Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1652)
Että yle, mtv3 ja alma ovat neutraaleja ja puoluettomia medioita jotka pitäytyvät totuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että australia on melko pieni maa, tyyliin Saksan kokoinen..
No, pinta-ala on yksi asia. Mutta Australiassa on vain noin 25 miljoonaa asukasta, Saksassa yli 80 miljoonaa.
Yleensä maan koko kylläkin ilmoitetaan nimenomaan pinta-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin n. kolmivitoseksi saakka, että hame ja mekko on sama asia.
Englannin kielen kautta selvisi, kun tiesin mikä skirt on ja mikä dress on, ja aloin kääntää näitä sanoja suomeksi. Vähänkö järkytyin kun selvisi, että skirt on hame ja dress on mekko! En kertonut tietenkään kenellekään.
Isä oli aina puhunut leningistä kun tarkoitetaan dress-tyyppistä asustetta. Äiti? Mielenvikainen/hullu/luonnehäiriöinen, en ole vielä selvittänyt näiden sanojen eroa.
N. 45
Jossain päin Suomea puhutaan hameista puolihameina, mutta mitä sanaa siellä käytetään leningeistä/mekoista? Hame???
En pidä mekko-sanasta, se on niin arkinen. Leninki ei sekään ole oikein nykyaikaa. Ei ole hyvä tanttu, ei kussa. Morsiuspuku-sanassa on tuo puku, mutta yksistään sekään ei käy. Apua!
Kukaan ei oikein tunnu tietävän, mikä on leningin ja mekon ero, jos mikään. En minäkään tiedä. Joku ehdotti, että leningissä on aina hihat.
Klänning eli leninki. Ei ole eroa. Hihaton mekko on sama kuin liivihame.
Ei kai se nyt mikään liivihame ole, jos sitä ei ole tarkoitus käyttää jonkun paidan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorempana labrahoitajana ja luulin, että Vieno on naisen nimi. Huutelin päiväsalista Vienoa ottaakseni hänestä verikokeen ja yksi mies ilmoittautui. Luulin hänen olevan vain vanhuudenhöperö, enkä suostunut ottamaan näytettä hänestä.
Vieno on ollut sekä naisen että miehen nimenä. Fakta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuserkkuni vaimon nimi on Tuire. Ihmettelin vielä joskus täysi-ikäisenäkin joskus, että miten naisella voi olla miehen nimi. Sitten jostain yllättäen sain tietää, että Tuire onkin naisen nimi, mutta minusta se jotenkin kuulostaa yhä jotenkin enemmän miehen kuin naisen nimeltä.
Minulla oli sama nimen Taru kanssa. Luulin todella pitkään, että kyseessä oli miehen nimi - varmaan yhdistin mielessäni nimeen Tatu. Olin sitten ihan ihmeissäni, kun kaverini synttäreille ilmestyi tyttö nimeltä Taru. Assosiaatio oli niin vahva, että vielä aikuisiälläkin minulle saattoi tulla ensimmäisenä mieleen mies, kun luin kyseisen nimen jossakin yhteydessä.
On niitä Taru-nimisiä miehiäkin, vaikka useimmat Tarut ovat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että australia on melko pieni maa, tyyliin Saksan kokoinen..
No, pinta-ala on yksi asia. Mutta Australiassa on vain noin 25 miljoonaa asukasta, Saksassa yli 80 miljoonaa.
Yleensä maan koko kylläkin ilmoitetaan nimenomaan pinta-alalla.
Toisaalta jos puhutaan esim. "suurista EU-maista", niin Saksa selvästi kuuluu niihin ja Ruotsi yhtä selvästi ei kuulu, vaikka Ruotsin pinta-ala on noin neljänneksen suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Alice Cooper on nainen.
Mä luulin kakskymppiseksi asti et Michael Monroe on nainen.
Ja Marilyn Manson.
En tänäkään päivänä seuraa pätkän vertaa kummankaan musiikkia.
M82
Kumpikaan ei tainnut sinun nuoruudessasi vielä olla olemassa saati esiintyä.
Vierailija kirjoitti:
Että aikuiset ovat pääosin kilttejä, kohteliaita toisilleen ja osaavat käyttäytyä hyvin eivätkä esimerkiksi kiusaa toisiaan. Nykyään tiedän, että erittäin moni aikuinen on todella ilkeä, käyttäytyy tahallaan huonosti ja kiusaa toisia nauttien siitä, että saa aiheutettua toiselle pahan miehen. Pääosin aikuiset käyttäytyvät hyvin, mutta sitten on näitä täysin luonnevikaisia tyyppejä, joilla ei ole mitään käsitystä siitä että kuinka pitää käyttäytyä. Tai oikeastaan he tietävät, että miten käyttäydytään ja käyttäytyvät tarkoituksella täysin päinvastoin kuin hyvät käytöstavat vaativat.
