Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären todella vaikea murrosikä

Vierailija
16.08.2015 |

Miten helvetissä sitä iästä voi selvitä järjissään? Tyttö on niin näsäviisas, ilkeä, ylimielinen ja uhmakas. Meikkaa kilon joka aamu ja arvostelee kovaan ääneen kaikkia muita. Olen niin mitta täynnä että tekisi mieli paiskoa laseja seinään juuri nyt!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös, paitsi ettei meikkaa. Tuli vähän yllättäin, kun tyttö jo 17v, mutta on kyllä aina ollut ikäistään lapsellisempi. Sairaan ärsyttävää.

Vierailija
2/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen? Täällä 11-vuotias ja alkaa olla jo sellaisia merkkejä, että kiukustuu tosi helposti ja vänkää säännöistä vastaan. Odotan sitä pahinta puhkeamista vielä! Tsemppiä, kyllä se kaikilla ohi menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias. Joka päivä on yhtä hel* kun mikään ei suju. Ei siis mikään!

Vierailija
4/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa esim ojentaa tavaroita hälle oikealla tavalla. Tavallaan kyllä aika vitsiköstä, mutta joskus meinaa kiristää, kun kommenttia tulee joka asiasta.

Vierailija
5/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös todella vaikea murrosikä. Vaikeinta oli ehdottomasti ikävuosina 14-16, sitten helpotti. Muista, että vaikka sua ärsyttää niin todennäköisesti tytölläsi on myös vaikeaa, sitä on murrosiässä todella sekaisin.

N23

Vierailija
6/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö niitä lapsia hankkia vaikket osaa huolehtia????

Vierailija
7/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat itse aika murkkuikäiseltä. Anna sen olla mitä on, jos isoin ongelma on "liika" meikki.

Vierailija
8/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:05"]Pitikö niitä lapsia hankkia vaikket osaa huolehtia????
[/quote]

Tää on niin perus kommentti aina kun joku puhuu lapsiin liittyvistä negatiivisista asioista. Ei se että kokee esim uhma- tai murrosiän vaikeana tarkoita ettei sovellu vanhemmaksi. Kyllä hyväkin vanhempi voi kokea tietyt tilanteet haastavina.

Vierailija
9/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapina vanhempia vastaan kuuluu asiaan. Tyttö kokee sinut turvalliseksi kun uskaltaa vänkätä vastaan ja olla hankala. Luottaa että rakastat.

Vierailija
10/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:09"]Kapina vanhempia vastaan kuuluu asiaan. Tyttö kokee sinut turvalliseksi kun uskaltaa vänkätä vastaan ja olla hankala. Luottaa että rakastat.
[/quote]

Höpsis. Ei lasten kanssa riidellä. Me neuvotellaan ja ollaan saatu tosi hyvii tuloksii!!

Vierailija
11/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Kyllä pikkulapsen saa kuriin NIIN helposti jos tarvetta on.

Vierailija
12/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kanssa aivan hirveä murrosikäisenä, mutta mulla oli oikeasti todella paha olla aivan koko ajan. Hormonit heittelivät mielialoja miten sattuu, kaikki oli vaikeaa ja ärsyttävää ja kaiken kukkuraksi vielä diagnosoimaton ADHD joka ei helpottanut sitä tunnetta ettei kukaan ymmärrä. Koita kestää ap :(

Vierailija
13/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:12"]Mä olin kanssa aivan hirveä murrosikäisenä, mutta mulla oli oikeasti todella paha olla aivan koko ajan. Hormonit heittelivät mielialoja miten sattuu, kaikki oli vaikeaa ja ärsyttävää ja kaiken kukkuraksi vielä diagnosoimaton ADHD joka ei helpottanut sitä tunnetta ettei kukaan ymmärrä. Koita kestää ap :(
[/quote]

ADHD on lääketeollisuuden keksimä "sairaus", jolla kuria kykenemättömille pitämään vanhemmille myydään tabuja, joita syöttävät lapsilleen.

Vierailija
14/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne täällä... Maailman mukavin ja fiksuin tyttö taantui 13-vuotiaana uhmaikäisen tasolle. Nakkelee niskojaan, pyörittelee silmiään ja valittaa tai kuittailee joka asiasta. Hän on itse täydellinen eikä tee virheitä, kukaan muu taas ei osaa tehdä mitään oikein, varsinkaan minä. Jonkun kirjoittama esimerkki siitä, kuinka vanhempi lapsen mielestä ojentaa tavarat väärin, on kuvaava. Nyt tätä on jatkunut pian vuoden, ja toivon, että vaihe kestäisi korkeintaan toisen vuoden.

Vierailija
15/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän lapsi hankkimatta jos ei kurin pitäminen kiinnosta. Homma menee kuten koirien kanssa: joko hyvällä tai pahalla. Johtaja eli tässätapauksessa sinä määräät, mitä tehdään ja mitä ei.

