Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:59"]Mulle selvis vasta pari vuotta sitten, että ananas ei kasva puussa. [/quote] Missä sit?:,D
[/quote]
Ne kasvaa maasta,ensin tulee se tiitti esiin ja sitten itse hedelmä.Taisin oppia tämän Farmvilleä pelaamalla :D
Pari vuotta sitten selvisi mitä eroa on arabeilla ja muslimeilla... ;)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna. [/quote] Siis apua.. Miksi sitten ravintoloissa esimerkiksi tarjotaan härkää ja nautaa eri ruokina? Sonnihan on urosnauta eli samaa kuin lehmä, mutta silti on erikseen naudan pihvit ja härkäpihvit. Maistuuko ne erille?
[/quote]
Maistuu ne erilaiselle,onhan kukko,kana ja broilerikin sama eläin(uros,naaras,"teini"),mutta erimakuisia lihoja.Sitä en tiedä,miksi sukupuoli vaikuttaa siihen miltä eläin maistuu :D
[/quote]
Nauta on yläkäsite. Naaraspuolinen nauta on nimeltään lehmä, urospuolinen on sonni ja poikanen vasikka. Kuohittu sonni on nimeltään härkä. Sekä lehmä, sonni, vasikka ja härkä ovat siis nautoja.
Ja jos ravintolassa tarjotaan "härkää", niin kyllä se on nautaa sekin.
[/quote]
Totta,mutta ruokalistassa yleensä viitataan lehmään nautana ja jos liha on härkää,se mainitaan erikseen. Joku mielikuvajuttu niin kuin joku tässä ketjussa mainitsikin.Onhan se mukavampi tilata naudanlihapihviä kuin lehmänlihapihviä ja possua mieluummin kuin sikaa.(Toisaalta possusta tulee kyllä mieleen söpöt lapsisiat,vähän kyseenalainen mielikuva kun puhutaan ruuasta.)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 04:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:20"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:28"]Vesimeloni ei ole hedelmä. [/quote] Mikä se sitten on..? :O [/quote] Vesimeloni. [/quote] Kurkkukasvin marja
[/quote]
Mitkään hedelmät eivät ole hedelmiä jonkin määritelmän mukaan, vaan just marjoja ja kaikkia hämärää.
Hedelmä se meloni siis on :)
Sain tietää vuonna 2013 että Teemu Selänne ei ole keihäänheittäjä =D
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 23:41"]
Ihmettelin lapsena että miksi ne varkaat jättää niitä johtolankoja koska silloinhan poliisi löytää ne. Eikö olisi järkevämää olla jättämättä mitään. Luulin siis että rikolliset jättävät poliisille "aivopähkinän" eli pieniä vihjeitä itsestään ja olinpaikastaa mikä poliisin pitää sitten ratkaista :D Onpa tyhmiä ne rikolliset ;)
Joo tässä ketjussa kysyttiin sellaisia mitä on luullut aikuisuuteen asti. Kyllähän tää valkeni mulle jo hieman aijemmin.
[/quote]
Tää rikollisten "aivopähkinä" poliisille-juttu oli hellyyttävä :)
Opin vasta n. Puoli vuotta sitten, mistä naisella pissa oikeasti tulee. Aina olin luullut, että se tulee klitoriksen suunnalta.
Katetrointi oli valaitseva kokemus..
- parikymppinen lähihoitaja
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:30"]
Luulin vielä n. Viikko ennen vaimoni synnytystä, että vauva syntyy virtsarakosta ja että siksi puhutaan synnytyskivuista ja repeämisistä, koska reikä josta vauva tulee on n nuppineulanpään kokoinen. M34
[/quote]
Mitä!? :o
[/quote]
Miehillä on usein vähän puutteeliset tiedot naisen biologista, olen huomannut:D
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:30"]
Luulin vielä n. Viikko ennen vaimoni synnytystä, että vauva syntyy virtsarakosta ja että siksi puhutaan synnytyskivuista ja repeämisistä, koska reikä josta vauva tulee on n nuppineulanpään kokoinen. M34
[/quote]
Mitä!? :o
[/quote]
Miehillä on usein vähän puutteeliset tiedot naisen biologista, olen huomannut:D
[/quote]
Vähän puutteelliset tiedot on vielä ymmärrettävät,mutta kai se nyt opetaan jo peruskoulun murrosikävalistuksessa mihin naisen aukkoon ne siemenet laitetaan sisään,tietty vauva tulee samaa kautta uloskin.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:59"]Mulle selvis vasta pari vuotta sitten, että ananas ei kasva puussa. [/quote] Missä sit?:,D
[/quote]
Ne kasvaa maasta,ensin tulee se tiitti esiin ja sitten itse hedelmä.Taisin oppia tämän Farmvilleä pelaamalla :D
[/quote]
Tiitti? Eikös se ole lyhenne transvestiitistä?
Luulin nuorena aina että minusta ei tule koskaan vanhaa ! Ja luulin että elämä on pitkä. Nyt 40+ tajuan että hui miten lyhyt elämä on...tyhmä kun olen !