Eikö tämmöisiä draama, queen- viestejä ole jo nähty tarpeekai. Jos ette ole kuvotelleet mitään oikeasti päin prinkkalaa, menkää muualle draamailemaan näitten "petyin ihmisii" - stoorienne kanssa. Nämä ei oo nitään ketjun aiheeseen liittyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin n. kolmivitoseksi saakka, että hame ja mekko on sama asia.
Englannin kielen kautta selvisi, kun tiesin mikä skirt on ja mikä dress on, ja aloin kääntää näitä sanoja suomeksi. Vähänkö järkytyin kun selvisi, että skirt on hame ja dress on mekko! En kertonut tietenkään kenellekään.
Isä oli aina puhunut leningistä kun tarkoitetaan dress-tyyppistä asustetta. Äiti? Mielenvikainen/hullu/luonnehäiriöinen, en ole vielä selvittänyt näiden sanojen eroa.
N. 45
Jossain päin Suomea puhutaan hameista puolihameina, mutta mitä sanaa siellä käytetään leningeistä/mekoista? Hame???
En pidä mekko-sanasta, se on niin arkinen. Leninki ei sekään ole oikein nykyaikaa. Ei ole hyvä tanttu, ei kussa. Morsiuspuku-sanassa on tuo puku, mutta yksistään sekään ei käy. Apua!
Kukaan ei oikein tunnu tietävän, mikä on leningin ja mekon ero, jos mikään. En minäkään tiedä. Joku ehdotti, että leningissä on aina hihat.
Klänning eli leninki. Ei ole eroa. Hihaton mekko on sama kuin liivihame.
Ei kai se nyt mikään liivihame ole, jos sitä ei ole tarkoitus käyttää jonkun paidan päällä.
Hihaton mekko voi olla liivihame, mutta kaikki hihattomat mekot eivät ole liivihameita. Liivihametta käytetään nimenomaan paidan päällä (alla yleensä esim. paitapusero tai poolopaita). Liivihameita on myös useita malleja, joita ei voi sanoa 'hihattomaksi' hameiksi. Tässä esim. liivihame, jota en sanoisi vain hihattomaksi hameeksi https://vahankaytetty.fi/naisten-vaatteet/liivihame-r-collection-l-5774… ja liivihame, jota voisin sanoa myös hihattomaksi hameeksi (kuten tässä: hellemekko/liivihame) https://www.vintageijas.com/Vihreae-musta-Finn-Flare-hellemekko/liiviha…
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti luulin melko pitkään, että aikuiset harrastaa seksiä vain kun on tarkoitus tulla raskaaksi ja yli 40-v en ajatellut tekevän sitä enää ollenkaan.
Näin se useimmille onkin.
Nykyään vain oletetaan, että kaikki ovat seksihulluja, koska seksistä on tehty suuri numero, jota ilman ei muka voi elää.
Jopa vanhusten pitäisi paneskella kuin pupujussit, jos mediassa pyöriviltä seksiguruilta kysytään. Ihmisessä on olevinaan joku vialla, jos se ei harrasta turhaa seksiä.
Ajattelin ainakin kolmekymppiseksi, että kuontalo on naama.
N50
Leninkikeskustelusta tuli mieleen se, kun yläasteen maantiedon opettaja sanoi vitsinä, että jos Neuvostoliitto olisi onnistunut miehittämään Suomen, Helsingin nimeksi olisi vaihdettu Leninki. Ketjussa kerrotut maantiedeuskomukset saivat pohtimaan, mahtoiko joku uskoa senkin.
Jaskari... kirjoitti:
Siis: Kuus(i)-kajas-kari
Myrsky ja mylväys, otetaas vielä kerran: Kuuskajaskari.
Se on siis saari, eikä kari.
Kauan meni, ennen kuin minulle selvisi, että Eppu Normaalin kappaleessa Suomi-ilmiö (1980) lauletaan "uraani halkeaa ja tuottaa lamppuun valkeaa. Luulin... tuottaa lopun valkeaa.
Kuvittelin kuukautisten olevan mallia t-lusikallinen verta parina päivänä kuukaudesta.
Olivatkin jotain aivan muuta: invalidisoivilla kivuilla höystetty monsuuni, joita aloin pelätä.
40 vuoden helvetti päättyi kohdunpoistoon pari vuotta sitten.
Olen luullut että posti menee laatikon kautta johonkin maanalaiseen postiverkostoon ja kulkee sitä pitkin määränpäähän postilaitokselle.
No mit vit. Tästä ketjusta just opin että poutasää ei tarkoita aurinkoista säätä. Turhaan oon aina valitellu että taas se Pekka valehteli.
Jostain täysin käsittämättömästä syystä mä luulin melkein kolmekymppiseksi asti, että laulu "Mun mummoni muni mun mammani, mun mammani muni mun" laulettiin "Mun mummoni muni mun mammani, mun mammani muni mun mummoni" 😅🤦
Mä luulin lapsena että jos rakastelun aikana mies on päällä, nainen tulee raskaaksi, ja jos nainen on päällä, niin mies tulee raskaaksi 🤣 En onneks luullut tuota aikuisena, mutta ajattelin jakaa tämän järkevän oivalluksen täällä 😅