Ovistestissä ensin haamut, sitten ei mitään??? Nyt tarvittais neuvoja
Nyt tuli ongelma. Testasin tällä viikolla elämäni ensimmäiset kerrat ovistesteillä, mammaksi.fi:stä hankituilla. Aloitin testauksen ohjeen mukaan monentenakos-kiertopäivänä-se-nyt-olikaan. Tein testin ohjeen mukaan viitenä päivänä, ja suunnilleen samoihin aikoihin (viiden-kuuden aikoihin). Kahtena ensimmäisenä päivänä testiin tuli kontrolliviiva ja haalea testiviiva. Kolmena seuraavana testauspäivänä tuli pelkkä kontrolliviiva. Olen aivan ymmälläni.
Teinkö testit mahdollisesti jotenkin väärin? Olinko liian hätäinen testien lukemisessa ja tulkitsemisessa? Häviääkö tämä testattava hormoni oviksen tapahduttua? Onko minulla ovista ollutkaan? Ja pikaisinta vastausta kaipaan seuraavaan: vieläkö jatkan testausta, vaikka ohjeen mukainen 5 pv on ylittynyt?
Kommentit (8)
Riippuu tietysti mitkä kierron päivät sulla on menossa, mutta toisaalta, jokainen nainen on yksilö, joten ne " otollisimmat" ovistestailupäivät ovat vain viitteellisiä. Ite oo esimerkiksi saanut ovisplussan paljon ennen kuin mitä testipaketin ohjeissa on aloituspäivä. Jos testejä riittää ni jatka vaan! Ja muista ettei noi testit oo 100% varmoja, ite ainakin tuudittaudun aina siihen! =) Toiset lääkärit tuntuvat vannovan testien nimeen, toiset taas sanovat niitä melko turhiksi.
parin päivän päästää tulee " oikea" huippu, jolloin kontrolliviiva jää kakkoseksi :)
Mulle kävi viime kierrossa juuri samalla tavalla, kahtena päivänä sain haaleat viivat, ei olleet yhtä vahvat kuin kontrolliviivat ja sitten seuraavana päivänä ei tullut muuta kuin kontrolliviiva. Mulla loppui silloin sitten testit kesken enkä viitsinyt lisää tilata( myöhemmin löysin sitten kaapistaa 3kpl).
En huomannut limojakaan tai sitten en niitä simpoista erottanut.
Olin kuitenkin varma, että ovuloisin, kun siinä kierrossa aloitin clomit. Ilmeisesti mulla ei kuitenkaan silloin ovista tapahtunut. Enkä ollut raskaana vaan tänään täti tuli.
Oon kuitenkin lukenut, että moni on tullu raskaaksi kierrosta josta eivät ovista bonganneet joten kannaattaa varmaan jatkaa testaamista, voihan olla, että testit ovat olleet viallisia tai sitten jostain muusta syystä eivät näyttäneet ovista.
Onnea jatkoon ja toivottavasti saat aluksi ainakin sen ovisplussan!
Tai sitten voi olla kyse siitä, että sinulla ovulaatio tapahtui esim. edellisenä päivänä mitä aloitit testaamisen.
Olen testannut piruvie kohta 2 viikkoa. Kaksi kertaa on tullut tällainen vahvistuminen-heikentyminen, ensin viime viikolla ja arvelin sitä seuraavan oikea ovulaatio kuten viime kierrossa. Viivat siitä sitten vahvistuivatkin selvästi erottuviksi " kohtalaisiksi" viivoiksi, mutta eivät kontrolliviivan vahvuisiksi. Nyt pari päivää ovat hiipuneet, tänään jo huomattavasti vaaleampi.
HUOH! Ajattelin nyt elää siinä uskossa, että ovis oli tämän toisen " huipun" kohdalla. Tein testit aamupissasta, kai se voisi selittää miksei vahvistunut kontrolliviivan vahvuiseksi.
Ja tausta on, että esikoisen synnytyksestä on yli 10 kk, menkat ei säännölliset, siksi etsin ovista tikuttamalla niin pitkään kuin jaksan. Vielä oisi pari tikkua, katson sitten aamulla että jaksanko vielä :)
Coe kp 21/??
sannapee1:
Tai sitten voi olla kyse siitä, että sinulla ovulaatio tapahtui esim. edellisenä päivänä mitä aloitit testaamisen.
Olenko ymmärtänyt oikein? Jos ovis oli esim. testausta edeltävänä päivänä, kuten Sannapee ehdotti, minulla alkaa menkat parin viikon päästä ekasta testauksesta?
lh-huippusi on ollut ja tapahtunut ennen kuin kerkisit aloittamaan testaamisen. Koitahan seuraavassa kierrossa aloittaa paria päivää aikaisemmin testailu. =)
Ellei nyt sitten raskaustesti näytä plussaa. ;)))
Olen koko päivän yrittänyt hakea tietoa LH-hormonin käyttäytymisestä, mutta en ole löytänyt mieleistäni tietoa. Olisiko teillä tietoa tuosta hormonin käyttäytymisestä?