-00/-01 onko muilla vähän väliä taistelua lapsen kanssa?
meillä 01 syntynyt poika ja välillä on niin itsepäinen, että huh huh.
Sellaista älytöntä käytöstä, kuten tyhmä äiti ja kaikkeen pitää pistää hanttiin.
sit kovistellaan pienemmille,oma sisko 2 vanha, hänen kyl antaa olla rauhassa ja puolustaa, mutta muille pienille elvistelee.
Poika on vilkas ja kiellot tuntuu välillä menevän täysin kuuroille korville tai sitte tulee kauhea huuto.
Ja kirosanojakin latelee välillä puistossa kavereitten kanssa,huh huh.
Itse olen pphoitaja, että säännöt on meillä sen mukaset, tuntuu välillä ottavan koville pojalle.
Onko muilla yhtään samanlaisia tilanteita?
Kommentit (5)
Tuntuu että jatkuvasti saa olla kieltämässä tai kehoittamassa.. Joku 5-v uhma pakko olla koska välillä menee täysin järjettömäksi ja tuntu että itsellä ei enää pinna riitä...
Hyväksi keinoksi olen todennut esim ulkoa sisään tullessa tai jos muuten pitää lopettaa joku kiva toiminta että varoitan lasta kerran ennen kuin on aika lopettaa, n. pari minuuttia ennen lopettamista.
Ruokapöytäkäyttäytyminen on mennyt ihan mahdottomaksi. Joka aterialla pitää keskustella käytöstavoista ja vaatimalla vaatia poika istumaan paikoillaa.
Toivottavasti tää helpottaa kun ikää tulee lisää..
Nuorempi on ihan hirveä diiva ja niin herkkä suuttumaan että... Vanhempi on jatkuvasti äänessä ja pitää ihmeellistä mölinää taukoamatta. Hakkaavat toisiaan huvikseen ja kiukuissaan. Sitten parutaan ja huudetaan äitiä apuun. Keksivät pahojaan kun ovat yhdessä ja mikään ei ole heiltä turvassa.
Molemmilla tällä hetkellä hervoton uhma päällä.
Kauheeta huutoa koko illan ja vuoronperään. Eihän sitä nyt yhtäaikaa :-)
Nooh onneksi tämä on ohi menevä kausi, toivottavasti kesään mennessä helpottaa :-)
tyhmä-sanan käyttö, kavereiden kanssa kinaa, tuntuu et saa olla erotuomarina useasti, pikkuveljen kohtelu ts. leikit välillä todella rajuja yms. Meillä tää tyttö ollut kyllä koko ikänsä hyvin räiskyvä ja temperamenntinen, ettei meillä oikeastaan ole ollut aikoja, jolloin olisi ollut tosi rauhallista. Vieraiden seurassa käyttäytyy kyllä nätisti, eikä kerhoissa, muskareissa tms. ole ollut ongelmia.
Kaikki on pahaa/ en tykkää/ en syö ja ulvoo, kiljuu tai vähintään venkoilee pöydässä....Rasittavaa....
Mutta välillä taas niin ihana pikku tyttö :)