Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, ONNELLINEN ja elämään tyytyväinen! Mitkä asiat ovat vaikuttaneet siihen, että olet onnellinen?

Vierailija
28.01.2006 |

Mitkä ovat onnesi syyt?

Mitkä asiat ovat mahdollistaneet sinulle onnellisen elämän?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me kaikki tiedetään, kuinka paha maailma voi olla, mutta sen onnellisuuden voi todellakin valita. Eikä se tarkoita sitä, että pitäisi ummistaa silmänsä kaikelta kamalalta, vaan eräänlaista realismia. Eli ottaa maailman sellaisena kuin se on, ja silti iloitsee siinä elämisestä.

Ehkä tämä on niin vahvasti temperamenttikysymys, että on turha yrittää ap:stä vakuuttaa. Eli toiset näkevät aina vain sen kolikon pimeän puolen, vaikka aurinko paistaisi ja linnut laulaisi. Enpä tuota tiedä. :/

Vierailija
2/44 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässäni on lisäksi paljon asioita, mitkä haluan vielä saavuttaa. Ja mikä parasta, ne ovat saavutettavissa.

Minun ei tarvitse itkeä onnettomana, kuinka " elämä" , " kohtalo" tai " muut ihmiset" estävät onneni toteutumisen.

Elämäni on kaukana täydellisestä, mutta tällaisenaan varsin mukavaa. Varsinkin kun on pahempiakin aikoja joutunut kokemaan, nykyisyys on leppoisaa kaikessa ristiriitaisuudessaankin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on terveitä ja ihania lapsia, rakas läheinen lapsuuden perhe, oma koti, rahaa tarpeeksi, ihana paikka jossa käydä duunissa ja mukavia ihania ihmisiä siellä, hyvä mies, terveitä ollaan.

Olen hyvin, hyvin kiitollinen kaikesta onnestani eikä minua ole koskaan kohdannut mikään epäonni. Koen olevani etuoikeutettu, ehdottomasti.

Mutta asennekin vaikuttaa, välillä on huonojakin päiviä jolloin surkuttelen oloani, olen yksinäinen, asun kaukana perheestäni ja ikävä on alituinen, intohimo puuttuu parisuhteestamme, urani ei ole etenemässä mihinkään muualle kuin umpikujaan ja tunnen itseni ulkopuoliseksi yleensä missä tahansa ihmisjoukossa, en tutustu uusiin ystäviin. isäni on alkoholisti joka on juomassa itseään hautaan Ja maailman surkeuksiin nyt edes puuttumatta, pelko lasten tulevaisuudesta...

kuten sanottua, asenne on tärkein vaikuttava seikka. Tunnen ihmisiä joilla asiat yhtä hyvin kuin minullakin mutta eivät ole onnellisia - ja sellaisia ihmisiä joita on todellakin koeteltu ja moni asia perseellään mutta jaksavat loistaa aurinkoisina.

Vierailija
4/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syinä oma sisäinen hyvinvointi, ihana mies sekä tämä raskaus.

Vierailija
5/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(talo, lapsi, talous)

Työasiat vähentävät onnellisuuttani.

Vierailija
6/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoo olla nuori

kaikki tai ei mitään

hei rock and roll

On helppoo tarttuu kiinni

Ja kohta päästää menemään

Päivät ne vaan tulee ja

menee läpi korvien sunnuntait

ja sormien on helppo

kitaralla iltaa säestää

Heii... On niin helppoo olla onnellinen

Heii... Ja tyytyy siihen mitä on

Helppo olla vapaa kuvitella

että kaikkeen löytyy syy

Mut miten rakkaus

tai maailman synty selittyy

Mä voin suunnitella mun koko elämän

vaimon ja viran ja talonkin

Mut kaikki menee toisin

joku suunnittelee mua paremmin

Heii... On niin helppoo olla onnellinen

Heii... Ja tyytyy siihen mitä on

Vierailija
7/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Tuo on hyvä biisi ja minusta Olavi Uusivirta tulkitsee sen hienosti. Sanoissa on paljon viisautta.

t.ap

Vierailija
8/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla on ihana mies, kaksi lasta, kiva työ, ja kaupassa ei tarvitse pennejä laskea. Tämä on elämään tyytyväisyyttä.

Onnellisuus tulee oman sielunelämän tasapainoisuuden kautta; olen onnellinen, kun olen oppinut olemaan pelkäämättä tulevaisuutta; olen onnellinen, kun olen päässyt irti sisäisestä ahdistuksesta.

Onnellisuuden sisarpuoli on optimismi. Olen onnellinen, sillä yritän ajatella positiivisesti ja yritän aina nähdä asioiden positiivisen puolen ja tietoisesti pitää yllä optimismia.

Vierailija
9/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yks onnellinen

Vierailija
10/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäinen rauha

nykyhetkessä eläminen, eli ei- menneet ei varjosta nykyhetkeä eikä tulevasta tarvitse murehtia

rakkaudentilassa eläminen, että rakastaa itseään, elämää ja kaikkia muita

Vierailija
11/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siksi, että kuinka mut on kasvatettu ja miten on elämä koulinut. Mikään ei tule koskaan olemaan täydellistä, siksi on osattava olla onnellinen vähemmästäkin. Aina on joku, jolla asiat huonommin kuin itsellä ja siksi voi hyvin tyytyä tähän mitä nyt on itselle suotu.

-Duunari yh-äiti, jolla itsellä reistaileva terveys ja toisella lapsella krooninen sairaus. Perheessä alituinen rahapula. Silti: onnellisia-

Vierailija
12/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi siltä kirjoituksesi perusteella, että aivan helppo ei tiesi onneen kuitenkaan ole ollut.