Ei tämä niin vahva luulo ehkä ole, mutta olen vielä aikuisena ajatellut, ja ehkä ajattelen vähän edelleen jotenkin niin, että oman kämppäni "omat" bakteerit eivät ole minulle haitallisia. Asun yksin. Jos esim. en ole niin ahkerasti putsannut pesuaineella wc-pytyn vetämishantaakeja, ajattelen, että niiden koskeminen ei haittaa niin kovin paljoa, koska niissä olevat mahdolliset bakteerit ovat lähtöisin omista käsistäni. Sama periaate muutenkin, olen sitten käsitellyt omia lyijykyniä tai muita esineitä. Mutta jos olisin vaikka kylässä ja koskisin wc:ssä niiden pytyn hantaakia, ne muiden ihmisten pöpöt voisivat jotenkin olla vaarallisempia. Ei tämä ihan tieteellistä taida olla, vai onko. Olen humanisti.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:12"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:59"]Mulle selvis vasta pari vuotta sitten, että ananas ei kasva puussa. [/quote] Missä sit?:,D [/quote] Ne kasvaa maasta,ensin tulee se tiitti esiin ja sitten itse hedelmä.Taisin oppia tämän Farmvilleä pelaamalla :D [/quote] Tiitti? Eikös se ole lyhenne transvestiitistä?
[/quote]
En ole varma,miksi sitä ananaksen ei-syötävää vihreää tupsua kutsutaan,joten mulle se on "tiiitti". Transvestiitista taas vissiin yleisin lyhenne on transu.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:09"]
Mitkään hedelmät eivät ole hedelmiä jonkin määritelmän mukaan, vaan just marjoja ja kaikkia hämärää.
[/quote]
Ei, vaan hedelmä on yläkäsite ja marjat ovat hedelmän alalaji. "Hedelmät jaetaan kasvitieteessä kuiviin ja meheviin hedelmiin. ... Mehevät hedelmät jaetaan marjoihin ja luumarjoihin."
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:09"]
[/quote]
Ei, vaan hedelmä on yläkäsite ja marjat ovat hedelmän alalaji. "Hedelmät jaetaan kasvitieteessä kuiviin ja meheviin hedelmiin. ... Mehevät hedelmät jaetaan marjoihin ja luumarjoihin."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hedelm%C3%A4
[/quote]
Hyvä että ratkesi vihdoin tämäkin mysteeri :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:12"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:59"]Mulle selvis vasta pari vuotta sitten, että ananas ei kasva puussa. [/quote] Missä sit?:,D [/quote] Ne kasvaa maasta,ensin tulee se tiitti esiin ja sitten itse hedelmä.Taisin oppia tämän Farmvilleä pelaamalla :D [/quote] Tiitti? Eikös se ole lyhenne transvestiitistä?
[/quote]
Mulle kaikki kasvin ennen syöntiä poistettavat osat on tiittejä.Jäin miettimään mkä se ananaksen ensin esiin tuleva osa oikeasti on, ilmeisesti ananaksen "kruunu".
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:01"]
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
[/quote]
Siis mitä?! Olen kohta 40-vuotias terveydenhoitaja, enkä tiennyt tätä! :D
No, työnkuvaan ei kyllä kuulu kivesten ronklaaminen, mutta jos tuo kerrottiin anatomian tunnilla, niin olen lintsannut tai nukkunut. Enkä kotonakaan tätä ole huomannut, ainakaan tajunnut asiaa ajatella. Täytyypä perehtyä. Ehkä jos olisi poikalapsia, niin tämänkin olisi oppinut vaippaa vaihtaessa.
[/quote]
Pistän paremmaksi. Oon 19-vuotias poika, mutta en oo kyllä koskaan tullut ajatelleeks, et on vaan yksi kivespussi :D
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna.
[/quote]
Samoin! Ja aikuisuuden kynnyksellä mulle selvisi myös, että lehmät ja sonnit (ja härät, mullit, hiehot, vasikat) kuuluvat eläinlajiin nimeltä nauta (eikä "lehmä").
Itse luulin myös anjovista jonkilaiseksi kasvikseksi, muistaakseni asian oikea laita selvisi kun katsoin jotain masterchefiä..
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna. [/quote] Siis apua.. Miksi sitten ravintoloissa esimerkiksi tarjotaan härkää ja nautaa eri ruokina? Sonnihan on urosnauta eli samaa kuin lehmä, mutta silti on erikseen naudan pihvit ja härkäpihvit. Maistuuko ne erille?
[/quote]
Maistuu ne erilaiselle,onhan kukko,kana ja broilerikin sama eläin(uros,naaras,"teini"),mutta erimakuisia lihoja.Sitä en tiedä,miksi sukupuoli vaikuttaa siihen miltä eläin maistuu :D
[/quote]
Nauta on yläkäsite. Naaraspuolinen nauta on nimeltään lehmä, urospuolinen on sonni ja poikanen vasikka. Kuohittu sonni on nimeltään härkä. Sekä lehmä, sonni, vasikka ja härkä ovat siis nautoja.
Ja jos ravintolassa tarjotaan "härkää", niin kyllä se on nautaa sekin.