Vierailija
16/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! On toi raskasta aikaa. Oma tyttö rupes rasittavaksi 13 vuotiaana, ja sitähän kesti se pari vuotta sitten. Oli ihan hirveetä kapinointia ja käytös kotona todella huonoa, ei auttanut keppi ei porkkana!

Lisäksi kuvioon tuli jossain vaiheessa alkoholi kokeilut ja se jos mikä söi äitiä ja isää...

Nyt on jo aikuinen ja asuu omillaan. On ihan mahtava tyyppi ja kaikki asiat on kunnossa! Mutta kyllä mä muistan miten raskasta aikaa se oli ja monet itkut itkin että mitä olen tehnyt väärin?

En kai sitten kuitenkaan mitään, kai se oli vaan raju murrosikä?

Hyvä puoli siinä oli se että oli alaikäinen ja me vanhemmat pystyttiin puuttumaan moneen asiaan. Kaverin tyttö oli tosi kiltti alaikäisenä, nyt 19 vuotiaana on ihan holtiton ja todella ikävä äidilleen joka on kaiken lisäksi yksinhuoltaja. Itse olen joutunut/päässyt paikanpäälle kuuntelemaan miten puhuu äidilleen ja voi kurjuus miten on rumaa kuultavaa. Lisäksi kun on täysi-ikäinen niin äiti ei oikein voi millään menoa hillitä, asuu siis kotona vielä tyttö.

Toivotan pitkää pinnaa ja voimia!

Vierailija
17/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seitsemännellä luokalla oleva väittää aina vastaan, arvostelee, ei tee mitään kun pyydetään, (esim tiskikonetta) ja vain kinuaa koko ajan rahaa. Siis ihan älyttömästi tyttö saisi palamaan rahaa.

Vierailija
18/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:12"]Mä olin kanssa aivan hirveä murrosikäisenä, mutta mulla oli oikeasti todella paha olla aivan koko ajan. Hormonit heittelivät mielialoja miten sattuu, kaikki oli vaikeaa ja ärsyttävää ja kaiken kukkuraksi vielä diagnosoimaton ADHD joka ei helpottanut sitä tunnetta ettei kukaan ymmärrä. Koita kestää ap :( [/quote] ADHD on lääketeollisuuden keksimä "sairaus", jolla kuria kykenemättömille pitämään vanhemmille myydään tabuja, joita syöttävät lapsilleen.

[/quote]

No ei sillä mun vanhempia ainakaan rahastettu kun diagnoosi tuli 25-vuotiaana. Lääkkeet ei paljoa auta, neuropsykiatrinen kuntoutus kyllä. Kerro miten raivohullun esiteinin saa kuriin? Tai AP:n tapauksessa ihan varsinaisteinin? Pitää sanoa napakasti?

Vierailija
19/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:12"]Mä olin kanssa aivan hirveä murrosikäisenä, mutta mulla oli oikeasti todella paha olla aivan koko ajan. Hormonit heittelivät mielialoja miten sattuu, kaikki oli vaikeaa ja ärsyttävää ja kaiken kukkuraksi vielä diagnosoimaton ADHD joka ei helpottanut sitä tunnetta ettei kukaan ymmärrä. Koita kestää ap :( [/quote] ADHD on lääketeollisuuden keksimä "sairaus", jolla kuria kykenemättömille pitämään vanhemmille myydään tabuja, joita syöttävät lapsilleen.

[/quote]

No ei sillä mun vanhempia ainakaan rahastettu kun diagnoosi tuli 25-vuotiaana. Lääkkeet ei paljoa auta, neuropsykiatrinen kuntoutus kyllä. Kerro miten raivohullun esiteinin saa kuriin? Tai AP:n tapauksessa ihan varsinaisteinin? Pitää sanoa napakasti?
[/quote]

En todellakaan usko tähän! 60-luvulla ei moista ollut.

Vierailija
20/38 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:14"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:12"]Mä olin kanssa aivan hirveä murrosikäisenä, mutta mulla oli oikeasti todella paha olla aivan koko ajan. Hormonit heittelivät mielialoja miten sattuu, kaikki oli vaikeaa ja ärsyttävää ja kaiken kukkuraksi vielä diagnosoimaton ADHD joka ei helpottanut sitä tunnetta ettei kukaan ymmärrä. Koita kestää ap :( [/quote] ADHD on lääketeollisuuden keksimä "sairaus", jolla kuria kykenemättömille pitämään vanhemmille myydään tabuja, joita syöttävät lapsilleen. [/quote] No ei sillä mun vanhempia ainakaan rahastettu kun diagnoosi tuli 25-vuotiaana. Lääkkeet ei paljoa auta, neuropsykiatrinen kuntoutus kyllä. Kerro miten raivohullun esiteinin saa kuriin? Tai AP:n tapauksessa ihan varsinaisteinin? Pitää sanoa napakasti? [/quote] En todellakaan usko tähän! 60-luvulla ei moista ollut.

[/quote]

ADHD on ensimmäisen kerran mainittu vuonna 1902, joten puhut varmaan 1860-luvusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi