Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Havahduin nyt 44v siihen että Suomen päällä kartassa on Norja ennen merta ja paljon rajapinta-alaa Norjan kanssa. En tiedä missä "huurussa" sitä on elänyt. -Lisäksi tajusin karttaa katsoessa että Islanti ei olekaan yksinäisenä meressä kelluva "haavoittuva saari" kartalla, kaukana kaikesta merellä epätoivoisena, vaan lähin paikka on Greenland – eikä sinne olekaan niin pitkä matka! Mitä ihmettä. Erikoisia paikannimiä myös löytyy maapallokartalta. Miksi osa Suomen paikannimistä on vähän junttimaisia, onko se kriisin paikka.
Täysi-ikäiseksi asti uskoin, että erikoislääkäriksi opiskellaan suoraan, ohi yleislääketieteen. Ts. ihotautilääkäri tietäisi vain ihosta yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N kolme vuotta sitten mulle selvisi ettei kuuluisa tv-sarja olekaan DowntoWn Abbey.
Sama täällä!
Eikö se sitten ole? O.o Siis ihan oikeasti!
Kävin koulua 70-luvulla, pahimpaan taistolaisaikaan. Uskoin vuosikymmeniä, että Lenin lahjoitti Suomelle itsenäisyyden, koska joku koulussa sanoi niin. Vasta aikuisiällä selvisi, että se olikin vähän monimutkaisempi homma...
Luulin että kameleontti kirjoitetaan kameliontti. Tajusin virheeni vasta aikuisena. Lisäksu luulin että Suomi kuuluu Skandinaviaan. (Ei kuulukaan; selvisi mulle 36-vuotiaana).
En nyt ihan aikuisuuteen asti muistaakseni(?) luullut, mutta paljon matkustaneena oli hämmentävää tajuta todella myöhään miten "matalalla" Islanti kartalla onkaan. Ja oikeastaan se hämmentää vieläkin. Olisin helposti sijoittanut sen paljon pohjoisemmaksi.
Joskus ehkä 4-5 vuotiaana lapsena 1980-luvun puolivälissä kuulin naapurin emännän kutsuvan läheistä ruokakauppaa maitokaupaksi. Minä luulin hänen tarkoittavan maitokaupalla kauppaa, jossa myydään vain maitoa samaan tapaan kuin ruokakaupassa myydään vain ruokaa, vaatekaupassa vain vaatteita, lelukaupassa leluja ja karkkikaupassa karkkia. Ilmeisesti en ollut kuullut sanaa maitokauppaa ennen enkä siksi ymmärtänyt, että mitä se tarkoittaa.
Joskus alle kouluiässä luulin, että suomen kieli on jotenkin universaali kieli, jota kaikki ihmiset automaattisesti osaavat heti syntyessään. Kaikki muut kielet sitten joutuu opettelemaan erikseen. Ihmettelin, että miksi kaikki ihmiset eivät voisi vain puhua suomea, kun se kerran on sellainen kieli jota kaikki osaavat ja eikö ole hirveän vaikea vaikka jossain Ruotsissa puhua ruotsia kun kaikki mitä haluaa sanoa pitää erikseen kääntää mielessään suomesta ruotsiksi ja päinvastoin kun kuulet jotain sanottavan ruotsiksi, niin sinun pitää kääntää se mielessäsi suomeksi, että ymmärrät sen? Minusta olisi ollut kätevämpää, että kaikki olisivat puhuneet suomea eikä erikseen puhuneet jotain muuta kieltä. En sitten ymmärtänyt, että vaikka jossain Ruotsissa joku lapsi ajatteli ehkä samalla tavalla ruotsin kielestä, että se on kieli jota kaikki automaattisesti osaavat ja että vaikka se ruotsi on miljoonille ihmisille äidinkieli kuten suomi minulle.
Jossain iltarukouksessa on kohta, että "Sijaltain jos en nousisi, Taivaaseen ota tykösi". Minä tajusin vasta reilut 20-vuotiaana yllättäen, että siinä ei oikeasti pidä sanoa, että "Sijaltalainen jos nousisi, Taivaaseen ota tykösi".
Luulin että kananmunia ei voi käyttää enää päivämäärän jälkeen, nyt yli 30v kuulin mummolta että ei niissä ennen edes ollut mitään päivämäärää.. Aistit peliin ja lasin kautta yksi kerrallaan taikinaan.. Tunsin itseni idiootiksi, kuinka paljon sitä on muniakin tullut haaskattua tietämättömyyttään.
