Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kuin vauva potkisi mahassa!!

Vierailija
23.07.2015 |

Apua! Mulla on tässä ehkä parin viikon ajan tuntunut kuin vauva potkisi mahassa. Aiemmin en ole asiaa niin stressanut, paitsi tänään, kun istuskelin ihan rauhassa ja tuntui ihan kunnon potku! Kädet oli "ristittyinä" mahan päälle ja yhtäkkiä tunsin kunnon "potkun" kättäni vasten! Säikähdin aivan kuoliaaksi, täristen sopersin kaverilleni että "nyt se potkaisi ihan kunnolla". Ollaan siis aiemminkin heitetty läppää mun kuvitteellisesta vauvasta joka potkii. Näitä on tosiaan tuntunut nyt joka päivä ainakin parin viikon ajan, tänään sitten yhtäkkiä ihan "rajusti", varmasti olisi vatsan läpi näkynytkin jos olisi paitaa nostanut. Suoli toimii normaalisti jne eikä ongelmia. Väsymystä, huimausta, päänsärkyä ollut paljon jne jne, mutta ne voi johtua muustakin joten en niitä ole niin pohtinut. Tämänpäiväinen tosi luja potku sai vaan säikähtämään. Mitä ihmettä tämä on?? En ole ikinä synnyttänyt eli eivät voi olla näitä raskauden jälkeen tulleita haamupotkuja joista vain löysin tietoa googlailtuani. Kuukautiset tai jotain niiden tapaista on tullut, ei niin runsaina kuin ennen kylläkään. Lihonut olen mutta oon laittanut kesän herkuttelun piikkiin. Raskaustestin tein, nega taisi olla. Voiko silti olla että olen raskaana vai mitä ihmettä tämä on?? Koska potkut tuntuu tosi aidoilta ja jos joku nyt sanoisi että olen raskaana, en epäilisi yhtään. Auttakaa!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana voit olla jos olet seksiä harrastanut. Mikset mene lääkäriin varmistamaan asiaa? Raskaus on jo pitkällä silloin kun potkut tuntuu. Lähempänä puoliväliä jo :)

Vierailija
2/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet lihonutkin ja muitakin oireita niin kannattais varmaan tarkistaa uudemman kerran se raskaustesti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään tein testin ja oli nega... Huomenna ajattelin vielä labrassa käydä ottamassa. Mutta voiko sieltä tulla väärää negaa? Pääseekö neuvolaan ultraan ilman että on saanut raskaustestistä positiivisen tuloksen? Häirii nyt oikeesti kuka mua tuolla mahassa potkii, ikinä ennen ollut tällaista enkä käsitä mitä voi olla...

Vierailija
4/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä mielenkiintoista.

Mielelläni kuulisin, mitä sieltä mahasta löytyy :)

Vierailija
5/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin haluan tietää mitä tämä on. Kerron kyllä kun selvyys tulee. Terkkariin tosiaan menin kun niin kovasti säikähdin sitä "kovaa potkua", sanoivat että tee testi ja voi olla vaan suoliston möyrinää... Mutta kun ikinä ennen ei ole tällaista "suoliston möyrinää" ollut ja suolikin toimii normaalisti.

Vierailija
6/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on alien. Varo, kohta se tulee läpi.

Vierailija
7/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas nykäisi

Vierailija
8/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lihasten nykäisyt tuntua joka päivä voimakkaasti pitkin vatsaa ihankuin siellä joku nyrkkeilisi?

Vierailija
9/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:07"]Raskaana voit olla jos olet seksiä harrastanut. Mikset mene lääkäriin varmistamaan asiaa? Raskaus on jo pitkällä silloin kun potkut tuntuu. Lähempänä puoliväliä jo :)
[/quote]

lähempänä puoltaväliä ??

odotan esikoistani ja puoliväli sunnuntaina ja mulle sanottu ettei kovat potkut esikoilla tunnu kun lähemmäs 30 viikkoa !!
nyt tuntuu vain semmosia pieniä joita ei varmasti potkuksi tunnista ellei tiedä olevansa raskaana, eikä niitä tunnu edes joka päivä...rv19+4

Vierailija
10/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:47"]No minäkin haluan tietää mitä tämä on. Kerron kyllä kun selvyys tulee. Terkkariin tosiaan menin kun niin kovasti säikähdin sitä "kovaa potkua", sanoivat että tee testi ja voi olla vaan suoliston möyrinää... Mutta kun ikinä ennen ei ole tällaista "suoliston möyrinää" ollut ja suolikin toimii normaalisti.
[/quote]

mutta raskaus on ollut kun potkun tunnistat niinkö ??

