Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki eivät karppaa?

Vierailija
28.01.2006 |

Tietenkin peruna, riisi ja makaroni ovat halpoja. Mutta miksi sellaisissakin perheissä, joissa rahaa riittää, ruoka on yleensä sitä hiilihydraattimössöä ja siihen sokeriherkut päälle?

Miksette syö laadukasta ja terveellistä ruokaa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ruokavaliossa samoilla linjoilla oleva neitonen ja ollut jo aika kauan. Paras olo on tullut just tuosta ruokavaliosta. Se toki vaatii jkv itsekuria, eikä sitä kaikilta löydy. Siksi kai se ei ole niin suosittuakaan. Ihmiset ovat itseään kohtaan suht. välinpitämättömiä.

Vierailija
22/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä antaa jotain hyviä ruokavinkkejä karppaajan ruokaresepteihin? Itse olen löytänyt salaatti-pihvi-linjan lisäksi myös keitot ja viimeisin herkkuruoka on kukkakaali-jauheliha-paistos. Minkälaisia jälkiruokia suositte? Itse olen sitä mieltä, että hiilihydraatteja ei kannata täysin jättää, mutta niiden vähentäminen ja laadun tarkkaileminen on tarpeen. Mieheni on laihtunut jo 3,5kg kahdessa viikossa. Itse en laihduta, kun olen raskaana, mutta uskon, että ko. ruokavalio on hyväksi myös minulle ja vauvalle. Ravitsemusterapeutti sanoi, että raskaana ollessa on saatava vähintään 150g hiilihydraatteja päivässä ja normaalisti 100g, mutta sen määrän saa helposti kasaan jo ruisleipälisukkeilla ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan vauvalle tulisi mitään puutostiloja.

Vierailija
24/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sen mukaan ja liikun riittävästi=pysyn terveenä.

Vierailija
25/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://karppaus.info/

-> sieltä ylänurkasta foorum ja sieltä esim. reseptiosio

Toinen reseptisivu:

http://users.kymp.net/p303525a/

Vierailija
26/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus tarkoittaa [b]vähähiilihydraattista[/b] ruokavaliota. EI hiilihydraatitonta!

Elimistö tosiaan tarvitsee niitä HYVIÄ hiilareita.

Vierailija
27/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi aivot voivat käyttää ravinnokseen myös ketoaineita, joita syntyy, kun elimistö polttaa rasvaa.

Vierailija
28/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- marjat ja rahka, kermaakin voi lorauttaa sekaan

- leipäjuusto (ja muut juustot sen mukaan, mikä nyt raskaana olevalle sopii)

- tumma suklaa

- pähkinät ja mantelit

Vierailija
29/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä luulet vauvan jäävän paitsi, jos jättää pois sokerin, riisin, perunan ja valkoiset jauhotuotteet? Niissä ei ole mitään ravinteita. Kun nuo jättää pois, voi ravintoon lisätä hyviä rasvoja ja proteiineja, unohtamatta syödä monipuolisesti ravinteikkaita kasviksia ja marjoja sekä jonkin verran täysjyvätuotteita halutessaan.

Vierailija
30/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kala-kasvissyöjä ja rakastan kaurapuuroa ja ruisleipää :) Miksi minun pitäisi karpata?

Vierailija
31/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vastusti kaikenlaisia " ihmedieettejä" , koska silloin ihmiseltä jää jotkut tietyt ravintoaineet saamatta. " Kaikkea kohtuudella" oli hänen neuvonsa ja oppinsa meille. Sitä noudatamme...joskus tosin kaikkea ei mene ihan kohtuudella, hih! :) Terveitä ollaan!

Vierailija
32/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ravintoaineita ei jää saamatta, jos jättää sokerin, perunan ja valkoiset jauhot pois. Turha energiaa jää kyllä saamatta, ja sen vuoksi voi syödä reilummin hyviä rasvoja ja proteiinia.

Vierailija
33/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitään ravintoaineita ei jää saamatta, jos jättää sokerin, perunan ja valkoiset jauhot pois. Turha energiaa jää kyllä saamatta, ja sen vuoksi voi syödä reilummin hyviä rasvoja ja proteiinia.

Vierailija
34/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on aika ravinteetonta loppujen lopuksi, varsinkin pitkään säilytetty.

Karppaajat syövät paljon erilaisia kaaleja, jonkin verran muita juureksia kuin perunaa (lanttu, nauris), paljon kurkkua, paprikaa jne.

Vierailija
35/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.fineli.fi/

Esim. kuorineen keitetty peruna (100 g):

68 kcal

c-vitamiini 8,2 mg

a-vitamiini 1,1 µg

punainen paprika (100 g):

26 kcal

c-vitamiini 184 mg

a-vitamiini 485.6 µg

Vierailija
36/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi, miksi, miksi, miksi, miksi, miksi, miksi, miksi, miksi, miksi??????

Vierailija
37/37 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa päivän energiasta tosi suuri osa tulee hiilareista, minä kun en syö lihaa niin proteiinin saanti jää vähän vähemmälle kuin esim. sekasyöjillä. T: 39

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi