Ihan kuin vauva potkisi mahassa!!
Apua! Mulla on tässä ehkä parin viikon ajan tuntunut kuin vauva potkisi mahassa. Aiemmin en ole asiaa niin stressanut, paitsi tänään, kun istuskelin ihan rauhassa ja tuntui ihan kunnon potku! Kädet oli "ristittyinä" mahan päälle ja yhtäkkiä tunsin kunnon "potkun" kättäni vasten! Säikähdin aivan kuoliaaksi, täristen sopersin kaverilleni että "nyt se potkaisi ihan kunnolla". Ollaan siis aiemminkin heitetty läppää mun kuvitteellisesta vauvasta joka potkii. Näitä on tosiaan tuntunut nyt joka päivä ainakin parin viikon ajan, tänään sitten yhtäkkiä ihan "rajusti", varmasti olisi vatsan läpi näkynytkin jos olisi paitaa nostanut. Suoli toimii normaalisti jne eikä ongelmia. Väsymystä, huimausta, päänsärkyä ollut paljon jne jne, mutta ne voi johtua muustakin joten en niitä ole niin pohtinut. Tämänpäiväinen tosi luja potku sai vaan säikähtämään. Mitä ihmettä tämä on?? En ole ikinä synnyttänyt eli eivät voi olla näitä raskauden jälkeen tulleita haamupotkuja joista vain löysin tietoa googlailtuani. Kuukautiset tai jotain niiden tapaista on tullut, ei niin runsaina kuin ennen kylläkään. Lihonut olen mutta oon laittanut kesän herkuttelun piikkiin. Raskaustestin tein, nega taisi olla. Voiko silti olla että olen raskaana vai mitä ihmettä tämä on?? Koska potkut tuntuu tosi aidoilta ja jos joku nyt sanoisi että olen raskaana, en epäilisi yhtään. Auttakaa!
Kommentit (38)
Hei mulla oli ihan sama vaiva, ei oo totta! Olin varma, että oon raskaana ja pelkäsin, että vielä tosi pitkällä, kun kuvittelin et ne on vauvan potkuja. Menkat oli myöhässä. Tein kaksi testiä, molemmat negoja. Noh, sitten menkat alkoi kuitenkin ja kestivätkin sit pari viikkoa. Siihen loppuivat "potkutkin", liekö vain sattumaa. En mennyt lääkäriin, mutta jos sama vielä jatkuu niin pakko käydä!
Mulla ainakin usein elohiiri vatsassa. Näkyy ja tuntuu ihan päällepäin. Ja tuntuu kyllä ihan samalta kun vauvan potkut alkuvaiheessa.
Mitä oon lukenut niin näitä haamupotkuja tulee jos on aiemmin ollut raskaana - minä en oo ollut?
Millainen tuo vatsa-aortan laajentuma on?!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:27"]
Hei mulla oli ihan sama vaiva, ei oo totta! Olin varma, että oon raskaana ja pelkäsin, että vielä tosi pitkällä, kun kuvittelin et ne on vauvan potkuja. Menkat oli myöhässä. Tein kaksi testiä, molemmat negoja. Noh, sitten menkat alkoi kuitenkin ja kestivätkin sit pari viikkoa. Siihen loppuivat "potkutkin", liekö vain sattumaa. En mennyt lääkäriin, mutta jos sama vielä jatkuu niin pakko käydä!
[/quote]
Kuulosti musta kyllä keskenmenolta, kerta vuotoakin tuli pari viikkoa :o
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:33"]
Millainen tuo vatsa-aortan laajentuma on?!
[/quote]
Hengenvaarallinen. https://fi.wikipedia.org/wiki/Aortan_laajentuma
Ap. Et ole raskaana jos testi negaa
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:38"]
Ap. Et ole raskaana jos testi negaa
[/quote]
Olen kuullut monista tapauksista jolloin on testi näyttänyt negaa vaikka olisi pitkälläkin raskaana - tuttavapiiristäkin löytyy tällaisia.
Mulla näkyy testissä ihan todella haalea viivanpaikka tmv, erottaa kyllä testistä siis "ylimääräisen" erittäin pienen haalean haalean viivan. Kaveri ei sitä nähnyt kun testiä vilkaisi, joten lienee tosiaan vaan joku viivanpaikka. Huomenna menen vielä aamulla tekemään labraan raskaustestin, pitää katsoa mikä tulos on että mitäs sitten. Vaivaa kyllä todella, ei mun vatsassa ole kaikki todellakaan ok, että sitten vaikka alan vaatia tutkimuksia tuon vatsa-aortan laajentuman osalta.
Mulla tuo viivanpaikka on jo 10v. :)
Kyseessä oli Pregcheckin raskaustesti. Jotain "ylimääräistä" erittäin pientä viivanyritystä näkyi. Onko muut nähneet näissä testeissä viivanpaikkoja jotka tulisi esiin vasta testauksen jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:27"]
[/quote]
Kuulosti musta kyllä keskenmenolta, kerta vuotoakin tuli pari viikkoa :o
[/quote] No arvaa vaan kävikö itselläkin mielessä :/ mut mulla on minipillerit ja niiden aloituksesta asti menkat on tulleet miten sattuu ja kestäneet pari päivää tai monta viikkoa. Ja kuitenkin testit oli negoja + olisin varmasti huomannut, jos olisi ollut keskenmeno, jos raskaus olisi ollut niin pitkällä, että tunnen selkeästi potkut.
itse sain kunnon plussan jo viikoilla 3+4 joten en usko ollenkaan tuohon..
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:05"]
itse sain kunnon plussan jo viikoilla 3+4 joten en usko ollenkaan tuohon..
[/quote]
Jos sinä sait jo tuolloin, se ei tarkoita että muut saisivat.
Jooh meinaatte että ap on viikolla 15 kun tuntee potkut mutta testi ei näytä mitään. Hehhe. Sama toi jolla oli pari viikkoa menkat, vitut mikään keskenmeno ollut, tai jos oli niin ei ne potkut vauvasta tulleet. Ei ne ihan niin aikasin tunnu.
Googlailin kanssa jotain et voi ihan alkuraskaudesta tuntua tämmösiä "liikkeitä" kun kohtu venyy jne. Tiedä sitten?
Olisi kiva kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia?
Jos siinä näkyy mitään haaleaa viivanpaikkaa, niin se on positiivinen. Sama kuin koronatesteissä. Kannattaa tehdä parin päivän päästä uusi testi, niin tulee paremmin näkyviin, kun hormonitasot nousee.
Vierailija wrote:
Jos siinä näkyy mitään haaleaa viivanpaikkaa, niin se on positiivinen. Sama kuin koronatesteissä. Kannattaa tehdä parin päivän päästä uusi testi, niin tulee paremmin näkyviin, kun hormonitasot nousee.
Nyt ei kyllä kannata enää testiä tehdä. Jos AP on ollut tuolloin raskaana, on lapsikin jo kouluikäinen tänä päivänä.
Haamupotkuja! Mullakin usein tuntuu sellaisia, vaikken raskaana olekaan. Tuntuvat ihan samalta kuin vauvan potkut masussa.