Minä en ole onnellinen. Yritän teidän aineksistanne oppia jotakin ja ammentaa itseeni.

Herään jokaiseen päivään kyllästyneenä ja väsyneenä. Jokainen päivä tuntuu valjulta ja merkityksettömältä. Olen katkera menneisyydestäni, en osaa päästää irti ja antaa anteeksi. Tuntuu, että elämä on vain pelkkää puurtamista ja tylsää ja pintapuolista sanahelinää.

Mutta toisaalta, olen onnellinen, että asiani eivät ole huonommin. Olen onnellinen, että minulla on hyvä mies ja kaksi lasta. Olen onnellinen, että en joudu elämään sodan ja sorron keskellä. Minulla on koti ja turva.

Ja 8, en usko, että onni on PELKÄSTÄÄN itsestä ja omasta asenteesta kiinni. Paljon on elämässä sellaista, mihin ei itse voi vaikuttaa. Jos vastoinlkäymisiä on joka toinen metri elämän matkalla, voi tiukemmankin asenteen omaava tuupertua tasaisesti onnettomuuden tilaan.

t.ap

Vierailija
13/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyisi multa, onko mulle ikinä tapahtunut mitään ikävää, vastaisin ensin, että ei, ja vasta mietittyäni tulisi mieleen asioita, jotka olisivat voineet viedä jonkun toisen masennuksen syövereihin. Elän niin, että menneet on menneitä, niitä surraan silloin, kun on sen aika, ja sitten jatketaan elämää.

Vierailija
14/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" sisäinen rauha

nykyhetkessä eläminen, eli ei- menneet ei varjosta nykyhetkeä eikä tulevasta tarvitse murehtia

rakkaudentilassa eläminen, että rakastaa itseään, elämää ja kaikkia muita "

Tuossahan tuo aika pitkälle tiivistettynä. Kun vaan joskus pääsisi tuohon tilaan.

ap

Vierailija
15/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös näitä, jotka osaavat kääntää hirvittävimmänkin tragedian omaksi vahvuudekseen ja jotka mahdollistavat hyvän tekemisen pahuudestakin, mitä ovat joutuneet kokemaan. Jokainen varmaan osaa nimetä jonkin järjestön tms joka on saanut alkunsa kun vanhempi on kamalalla tavalla menettänyt lapsensa huumeille/kidnappaajille/rattijupoille tms. Silti he ovat jaksaneet selvitä tästäkin pahasta ja kyenneet auttamaan toisia ja estäen muita kokemasta samaa, he saavat taas tietyllä tasolla onnellisuudesta kiinni.

Huh en tiedä tajuaako sepustuksestani kukaan mitään :D

Vierailija
16/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Onnellisuus on todellakin pitkälti asenteesta kiinni.

Jos joku kysyisi multa, onko mulle ikinä tapahtunut mitään ikävää, vastaisin ensin, että ei, ja vasta mietittyäni tulisi mieleen asioita, jotka olisivat voineet viedä jonkun toisen masennuksen syövereihin. Elän niin, että menneet on menneitä, niitä surraan silloin, kun on sen aika, ja sitten jatketaan elämää"

Ihan ensimmäiseksi tuli kyllä mieleen, että sinulle ei sitten varmaankaan ole tapahunut mitään todella ikävää, jos noin vastaat. Vai onko tosiaan olemassa ihmisiä, jotka osaavat melkeinpä kokonaan menneet vaikeutensa unohtaa? No, tietenkin riippuu vaikeuksien laadustakin.

t.ap

Vierailija
17/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
18/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa Olavi Uusivirran biisissäkin se sanotaan: kun tyytyy siihen mitä on, niin voi olla onnellinen. Elämä ei ole ollut helppoa, eikä varmaan tule olemaankaan, mutta onnellisuus löytyy tästä hetkestä, siitä mitä just nyt on. Menneet on menneitä ja tulevasta en tiedä.

Vierailija
19/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa en ole mitenkään kamalaa elämänkoulua joutunut käymään. Rankempiakin asioita ihmisille tapahtuu.

Nämä ajatukseni tulevat ehkä sitäkin enemmän iän tuomasta kokemuksesta sekä siitä, että olen toiminut elämänhallinnan opettajana takavuosina.

Sanot olevasi katkera. Katkeruus on aina vihaa. Vihainen ja katkera ihminen ei voi olla onnellinen.

Jotkut opettavat, että vaikka anteeksianto olisi vaikeaa, niin itseään voi tiettyyn rajaan asti manipuloida: toistaa äänneen, että antaa anteeksi sen ja sen. Vaikka tunne ei tule mukana, niin toistaa sitä ja toistaa sitä.

Samalla mennyttä pitää surra; ei selittää, vaan vaikka vain itkeä ja puhtaasti surra.

Lisäksi kirjoituksesi kuulostaa siltä, että et ole löytänyt elämällesi merkitystä. Elämä on tyhjää, jos sillä ei ole tarkoitusta tai sille ei ole tavoitteita.

Vierailija
20/44 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole kuiva oksa, joka risahtaa poikki heti ekasta osumasta. Ollaan kuin heiniä, osuma saattaa vähän taittaa, sen verran, että merkki jää, muttei lakoon kuitenkaan mennä.

En määrittele itseäni ikävien, minulle tapahtuneiden asioiden, kautta. Olen jotain muuta kuin raiskattu nainen tai vauvoja menettänyt nainen. Ei voi jäädä vatvomaan sitä pahaa, ei siitä hyödy kukaan.