Vierailija
11/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarissa mulle sanottiin että liikkeet voi alkaa tuntua jo 12 viikosta lähtien...

Vierailija
12/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, mä heräsin päiväunilta ihan selkeään vauvan potkuun :DD Lihas tai pieru se oli, kuten sullakin ap.

Vierailija
13/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:07"]Raskaana voit olla jos olet seksiä harrastanut. Mikset mene lääkäriin varmistamaan asiaa? Raskaus on jo pitkällä silloin kun potkut tuntuu. Lähempänä puoliväliä jo :)
[/quote]

lähempänä puoltaväliä ??

odotan esikoistani ja puoliväli sunnuntaina ja mulle sanottu ettei kovat potkut esikoilla tunnu kun lähemmäs 30 viikkoa !!
nyt tuntuu vain semmosia pieniä joita ei varmasti potkuksi tunnista ellei tiedä olevansa raskaana, eikä niitä tunnu edes joka päivä...rv19+4
[/quote]
Se on niin yksilöllistä. Esikoista kun odotin niin liikkeitä tuntui vasta juuri noilta viikoilta eteenpäin. Alle rv 20 niinkun "kalan evän" kosketuksia, rv 20-30 kunnon potkuja ja sit yli rv 30 liikkeet muuttui enemmän venyttelyksi kun tila väheni. Tokassa liikkeitä aloin tuntea pian np-ultran jälkeen, eli vähän aiemmin.

Vierailija
14/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:59"]

Terkkarissa mulle sanottiin että liikkeet voi alkaa tuntua jo 12 viikosta lähtien...

[/quote]

Joo, voihan ne tuntua mutta tuossa vaiheessa ne tuntuvat enemmänkin kuplilta vatsassa.

Itselläni on nyt neljäs raskaus menossa ja ihan selvät liikkeet ovat tuntuneet vasta rv20 ->

Vierailija
15/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa-aortan laajentuma tuli ekana mieleen.

Vierailija
16/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:07"]Raskaana voit olla jos olet seksiä harrastanut. Mikset mene lääkäriin varmistamaan asiaa? Raskaus on jo pitkällä silloin kun potkut tuntuu. Lähempänä puoliväliä jo :)
[/quote]

lähempänä puoltaväliä ??

[/quote]
Mulla alkoi tuntumaan liikkeet siinä viikoilla 15-16 ja siitä eteenpäin voimistui, että kyllä huomattavasti aiemmin kuin vk 30 tuntui selkeät napakat potkut ja pienet möyryämiset. Yksilöllistä kait sitten.

Vierailija
17/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:59"]Terkkarissa mulle sanottiin että liikkeet voi alkaa tuntua jo 12 viikosta lähtien...
[/quote]

hah, mikä puoskari lie ollut ,,,kun n useampi lapsi saatuna niin 15 viikon tienoilla alkaa tuntumaan ei todellakaan 12 !!
sisko juuri 12 viikolla ja ei kuulemma tunnu ja 3 lapsi tulossa.

Vierailija
18/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tarkkaillut, tuntuuko lihasten nykäisyjä missään muualla kehossa? Itselläni on ollut kausia, jolloin lihakset nykii ikäänkuin pulputtavasti (tämä lähimmäksi kuvaava sana), nykäisyjä on tuntunut milloin missäkin, myös vatsassa. Eka tullainen kausi oli, kun olin jotain 20 vuotta ja endometrioosin oireet alkoivat. En tiedä, voiko liittyä yhteen, mutta aina kun endoa on leikattu, nykimisiä ollut vähemmän ja endon ollessa pahempi, on myös nykimistä ollut paljon!

Vierailija
19/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut muualla mitään nykäisyjä. Sitä just oon ihmetellyt että kun vaan just vatsan kohdalla tuntuu nämä. Ja en ole ollut aiemmin raskaana, mutta just tällaisiksi voisin kuvitella vauvan potkut, ihan kuin joku tökkisi ja esim se kun tunsin ihan käteenikin vatsan läpi "potkaisun". Ei ole samanlaista kuin esim. elohiiret, ei ollenkaan.

Vierailija
20/38 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuplia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän