Mikä tietsikka?
uuden tietsikan ostoa mietitty, kun vanha tilttaa koko ajan ja silleen...
Suositelkaa hyvää ja edullista konetta.
Mielipiteitä myös mcintoshista...
Kommentit (49)
tämän vanhan romun siis...käyttöjärjestelmä välillä tyhjätty ja kaikenlaista viisaat yrittäneet, muttei toimi tarpeeksi hyvin. Lähettelee virheraportteja ym. ja tosi usein...
Haluttais kone joka ei kaatuile. Sukulaiseni tuota mäkkiä suositteli..siksi täällä kyselemässä..
Tälläkin hetkellä pitää eka avaa netti ja mennä mihin haluu ja vasta sit avata mese..muuten tilttaa...ihan seko koko kone..
Ja ihan ilman syytä tekee näitä " omia toimintojaan" ..
ties minkälaisen tietsikka nörtin vielä saatte musta aikaiseksi ohjeillanne...taas paljon viisaampi
Kiitos opet!
Fakta on, että x-hintaluokan kannettava on " heikompi" kuin x-hintaluokan pc.
Hitsi mua ärsyttää tälläiset besserwisserit, joiden mies " on DI" ja tietää kaiken kaikesta. Keskiverto-DI ei tiedä paskan vertaa mistään. Se, että osaa koodata ei tarkoita, että osaa edes välttämättä omaa verkkoyhteyttään konffata.
Vierailija:
Mieheni on DI ja it-konsultti, tekee työkseen mm. käyttöliittymiä ja ohjelmistoja. Koneet meillä aina huippuluokkaa.t. se 16...
vaan auttakaa mua koneen valinnassa..rauhaa ja rakkautta..
Konsultoin miestäni, joka on näiden vehkeiden kanssa päivittäin tekemisissä (minäkin myyn PC-koneita silloin tällöin) ja hän sanoi, että Mac on ihan jees, mutta vähän kalliimpi kuin PC-kone, toisaalta ongelmiakin voi olla vähemmän MAC:ssa.
Mutta: Jos hankit pelikonetta, siis konetta jolla pelataan näitä uusia superpelejä, kannattaa hankkia PC, MAC:lle ei hittipelejä erikseen juuri myydä tai ne tulevat myyntiin n 3 vuoden viiveellä.
Maciin saa wordin, Excelin, Internet Explorerin (taitaa olla vakiona) jne, eli ohjelmistossa mac ei poikkea PC-koneesta, oikeastaan edukseen, kun photoshopin tasoiset kuvankäsittelyohjelmat tulevat macissa kuulemma kauna päälle.
Uusissa Mac:ssa on UNIX/LINUX-pohjainen käyttis, joten siinäkään ei pitäisi olla ongelmia. Nyt on tulossa kauppoihin myös PC:koneissa olevalla Intel-prosessorilla varustettuja MAC-koneita, tosin hinnat kuulemma liikkuvat vielä lähempänä alkaen 2000¿.
Eli Tyylikkyyttä ja musiikin ja kuvankäsittelyn alalla parempi on mac. Mutta jos on paljon pelaavaa nuorisoa, lienee parempi mennä massan mukana ja hankkia PC. Toisaalta kun Maciin ei saa kaikkia uusimpia tappamispelejä, säästyy rahaakin...
tuo selvitti kovasti. Me emme siis tarvitse konetta lainkaan pelaamiseen vaan juuri kuvankäsittelyyn ja noihin juttuihin just mitkä kerroit olevan mäkissä paremmat. Mäkki siis tosiaankin taitaa olla meidän valinta. Nuorisokin innostui...
hinta on ainut epäselvä asia..kertokaas nyt vähän hintoja?
Näppis ja näyttöhän meillä valmiina..
jaksanut koko ketjua lukea, mutta...
Mielestäni MACon ehdottomasti PALJON parempi vaihtoehto. Ei tarvitse viruksia pelätä, kun mac:ssä niitä ei ole! meillä on ollut tää mac jo 5 vuotta eikä YHTÄÄN virusta ole tullut, vaikka milloin mitäkin linkkejä (ikinä en ole varonut) availen! Kun taas äidilläni pc.ssä viruksia on jatkuvasti, vaikka torjuntaohjelatkin on hyvät!
ihan hyvän käytetyn i-macin saat alle 500¿:lla. mutta kyllä tonnilla jo uudenkin saa.
itse vaan netis surffaan ja sähköpostit lukasen ja se siinä...mutta nuoriso haluu kuvankäsittelyä ja musaa koneelle helposti. Meillä ei pelata tietsikalla. Siinä 1000 liepeillä ois hyvä hinta..
sama vika vähän kuin siinä, että aina ostaa nokian kännykän kun tietää miten se pelaa. :D
mitäs konkreettista eroa siinä mäkissä on tavalliseen?
IBM. Kannettavana versiona eritoten. Ehkä kalliimpi, mutta hyvä.
Mä ihan oikeesti onneton näis tietsikka jutuissa. Miten kannettavassa toimii modeemi jutut jne... käykö siinä sama operaattori..
Kannettava ois kyllä hyvä, kun ei tarttis yhes paikassa istuu..
No siis käyttöjärjestelmä? Eri ohjelmat tulee sitten kyseeseen: esim jos nyt käytät windows media playeria, sitten käytät jotain muuta.
Sama nettiliittymä käy, ei tartte heille ilmotella mitään sen ihmeempää ellet sit just vaihda langattomaan.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että sun kannattaa pysytellä tutussa ja turvallisessa, koska toi sun tietämys noin heikkoa.
että varmasti alkuun päästään heidän ohjeilla vaikka kone tyyppi vaihtuisikin..
eli IBM:n kannettavaa suositellaan?
on siitä hyvä, että se on yleensä tehoiltaan parempi, eli konetta ei tartte heti vuoden päästä olla vaihtamassa. Toisekseen on edullisempikin.
ja ottaa mukaan joku minua PALJON viisaampi :-)
Kertokaas vielä tosta mäkin hinnasta?