaanhan ei tiedä mitä tapahtuu suljettujen ovien takana)
Pitääkö hampaat pestä? Eikö vaan ota jotain potionia kun on hampaissa reikä tai jos tarvitsee uusia hampaat niin sitä skele-grota? Mites kuukautisside, paras imukyky on jollain yksisärvisen jouhella? Kuukupista suoraan pataan, pakko siinä jotain taikavoimia on oltava.
Entä sosiaaliturva? Onko lassukkavelho yksin kotona haistelemassa euforiaa? Vai pitääkö mennä töihin vaikka kokoamaan uusia luutia?
Vai mikä olisi se kaikkein huonoin ja vähäpalkkasin työ velhomaailmassa eli niiden mäkki tai kaupankassa (ei mitään pahaa näissä duuneissa molempia olen tehnyt).
Sori jos on jo sanottu. En muista, oliko tämä myös kirjassa, mutta tokassa leffassa taisi olla. Hermione korjaa Harryn lasit taikomalla, kun he tapaavat Viistokujalla. Miksi? Hermione tietää vallan hyvin, että taikominen Tylypahkan ulkopuolella on alaikäisiltä kielletty. Eikä tästä seuraa hänelle mitään rangaistusta. Ja eikö hän myös ekassa leffassa, luultavimmin myös kirjassa, puhdista taialla Harryn lasit Tylypahkan pikajunassa? Vai onko niin, että junassa taikominen on jo sallittua?
Niin, ja Ronhan yrittää myös todistaa kykynsä taikomalla Kutkan varmaan eri väriseksi. Taika kuitenkin epäonnistuu, joten ehkä sitä ei katsota taikomiseksi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:22"]Mistäköhän muuten johtuu ettei sarjassa ole yhtään homoa Dumbledoren lisäksi?
[/quote]
Olen joskus ajatellut, että Voldemort olisi ollut nuorempana homo.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:22"]
Miksi Harry ja Ron eivät koskaan homostelleet, vaikka tilaisuuksia varmasti olisi ollut?
[/quote]
Ehkeivät ole sen sortin heteropoikia jotka harrastavat kaverihomoilua. Mistäköhän muuten johtuu ettei sarjassa ole yhtään homoa Dumbledoren lisäksi?
[/quote]
Taitaa julkinen homous englantilaisessa kirjallisuudessa olla vieläkin melkoinen tabu.
[/quote]
Olivathan Dumbledore ja Grindelwald rakkaita ystäviä... Hyvin rakkaita ystäviä.
Miksi Viistokujalla on erikseen eläinkauppa ja pöllökauppa, mutta eläinkaupastakin saa pöllöjä?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:17"]
Riesuhan ainakin heitteli tavaroita ja pystyi siis pitämään niitä käsissä. Luulen että kummitukset pystyvät halutessaan menemään esineiden läpi tai tarttumaan/törmäämään niihin.
[/quote]
Riesu ei ollut kummitus vaan räyhähenki
[/quote]
[/quote]
Mää oon aina kuvitellut Justin Finch-Fletchleyn homona :D Ja ehkä Charlie Weasleykin on joku peräkammarin kaappiin jumittunut homo?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:18"]
[/quote]
[/quote]
En mä ole koskaan ajatellut Dumbedorea homoksi. Mistä käsitys lähtee?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:55"]
Johtuiko Voldemortin pahuus enemmän Kolkon suvun geeneistä vai lapsuudesta jästien orpokodissa?
[/quote]
Geeneistä varmaan, sekä setänsä että isoisänsä olivat melko väkivaltaisia maalaisjuntteja. Äitinsä sitten toisella tavalla sekaisin. Sääli vaan että ulkonäkö tuli toiselta puolelta mutta väkivaltageenit toiselta. Olisi mennyt päinvastoin :)
[/quote]Mä oon aina saanut siitä isä arvuuttelijasta sellasen ilkeän mä oon komee ja paras käsityksen... Narsisti? Siis Tom Marvolo Riddlen isä Tomi seniorista.
Minusta on vähän hassua Voldemortilta olla niin kovasti puhdasverisyyden perään, kun ei ole itsekään sellainen. Okei, hän vihaa jästivertaan, mutta silti.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:45"]
[/quote]
[/quote]
Mää oon aina kuvitellut Justin Finch-Fletchleyn homona :D Ja ehkä Charlie Weasleykin on joku peräkammarin kaappiin jumittunut homo?
[/quote]
Juu Charlie taitaa kyllä olla tiukasti kaapissa.
Jos kerran alaikäisen velhon/noidan kotona tapahtuva taikominen tulee taikaministeriön tietoon, ja Harry sai rangaistuksen Dobbyn taiasta, niin miten asia hoidetaan esim. Weasleyn perheessä? Onhan heilläkin alaikäisiä talo täynnä ja vanhemmat taikovat jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:47"]
Minusta on vähän hassua Voldemortilta olla niin kovasti puhdasverisyyden perään, kun ei ole itsekään sellainen. Okei, hän vihaa jästivertaan, mutta silti.
[/quote]
Jonkinlainen viittaus Hitleriin, eihän hänkään ollut sitä mitä ihannoi.
Miten Harry ei traumatisoitunut laitoskuntoon kun hän joutui koko kirjasarjan ajan todistamaan väkivaltaa ja kuolemaa? Annetaanko Tylypahkassa kriisiapua?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:47"]
[/quote]
Voi kuule, se on yllättävän yleistä ihan tosielämässäkin, etteivät ihmiset toimi johdonmukaisesti ja ihannoivat asioita ja ominaisuuksia, joita ei heillä itsellään ole.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:55"]
Johtuiko Voldemortin pahuus enemmän Kolkon suvun geeneistä vai lapsuudesta jästien orpokodissa?
[/quote]
Geeneistä varmaan, sekä setänsä että isoisänsä olivat melko väkivaltaisia maalaisjuntteja. Äitinsä sitten toisella tavalla sekaisin. Sääli vaan että ulkonäkö tuli toiselta puolelta mutta väkivaltageenit toiselta. Olisi mennyt päinvastoin :)
[/quote]Mä oon aina saanut siitä isä arvuuttelijasta sellasen ilkeän mä oon komee ja paras käsityksen... Narsisti? Siis Tom Marvolo Riddlen isä Tomi seniorista.
[/quote]Sama juttu. Isä Valedro oli narsisti.
Mun mielestä Charlie ja Bill oli äärettömän seksikkäitä Oliver Woodin ja Fenir Harmaaselän ohella. Kirjoissa siis. Oon vähän kummallinen :D
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:21"]
Minusta tuntuu aika käsittämättömältä, että Harry sai tietää vasta seiskakirjan lopussa, että hänen äitinsä ja Severus olivat olleet ystäviä. Varmasti esim. Sirius, Lupin ja Hagrid olivat tietoisia asiasta, joten mikseivät kertoneet sitä Harrylle?
[/quote]
No ehkä he ajattelivat, ettei se ole mitenkään oleellinen asia Harryn kannalta ja ettei se kuitenkaan muuttaisi hänen suhtautumistaan Severukseen.