Luulin koululaisena, että hunnien kuningas oli nimeltään Anttila. Tuntui kivalta, että sillä oli niin helppo suomalainen nimi. Hämmästyin myöhemmin havaittuani, että nimi onkin Attila!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:25"]
Ei. Se on poika ja siitä tulee prinssi isona. Tästä tuli mieleen myös leffa Pikku Kananen, miten kana voi olla poika?? Eikös sen pitäis olla Pikku Kukkonen? (Engl. "Little Cock" :DDD)
Onhan Bambi aika öh,feminiininen,mutta sehän rakastuu siihen tyttöbambiin,ja ne saa poikasia,joten kyllä sen täytyy olla poika.Mikähän Bambin laji muuten on,oon aina sanonut kaikkia sen näköisiä eläimiä vain bambeiksi? :D Jospa se pikku Kananen viittaa tipuun,eikö chicken ole lapsikana,josta kasvaa isona joko kana tai kukko?
Kyllä tyttökin voi rakastua tyttöön ja poika poikaan.
Että feminismi ajaisi tasa-arvoa 😄
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehillä ole kahta kivespussia? Hääh
Onneksi on joku muukin tietämätön itseni lisäksi!
Kun itse olet kiltti ja kohtelias muita kohtaan, niin myös he ovat aina kilttejä ja kohteliaita sinua kohtaan. Minulle oli sanottu lapsena, että muita tarvitsee kohdella kuin itse haluaa muiden kohtelevat itseään, mutta välillä tuntuu, että mitä kiltimpi olen, niin sitä ilkeämpiä minua kohtaan ollaan. Ilmeisesti vaistoavat, että minä olen helppo kohde syrjinnälle, kiusaamiselle ja huonolle kohtelulle kun en osaa osaa puolustautua ja asettaa toisille kunnolla rajoja niin, että pystyisin tekemään heille selväksi, että minua ei saa kohdella kuin jotain vessanpönttöä, johon saa heittää miten paljon paskaa tahansa sieltä suusta.
Luulin, että seurustelu on naisille pyhä asia ja, että eivät heti feidaa sinua kun löytävät jonkun vähänkin paremman.
Nykyään ymmärrän todella hyvin, miksi miehet vaihtavat vanhat akkansa nuorempiin ja hajoittavat perheen. Tunnen lähinnä vahingoniloa naisia kohtaan.
Aloitukseen liittyen, ihan tosissani luulin pitkälle aikuisuuteen asti, että lorvikatarri = yleisnimitys sairastumiselle ja loukkaantumiselle. Tämä johtuu siitä, että kun olin sairaana, oli minulla sitten korkealla kuumeella varustettu flunssa, jalka poikki tms. äitini AINA totesi, että "Lorvikatarri näemmä taas iskenyt."
Selvisi nolosti, ettei asia olekaan näin. Työkaveri kertoi eräänä maanantaina, että häneen iski sunnuntaina kunnon lorvikatarri ja minä tietenkin totesin heti, että onneksi hän tervehtyi nopeasti...
Luulin ja luulen useampien muidenkin luottavan viranomaisten, lastensuojelun ym toiminnan olevan lasten ja nuorten suojelemisen kautta olleen heidän työtään.
Kiusaaminen, väkivalta henkinen uhkailu ja väkivalta kuitenkin on heidän keskuudessaan normaali väkivallan muoto ja siihen kun on kohteeksi joutunut useita kertoja alkaa luottamus mennä rikolliseen järjestelmään kokonaan.
Heidän toiminta luo pohjan rikollisen toiminnan kautta pohjan kiusaamiseen ym josta ei ole tehty tutkimuksia kun ne vaietaan ja salataan heidän omasta toiminnasta piiloon täysin ja pelkät raakuudet jotka päätyvät syytteeseen asti päätyvät julkisuuteen kaikki muut tapauksen jää heidän sisälle omaksi järjestelmällisen rikollisuuden tavaksi toimia lapsia ja nuoria vihaavan toiminnan kulisseihin.
Vantaan kiusaamisen uhrin tapaus osoittaa miten kaikki viranomaiset kääntää asian taas kiusatun uhrin syyksi. Väkivaltaa aiheuttaa myös avohuollon suojeluksessa olevat nuoret joita suojelee viranomaiset ja siinä se luottamus heihin on mennyt kun oma lapsi joutuu heidän suojeluksessa olevien törkeän pahoinpitelyn uhriksi. Kukaan aikuinen kouluissa eikä missään muussakaan toimessa asiaan puuttunut ja me vanhemmat taisteltiin yksin tätä rakenteellista rikollisryhmää vastaan. Maan tapa rakenteellisesta syrjinnästä ja väkivallan harjoittamisessa löytyy sieltä paljon.
Luulin yli kolmekymppiseksi, että honka ja petäjä on omia puulajejaan, kunnes minulle kerrottiin, että ne on männyn nimityksiä
Luulin lapsena ja nuorena että maailma on joltain osin sellainen kuin maalauksissa. Klassisempi. Ja ihmiset kiltimpiä. Maalaismaisemaa tai rauhaa enemmän, ei liian kaupungistettu, täyteen ahdettu. Ja että ihmisillä olisi ollut kaikilla enemmän valinnan mahdollisuuksia, myös asumisessa.